K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Fra revalidering til kontanthjælp (https://www.k10.dk/showthread.php?t=16706)

Mulle83 17-02-2011 04:55

Citat:

Oprindeligt indsendt af ladybird (Send 149993)
hej mulle,

Du skriver i første indlæg at kommunen har forstået det ikke længere er realistisk med ordinært arbejde.

Har du det på skrift?

Har det ikke på skrift - men håber på at få det, når hun forhåbentlig besvarer min mail.. Hun ringede til mig en dag, så jeg har kun fået meldingen telefonisk.

Citat:

Oprindeligt indsendt af ladybird (Send 149993)
Har du fået afgørelse på at revalideringsydelsen standser og hvorfor?

Hun mangler af opdatere min ressourceprofil, hvorefter hun vil fremsende mig en partshøring - denne ønsker min advokat at udfærdige svaret på.

Citat:

Oprindeligt indsendt af ladybird (Send 149993)
Du har jo været gennem revalidering som ikke lykkedes at hjælpe dig tilbage på ord vilkår. Så er dine muligeder for reva vel udtømte?

Jeg forstår bare ikke, de pludselig forlanger et smertehåndteringsforløb samt derefter forventer ENDNU en afklaring. Hun mener, jeg skal afprøves med personlig hjælper, m.m... Men det vil ikke gøre nogen forskel for mig, da det er min arbejdstid, stilling og funktion i virksomheden, der vil være altafgørende.

Citat:

Oprindeligt indsendt af ladybird (Send 149993)
Så mangler du at din arbejdsevne er væsentligt og varigt begrænset. Er det beskrevet i din rp?

Jeg har ikke set min ressourceprofil for nyligt. Tror ikke, der er sket noget siden mit forløb hos Madsen & Madsen, som var marts-juni 2010.

Citat:

Oprindeligt indsendt af ladybird (Send 149993)
Ellers hvis du har noget lægeligt eller kommunen selv har skrevet noget, kan du bruge dette som argument for:

Hvorfor du ikke kan overgå til ledighedsydelse fordi der kun er flex som muliged, da det er dokumenteret du ikke kommer tilbage i ustøttet arbejde. (dine revaforløb må også kunne dokumentere noget om arbejdsevne/problematik)

Der er MASSER af skånehensyn samt flere lægelige udtalelser om varige skånehensyn.

Citat:

Oprindeligt indsendt af ladybird (Send 149993)
Eller hvis der ikke er dokumentation nok så forlang plan for dit afklaringsforløb og at det er med sigte på flex.

Min advokat har bedt mig passe på med mine udtalelser omkring fleks, da det vil blive noteret i mine kommunale akter. Hun mener, det stiller mig dårligt, at jeg ytrer ønske om fleks. Det skal komme fra kommunen selv iflg. hende.

Citat:

Oprindeligt indsendt af ladybird (Send 149993)
For jeg er selv på kh nu og kæmper for at få en plan og mål, da alting sker meget langsomt og min sag nu er sat længere tilbage end den var for et år siden. Uden der er de mindste helbredsmæssige ændringer.

Men kommunen har lovlig ret til at standse din revaydelse når din plan sluttereller afbrudes.

Jeg ved godt, de har ret til det. Jeg tænkte bare mere, om revalideringen virkelig ikke kan klasses om fra ordinære vilkår til fleks eller lignende. Det siger min sagsbehandler nemlig, det ikke kan.

Citat:

Oprindeligt indsendt af ladybird (Send 149993)
De skal dog hjælpe med at afklare dig yderligere til der kan laves en afgørelse i din sag ift flex.

Og der må du så leve af kh hvis du kan få det eller som tidligere skrevet hvis du kan komme på ledighedsydelse(kommunens vurdering) og afklare timetallet.

Ledighedsydelse - får man ikke kun det, når man er visiteret til fleksjob?

Citat:

Oprindeligt indsendt af ladybird (Send 149993)
Men det afhænger af hvor afklaret og oplyst din sag er.



Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:37.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension