K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Arbejdsprøvning (https://www.k10.dk/showthread.php?t=453)

IVN 03-10-2006 09:33

Arbejdsprøvning
 
Hej !
Jeg er visiteret til flexjob, og skal snart i arbejdsprøvning. Får p.t. ledigheds ydelse. Hvordan er jeg aflønnet under en afprøvning?

Hilsen Iben

fiemie 03-10-2006 09:45

RE: Arbejdsprøvning
 
Du får stadig ledighedsydelse.
Men, må jeg stille et opklarende spørgsmål: Har du ikke været i arbejdsprøvning INDEN du blev visiteret til fleksjob? Er det en arbejdsprøvning for at fastslå hvor mange timer du kan/skal arbejde eller er det praktik med henblik på ansættelse du skal i?
Uanset hvad, så får du ledighedsydelse imens.

Hilsen Fiemie

IVN 03-10-2006 09:59

RE: RE. Arbejdsprøvning
 
jeg er visiteret til flexjob ud fra mine læge journaler, så det er en arbejdsprøvning som skal vise hvor mange timer jeg kan arbejde. Håber da at det slutter af med at jeg bliver ansat
tak for savret
Iben:D

IVN 03-10-2006 09:59

RE: RE. Arbejdsprøvning
 
jeg er visiteret til flexjob ud fra mine læge journaler, så det er en arbejdsprøvning som skal vise hvor mange timer jeg kan arbejde. Håber da at det slutter af med at jeg bliver ansat
tak for savret
Iben:D

Ingrid 03-10-2006 11:37

RE: Arbejdsprøvning
 
Hej IVN......det er også til at blive forvirret af alle de forskellige begreber......når du ER visiteret til fleksjob og skal ud i praktik til et måske kommende fleksjob......så hedder det bare praktik.....også selv om det minder meget om en arbejdsprøvning.....en praktikperiode i det som forhåbentligt ender med et job til dig, er for at se hvor dine skånehensyn er i lige det specielle job, man bruger praktikperioden til at matche dig og jobbet.....og du får så din ledighedsydelse imens.......klarer du ikke praktikken, så fortsætter du bare på ledighedsydelsen indtil et andet fleksjob viser sig.....hvor du så kommer i en ny praktik. Når praktikperioden i det specielle job er overstået, og det har vist sig at du kan klare det med dine specielle skånehensyn.....så bliver du ansat i fleksjob og vil så overgå fra ledighedsydelse til normal løn.

Mvh Ingrid.

IVN 03-10-2006 13:10

RE: RE. Arbejdsprøvning
 
Hej Ingrid!

Tak for svaret, jeg har lige fundet brevet. Og du har ret der står en virksomhedspraktik, men henblik på afvikling af en arbejdsprøvning.
Iben

Borroe 03-10-2006 17:14

RE: Arbejdsprøvning
 
Hejsa IVN

Held og lykke med din virkshedspraktik håber det ender i job!!!
Og som skrevet før så får du ledighedsydelse under praktik og efter endt praktik og intet job ja så er det stadig ledighedsydelse!!

Knus Borroe :D


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:09.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension