K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Psykiater i Kbh. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=22307)

Mymlen 28-03-2012 10:04

Psykiater i Kbh.
 
Er blevet henvist af kommunen til bl.a. psykiater Nicolas Hasle. Er der nogen, der har været hos ham? Er særligt interesseret i at høre fra folk med fysiske lidelser, der har fået lavet en psykiatrisk speciallægeerklæring. Skriv gerne privat.

Enteneller 28-03-2012 10:17

Hej Mymle,

Jeg kender ham kun i forbindelse med at min sundhedsforsikring skulle have lavet en vurdering af om jeg videre var berettiget til denne, som blev dækket af min tidligere arbejdsgiver/ mit pensionsselskab.

Nicolas Hasle var god at tale med, men vurderingen gik jo desværre ud til forsikringens fordel :mad:. Jeg blev vurderet kronisk syg og psykologisk uden for rækkevidde efter 3 år med 33 psykolog behandlinger!!

Jeg er psykisk sårbar, med generaliseret angst og har også fysiske smerte symptomer herpå.

Han virkede meget lyttende, men igen kan det være svært at gennemskue hvad han og mange andre psykiatere, som man ikke kender vil skrive når det er for kommunen forsikrings selskaber og lign.

Det er en god idé, at tage kopi af de lægelige dokumenter du ellers har fået lavet, med. Kommunen har det med at "glemme", at supplere vedkommende hermed og det kan altså være en fordel at de briefes herom.

Mymlen 28-03-2012 10:33

Hej Enteneller

Tak for rådene. Jeg er ked af, at vurderingen faldt ud til forsikringsselskabets fordel. Du har ret i, at det er svært at gennemskue, hvad de ender med at skrive i deres erklæringer. Jeg ønsker egentlig bare, at psykiateren foretager en så objektiv vurdering som muligt, og at han ikke er forudindtaget i forhold til bestemte fysiske diagnoser.

Ninja 28-03-2012 11:56

Det er så svært at råde hinanden mht valg af psykiater, læger mf. Vores sager er jo ikke ens, vi er ikke ens mennesker, og læger og psykiatere tager jo udgangspunkt i hver enkel sag/menneske.

Den ene synes behandlingen og erklæringen var genial, og den anden følte sig misforstået og røvrendt, selvom psykiateren var den samme.

Enig med enteneller, han er som person meget behagelig.

Mymlen 28-03-2012 12:47

Tak Ninja, for dit svar.

Som det tidligere er blevet sagt her på siden, så kommer det også an på hvilken baggrund du kommer til psykiateren med. Om du er i systemet pga. en psykisk lidelse, eller om du har en fysisk lidelse (uden objektive fund) og efterhånden er noget stresset og udbrændt efter manges års sygdom og kamp med kommunen. I sidstnævnte tilfælde er man ikke interesseret i at få psykiatriske diagnoser oveni af læger uden tilstrækkelig viden om ens diagnose. Uanset hvor behagelige og lyttende de er.

Ninja 28-03-2012 15:32

Nemlig, men igen, det er der desværre ingen der kan spå noget om. Nogen går til psykiateren og får den udtalelse de håbede på, og andre går til den samme, og får en rædselserklæring. Eller med andre ord, nogle kommer med et fysisk problem, og går med et fysisk problem. Mens andre kommer med et fysisk problem, og går med en psykiatrisk diagnose......

Jeg ser engang i mellem psykiatere der lige som sidder med en pose lodsedler, og man ANER IKKE om man går derfra med en gevinst eller om man trækker en nitte, jeg ser det ofte som sådan en 50/50 % chance....

Og er psykiateren fundet og tildelt af kommunen, så er jeg endnu mere oppe på tæerne, da de som regel vælger de psykiatere der statistisk går kommunens ærinder. Uanset grundlag.

Mymlen 28-03-2012 17:39

Ja, men hvis det at skulle vurderes af en psykiater svarer til at spille russisk roulette, så siger det vel mere om psykiatrien end om den syge!


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:41.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension