K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Skal kommuner ikke overholde loven? (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=37)
-   -   Bonus til SB? Myte eller fakta. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=28324)

phhmw 29-10-2013 10:21

Bonus til SB? Myte eller fakta.
 
Jeg har startet tråden "Statsautoriserede socialrådgivere, fordi..."

http://www.k10.dk/showthread.php?t=19235

Gennem tiden er der dukket en del påstande op, bla at sagsbehandlere og socialrådgivere modtager bonus, hvis de eksempelvis, kan få et aftalt antal borgere bort fra sygedagpenge.

Er dette en MYTE eller er det FAKTA?

En del brugere har afkræftet dette trods en artikel som denne:

http://www.weatherrouteing.dk/upload...%A5_bugten.pdf

"I Odense Kommune falder der en kontant præmie på 10.000 kroner, hvis sagsbehandleren kan lukke mere end 10 sager om sygedagpenge på en måned."

"På baggrund af aktindsigt skriver Fagbladet, at der i foråret 2008 blev udbetalt knap syv millioner kroner fra kampagnens pulje"

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/03/01/131005.htm

"Kommuner forsvarer bonus i sygedagpengesager"

Hvilket vil sige at det er FAKTA!

Findes der nogle sagsbehandlere eller socialrådgivere der kan fortælle om på hvilke områder der ellers blive udbetalt bonus til jer?

Jeg ville finde det særdeles problematisk, hvis min socialrådgiver modtog bonus i min eventuelle sag. Tilliden ville mangle totalt.

Hilsen Peter :evil:

phhmw 29-10-2013 10:30

Forslag...
 
Til en blanket, der sendes til ens sagsbehandler eller socialrådgiver:


Til

XXXXXX XXXXXX i xxxxxx kommune.

I forbindelse med min sagsbehandling vedrørende: XXXXXXXXX
ønsker jeg viden om hvilken økonomisk interesse min/mine sagsbehandlere eller socialrådgiver har i min personlige sagsbehandling.

Modtages der nogen form for bonus eller anden økonomisk vederlag til sagsbehandlere eller socialrådgivere, der sagsbehandler, herunder vurdering af mit forsørgelsesgrundlag?

NEJ: X

JA: X

Hvis JA, hvilken størrelse af bonus og i hvilken opnået mål, for udbetaling?


Venligst tilsend mig svaret skriftligt og vedlæg denne erklæring i min journal.


Med venlig hilsen


xxxxxx xxxxxxxx :evil:

Nøgne tær 29-10-2013 10:37

Citat:

Oprindeligt indsendt af phhmw (Send 287672)
Er dette en MYTE eller er det FAKTA?

Jeg ved at der i min kommune, i samme forvaltning som jobcenteret, gives bonus for visse mængder af sager man gennemgår ekstra (vel at mærke i arbejdstiden)
Derfor har jeg meget svært ved at forestille mig at jobcenterets medarbejdere ikke har samme mulighed for ekstra indtjening.

Jeg har også oplevet sagsbehandlere der har siddet og jublet, i højtråbende ekstase hen over frokosten, hver gang "de" havde "vundet" en sag i ankenævnet.

einstein 29-10-2013 11:03

Korruption
 
CITAT"en kontant præmie på 10.000 kroner, hvis sagsbehandleren kan lukke mere end 10 sager om sygedagpenge på en måned"

den slags kan kun betragtes som korruption

en kommunal medbejder må IKKE betales for et bestemt resultat i en juridisk sag ,oven i købet så sparer kommunen penge på det resultat som de bestikker sagsbehandleren til at opnå!!
hvilket i realitetet er direkte korruption:o

Nøgne tær 29-10-2013 11:20

Citat:

Oprindeligt indsendt af phhmw (Send 287673)
Til en blanket, der sendes til ens sagsbehandler eller socialrådgiver:


Til

XXXXXX XXXXXX i xxxxxx kommune.

I forbindelse med min sagsbehandling vedrørende: XXXXXXXXX
ønsker jeg viden om hvilken økonomisk interesse min/mine sagsbehandlere eller socialrådgiver har i min personlige sagsbehandling.

Modtages der nogen form for bonus eller anden økonomisk vederlag til sagsbehandlere eller socialrådgivere, der sagsbehandler, herunder vurdering af mit forsørgelsesgrundlag?

NEJ: X

JA: X

Hvis JA, hvilken størrelse af bonus og i hvilken opnået mål, for udbetaling?


Venligst tilsend mig svaret skriftligt og vedlæg denne erklæring i min journal.


Med venlig hilsen


xxxxxx xxxxxxxx :evil:

Jeg siger ikke det er iorden med bonus, for det synes jeg ikke det er.

Men har man ikke problemer, så skal man da nok få det efter at aflevere den der.

phhmw 29-10-2013 11:30

Ja, men er det ikke....
 
Kære Nøgne Tær

et endnu større problem, at en borger sidder over for en socialrådgiver med bonus-ordning, og krænger hele sit privatliv ud for en professionel, man skulle have fuld tillid til......

.... og så senere finde ud af at denne professionelle har en økonomisk gevinst til at vurderer efter sine personlige interesser.......


..... uden at du som borger har viden om det?

Bedste hilsner

Peter :confused:

Nøgne tær 29-10-2013 11:40

Nej det synes jeg ikke...
 
Citat:

Oprindeligt indsendt af phhmw (Send 287682)
Kære Nøgne Tær

et endnu større problem, at en borger sidder over for en socialrådgiver med bonus-ordning, og krænger hele sit privatliv ud for en professionel, man skulle have fuld tillid til......

.... og så senere finde ud af at denne professionelle har en økonomisk gevinst til at vurderer efter sine personlige interesser.......


..... uden at du som borger har viden om det?

Bedste hilsner

Peter :confused:

...Fordi.

HVIS det viser sig at være et problem er der adgang til at klage.

Men hvis man "pisser" sin egen rede til, så er det meget svært at rette op på.

phhmw 29-10-2013 11:41

Mail til Dansk Socialrådgiverforening
 
Kære Dansk Socialrådgiverforening.

Må en almindelig borger, der har været igennem førtidspensions ansøgning med alt dertil hørende, bede om nogle oplysninger.

Det er med undren, at jeg erfarer at ens socialrådgiver kan få udbetalt en økonomisk bonus, hvis denne kan få x-antal borgere væk fra sygedagpenge.

Hvilke retningslinier findes der på dette område, fra Dansk Socialrådgiverforenings, side af?

Hvilken holdning har DS til denne noget, efter min mening bizarre, ordning?

Med venlig hilsen

Peter :confused:

gunvor 29-10-2013 11:44

Jeg synes også der har været mere tyst omkr. netop disse bonusordninger siden 2010/11, måske i fælles forståelse for at dette helst ikke skulle blive en for stor "historie" i aviserne. Win/Win for både centerchef (målopnåelse og budget)og SB (ekstra penge).

Af nyere data har Arno Kruse, Longelse Sand, Langeland, er folkepensionist. Han er tidl. medlem af kommunalbestyrelsen i Rudkøbing for Arno Kruses Liste. I dag er han medlem af Enhedslisten udtalt til Svendborgnetavis:
Citat:

Og når man så samtidig gennemfører besparelser på tilkendelser af førtidspension og visitering til fleksjob, er der i og for sig ikke andre muligheder for sagsbehandlerne end at sende de syge mennesker rundt i systemet på en varig kontanthjælp, selv om kontanthjælp er en midlertidig ydelse.

Udover de formelle tiltag eksister der også uformelle tiltag i form af skuffecirkulærer, som beskriver, hvorledes sagsbehandlerne skal agere for at opnå de økonomiske mål, som socialforvaltningens ledelse har fået godkendt af fagudvalg og af byråd, og for ligesom at dulme sagsbehandlernes dårlige samvittighed har man kompenseret med nogle bonusordninger således, at sagsbehandlerne får en bonus for at opfylde de budgetmæssige mål.
Min fremhævning. Og jeg går ud fra manden ved, hvad han taler om pga. hans tidl. stilling i kommunalbestyrelsen i Rudkøbing.

http://www.svendborgsnetavis.dk/hvor...mme-som-sidst/

Ang. skrivelsen, Peter, er det sådan set "p my alley" men jeg tror ikke, man får meget ud af det ud over snik snak, dvs. undvigen uden direkte at lyve.

Nøgne tær 29-10-2013 11:51

Citat:

Oprindeligt indsendt af phhmw (Send 287685)
Kære Dansk Socialrådgiverforening.

Må en almindelig borger, der har været igennem førtidspensions ansøgning med alt dertil hørende, bede om nogle oplysninger.

Det er med undren, at jeg erfarer at ens socialrådgiver kan få udbetalt en økonomisk bonus, hvis denne kan få x-antal borgere væk fra sygedagpenge.

Hvilke retningslinier findes der på dette område, fra Dansk Socialrådgiverforenings, side af?

Hvilken holdning har DS til denne noget, efter min mening bizarre, ordning?

Med venlig hilsen

Peter :confused:

Jeg tror nærmere du skal spørge HK, som jeg ved har godkendt sådanne aftaler.
De fleste der sidder og skalter og valter med folks liv er jo som bekendt ikke socialrådgivere, men kontorfolk... og går det vildt for sig er de "socialformidlere", som er en overbygning til deres kontoruddannelse.

phhmw 29-10-2013 12:08

Få noget ud af det?
 
Kære Gunvor.

Nej, der har både du og jeg erfaring nok til at se i fremtiden, som vil vise svar "med uld i mund".

Men hvis jeg skulle sidde over for en HKer eller en socialrådgiver, med øjenkontakt, vil jeg gå langt for at få svar på om vedkommende har økonomisk interesse i at smide mig af sygedagpenge-ordningen.

Hvis, ikke jeg skulle vide det, hvem skulle så?

Nu må vi se hvad fremtiden bringer desangående.

Min mening er klar!

Det er utilstedeligt og usmageligt.:evil:

Derfor råber jeg også op om, at socialrådgivere skal være statsautoriserede, med ansvar over for lovgivningen.

Men jeg må give Arno Kruse ret i følgende:

"Nu er det så, jeg bliver nødt til at rette skytset imod de syge selv, for jeg er bombesikker på, at de syge også ved valget i november genvælger de mennesker, hvis beslutninger er årsag til, at de står med håret i postkassen, og det fatter jeg simpelthen ikke, at de gør."

Bedste hilsner

Peter ;)

Nøgne tær 29-10-2013 12:15

Citat:

Oprindeligt indsendt af phhmw (Send 287690)
Derfor råber jeg også op om, at socialrådgivere skal være statsautoriserede, med ansvar over for lovgivningen.

Og det er jo også fint, men hvis kommunerne kun ansætter folk der ikke er uddannede socialrådgiver, så er vi jo lige vidt.

phhmw 29-10-2013 12:26

Jeg ser ikke forhindringer...
 
Kære Nøgne Tær.

..... men løsninger.

Det skal jeg naturligvis have den fulde viden om, hvilket ansvar den person jeg sidder overfor har. Det kan kun lade sig gøre ved at melde sig ud af Flinkeskolen og stille krav og spørgsmål, til de mennesker man sidder over for.

Men jeg går ud fra, at ingen kunne leve med at jeg som autoriseret flymekaniker, skulle skifte motor på det fly DU skulle på ferie i, modtog bonus hvis jeg kunne skifte motoren inden 8 timer med trimning.? Altså, under tidspres, en tirsdag morgen kl 0400 uden søvn i 2 døgn.

Det ville være helt uacceptabelt men når HKer og socialrådgiveren sidder med DIN skæbne i hånden eller anmeldelse på børnesex-misbrug, så sidder vi med hænderne i skødet og ved ikke hvad vi skal gribe i af dårlige undskyldninger.

Men starter man en social sag op og er "bange" for kommune fra dag et af, ser det sort ud.

Alt for mange, også her på k10, starter deres sag om med frygt i bagagen.

Værktøj til denne frygt er VIDEN VIDEN og atter VIDEN. Det kan/skal man bruge K10 til.

Bedste hilsner

Peter :cool:

Webmaster 29-10-2013 16:53

Man er ilde stedt hvis man af ren frygt for kommunen ikke tør holde på ens rettigheder...

Det har desuden vist sig tydeligt herinde på K10 at dem der har denne frygt, dem som ikke engang tør bede om aktindsigt, ikke klager, ja ikke aktivt holder på deres rettigheder, ja de bliver holdt hen i deres sagsbehandling...de bliver løjet for, mange af dem får forkerte afgørelser..

Hvor dem som går i gang med at tage ansvaret for sin sagsbehandling og som aktivt går ind i den og viser at man skam også kan læse diverse love og regler....ja deres sager går hurtigere og uden alt for mange fejl...

Værktøjet imod denne frygt er VIDEN VIDEN og atter VIDEN...plus DOKUMENTATION DOKUMENTATION OG ATTER DOKUMENTATION...

Jeg tror måske heller ikke at man vil få så forfærdelig meget ud af at spørge den enkelte sagsbehandler...

Det tror jeg ikke fordi de fleste formentlig godt kan se det etiske og moralske forkerte i disse ordninger..

Man kunne måske bedre få viden fra socialrådgiverforeningen eller "frafaldende" sagsbehandlere....ja måske fra fagforeninger...

Nøgne tær 29-10-2013 17:56

Citat:

Oprindeligt indsendt af Webmaster (Send 287718)
Man er ilde stedt hvis man af ren frygt for kommunen ikke tør holde på ens rettigheder...

Det har desuden vist sig tydeligt herinde på K10 at dem der har denne frygt, dem som ikke engang tør bede om aktindsigt, ikke klager, ja ikke aktivt holder på deres rettigheder, ja de bliver holdt hen i deres sagsbehandling...de bliver løjet for, mange af dem får forkerte afgørelser..

Hvor dem som går i gang med at tage ansvaret for sin sagsbehandling og som aktivt går ind i den og viser at man skam også kan læse diverse love og regler....ja deres sager går hurtigere og uden alt for mange fejl...

Selvom jeg ikke er den der lader mig trykke og kue af kommunen... som mange sikkert har fornemmet, er jeg ikke den der stiller mig op på forhånd og laver rav i den.

Det har jo ikke noget med rettigheder at man "stiller sig op" på forhånd

phhmw 29-10-2013 18:30

Nej, det er kun godt...
 
Kære Nøgne Tær

... at du ikke er bange for at sige din mening, men...

... du mente det ikke var en god ide at spørge direkte ens SB om der var økonomi med i dennes sagsbehandling af en given sag. Mit forslag.

Du mener: "Det har jo ikke noget med rettigheder at man "stiller sig op" på forhånd"

Men hvordan skal den enkelte borger, der ikke, som os to, tør råbe op, få indsigt i om SB har en økonomisk interesse i, at smide en af sygedagpenge?

Hvis nu SB`s aftale går ud på, at hver 10 borger der kan fjernes fra sygedagpenge og jeg netop er den 10ende borger der mangler for at få udbetalt 10.000 kr eksempelvis. Skulle vi være trygge ved det?

Når vi køber en bolig kræver samfundet at køberen uopfordret får oplysninger om rådgiverens økonomiske interesse i salget.

Nøjagtig når du modtager rådgivning i banken.

Nøjagtig som Folketingets medlemmer bliver opfordret til i dag, muligvis krævet "i morgen".

Her stiller vi ingen spørgsmål.

Men når vi har med svage borgers sociale sager må vi endelige ikke spørge ind til nøjagtig det samme..... om personen er uvildighed.

Det forstår jeg simpelthen ikke.

Bedste hilsner

Peter :confused:

popiae 30-10-2013 09:57

I de fleste kommuner idag, har rollen fra socialrådgiver, i ordets betydning, ændret sig til at være stik i ren dreng for administrationen.

i de fleste kommuner, må socialrådgiveren ingen beslutninger tage.

det er selvsagt nemmere, med de omtalte HKèr der alene er uddannet i kommunen.

VH Popiae

Nøgne tær 30-10-2013 12:18

Citat:

Oprindeligt indsendt af popiae (Send 287785)
I de fleste kommuner idag, har rollen fra socialrådgiver, i ordets betydning, ændret sig til at være stik i ren dreng for administrationen.

i de fleste kommuner, må socialrådgiveren ingen beslutninger tage.

det er selvsagt nemmere, med de omtalte HKèr der alene er uddannet i kommunen.

VH Popiae

Ja det er et stort problem at kommune om man så må sige "føder" sine medarbejdere fra bunden... der kommer ingen "nyt blod" til... og vi kender jo alle resultatet af indavl.

Ligesom mennesker der er indavlede bliver forkrøblede på den ene eller ande måde, bliver kommuner det også.
Hos mennesker kan indavl føre til "åndsvaghed"
Hos kommuner bliver "hjernen" bare blæst ud, hvilket resulterer i total uvidenhed, mangel på evne til at tænke selv og svært nedsat logisk sans.

phhmw 19-02-2014 11:38

Vi må kræve åbenhed...
 
... om præcis hvem der modtager bonus, for at opnås bestemte mål.

Det kan ingen vel argumenterer imod.

http://www.avisen.dk/1424-boeder-udl...ef_256221.aspx

"Hos Fyns Politi har man i år nået at uddele 242 bøder til cyklister, der har overtrådt færdselsloven. Hvis de skal nå deres måltal for i år, skal der i alt sigtes 1424 cyklister.

Hvis politikredsen når deres mål, udløser det en stor bonus til chefen. Det er indskrevet i deres kontrakter
."

Hvis socialrådgivere, forvaltningschefer og kommunaldirektører modtager bonus, hvis bestemte mål opnås og som kan indvirke på deres beslutningsgrundlag eller indvirkning på de svages retssikkerhed, skal det frem i lyset.

Et punkt jeg vil forsøge at tage op senere.

Hilsen Peter :evil:

Bruno 19-02-2014 14:04

Du har helt ret, men Nøgne tær har desværre ret i, at som ansat i kommunalt regi, HAR du bare ikke ret til at ytre dig. ALT skal gå gennem din chef, som igen skal referere til sin, o.s.v., o.s.v.

Det er et hieraki uden lige og derfor meget, MEGET svært at rydde op i.

MVH

phhmw 11-03-2014 11:07

Luk en sygedagpengesag og få en bonus
 
http://www.tv2nord.dk/artikel/296508...g-faa-en-bonus

"I 2013 udbetalte Rebild Kommune 171.000 kroner i personlige bonusser til en række medarbejdere i Jobcenteret, fordi de ansatte nåede en række måltal i deres sagsbehandling.
En del af bonusserne blev udbetalt på baggrund af jobsager, hvor sagsbehandlerne skaffede en ledig i jobprøvning eller praktik, men 111.000 kroner blev udbetalt til de to medarbejdere, der havde til formål at lukke sygedagpengesager.
Hver af de to medarbejdere fik 1500 kroner pr. sygedagpengesag, som de kunne afslutte oveni det aftalte mål på ti sager.
I alt lukkede de to sagsbehandlere altså hver 37 ekstra sager, hvilket udløste 55.500 ekstra lønkroner i 2013.


Det er forkasteligt, at man udbetaler bonus til medarbejdere, der skal behandle sager som har meget store personlige konsekvenser for borgerne. Det her handler jo om mennesker, der skal betale husleje og føde deres børn. Hvis jeg har noget at skulle have sagt, skal det her stoppes omgående, lyder det fra 1. viceborgmester Allan Busk fra Rebild Kommune.

En rundringning til alle de nordjyske kommuner, som TV2/NORD har foretaget, viser at Rebild Kommune er den eneste i regionen, der bruger resultatløn som en del af motivationen for medarbejdere, som behandler sygedagpengesager.
Metoden undrer og bekymrer også i Socialrådgiverforeningen."


Dette skal stoppes!

Hilsen Peter :evil:

Bodrum 11-03-2014 11:13

Jeg burde have vidst, at det var dig Peter.
Så havde jeg sendt en besked igen :D

Bodrum 11-03-2014 11:19

Der erogså den her fra 2010:


http://forsiden.3f.dk/article/201002...T/2260328/2140


Smid syge ud og få en ferie
Sagsbehandlere får i flere kommuner jackpot, når de stopper sager om sygedagpenge.



Aalborg Kommune stopper praksis

http://forsiden.3f.dk/article/201003...319980/0/tema1

Bodrum 13-03-2014 20:55

Karina Adsbøl fra DF stiller et spg til BM

http://www.ft.dk/samling/20131/almde.../243/index.htm

Hvad mener ministeren

TimeGuest 13-03-2014 22:31

Citat:

Kommune: Luk en dagpengesag og få 1500 kroner
To sagsbehandlere i Rebild Kommune har scoret godt på lønkontoen for at lukke dagpengesager.
Kilde: http://www.avisen.dk/kommune-luk-en-...er_259139.aspx

Der er omtale af sagen her http://www.k10.dk/showthread.php?t=29558 + en tilsvarende i Odense Kommune ...

Apollonia 25-08-2014 09:45

Lad os puste liv i denne undersøgelse og debat igen ...

Se f.eks : Nyheder Fra UCL , 8. nov. 2012 : 32årig socialrådgiver kåret som ÅRETS TALENT Fyn 2012 for sin RESULTATER på sygedagpengeområdet på Fyn. (mine fremhævninger).

http://ucl.dk/32-arig-socialradgiver...m-arets-talent

Det er så nok ikke lige Fyens Stiftstidende og TV2/Fyn vi skal bede lave en dybdeborende og kritisk undersøgelse af Bonusordninger til Socialrådgivere.

:evil: Apollonia

Se også facebook-kommentarer til ovenstående:

da-dk/facebook.com/posts/10203176442989354

Kunne vi/man her på k10 evt. lave en opdateret undersøgelse og liste over i hvilke byer i Danmark man praktiserer dette med bonusordninger til Socialrådgivere, og deres ledere for resultater.

Jeg finder det så usmageligt og uetisk, at jeg synes der bør henledes mere opmærksomhed på emnet til politikere og socialrådgiverstanden.

Desværre tror jeg også at emnet er ret mørkelagt...tys tys...

Men grave...grave...???

Apollonia

stampe 25-08-2014 11:31

Det er jo en gængs måde at lave løndannelse på i hele samfundet. Behøver absolut ikke være odiøst.

phhmw 25-08-2014 13:35

DUKH mener...
 
ifølge samtale med juristen, at denne kunne garanterer at det ikke forekommer bonus, til sagsbehandlere og socialrådgivere.

Men noget tyder på, at der foregår een eller anden form for bonus af forskellig karakter.

Det er korrekt, at det er en aflønnings form, som er moderne pt.

Men, ........

Vi må kræver at der er 100% åbenhed om dette. Naturligvis. hvilket argument skulle man dog bruge imod åbenhed.

Det er faktuelt, at i alt for mange sociale sager sker der fejl, som har enorme konsekvenser for de berørte familier.

Derfor må det være et krav, at hvis en sagsbehandler/socialrådgiver modtager bonus af en eller anden størrelse, må der ikke være ulovligheder i forbindelse med selve sagsbehandlingen. Naturligvis. hvilket argument skulle man dog bruge imod kravet om en lovlig sagsbehandling.

Åbenhed indebærer at kommunerne oplyser deres borgere, at der findes bonus ordninger og inden for hvilke områder. Naturligvis. Hvilket argument skulle man dog bruge imod denne åbenhed?

http://www.tv2nord.dk/artikel/296508...g-faa-en-bonus

"Luk en sygedagpengesag og få en bonus"

En sag fra 2003. Om DUKH har ret i, at det ikke forekommer i dag, må naturligvis kunne dokumenteres.

Jeg har tidligere opfordret andre til at spørge direkte sin sagsbehandler/socialrådgiver om der findes en økonomisk interesse for denne i sagsbehandlingen af spørgeres sociale sag.

For mig et naturligt spørgsmål, som vel har en vis interesse?

Men lad os i fællesskab holde denne tråd åben med faktuel dokumentation.

Beskæftigelsesminister Mette Frederiksen har en mening om emnet:

http://www.ft.dk/samling/20131/almde...98/1350332.pdf

"Jeg kan imidlertid godt forstå, hvis man som borger kan miste tilliden til at kunne få en korrekt afgørelse, hvis sagsbehandlere særskilt honoreres for at standse udbetalingen af sygedagpenge. Uanset om afgørelserne er korrekte eller ej, udsender denne fremgangsmåde et uheldigt signal om, at standsning af udbetalingen af sygedagpenge i sig selv prioriteres"

Det er jo altid befordrende at en minister er enig i de borgere som bliver berørt af en eventuel ulovlig afgørelse, hvor sagsbehandleren/socialrådgiveren, helt naturligt har en personlig interesse i en ulovlig afgørelse.

Det er jo set før! Hvilket vel alle er enige i?

Ingen sætter jo spørgsmål om det er rimeligt at få det oplyst inden for eksempelvis bolighandel:

Ejendomsmæglerens oplysninger til parterne

Er ejendomsmægleren tilknyttet eller har ejendomsmægleren samarbejdsaftaler med:
Realkreditinstitut Nej
Pengeinstitut Nej
Forsikringsselskab X Nej
Andre X Nej
X Ja
Hvilke: Realkredit Danmark
Hvilke: Sparekassen Vendsyssel. Spar
X Ja
Ja NHovirldkeB:ank. Kbh. Andelskasse
Ja Hvilke:
Modtager ejendomsmægleren eller dennes ansatte vederlag/provision/rabat for fremskaffelse af:
Finansiering Nej
Forsikring X Nej
Annoncering X Nej
Andre ydelser X Nej
X
Ja Hvis ja, hvorfra Sparekassen Vendsyssel. Ja SHpviasrjNa,ohrvdoBrfaran:k. RD. Kbh. Andelskasse
Ja Hvis ja, hvorfra:
Ja Hvis ja, hvorfra:
Parterne har ret til at få oplyst vederlagets/provisionens/rabattens størrelse

Hilsen Peter ;)

Eln 25-08-2014 18:46

Hej her er en links som kan besvar alle de spørgsmål ang.social bidragers som kommuner og sagsbehandler kender til.

http://www.gribskovavisen.dk/index.p...ale-bedrageri/

M.v.h.eln.

phhmw 09-09-2014 16:03

En sagsbehandler er en sagsbehandler...
 
uanset hvorfra denne er ansat.

Tråden stiller spørgsmålet om sagsbehandlere har økonomisk interesse i, at stoppe en borgers sygedagpenge.

Direkte eller indirekte!

Indirekte var der så lige en økonomisk interesse i at fratage borgere deres sygedagpenge. Det kaldes et faktum!

http://www.fagbladet3f.dk/temaer/sys...e-sygedagpenge

"Samarbejdet indebærer, at Falck-firmaet kun får betaling for sit arbejde for kommunen, hvis det lykkes at spare på dens udgifter til sygedagpenge."

Hilsen Peter :evil:

phhmw 01-12-2014 12:27

Kritik af resultatløn i Rebild Kommune
 
http://www.tv2nord.dk/artikel/329300...Rebild-Kommune

Det er netop sådan en sag, der gør, at resultatløn til sagsbehandlerne ikke er godt for borgeren, der er kommet i klemme. Jeg vil ikke tage løn og bonus fra medarbejderne. De skal have lov til at beholde de 400.000 kroner, der er afsat til resultatløn, men de skal have dem som almindelig løn, siger Allan Busk (Fælleslisten), Rebild Kommune.

Det er ikke sådan, at en medarbejder får bonus præcis, når en borger holdes væk fra førtidspension, men overordnet er borgmesteren tilfreds med resultatløns-modellen, der siden foråret har betydet at en eventuel bonus bruges til fælles aktiviteter i afdelingen.


Der må naturligvis ikke være økonomi med i en embedskvindes vurdering af en borger.

Hilsen Peter :evil:

phhmw 19-01-2015 21:18

Ingen røg uden en ildebrand. Tråden og spørgsmålet er relevant
 
Bonus til socialrådgivere, der får folk væk fra sygedagpenge?

Myte eller korrekt? 3F skriver:

http://www.3f.dk/aarhus%20tlb/nyhede...-88e8d9aa6012}

Rejser bonussag i Folketinget

SF advarer mod kommunal bonus til socialrådgivere, der får folk væk fra sygedagpenge, og rejser nu sagen over for beskæftigelsesministeren.

Af Asger Havstein Eriksen og Morten Halskov, Fagbladet 3F, asger.havstein @ 3f.dk, morten.halskov @ 3f.dk

Forkerte afgørelser, forringet retssikkerhed, svækket socialfaglig indsats og øget ulighed.

Det er nogle af de konsekvenser, SF frygter vil ramme nogle af de mange langtidssyge. Det vil ske som følge af, at en række kommuner lokker socialrådgiverne med bonus, hvis de kan få flere mennesker væk fra sygedagpengene.

- Det kan blandt andet ske ved at smække kassen i og stoppe sygedagpengene, når der er gået 52 uger. Individuelle bonusordninger risikerer at føre til skævvridninger Derfor rejser vi nu sagen over for beskæftigelsesminister Inger Støjberg (V), siger SF's arbejdsmarkedsordfører Eigil Andersen.
Pengene lokker

Han er bekymret for, hvad der sker, hvis udsigten til ekstra penge i lønningsposen, i stedet for det faglige engagement, styrer indsatsen for langtidssyge.

- Vi risikerer forskelsbehandling, hvor det handler om at få de "gode" sager med mennesker, der nemt kommer tilbage i job, siger han.
Et prik på skulderen

I værste fald påvirkes sagsbehandleren, når der skal tage stilling til, om kommunen skal stoppe eller forlænge sygedagpengene.

- Jeg tror og håber ikke, at socialrådgiverne giver køb på de syges retssikkerhed. Men efter 52 uger skal sygedagpenge jo betales 100 procent af kommunen. Jeg tror, medarbejderne bliver prikket på skulderen og bedt om at skæve til kommunens økonomi, siger Eigil Andersen.

Hilsen Peter :evil:

phhmw 19-01-2015 21:25

Scorer kassen på at smide syge ud
 
http://www.3f.dk/aarhus%20tlb/nyhede...-dea77ea2b9a4}

Snup 15 menneskers sygedagpenge, og scor 10.000 kroner til en fed ferie eller flot fladskærm.

Tilbuddet gælder socialrådgivere i Odense Kommunes jobcenter. Kommunen har siden 2009 betalt bonusløn til ansatte, som har afsluttet mere end 10 sager om sygedagpenge om måneden.

Mindst otte af landets kommuner har i de seneste år forgyldt socialrådgivere med tusindvis af skattekroner i form af ekstra løn for at afvikle sygedagpengesager. Det viser Fagbladet 3F's aktindsigter.


Hilsen Peter :evil:

phhmw 19-01-2015 22:47

Kommuner med bonusløn
 
http://www.3f.dk/aarhus%20tlb/nyhede...-dea77ea2b9a4}

Fagbladet 3F's aktindsigt viser, at
mindst otte af landets kommuner har eller har haft aftaler om bonusløn i sager om sygedagpenge
:

* Odense: Medarbejdere får hver 10.000 kroner for at afslutte 15 sager om måneden.

* Horsens: Medarbejdere får hver 10.000 kroner, hvis antallet af sager nedbringes fra 310 til 230 i perioden 28. august til 2. december 2009.

* Aalborg: Kommunen betaler det private firma AS3 6.500 kroner pr. borger, der kommer ud af systemet fra 1. april 2009 til 1. april 2010. Udbetalingen træder i kraft, når 168 sager er afsluttet.

* Rebild: Kommunen betaler op til 600.000 kroner i resultatløn til arbejdsmarkedsforvaltningen i 2009. Ansatte kan få penge til arrangementer samt gratis motionstilbud, frugtordning, inventar og it-udstyr.

* Hillerød: Medarbejdere kan tjene 2.500 kroner for hver sagsbehandling, de laver uden for arbejdstiden, fra 5. januar til 1. april 2009.

* Hjørring: 37 personer fik udbetalt i alt 134.000 kroner i resultatløn fra 1. marts til 31. december 2008.

* Hørsholm: Medarbejdere kan hver tjene 7.000 kroner for hvert af tre opstillede mål, de når i 2008.

* Haderslev: En medarbejder har fået 10.000 kroner for en særlig indsats i fem sager i 2007.

Hilsen Peter :evil:

Folmand 20-01-2015 10:38

Nu ligger de sager jo altså mange år tilbage.

Jeg har ikke hørt om sådanne bonuser, og jeg ville da også skamme mig hvis det er noget som foregår i dag. Det kan og vil jeg ikke forestille mig at det gør.

Nu kan jeg jo kun snakke for mig selv, men jeg sætter en pæn stor ære i at gøre et godt stykke arbejde, hvor vi gerne skulle have en borger ud på den anden side, som trods sine begrænsninger kan føle sig bare lidt som et menneske, det er en enorm stor opgave, da de mennesker jeg som regel har med at gøre, har været i det her meget tunge system som det er i flere år, og derfor har mistet noget livsenergi, og det er godt nok en ærgerlig proces.

Men tilbage til det der skrives om, jeg har ikke hørt om disse bonuser siden jeg startede som socialrådgiver, og jeg håber dette blot var noget der ligger tilbage i 2007 - 10 området, som du skriver om, og ikke noget der lader sig gøre i dag, for det er at give borgeren/socialrådgiveren et forkert billede af hvorfor det er vi har det her job.

phhmw 20-01-2015 11:53

Overskriften er "Myte eller fakta"
 
Kære Folmand

Jeg peger ikke finger af socialrådgiverne, men indsamle kun fakta med dokumentation.

Du nævner at flere indlæg er af gammel dato, hvilket i sig selv giver et billede af udviklingen.

Du er ikke den første socialrådgiver som påstår at det sikkert ikke er således i dag.

13. mar 2014

http://www.dk-medier.dk/sider/artike...;#.VL4jEcadg4Y

"Bonus for lukket sygedagpengesag."

Hvis der findes dokumentation på at der ikke i dag 2015 findes økonomi imellem borger og SB/socialrådgiver i sagsbehandlingen eller at det direkte er ulovligt, så høre disse oplysninger til her i denne tråd.

Jeg er kun interesseret i spørgsmålet: "Myte eller fakta?"

Så indtil i dag 2015 kan vi konstatere, at hvor mange SB/socialrådgivere der har en personlig økonomisk interesse i en given afgørelse, kender vi ikke.

http://www.socialraadgiverne.dk/File...endannelse.pdf

§ 14. Resultatløn

"De lokale parter fastsætter bestemmelser om den enkelte aftales varighed.
Lokale aftaler om resultatløn kan opsiges i overensstemmelse med bestemmelser herom i den enkelte aftale eller ændres ved enighed mellem aftalens parter
."

Overenskomsten for danske socialrådgivere, hverken kan eller ønsker jeg at blande mig i.

Men i en social sag, hvor den "asymmetriske magtfordeling" er faktuel, kræver jeg at vide, hvis min SB/socialrådgiver bliver aflønnet med en bonus eller resultatløn, hvis der bliver truffet en forudbestemt afgørelse.

Hvis dette misfoster bliver mere udbredt, så skal det frem i lyset. Hverken mere eller mindre.

"Møde mellem Menneske og Magten"

DUKHsen marts 2006

http://www.dukh.dk/om-dukh/om-dukh/p...arts-2006/view

Bedste hilsner

Peter ;)

phhmw 22-01-2015 23:05

Der er mennesker, professionelle, som har tanker om fremtiden..
 
.... som kan have uoverskuelige konsekvenser.

Selv om det drejer sig om udsatte børn, mener disse mennesker at bonus, præmie, at selv en §50 børneundersøgelse kan der være økonomi i.

Ingen mennesker kan træffe de rigtige beslutninger, i så alvorlige sager, uden at en eventuel afgørelser bliver påvirket af dennes økonomi.

Det skal der kæmpes imod med alle lovlige midler.

http://www.tveast.dk/artikler/kommun...n-20000-kroner

Faxe Kommune har udlovet en præmie på 20.000 kroner til de medarbejdere der kan finde på ideer til at undgå at anbringe børn, og derved spare kommunen for penge.

Vi må aldrig glemme Tøndersagen eller Esbjerg sagen, hvor kommunen modtog 11 anmeldelser over et misrøgtet barn, uden at der blev reageret overhovedet. Endsige skrevet noget i journalen.

Men en §50 undersøgelse kan gå hen og blive en dyr udskrivning for en kommune.

Hilsen Peter :evil:

phhmw 24-02-2015 09:32

For at vise, at det bliver udbredt i det offentlige med bonus...
 
... hvor retssikkerheden kan blive påvirket.

http://sn.dk/Nordsjaelland/Betjente-...artikel/469552

"Tre betjente fra Nordsjællands Politi kan få en bonus på 5000 kroner, hvis de skriver 150 bøder for trafikfarlige lovovertrædelser i løbet af tre måneder.

Udsigten til bonus vil ikke påvirke (:) betjentenes tilgang til opgaven, udtaler politidirektør fra Nordsjællands Politi, Finn Borch Andersen til bladet
."

Hilsen Peter :evil:

østerbro 24-02-2015 10:21

Socialrådgiverens.dk http://www.socialraadgiverne.dk/.../...arbejdsprog...

KKS Arbejdsprogram 2013-2014

Vi vil i MED-systemet og gennem lobbyarbejde være med til at skabe bedre rammer for sammenhæng i de socialfaglige indsatser. Vi vil arbejde for, at indsatserne over for borgerne ikke bliver sa fragmenterede, at det skaber unødige barrierer for fagligheden og den sunde fornuft.
Vi vil orientere os i forvaltningernes resultatkontrakter og komme med indvendinger, hvis ikke de vægter socialfaglig kvalitet i opgaveløsningen.


Og en helt aktuel:
[PDF]Socialrådgiveren nr. 6, 1. maj 2014 - Dansk Socialrådgiverforening
http://www.socialraadgiverne.dk/.../...6_Socialraadgi...
01/05/2014 - At socialrådgiveren nu skal ind og vurdere borgerens karakter og personlig- hed – og ..... I Indgår som mål i centerchefers resultatkontrakter og.

30.31 O.13 26/2014 Side 1
Overenskomst for socialrådgivere og social- formidlere
KL
Dansk Socialrådgiverforening
HK/KOMMUNAL
§ 7. Resultatløn
Resultatløn ydes ud over grundløn og en eventuel funktionsløn og/eller kvalifikations- løn. Resultatløn baseres på opfyldelse af mål af enten kvantitativ eller kvalitativ karakter.
Resultatløn aftales lokalt. Resultatløn kan anvendes til grupper af medarbejdere og en- kelte medarbejdere.
Resultatløn kan ydes som engangsbeløb eller som midlertidige tillæg. Resultatløn er pensionsgivende, medmindre andet aftales.
Bemærkning:
Det er ikke en forudsætning for at indgå aftale om anvendelse af resultatløn, at den indsats, der honoreres, på forhånd er målsat. Resultatløn kan fx også gives i form af en individuel eller kollektiv bonuslignende ordning.
I socialt arbejde skal der ved indgåelse af lokale aftaler om resultatløn rettes fokus på mulighederne for kvalitative forbedringer i opgavevaretagelsen med det formål at udvikle fagligheden og fremme nye arbejdsmetoder til gavn for borgerne.
http://www.KL.dk

phhmw 27-11-2015 18:02

Arbejdstilsynet overdrev resultater: Sikrede direktøren bonus
 
http://www.denoffentlige.dk/arbejdst...ektoeren-bonus

Arbejdstilsynet pyntede på resultaterne for at nå mål i direktørkontrakt, skriver MetroXpress.

Arbejdstilsynet har talt usandt om, hvor mange virksomheder de har kontrolleret for at nå dets mål. Det skriver metroxpress.

De usande oplysninger har været med til at skaffe tilsynets direktør, Peter Vesterheden, 75.000 kroner i bonus. Det fremgår af notater, som metroxpress har fået aktindsigt i, og fra kritik fra Rigsrevisionen:


Hilsen Peter :evil:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:17.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension