K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   FP pr. 1 juli (https://www.k10.dk/showthread.php?t=18288)

susa71 21-06-2011 20:17

FP pr. 1 juli
 
hej alle, jeg er en ung kvinde på knap 40.
Så blev det min tur til at få tilkendt fp pr 1 Juli.
fik opringningen idag fra sb. Vidste godt den skulle op idag,
så har gået og ventet.
Nu kan der forhåbentligt komme ro på.
Jeg blev sygemeldt midt januar i år, alle lægepapirer fra de 3 læger, sagde det samme, ingen udvej, Det er en mega nød at sluge, tankemæssigt....
det tog 8-10 dage for lægekonsulenten af få de papirer klar,
og så blev der lavet rp, den lavede jeg selv, sendte ind, og sb godkendte den, hun startede en pensionssag, så var jeg til møde for 2 uger siden med sb,
og godkende det hun havde skrevet ned,
og idag kom den jo så op.
Så alt i alt er det jo utrolig hurtig, knap 4 mdr
men samtidig ved i alle jo, at det bestemt ikke er sjovt,
at føle man opgiver arb,markedet, men jeg har virkelig kæmpet i knap 19 år med den sygdom. Lupus Sle.
Det sidste 1,5 år er det gået ned af bakken, men jeg fortsatte på fuld tid, stædig har jeg altid været, heldigvis, troede jeg kom op igen, som andre gange i de foregangne år,
og jeg fik jo mere medicin, tog piller hver dag og nat for at komme afsted på arbejde, men så gik den ikke længere,
har dagligt utrolige mange smerter, led der er fastlåste, kan ikke vende sig i sengen, rejse sig fra sofaen eller vc´et, ikke køre bilen, osv...
det jeg nok frygter mest er nok de spydige bemærkninger, som
:du ser ik syg ud... Badhh.. :mad:
de kan sku ikke se alle de piller jeg æder for at gå et smut ned og handle, gå en tur og lign, for så at have mega av i knæ/ben efter 20 min gåtur,
eller at lave aftensmaden ad flere omgange, i løbet af dagen. sover 1-3 timers middagssøvn næsten hver dag, for at være lidt frisk når børn kommer hjem fra skolen.
ja, jeg ville også gerne bytte med dem for 2 dage, så kunne andre prøve det, selv om jeg ikke ville ønske andre fik det.
kulden kan jeg heller ikke tåle pga reynalds fænomen, får flere gange dagligt blå/sorte fingre og tæer, selv unden dynen, og i stuen i 24 g varme...
bare at finde kød i fryseren er slemt.
solen er bandlyst, kan ikke tåle da det kan give bl.a nyreskader, udslæt, og m.m.
mit immunforsvar er lavt, ligesom d vitamin og andet...
mine fødder er faldet sammen i knoglerne, bruger indlæg fra bandagisten.
har begyndende mavesår, og har haft hovedpine i 14 mdr døgnet rundt, men har heldigvis kun 1-3 dage ugentligt nu.
jeg kunne skrive meget mere, men nu var det lige et uddrag fra mig, håber ikke det var for tung læsning..

Huldra 21-06-2011 20:35

tillykke med muligheden for at tage hver dag i dit tempo, og med roen, håber du klarer dig igennem hverdagen. bruger du ikke vanter når du skal finde noget i fryser. evt et par dothandsker. måske hjælper det ikke nok til dig..

god sommer

Vovse 21-06-2011 21:09

Citat:

Oprindeligt indsendt af susa71 (Send 167345)

det jeg nok frygter mest er nok de spydige bemærkninger, som
:du ser ik syg ud... Badhh.. :mad:

Så kunne dit svar jo være: "og du ser jo ikke dum ud".;)

Tillykke med, at du nu er herre i eget hus og selv bestemmer farten.:kram:

Lunasdatter 21-06-2011 21:19

Tillykke med pensionen....

Ved du hvad... hold hovedet højt og lad ikke folks dumhed gå dig på .. ♥
Knus Lone

Enteneller 21-06-2011 21:24

Tillykke med pensionen Susa71, husk at nyde livet ;)

rollo 21-06-2011 21:35

Tillykke med pensionen :-) Nyd den ro der kommer med tiden.
VH rollo

PiaL 21-06-2011 23:29

Tillykke med at du nu får ro i dit liv! Glæd dig over, at du nu stille og roligt kan få styr på tingene, få plads til at prioritere det vigtigste og slip de negative tanker. Du vil sandsynligvis få det lidt bedre og se mere lyst på tingene, når du er kommet igennem den første tid.

Og husk at få nogle gode vitaminpiller :)

annagw 21-06-2011 23:57

KÆMPE TILLYKKE!

Nu skal der nok komme ro på.

Florken 21-06-2011 23:57

Også et STORT TILLYKKE herfra !

Det er godt at du ved, hvad du skal passe på, for at få et godt liv.

alanabith 22-06-2011 07:49

Vil os lige smide et Stort Tillykke ind på din konto:D
er sikker på at med tiden når det hele er faldet til ro at du så vil begynde at nyde roen osv.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:53.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension