K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Hvordan kan syge raskmeldes uden videre ?? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=18694)

Enteneller 23-07-2011 17:33

Hvordan kan syge raskmeldes uden videre ??
 
Hejsa,

Vi læser, efterhånden ofte om syge, der på sygedagpenge uden videre raskmeldes af deres sagsbehandlere. Man kan så tænke sig at de havde lægepapirer der underbygger dette, men det er jo sjældent !!

Jeg tænker, hvordan kan kommunerne bare raskmelde folk, der også på "papiret" er syge og dette endda midt under selve sygedagpenge perioden?? Der burde jo være nogle kriterier herfor.

Vi ser jo også i nogle sager at BAN hjemviser sagerne (senest tlf. damens sag;)), men jeg fatter simpelthen ikke at det kan lade sig gøre, at raskmelde syge, ved bare at "knipse med fingrene" !!??

Karo 23-07-2011 19:41

Jobcenter kan ikke raskmelde nogen uden, at der foreligger en raskmelding fra ens egen læge.
Jeg har også være igennem SB’s forsøg på at bilde mig ind, at jeg blev raskmeld.
Men jeg gav ikke efter og krævede at hun skulle fremvise eller indhente et nyt helbredsattest fra min læge fra hvilke skulle det fremgår, at lægen har raskmeld mig.

Det kunne hun ikke skaffe og jeg forblev sygemeldt, dog på kontanthjælp.
Ja, de har gjort alt for at ikke give mig min FP.
Den lille mær for SB, truede mig oven i købet med jobcenters betjente, fordi hun ville smide mig ud fra sit kontor.
Jag tror, at hun blev bange for mig :)….. dog uden at jeg var truende over for hende på nogen måde. :confused:

tlf_dame 23-07-2011 19:56

Hejsa EE

Lige en rettelse til det, du henviser til i min sag, Sagen er ikke blevet hjemvist, men jeg har vundet sagen helt igennem. Prøv at læs det jeg har skrevet om deres vurderingesgrundlag til at give mig fuldstændig ret i sagen....;)

Knuzzzz og :kram:
tlf_dame

Vovse 23-07-2011 22:36

Citat:

Oprindeligt indsendt af Karo (Send 172741)
Den lille mær for SB, truede mig oven i købet med jobcenters betjente, fordi hun ville smide mig ud fra sit kontor.
Jag tror, at hun blev bange for mig :)….. dog uden at jeg var truende over for hende på nogen måde. :confused:

Det har jeg godt nok aldrig oplevet.;)

Men jeg har oplevet et par gange, at en sb havde bisidder med, og jeg kom alene.

Min sidste sb fortalte mig, at en kollega havde tilbudt hende, at gå med som hendes bisidder, men hun mente ikke, at det var nødvendigt.:cool:

Lunasdatter 23-07-2011 22:59

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vovse (Send 172764)
Det har jeg godt nok aldrig oplevet.;)

Men jeg har oplevet et par gange, at en sb havde bisidder med, og jeg kom alene.

Min sidste sb fortalte mig, at en kollega havde tilbudt hende, at gå med som hendes bisidder, men hun mente ikke, at det var nødvendigt.:cool:

hehe Vovse.. har du været en bøllespire da du havde kontakt med sagsbehandlere :p
Knus Lone

Karo 23-07-2011 23:17

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vovse (Send 172764)
Det har jeg godt nok aldrig oplevet.;)

Men jeg har oplevet et par gange, at en sb havde bisidder med, og jeg kom alene.

Min sidste sb fortalte mig, at en kollega havde tilbudt hende, at gå med som hendes bisidder, men hun mente ikke, at det var nødvendigt.:cool:

Jeg blev døbt chokeret over hendes måde at være på. For det første så har jeg aldrig set hende før og kendte hende slet ikke.
Jeg har bare sagt til hende, at jeg forleder ikke kontoret så længe hun vil ikke dokumentere over for mig, hvem har raskmeldt mig.
Så kom hun mad sine trusler om jobcenters betjenten. Hvad er det for noget...:o

gøjneren 23-07-2011 23:32

Det lyder da også helt vildt at man bare kan rask melde folk..

Jeg er en gang blevet opfordret til at raskmelde mig, da det var de " nemmeste" løsning for alle parter. Jeg svarede hende at jeg var ikke intresseret i denne nemmeste løsning, men den rigtige! med det resultat at hun skrev en meget kortfattet og negativ rp. som endte i ban, og jeg fik medhold

Vovse 23-07-2011 23:41

Citat:

Oprindeligt indsendt af Lunasdatter (Send 172767)
hehe Vovse.. har du været en bøllespire da du havde kontakt med sagsbehandlere :p
Knus Lone

Det synes jeg faktisk ikke.

Min eneste "forbrydelse" har været, at gå hjem fra aktivering og daghøjskole når min ryg ikke kunne klare mere.

Men jeg ved jo godt, at der stod nogle mindre pæne ting om mig i deres interne notater, hvor fa.... de så har fået det fra.
Sikkert fordi, at de fastholdt, at jeg burde kunne klare "et lettere ikke-rygbelastende job på ordinære vilkår" og ikke kunne få mig til at "makke ret".

En gang var jeg til samtale med en ny sb (en rigtig sød og ordentlig en, som snart blev flyttet fra pladsen), jeg havde min mor med som bisidder.
Vi sidder og snakker stille og roligt om tingene, min mor blander sig ind i mellem, pludselig siger sb'en "jeg kan ihvertfald høre på det hele, at det der står om dig her, det passser ikke".:confused: :confused:

Første gang jeg mødtes med min sidste sb fortalte hun, som sagt, at en kollega havde tilbudt hende at gå med som bisidder.
På et tidspunkt siger hun "der står jo mange ting om dig her", dertil kunne jeg ikke lade være med at sige "ja, det er jeg ikke spor i tvivl om, men det er vel ting jeg ikke kan få lov at se" med et smil på munden.

Udover at hun lavede nogle enkelte fejl, som jeg klagede over til jobcenterchefen, var hun ganske fornuftig.

Carmen 23-07-2011 23:50

Citat:

Oprindeligt indsendt af Enteneller (Send 172730)
Hejsa,

Vi læser, efterhånden ofte om syge, der på sygedagpenge uden videre raskmeldes af deres sagsbehandlere. Man kan så tænke sig at de havde lægepapirer der underbygger dette, men det er jo sjældent !!

Jeg tænker, hvordan kan kommunerne bare raskmelde folk, der også på "papiret" er syge og dette endda midt under selve sygedagpenge perioden?? Der burde jo være nogle kriterier herfor.

Vi ser jo også i nogle sager at BAN hjemviser sagerne (senest tlf. damens sag;)), men jeg fatter simpelthen ikke at det kan lade sig gøre, at raskmelde syge, ved bare at "knipse med fingrene" !!??

For nylig har en SB oplyst, at ved en flexbevilling bliver borger teknisk raskmeldt i det antal timer, som flexbevillingen lyder på.

Enteneller 24-07-2011 08:28

Citat:

Oprindeligt indsendt af tlf_dame (Send 172743)
Hejsa EE

Lige en rettelse til det, du henviser til i min sag, Sagen er ikke blevet hjemvist, men jeg har vundet sagen helt igennem. Prøv at læs det jeg har skrevet om deres vurderingesgrundlag til at give mig fuldstændig ret i sagen....;)

Knuzzzz og :kram:
tlf_dame

Fuldstændig rigtigt, du vandt sagen, det vidste jeg jo godt ;)

Man skal virkelig holde på at der skal en raskmelding til fra egen læge hvis ens sagsbehandler mener at man pludselig kan raskmeldes under sygedagpenge f.eks. I denne bør det fremgå at man kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet således at man ikke afvises af sin a-kasse. Der bør være nogle krav til denne raskmelding, så man ikke afvises videre frem og så den ikke kan "misforstås".

Det burde i øvrigt også fremgå af sdp. reglerne hvilke kriterier der ville være for en utidig stop af spd. Kommunerne gør det jo med det sats at man undlader og klage og "bare" raskmelder sig i a-kassen, hvis man er i en sådan en.

Carmen, det må have været et "højt" time antal med få skåne behov, den flekser er raskmeldt udfra ?! Men hvis papirerne og vilkårene var til ordinær beskæftigelse, var det vel fint nok ?


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:24.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension