K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Psykiater Mogens Unden (https://www.k10.dk/showthread.php?t=17064)

LLA 06-03-2011 17:45

Psykiater Mogens Unden
 
Hej allesammen.

Jeg skal snart start til samtale terapi hos Mogens Unden. Er der nogen som kender til ham ? Jeg ønsker ikke medicin da der er prøvet flere slags af på mig af dpc men jeg kan ikke tåle det.

Kh lla

Helle Smith 06-03-2011 17:53

hvis det er ham på Frb... så har jeg været der 1 gang, han er vist vældig glad for at dele recepter ud :(

LLA 06-03-2011 18:05

Citat:

Oprindeligt indsendt af Helle Smith (Send 153731)
hvis det er ham på Frb... så har jeg været der 1 gang, han er vist vældig glad for at dele recepter ud :(

Åh nej, det var det jeg var bange for. Jeg vil ikke have medicin men kun samtale.....
Jeg bestilte tid hos ham tilbage i marts 2010 da jeg akut måtte på psy. skadestue efter at jeg fik panik anfald som var ude af kontrol. Jeg kom dog hurtig til dpc da jeg ikke kunne vente med hjælp til april i år. Derefter har jeg fået mulighed for at få hjælp fra en psykolog hvor jeg går nu. Jeg ville have aflyst denne psykiater, men fordi visitations udvalget nu forlanger at jeg skal gå derhen så sidder jeg fast ! Jeg er træt, så træt !!!

Vej86 06-03-2011 18:09

du har jo lov til at sige fra overfor medicin som han vil give dig

tigerbia 06-03-2011 18:44

Hvis du har prøvet medicin før og både dig og din læge ved du ikke kan tåle det, kan du uden problemer sige fra - man kan ikke tvangsmedicinere, men kommunen kan selvfølgelig sige deres lille standardsætning: Alt skal være afprøvet. Men hvis du har prøvet..........?? og det står i dine papirer??

Det er vigtigt du har egen læge i ryggen her

:kram:

LLA 06-03-2011 18:47

Kan visitations udvalget så ikke påstå at jeg ikke samarbejder ? Jeg har så mange papirer på at jeg ikke kan helbredes, jeg har en del diagnoser...... Visitations udvalget tror selv at hvis jeg bare starter hos denne psykiater så har han en mirakelpille som fjerner det hele :mad:, og alt alle de andre udtagelser fra læger, psykiatere og psykologer er pjat.

tigerbia 06-03-2011 18:56

Citat:

Oprindeligt indsendt af LLA (Send 153741)
Kan visitations udvalget så ikke påstå at jeg ikke samarbejder ? Jeg har så mange papirer på at jeg ikke kan helbredes, jeg har en del diagnoser...... Visitations udvalget tror selv at hvis jeg bare starter hos denne psykiater så har han en mirakelpille som fjerner det hele :mad:, og alt alle de andre udtagelser fra læger, psykiatere og psykologer er pjat.

Det er her, at det er vigtigt du kan dokumentere at du har prøvet, og det har du jo, og har også mærket at det ikke er godt for dig. De trækker bare sagen nu, og det skal du 'indse'. Hold fast i dig selv, og lad være med at gøre noget som du kan mærke ikke er godt for dig - hold fast i de andre udtalelser.

Vent nu og se, hvad psyk siger. Det kan jo være, at han er OK, og du får lige præcis den udtalelse du har brug for, uanset andres erfaringer.

Ved godt at jeg måske er lidt naiv her, men når man er ude af balance og træt træt træt, har vi alle nok en tendens til at tage sorgerne på forskud.

Læg en plan:

Hvis jeg er tilfreds med psyk - hvad gør jeg så?

Hvis jeg ikke er tilfreds med psyk - hvad gør jeg så? Hvilke muligheder har jeg, hvor kan jeg klage, hvem kan hjælpe mig osv - brug din ventetid konstruktivt

Har du aktindsigt? Ellers få det :-) http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

:kram:

LLA 06-03-2011 19:17

Tak for støtten og ja det er rigtig svært at være positiv.

Jeg har lige været i arbejdsprøvning som visitationsudvalget forlangte, på trods af at de har flere udtagelser på at det ville skade mit helbred.
Den er så efter 4 uger blevet afbrudt fra min sagsbehandler på jobcenteret, efter hun havde talt med min psykolog. Hun (psykologen) er rasende for hun siger de spiller hasard med mit helbred og trivsel.

Nu er jeg så i den proces hvor jeg skal prøve om komme op til overfladen efter endnu et krav fra visitations udvalget. jeg er gået helt ned med stress og har de frygteligste panikanfald. Er igen på max oxabenz oven i alt det andet medicin jeg får som pt også er sat op til max, og jeg synes det er urimeligt at et menneske skal være tvunget ud i et medicin forbrug som kan føre til afhængighed :mad: fordi der stilles krav som de jo godt ved jeg aldrig vil kunne indfri.

Tusinde tak for linket.... jeg plejer at bede om aktindsigt, men ikke med alle de § osv. Den bliver sendt afsted i næste uge :-)

tigerbia 06-03-2011 20:34

Citat:

Oprindeligt indsendt af LLA (Send 153747)
Tak for støtten og ja det er rigtig svært at være positiv.

Jeg har lige været i arbejdsprøvning som visitationsudvalget forlangte, på trods af at de har flere udtagelser på at det ville skade mit helbred.
Den er så efter 4 uger blevet afbrudt fra min sagsbehandler på jobcenteret, efter hun havde talt med min psykolog. Hun (psykologen) er rasende for hun siger de spiller hasard med mit helbred og trivsel.

Nu er jeg så i den proces hvor jeg skal prøve om komme op til overfladen efter endnu et krav fra visitations udvalget. jeg er gået helt ned med stress og har de frygteligste panikanfald. Er igen på max oxabenz oven i alt det andet medicin jeg får som pt også er sat op til max, og jeg synes det er urimeligt at et menneske skal være tvunget ud i et medicin forbrug som kan føre til afhængighed :mad: fordi der stilles krav som de jo godt ved jeg aldrig vil kunne indfri.

Tusinde tak for linket.... jeg plejer at bede om aktindsigt, men ikke med alle de § osv. Den bliver sendt afsted i næste uge :-)

Vedr. oxabent anbefaler sundhedsstyrelsen at man kun bruger dette stof max 4 uger - netop fordi det er stærkt vanedannende

https://www.sundhed.dk/Fil.ashx?id=1...rk_endelig.pdf

her er en lille tekst om medicinen:

"På grund af den store risiko for tilvænning og afhængighed bør man generelt udvise stor tilbageholdenhed med at anvende benzodiazepiner. Midlet bør derfor kun anvendes kortvarigt, især ved psykiske lidelser eller tidligere medicinmisbrug.
Ved ophør efter længere tids brug skal dosis gradvis nedsættes over dage til uger for at undgå abstinenssymptomer".


jeg kan jo ikke vurdere dit behov for medicinsk hjælp, men det jeg mener du selv kan gøre, er at undersøge alt det du er utryg ved, skrive det ned, og så får du et overblik over din egen utryghed omkring medicinen og dermed bliver du lidt bedre stillet 'indeni' i forhold til at hjælpe dig selv.

Og stort PS - systemet kan ikke tvangsmedicinere dig - slut prut finale. Og her er et link om tvangsbehandling og medicinering, så du kan se praksis omkring tvang og medicin

http://www.sst.dk/publ/Publ2006/KOT/...relse_1499.pdf

Jeg ved ikke hvor du er, men jeg antager du vil dit eget bedste - har det skidt, og gerne vil have det bedre. Altså et helt normalt menneske :-) Måske du ikke har overskuddet til at begynde at tage ansvaret hjem for din egen medicinering, men så er mit råd, at søge hjælp et sted, hvor du føler dig tryg i rådgivningen. Det er det allerbedste sted at være - et sted, hvor man føler sig tryg. Et lille lille bitte bitte skridt ad gangen i anden retning, er bedre end at blive i en håbløs, magtesløs, frygtskabende tilstand.

Som en klog mand eller kvinde en gang sagde: Hvis du ønsker noget andet end det du har, må du gøre noget andet end det du gør lige nu :-) (og jeg ved godt, det er nemmere sagt end gjort, og derfor jeg ovenover skriver "et lille bitte skridt")

Håber det bedste for dig :kram:

Raadvild 06-03-2011 22:38

Hmm
 
...forstår din angst for medicinen - ...& undrer mig en del over den lov som tigerbia henviser til - den lyder køn, ....umiddelbart !

Især hæfter jeg mig ved § 2 :

§ 2. Tvangsmedicinering må kun anvendes, når andre behandlingsmuligheder må anses for uanvendelige.

Sikke en gummiparagraf : Hvem, hvordan og hvornår skal vurdere hvornår andre behandlingsmuligheder må anses for uanvendelige ? :o

Men ellers kunne du jo indtage en 'passende' rolle, - om nødvendigt :cool:
Pøj pøj.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:37.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension