K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Hvilket ordinært job (https://www.k10.dk/showthread.php?t=13690)

Nullemusen 28-07-2010 09:02

Hvilket ordinært job
 
Kan findes som kan tage hensyn til følgende skåne hensyn:

Job der ikke påvirker smerteniveauet og provokere hovedpineniveauet over i et migræneanfald. Behov for skiftende at kunne sidde, stå, gå, ligge, mulighed for afspændingsøvelser. Ingen støjkilder, behov for naturligt lys, ingen lys fra eks. computer, begrænset brug af tastatur, og mus, samt skærmarbejde i begrænset omfang. Et ikke stressbelastende arbejde.
Mulighed for implementering af træningsøvelser i løbet af dagen. Mulighed for selv at tilrettelægge arbejdstid og arbejdstempo. Ikke kørende job, cykling opblusser smerte i nakken og svimmelheden. Et ikke fysisk belastende job med løftfunktioner, eller bærefunktioner. Behov for at skåne krop og helbred i fremtiden. Behov for stor fleksibilitet osv.

Forslag ønskes, da jeg er noget på bar bund..!

Mine diagnoser er :

Whiplash syndrom
kronisk spændings hovedpine
Migræne uden aura
Samsynsproblemer

Gitte63 28-07-2010 09:09

Job
 
Ja den må du overlade til din jobkonsulent.. For jeg det sådan set på samme måde :o
Du siger bare følgende at du simpelhen IKKE ved hvor det job findes :confused:
Men at du er åben for alt!!
Jeg er i jobafprøvning på et plejehjem og laver intet og det kan jeg heller ikke klare :mad:

Hilsen Gitte63

Nullemusen 28-07-2010 09:24

@Gitte63

Tak for dit indlæg. jeg vil tale med en jobkonsulent når jeg får muligheden for det, jeg vil gerne høre forslag fra alle jer herinde, sådan så jeg kunne få lidt inspiration og derved selv kunne frembringe forslag til kommunen.

Hejdien 28-07-2010 09:46

Den er lidt svær da det jo er ordinær job du efterlyser jeg havde i sin tid en del af samme symptomer og skånehensyn og det gjorde at der end ikke kunne findes et fleksjob ...

Så det kommer jo nok an på hvor slemt det er og hvor ofte det er feks migræne og hvordan med stress nivauet osv osv ..

så det bliver mere end svært at komme med forslag ud fra diagnoser osv ..
kræver meget større indblik i de ting du omtaler , mennesker kan jo have de samme sygdomme den ene kan være hårdere angrebet end den anden ;)

annagw 28-07-2010 10:02

Hold da op... Jeg syntes det lyder som om, at du har været i kontakt med nogle meget optimistiske sagsbehandlere. Overlad du det til dem at finde et job der lever op til disse krav - for det er vist ikke nogen nem opgave.

PiaCP 28-07-2010 10:22

Job???
 
Må tilstå at det lyder lidt som min ....massive skånehensyn og ingen job der passer på beskrivelse....:D

Held og lykke
jeg har ventet på dette job i næsten 1 år nu -
de har IKKE fundet det!

Vovse 28-07-2010 10:52

Citat:

Oprindeligt indsendt af Nullemusen (Send 115561)
Kan findes som kan tage hensyn til følgende skåne hensyn:

Job der ikke påvirker smerteniveauet og provokere hovedpineniveauet over i et migræneanfald. Behov for skiftende at kunne sidde, stå, gå, ligge, mulighed for afspændingsøvelser. Ingen støjkilder, behov for naturligt lys, ingen lys fra eks. computer, begrænset brug af tastatur, og mus, samt skærmarbejde i begrænset omfang. Et ikke stressbelastende arbejde.
Mulighed for implementering af træningsøvelser i løbet af dagen. Mulighed for selv at tilrettelægge arbejdstid og arbejdstempo. Ikke kørende job, cykling opblusser smerte i nakken og svimmelheden. Et ikke fysisk belastende job med løftfunktioner, eller bærefunktioner. Behov for at skåne krop og helbred i fremtiden. Behov for stor fleksibilitet osv.

Forslag ønskes, da jeg er noget på bar bund..!

Mine diagnoser er :

Whiplash syndrom
kronisk spændings hovedpine
Migræne uden aura
Samsynsproblemer

Efter min bedste overbevisning findes det ikke, end ikke på flex-vilkår.;) :kram:

Kommunen trak rundt med mig i mange år, først med henblik på ordinært job, dernæst fleks-job.
Men det lykkedes dem aldrig, at finde det "lettere, ikke ryg-belastende" job, som de påstod at jeg sagtens kunne klare.:mad:

Som andre er inde på, synes jeg du skal snakke med job-konsulenten og fortælle, at du simpelthen ikke kan komme i tanker om hvilket job der kan blive tale om, men at du er meget åben for input og er med på at prøve tingene af.

jeanettess 28-07-2010 11:13

sankket med en job konsulendt på et tidspunkt som fortalte, at han havde fundet job hvor personen skulle trykke på en knap når der kom en bil til vejning 2-3 gange om dagen og ellers kunne ligge /sidde som hun ville.
Tilader mig, at trivle er selv godt uddannet kan klare ca 18-20 timer ikke de store skåne behov og har aligevel været ledig i 1½ år.

Vovse 28-07-2010 11:19

Citat:

Oprindeligt indsendt af jeanettess (Send 115596)
sankket med en job konsulendt på et tidspunkt som fortalte, at han havde fundet job hvor personen skulle trykke på en knap når der kom en bil til vejning 2-3 gange om dagen og ellers kunne ligge /sidde som hun ville.

Bare det, at være "bundet" til et meget lille areal (f.eks. et kontor) er nok til at køre min ryg i sænk, og så er det uanset muligheden for at ligge/sidde.:(

Mr x 28-07-2010 11:25

Citat:

Oprindeligt indsendt af Nullemusen (Send 115561)
Hvilket ordinært job?

Jeg syntes du skal rykke sagsbehandler og spørge til om din sag er gået i stå, siden du ikke har hørt fra dem i 1 år.

Brev til SB
Dato
Jeg skriver til jer, for at høre om status og fremtidige løsninger, da det er ca. x mdr./år siden jeg har hørt fra jer. Det er mit indtryk, at I ville henvise mig til en jobbranche, hvor jeg kan få opfyldt mine skånebehov.
Jeg har selv gransket jobmarkedet, men kan ingen varig løsning finde for fremtiden.

Har I fundet ud af noget varigt job til mig?


Der står i loven
Bekendtgørelse om beskrivelse, udvikling og vurdering af
arbejdsevne
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=31034

Citat:

Vurdering af arbejdsevnen m.v.

§ 8. Kommunen vurderer borgerens arbejdsevne på grundlag af den samlede beskrivelse og vurdering af elementerne i ressourceprofilen, jf. §§ 6-7. Ved vurderingen af arbejdsevnen skal ressourceprofilens elementer omsættes til konkrete jobfunktioner, der skal findes i et rimeligt omfang på arbejdsmarkedet.

Stk. 2. Ved bedømmelsen af arbejdsevnen må kommunen ikke tage hensyn til eventuelle strukturproblemer på arbejdsmarkedet.

§ 9. Kommunen skal give tilbud om forbedring af arbejdsevnen, hvis kommunen vurderer, at arbejdsevnen ikke er tilstrækkelig til at kunne varetage et arbejde på normale vilkår herunder efter overenskomsternes sociale kapitler, men at arbejdsevnen kan forbedres.

§ 10. Kommunen skal visitere en person til fleksjob, hvis kommunen vurderer, at arbejdsevnen er varigt begrænset, og at arbejdsevnen ikke er tilstrækkelig til at kunne varetage et job på normale vilkår herunder efter overenskomsternes sociale kapitler.
Med mine varige skånebehov, kan jeg ikke se mulighederne for jeg hverken kan klare et ordinært job eller flex job.

Har I fundet en holdbar løsning, et job i et rimeligt omfang på arbejdsmarkedet, for den uvisse fremtid i ingenmandsland (udrednings fasen) stresser mig meget?

Mvh navn
Brev slut


Hvis du sender brev til, så husk at omskrive teksten til dine ord og stavefejl, hvis du bruger noget fra mit udkast.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:22.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension