K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Hvor længe skal man vente . . . (https://www.k10.dk/showthread.php?t=10495)

L. Hagenau 10-11-2009 09:04

Hvor længe skal man vente . . .
 
Hej K10
Jeg har nu ventet i over 4 uger på at min sagsbehandler skal udfylde min ressourceprofil og indsende papirerne til indstilling til førtidspension.
Er det ikke lige lovligt længe???
Hvad har I af erfaringer med dette? Bagefter er der jo ventetid på det endelige svar........:confused:
Knus

MorWettendorff 10-11-2009 09:39

Ved ikke hvor lang tid, der normalt går, i min sag, gik der 14 dage, fra jeg havde været til opfølningsmøde, til jeg fik resourceprofilen til gennemlæsning/retning og underskivning. Men prøv at ringe eller maile din socialrådgiver, og ryk for den.

Cillenolle 10-11-2009 10:08

Min sagsbehandler, tror jeg ventede på, at jeg gik væk af mig selv, så jeg er nu oppe på at den har ligget der i 4 mdr. Jeg har nu heldigvis min fagforening med, så jeg håber der snart sker noget. Min sag handler dog "kun" om fleks.

Så jeg ville tage fat i sagsbehandleren og rykke og endelig skrive ned, hvis det er telefonisk.

Tanja 10-11-2009 22:25

Jeg synes du skal sende en mail til din sagsbehandler, og spørge
hvordan det går med sagen, du skal læse og underskrive RF inden den
bliver videresendt, og så kan du også få dine kommentarer eller
evt. papier med i sagen, hvis du har nogle oplysninger som du ønsker
skal med i sagen.

Jeg underskrev RF samme dag, som sagsbehandleren modtog en speciallæge-
erklæring, som hun havde indhentet.

1 md.efter var jeg tilkendt førtidspension.

L. Hagenau 11-11-2009 08:57

Tak for svarene
 
Ringer til min sagsbehandler i dag. Allerede sidst i marts var jeg til en speciallæge som skrev at det var formålsløst at sende mig i arbejde eller i arbejdsprøvning, men det var ikke nok, yderligere 3 statusattester fra egen læge kom oveni med samme konklisopn.
Så du må har haft en rigtig god sagsbehandler hvis det kan gøres på så kort tid.
Skriver når jeg ved mere.
Knus:kram:

Tanja 11-11-2009 15:47

Jeg vil lige nævne, at jeg forud har været hos 2 gange anden aktør og
har været i en praktik og en arbejdsprøvning, desuden havde jeg et
hav af diagnoser og lægepapier, og har tidligere haft et fleksjob og
gik derfor på ledighedsydelse.

Jeg får mindre i førtidspension end på ledighedsydelse, da jeg er gift,
men jeg tager det med, for nu er jeg så på den hylde hvor jeg hører
til DESVÆRRE

Nu drejer det sig ikke om hvorvidt en sagsbehandler er dygtig, men mere
om man opfylder betingelserne for førtidspension, og det var jo pensionsteamet i kommunen, som bevilligede førtidspensionen.

Der må som udgangspunkt gå max 3 måneder fra sagen bliver indsendt
og til den bliver afsluttet, og kan dette ikke overholdes skal man have
besked derom, og også om årsagen dertil.

Ninja 11-11-2009 17:52

Åh nej da, venter du endnu!

Håber din sagsbehandler kan fortælle mere når du ringer, det er så frygteligt at gå og vente....

L. Hagenau 12-11-2009 09:05

Ikke lavet en dyt
 
Hej allesammen
ja samtalen med min sagsbehandler var ikke særlig optimistisk. Hun har i de forgangne 4 uger ikke fået lavet en dyt på min ressourceprofil, men havde sat "lidt" tid af til den på mandag. Skulle ringe til hende igen den 24 for at høre hvor vidt hun så var!!!!!
Ville tage kontakt til sin chef for at høre om der var andre der kunne komme på tale til at hjælpe hende med sagen, så den hurtigere kunne sendes ind og vurderes. Så kommer partshøring og så først det endelige ja eller nej. Hun skulle forresten og lige søge om at forlænge mine sygedagpenge som udløber her den 30.11, men det skulle vist ikke være noget problem idet pensionssagen er gået igang.
Tak for alle svarene, vil lige sige, at jeg har været i flexjob i 2 år inden jeg måtte give op, samt i arbejdsprøvning m.m. herefter som jeg heller ikke kunne klare.
Knus:eek:

Ninja 12-11-2009 11:36

Ah, men så ligger den sag vel også lige til højrebenet!! Når altså hun får nosset sig sammen til at få pakket den færdig.....

Gab, det er sgu så skuffende med sådan en udmelding, da man jo ofte pr automatik går og venter på posten i håbet om nyt.....


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:04.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension