K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Revalidering (https://www.k10.dk/showthread.php?t=36007)

Burgernavn 10-01-2018 09:12

Revalidering
 
Jeg vil søge revalidering til en uddannelse. Jeg har borderline ADHD på papir. socailt angst og kronisk deprimeret. ikke på papir.
er 30år ingen uddannelse.
hvad vil der ske Når jeg siger at jeg vil have revalidering til min uddannelse. ?
hvad skal jeg forvente?
Skal jeg gøre noget inden det møde ?

Pip 10-01-2018 09:22

Du skal kunne begrunde hvorfor du ikke bare kan tage uddannelsen som alle andre, og f.eks begrunde hvorfor du ikke som andre studerende, kan arbejde lidt ved siden af, for at supplere su. Kom også med et godt argument for at netop denne uddannelse vil kunne bringe dig i arbejde.

Burgernavn 10-01-2018 10:05

Er svaret ikke bare jeg skal tage et ufaglært job med henblik på at blive slevforsørgene ?

MistyMiss 10-01-2018 12:42

Man kan jo sige, at hvis du spørger, og hvis de så siger nej, så må de jo begrunde deres nej. Og så kan du forholde dig til det :)

Men tror det er en god idé, hvis du får alle diagnoserne på papir. Ting der ikke er dokumenteret af fagfolk, forholder kommunen sig som udgangspunkt ikke til

KageØre 10-01-2018 14:48

Citat:

Oprindeligt indsendt af Burgernavn (Send 360321)
hvad vil der ske Når jeg siger at jeg vil have revalidering til min uddannelse. ?

Du må præcisere hvorfor du netop ønsker en specifik uddannelse og hvorfor du forventer at kunne gennemføre uddannelsen på revalidering og ellers Ikke.
Og så må du redegøre for hvorfor ingen andre uddannelser på almindelige vilkår, vil være passende.

Du kan derefter regne med at blive kastet rundt i systemet.

Pip 10-01-2018 17:45

Citat:

Oprindeligt indsendt af Burgernavn (Send 360324)
Er svaret ikke bare jeg skal tage et ufaglært job med henblik på at blive slevforsørgene ?

Sikkert.. og så er det at du skal have et svar parat på hvorfor det ikke er realistisk for dig i din situation, og at den uddannelse du tænker på vil være vejen til et arbejde istedet..

jjsonn 10-01-2018 21:49

Du skal have papir på dine sygedomme, som min. Så skal der være en grund til du ikke bare kan arbejde, ( har du været i arbejde)

Og du skal kunne blive selvforsøgende med din uddannelse

Burgernavn 11-01-2018 00:32

Vil det være best at søge på socailforvaldringen eller i jobcenteret? Jeg har det meste på papir og psykolog og psykiater syntes også det er en god ide.

Burgernavn 11-01-2018 22:40

Citat:

Oprindeligt indsendt af KageØre (Send 360333)
Du må præcisere hvorfor du netop ønsker en specifik uddannelse og hvorfor du forventer at kunne gennemføre uddannelsen på revalidering og ellers Ikke.
Og så må du redegøre for hvorfor ingen andre uddannelser på almindelige vilkår, vil være passende.

Du kan derefter regne med at blive kastet rundt i systemet.

Hvad mener du med qt blive kastet rundt i systemet?

Burgernavn 12-01-2018 19:51

Hvor svært vill det blive for mig at få denne trvalidrring?


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:09.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension