K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Dit og Dat (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Har du været i en mr. scanner. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=20004)

SanneHansen 03-11-2011 12:06

Har du været i en mr. scanner.
 
Først vil jeg undskylde for, at emnet hverken omhandler job,flex, pension mv. Men jeg tænker, at der sidder mange herinde (Hvis ikke os alle) Der har været igennem et længere udredningsforløb og ifb hermed sikkert også nogle, der som jeg, har været i en mr. scanner.

jeg selv er i udredning for sclerose. Mine symptomer, en betændelse på synsnerven samt en neurologiske undersøgelse har bevirket, at neurologen har udtalt, at han føler sig ret sikker på, at jeg har sclerose. Hvilket jeg ikke håber, men hellere det, end eks en turmor i hovedet. ( Hvilket den neurologiske undersøgelse IKKE vidner om, at jeg har, hvordan han så end kan skelne)

Men mit spørgsmål:
Har du været i en mr. scanner? Hvis hvad fik du scannet og hvor lang tid tog det?

Hvad vidste scanningen?

Hvordan fik du svar? Var du inden tiden informeret om en dato, fik du brem med svaret eller indkaldelse til svar eller blev der ringet til dig. Og som ovenstående ligger op til, hvad var svaret?

Jeg skal ned og have svar i morgen og jeg er rimelig nervøs. Om vendt er funktionen i min venstre arm så nedsat, at en evt diagnose på en måde vil være en lettelse, en sorg selvfølgelig, men også en forklaring, en mulighed for at komme videre og derved en lettelse.

Jeg er kampklar og noget siger mig, at det risikere jeg, at få brug for.

Tak for et dejligt forum.

Tutteren 03-11-2011 15:17

Jeg har ikke selv prøvet en MR-scanning kun CT. Men min datter har fået skannet sit hoved. Selve scanningen tog lang tid, over en time, men hun var også så lille at hun måtte i fuld narkose.

Vi fik først svar efter 5 uger, mener jeg det var. Der gik ihvertfald lang tid. ;) Heldigvis var den helt normal, vi fik svar pr. tlf.

Pøj, pøj med det. :kram:

Karo 03-11-2011 15:38

Jeg fik scannet mit hjerne. Det tog ca. 1 time. Jeg fik svaret pr. brev, dvs. det mist perverse måde, man kan få et svar på.
Jeg har ventet på svaret ca. 4 uger.

Jeg fik også udleveret billeder af scanning, dog først efter en anmodning om disse.

stampe 03-11-2011 16:36

Lidt sjovt, den gængse omtale ikke er NMR - man er åbenbart ikke meget for at tele om nuclear.

jjsonn 03-11-2011 16:44

Jeg har fået skannet ryggen, det tog 30min.
Jeg startet med, at fortælle dem, at jeg var bange og de var meget søde og gav mig mange beroligne ord med på vejen og spurte ofte om jeg skulle have pause.

De fandt 3 brud og en disk i min ryg samt noget slid.

Jeg fik besked ved min læge efter en lille uge.

Andepigen 03-11-2011 17:00

Hej Sanne.

I 2006 var jeg igennem det, du nu er igennem: en MR-scanning som led i en udredning for sclerose.

Der var (for) lang ventetid så jeg blev scannet på Hamlet.
Så vidt jeg husker tog det lige under ½ time. Du skal sørge for at du ligger behageligt, inden de går igang, for det er svært at nå at "rette på sig" i de små pauser, der er imellem scanningerne. De taler ude fra kontrolrummet så man bliver orienteret om, hvornår der er en lille pause, hvornår en scanning starter o.s.v.

Jeg fandt det ikke ubehageligt på nogen måde - men larmen er sindssyg, det lyder som om man er stuck midt i et vejarbejde :eek:
På Hamlet fik jeg øretelefoner med dejlig musik i til at overdøve larmen, på Hvidovre (hvor jeg siden hen er blevet scannet som led i alm. opfølgning) var der ørepropper.

Jeg var i udredning via Neurologisk Ambulatorium på Riget. Her fik jeg foretaget en klinisk undersøgelse samt tappet væske fra rygmarven, der også indgår i udredningen. Her fik jeg ligeledes svaret, da alle resultater fra undersøgelser forelå - og den var positiv, jeg har sclerose.

Billederne blev gennemgået ved mit første besøg i Scleroseklinikken på Riget.
Man så hvide "plamager", plaque, som er typisk for sclerose. Det var meget fascinerende at se de billeder, husker jeg....men naturligvis også skrækindgydende.

Har du spørgsmål vedr. noget er du velkommen til at kontakte mig :)
K.h. Anne

MTVRV1 03-11-2011 21:01

har været det flere gange i løbet af de sidste 6 år
både hoved og ryg med MR-scan
samt en CT også

alle mine svar er sendt til den speciallæge som har henvist mig
har været til samtale hvergang

det har deværre ikke været nogen positiv svar
alså der er fundet noget hvergang

det lyder som en fiskekutter, det har været yderste ubehageligt hvergang
men hænger sammen med jeg har svært ved at ligge fladt ned
så føler jeg nemlig man er i en fiskekutter i højsø

ulla-britt 04-11-2011 00:13

Du skal ikke være nervøs for MR scanningen. Har prøvet det 2 gange og skal igen på mandag. Det er for min nakke og ryg da de har fundet ud af jeg har fået syringomyeli og har 2 udposninger i min rygmarv.
Nu lider jeg af klaustrofobi så jeg var meget nervøs første gang.
Det jo er et lille rør man bliver kørt ind i men det var slet ikke slemt. Ja den larmer som en fiskekutter det er også det mest ubehagelige ved det. Fik høretelefoner på med musik i og en knap i hånden som jeg kunne trykke på hvis jeg syntes det blev for meget men så skal man jo bare starte forfra igen.
Den sidste gang var der en sød sygeplejerske der tilbød mig en vaskeklud til at lægge over øjnene og det var dejligt for så kunne jeg slappe af for så skulle jeg ikke koncentrer mig om at holde øjnene lukke.
Det tog ca 1 time og blev hurtigt kaldt til samtale ved den neurolog der havde bestildt scanningen pr brev.

0401AMvB 04-11-2011 01:35

Jeg har prøvet at få min ryg scannet. Det tog en halv time. Jeg var blevet henvist til scanningen af en speciallæge (reumatolog), som indkaldte mig til samtale ca. 4 uger efter scanningen - det var også midt i sommerferien. Scanningen viste ikke noget nyt i forhold til røntgenundersøgelsen, så det var vel nærmest spild af tid.

Ozelot 04-11-2011 09:30

Jeg har også prøvet en MR-scanner. Fik scannet skulderen og det tog....tja, noget i stil med 15 minutter. (man mister lidt tidsfornemmelsen når man ligger inde i røret)

Fik resultatet med det samme på en cd, så jeg selv kunne kigge på billederne. (Det var på et privathospital)

Var også selv lidt nervøs, men musikken hjælper og du kan tilkalde dem hurtigt hvis du vil afbryde scanningen. Jeg synes det var helt vildt varmt inde i røret der hvor måleudstyret var placeret på kroppen og så brummer det meget.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:52.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension