K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   E-Damper (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=94)
-   -   E-cigaretter (https://www.k10.dk/showthread.php?t=23175)

Toxic 24-02-2014 13:43

Jeg kom tilfældigvis til at tjekke de regler der er for salg af nicorette, øl og cigaretter, de hænger ved enhver kiosk...der står at man kan købe nicorette fra man er 15??? Jeg fatter altså ikke en meter...man kan købe nicorette med nikotin fra man er 15...men ingen smøger fra man er 18?? Er det bare mig der er langsom eller er det fordi man hedder Pfizer til efternavn at det er ok??

Nogen der har en forklaring??

Og ja, alle jeres tanke og batterier ser rigtig flotte ud...og de virker super!! Jeg er dog stadig på mit spinner batteri og evod tank...;-) Og ingen smøger siden september sidste år!

Webmaster 24-02-2014 15:33

Heh du har været røgfri en måned længere end mig så Toxic...dejligt at se...og være...

Ja det er jo nok navnet der har en del at gøre med hvad hvem må...stor medicinal firmaer må alt...endda ting som de selv advokadere for at andre ikke skal kunne må...

Jeg tror man står sig bedst med at lade være med at prøve at forstå det for det giver virkelig ikke mening...

Når man så også har fjolserne fra kræftens bekæmpelse og selve sundhedsundertrykklelsen på side side ja så har man uhindret magt til at gøre som man vil...

Det hele når det kommer til stykket...ja så drejer det sig jo om penge...

jh 24-02-2014 15:49

Citat:

Oprindeligt indsendt af Webmaster (Send 298726)
Det kan aldrig svare sig at gå ned på grej og væsker...selvom EU nu skal stemme om tobaksdirektivet d. 26.02.2014 - mellem kl. 11.30 og 12.00

Det er jo lige om lidt... :eek:

Citat:

Vil man læse det der skal til afstemning...ja det er på dansk...så skal man lige afsætte lidt tid da det er ret langt...

Men det kan læses her http://www.europarl.europa.eu/sides/...PDF+V0%2F%2FDA
Min hjerne står af her, det er godt nok langt og indviklet, men det er vel også meningen, så de kan fortolke i det uendelige på det... :mad:

Er der nogen ændringer (stramninger, vel sagtens) i forhold til det de stemte om sidst?

Citat:

Nu vil jeg gå ind og bestille et par liter nikotinbaser..
Det lyder som en rigtig god ide, fryseren er fyldt op her, så kan de bare komme an :p

Webmaster 24-02-2014 17:39

Ja der er ændringer..endda til det bedre for e-dampere..altså i forhold til hvad der lå til afstemning fra starten af....så det der lå fra starten af var ganske uhyggeligt...

Man vil stadig kunne dampe...hvis de stemmer dette direktiv igennem...men men men absolut ikke som vi plejer...

De mennesker som har røget meget og er på de høje doser mg...ja de vil ikke kunne forsætte som før...

Det vil kunne medføre at folk som ryger 20 smøger og derover....ja så de vil svært ved at få damp nok til at dække deres nikotinbehov...

Så er der alle de små forhandlere...ja de er døde hvis det bliver stemt igennem....for der er massere ar regler om at deres produkter skal anmeldes lang tid før de kan sælges plus det kommer til at koster for dem...

Så tobaksfabrikanter får kronede dage...ihvertfald dem som er gået ind og begyndt at sælge e-damp....

Det samme med de store medicinalfirmaer...med deres nikotinprodukter...ja de får det også meget nemmere..

Der er masser regler for at ecigs ikke må kunne lække...hverken imens man bruger produktet eller når man på fylder det..

Der bliver sat grænser på størrelse af tanke og mg nikotin...

Hvert land vil kunne gå ind og forbyde et hvilket som helst produkt....

Plus hvis kun 3 lande har gjort dette...ja så giver kommisionen sig selv ret til at forbyde produktet i hele EU...og ja også al salg over nettet af det...ind i EU...

Her skal man lige lægge mærke til at hvis det udelukkende stod til kommisionen...ja så ville man forbyde e-damp fuldstændigt...

Vi kan takke eu parlamentet for at det ikke sker...og at kommisionen har måtte ændre på deres vanvittige skarpe krav...

Der er rigtig mange ting i det her og det er ikke lige til at nævne det hele...men kort sagt...ja så kommer det til at blive radikalt forandret at dampe hvis de får stemt dette igennem...

Det der kan pisse mig og andre af...ja det er at de gør alt dette ud fra absolut ingenting....ingen videnskabelige undersøgelser har de bag sig....de laver dette ud fra gætterier...gætterier som er kommet fra antitobaks folket...

De side stiller det at ryge med at dampe...

Smøger og ecigaretter er det samme i deres hjerne...

Det er så stupidt og vanvittigt dumt og det giver absolut ingen mening....og det har ikke hold i virkeligheden...

Cigaretter og e-cigaretter har absolut næsten intet til fælles....det er kun nikotinen de begge har...

Alt andet ja der har de ingenting tilfælles...

Selvom et flertal i EU parlamentet reelt mener at der slet ikke bør være alle disse hårde krav til ecigaretter

Ja så skal man nok regne med at de alligevel stemmer det igennem....

For der er nogen der har været så smart at de ikke vil opsplitte afstemningen...således at man kan sige nej til artikel 18 (den om ecigs) men stadig sige ja til resten af tobaks direktivet...

Så hvis denne opsplitning af afstemningen ikke er der....ja så stemmer de det hele igennem...

De kan næsten ikke gøre andet da de med det samme vil blive anklaget for at være for tobak hvis de stemmer nej....det kan man læse lidt om her http://saveecigs.wordpress.com/2014/...now-for-ecigs/

jh 24-02-2014 18:14

Jamen, det giver jo ingen mening, så du har nok ret, det bliver stemt igennem :mad:

Gad nok vide hvordan de har tænkt sig at håndhæve det i praksis...
"Tankstørrelse" vil de så til at forbyde lidt metal og et glas/plasticrør?
Eller tænker de kun prefyldte "ampuller" (hader det ord, i forb. med e-damp...)

Det virker ikke som om at EU har fattet at e-cigs er andet end de der latterlige hvide pinde med rødt lys i enden...

Nikotinen er jo forholdsvis let at forbyde/begrænse, især når forbudet gælder hele EU...
Og alligevel, alle ved at der vil opstå et sort marked for nikotin...

Overvejer om man skulle bestille en liter mere...

Ninja 24-02-2014 18:20

Tror absolut ikke der er noget forgjort ved at bestille ekstra nikotin hjem, til jer som selv blander, eller kan få blandet.........det kan jo holde sig i fryseren i en årerække.

PS
Min nabo sagde lige, at han havde hørt at der var en mulighed for, at cigaretter kan komme til at stige til 100 kr pakken - har i hørt noget om det??

Fandeme godt man damper....100 kr pakken, GYS!!!!!!

Webmaster 24-02-2014 19:40

Citat:

Oprindeligt indsendt af jh (Send 299139)
Jamen, det giver jo ingen mening, så du har nok ret, det bliver stemt igennem :mad:

Gad nok vide hvordan de har tænkt sig at håndhæve det i praksis...
"Tankstørrelse" vil de så til at forbyde lidt metal og et glas/plasticrør?
Eller tænker de kun prefyldte "ampuller" (hader det ord, i forb. med e-damp...)

Det virker ikke som om at EU har fattet at e-cigs er andet end de der latterlige hvide pinde med rødt lys i enden...

Nikotinen er jo forholdsvis let at forbyde/begrænse, især når forbudet gælder hele EU...
Og alligevel, alle ved at der vil opstå et sort marked for nikotin...

Overvejer om man skulle bestille en liter mere...

Ja man skulle faktisk tro at de ikke ved at der findes andet end de ecigs der ligner de alm smøger...

Ja det skal være i låste "ampuller" som ikke kan åbnes og tømmes over i de større tanke eller beholdere...

Der vil helt sikkert opstå et sort marked...det kan ikke undgås....

Det er jo det samme med hvis de vil sælge en pakke smøger til 100 kr....der vil også opstå et sort marked...noget de ikke kommer til at tjene på...

Det er formentlig derfor at de ikke kan få politikere med på at sætte prisen så højt på alm smøger..

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 299141)
Tror absolut ikke der er noget forgjort ved at bestille ekstra nikotin hjem, til jer som selv blander, eller kan få blandet.........det kan jo holde sig i fryseren i en årerække.

PS
Min nabo sagde lige, at han havde hørt at der var en mulighed for, at cigaretter kan komme til at stige til 100 kr pakken - har i hørt noget om det??

Fandeme godt man damper....100 kr pakken, GYS!!!!!!

Jo jo godt man damper for nu er de selvsamme tåber som er ude efter e-damp også ude med riven over prisen på alm smøger

http://www.b.dk/nationalt/eksperter-...til-100-kroner

Her er det så man kan undres...for de samme mennesker som vil have at folk holde op med at ryge ja de er imod det produkt som bedst vil kunne få dem til at holde op...

Men heldigvis er der næppe nogle politikere der går ind for disse vanvittige forhøjelser...

mand 24-02-2014 20:15

http://www.forbrugermagasinet.dk/

Webmaster 24-02-2014 21:00

Citat:

Oprindeligt indsendt af mand (Send 299163)

Jeps det ser godt ud men det er desværre bare en reklame for xsmoke

Bodrum 25-02-2014 20:04

Haha. .jeg bliver simpelthen nødt til at dele den her oplevelse...

jeg gik ind i en forretning, da jeg ikke kunne finde en bestemt forretning der solgte 5 coils til en pro tank 2 til 65 kroner .

Men ham gutten solgte nogle uoriginale.. og jeg kom straks i tanke om at det kostede hvad.. 25 kroner for 5 stykker.. så tænkte ikke videre over prisen. da jeg så skulle betale, så ville han fandme have 30 kroner for en uoriginal coil.. jeg blev helt mundlam men valgte at betale for en enkelt..

Jeg føler mig godt snydt :D


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:50.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension