K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Fra fleksjob til revalidering muligt? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=15775)

RuBn86 14-12-2010 20:34

Fra fleksjob til revalidering muligt?
 
Jeg blev visiteret til fleksjob for godt 5 år siden. Jeg er 24, bliver 25 til april. (vigtigt mht revalidering)

Jeg har ca et halvt års tid før jeg blev visiteret, forsøgt mig med en uddaneslse på handelsskolen (hhx). Men droppede ud efter godt halvandet år.
Jeg modtod under det sidste halve år revalidering, ca 7000kr i måneden. Det er jo halv ydelse når man er under 25 år.

Da jeg droppede ud, blev jeg som sagt visiteret til fleksjob igennem arbejdsprøvning på Bomi i skive. Der blev jeg vurderet til 9 timer ugentligt. Men efter jeg har været i arbejde, er jeg kommet op på 25 timer.

Jeg står nu, og skal til at fyres. Så mit spørgsmål er: Kan jeg gå fra at være visiteret til fleksjob, og så tilbage på revalidering eller evt. handicap SU og tage en uddanelse? Jeg har ikke mulighed for at tage en uddanelse med normal SU, da jeg har alt for meget gæld.

Mine begrænsinger er mest fysiske, såsom tunge løft, og led-belastende arbejdsstillinger. Er født med Ehlos Danlos hypermobile.

Jeg har ikke nogen anden uddanelse end 9. kl. og enkelte fag på 10. kl. niveau.

annagw 14-12-2010 21:03

Citat:

Oprindeligt indsendt af RuBn86 (Send 139836)
Jeg har ikke nogen anden uddanelse end 9. kl. og enkelte fag på 10. kl. niveau.

Du har da halvandet års hhx. Du skal vel ikke starte helt forfra...????

Jeg tror, at du har en ganske god chance for at få revalidering når din tilstand er bedret så meget som den er.

SU med handicaptillæg gives efter en individuel vurdering, men da din arbejdsevne er nedsat i en sådan grad at du er bevilget flexjob, vil jeg tro at du kan få det.

Jeg vil foreslå, at du ringer til SU i morgen og forhører dig.
Når du har det på plads kan du tale med din sagsbehandler om muligheden for revalidering.

Er her andre der ved om retten til flexjob skal revurderes efter endt uddannelse?

Engel 14-12-2010 21:16

Citat:

Oprindeligt indsendt af RuBn86 (Send 139836)
Jeg blev visiteret til fleksjob for godt 5 år siden. Jeg er 24, bliver 25 til april. (vigtigt mht revalidering)

Jeg har ca et halvt års tid før jeg blev visiteret, forsøgt mig med en uddaneslse på handelsskolen (hhx). Men droppede ud efter godt halvandet år.
Jeg modtod under det sidste halve år revalidering, ca 7000kr i måneden. Det er jo halv ydelse når man er under 25 år.

Da jeg droppede ud, blev jeg som sagt visiteret til fleksjob igennem arbejdsprøvning på Bomi i skive. Der blev jeg vurderet til 9 timer ugentligt. Men efter jeg har været i arbejde, er jeg kommet op på 25 timer.

Jeg står nu, og skal til at fyres. Så mit spørgsmål er: Kan jeg gå fra at være visiteret til fleksjob, og så tilbage på revalidering eller evt. handicap SU og tage en uddanelse? Jeg har ikke mulighed for at tage en uddanelse med normal SU, da jeg har alt for meget gæld.

Mine begrænsinger er mest fysiske, såsom tunge løft, og led-belastende arbejdsstillinger. Er født med Ehlos Danlos hypermobile.

Jeg har ikke nogen anden uddanelse end 9. kl. og enkelte fag på 10. kl. niveau.

Som ledig fleksjobber, har man ret til aktivering, det ville jo være rimeligt om det kunne indkludere at du tager det sidste halve år på hhx !

annagw 14-12-2010 21:36

Citat:

Oprindeligt indsendt af Engel (Send 139843)
Som ledig fleksjobber, har man ret til aktivering, det ville jo være rimeligt om det kunne indkludere at du tager det sidste halve år på hhx !

HHX er en treårig sag ligesom gymnasiet.

Citat:

Oprindeligt indsendt af annagw (Send 139838)
SU med handicaptillæg gives efter en individuel vurdering, men da din arbejdsevne er nedsat i en sådan grad at du er bevilget flexjob, vil jeg tro at du kan få det.

Jeg vil foreslå, at du ringer til SU i morgen og forhører dig.
Når du har det på plads kan du tale med din sagsbehandler om muligheden for revalidering.

RETTELSE TIL MIT EGET INDLÆG:

Su med handicaptillæg gives kun til VIDEREGÅENDE uddannelser.
Derfor kan du ikke få handicaptillæg til SU på HHX.

Jeg var lige galt på den et øjeblik og tænkte at det var en bachelor du var igang med.

RuBn86 14-12-2010 22:48

Citat:

Oprindeligt indsendt af annagw (Send 139838)
Du har da halvandet års hhx. Du skal vel ikke starte helt forfra...????

Jo, det skal jeg. For det var ifølge den gamle reform.. derfor er det intet værd idag.. desværrer.

Hejdien 14-12-2010 23:05

Bestil en tid ved din sagsbehandler og snak med denne om det, der burde være en mulighed for revalidering når du er kommet så meget højre op, du er jo netop den målgruppe som de drømmer om ...

Måske der med den rigtige uddannelse er mulighed for et fuldtidsjob til dig

curls 14-12-2010 23:11

Hej

Du har ret til 6 ugers selvvalgt uddannelse/kursus, når du er ledig fleksjobber.
Læs mere her: http://www.ams.dk/Ams/Vejviser-for-b...eksjobber.aspx

Snak med kommunen om det.

Her er en liste over (se nederst på siden i linket), hvor du kan få lov at få de 6 uger... :
https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=125741#K3

Du kan evt. prøve at høre om revalidering eller bare en længevarende kursus som aktivering/opkvalificering er en mulighed...

malofa 14-12-2010 23:14

Uden at vide en masse omdet, så burde man måske heller ikke bruge gæld som argument... Lige præcis den sætning skurrer ihvert fald lidt (læs meget) i ørerne på mig!


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:48.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension