K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   behandlingsfrist overskredet (https://www.k10.dk/showthread.php?t=26545)

Haltefanden 08-04-2013 13:28

behandlingsfrist overskredet
 
Hejsa i kloge K10'ere

Jeg har fulgt med herinde længe og har lært utroligt meget af at være herinde så jeg har kunnet hjælpe en veninde med hendes "ophold" i systemet. Nu har vi dog et spørgsmål som vi ikke kan finde svar på (måske jeg ikke kan finde ud af jeres søgefunktion endnu? o.O )
Min veninde søgte førtidspension efter §17 på det foreliggende grundlag d. 21 december 2012. Behandlingsfristen var sat til d. 21 marts 2013. Nu skriver vi den 8 april og hun har stadigvæk ikke modtaget en afgørelse og hendes sagsbehandler besvarer ikke hendes henvendelser :mad: Spørgsmålet er derfor: Hvad gør vi nu? Hun er ved at blive skør af at blive holdt i uvidenhed :mad: og jeg aner ikke hvad næste skridt er:confused:

Jeg håber i kan hjælpe!

Haltefanden.

phhmw 08-04-2013 13:55

Sagsbehandlingsfrist 3 måneder
 
Kære Haltefanden

Læs
http://www.k10.dk/showthread.php?t=25989

http://www.dukh.dk/netradgivning/for...rbejdsprovning
og
send en klage, omgåene, til borgmesteren at den lovbundne frit er overskredet.

Se under "Klagemuligheder"
http://www.dukh.dk/netradgivning/for...rbejdsprovning

Alt efter hvilken begrundelse der fremsendes så er næste skridt Statsforvaltningens Tilsyn, men så vender du tilbage.

Hilsen Peter ;);)

søsser98 08-04-2013 14:55

ved mig er afgørelsen udsat 9 uger grundet ventetider på lægekonsulentens redegørelse og det er vel gyldig grund tænker jeg

Haltefanden 08-04-2013 15:24

Tusind tak for svaret peter :) Det viser sig nu at hun heller ikke er partshørt endnu og at sagen overgik til behandling 20/12. jeg var vist ikke helt skarp på alle detaljerne.

Hun kan slet ikke overskue hvad der skal ske og jeg er helt på bar bund, jeg er ved at læse linkene men jeg er ikke helt med på hvad vi skal skrive i en klage og hvem vi skal klage til når nu det både gælder partshøring og afgørelse?

Gabella 08-04-2013 15:27

Klager i systemet tager tid -lang tid, jeg ville i første omgang ringe til lederen af sygedagpenge/sagsbehandler afdelingen, fortæl hun ikke kan få fat i din sagsbehandler og at hun vil vide hvor sagen er i systemet lige pt. det er meget muligt hun ender med at skal klage alligevel, jeg søgte fp lige inden jul og min sag er afgjort, men synes ikke hun kan vente med at få svar på noget så vigtigt, ring på hovednummeret og bed om at blive stillet om til en af lederne.

phhmw 08-04-2013 15:28

Nej, nej og atter nej...
 
Kære Søsser98

Kommunens lægekonsulent er ansat som en administrativ ansat og derved har kommunen kunne planlægge sig til en overholdelse af din sagsbehandling.

Hilsen Peter :mad: 9 ugers udsættelse af en lovbunden frist. :mad:

curls 08-04-2013 15:32

Partshøring er ikke nogen afgørelse, her skal hun blot kommentere til de akter, der kommer med posten osv... Din veninde skal sådan set blot afvente partshøring osv..

Man skal først klage, hvis man får afslag.. Og det vil stå i afgørelsen, hvem, man skal klage til.

Så tag én ting ad gangen... ;)

Spørg din veninde, om hun har fået brev om, hvornår hun kan forvente afgørelse... De skal nemlig sende brev om det, hvis de ikke kan nå de 3 måneder... Ellers skriv en mail ind til dem og spørg til, hvordan det går med sagen...

Der er mange, der har søgt om førtidspension i december 2012, så det er sikkert grunden til, at der er tale om en ekstraordinær situation, når der er modtaget ekstra mange ansøgninger. Så man må være tålmodig...

Mit forsalg er, at hun må ud og nyde vejret og spise en is. Det vil måske hjælpe på ikke at tænke for meget på det. :)

Haltefanden 08-04-2013 15:36

Hun har endnu ikke fået noget brev om hvornår afgørelsen kan forventes og hun kan som sagt ikke få kontakt til hendes sagsbehandler, hverken på telefon eller mail.
Det kunne måske være en ide at ringe direkte til afdelingen (hvis hun kan overskue det).
Jeg kan ikke bede hende om at få nyde solskinnet og fåen is når hun er ved at falde fuldstændigt fra hinanden over at sidde i venteposition.

Webmaster 08-04-2013 15:43

En klage behøver ikke være så fin og indviklet...man kan kort og godt skrive...

Dato og sted

Til borgmesteren navn

Jeg har søgt førtidspension d. 20/12-2012 efter paragraf 17 på det foreliggende grundlag..

Ifølge lov om social pension skal min sag overgå til behandling efter reglerne om førtidspension med det samme og jeg skal partshøres...

Ingen af delene er sket...sagen er ikke overgået og jeg er ikke blevet partshørt som loven foreskriver jeg skal..

Nu er sagsbehandlingsfristen på de tre måneder overskredet og jeg vil gerne have en afgørelse i min sag..

Underskrift

Man laver to kopier og går op på kommunen og aflevere denne klage og får en kvittering på at man har afleveret den...

Måske nogen har nogle gode ideer til hvad der skal stå yderligt i klagen...

I forummet ligger der flere ankestyrelsesafgørelser på at sagen skal overgå til behandling efter reglerne om førtidspension....dem kan du finde ved en søgning og evt mit navn....

Nu skriver du intet om i har en kvittering på at hun har søgt den pension....men hvis hun ikke har dette...eller der findes en eller anden form for dokumentation på at hun har søgt....ja så får i problemer med at få ansøgningen igennem...

Haltefanden 08-04-2013 15:49

Tak for svaret webmaster

Vi har et brev fra kommunen om at ansøgningen er overgået til behandling d. 20/12-2012 så det må være den bedste dokumentation vi kan få :)
Jeg skynder mig at sende dit svar videre til hende så hun kan gå på kommunen imorgen og aflevere den.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:13.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension