K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Det er da strengt ! (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=23)
-   -   Er rystet (https://www.k10.dk/showthread.php?t=11265)

Fodfolket 16-01-2010 10:28

Er rystet
 
Den 19 sept. 2009 mister 2 børn deres far og en kone sin mand

dødsårsgen er en vanvids/flugtbillist der med en fart op mod 150 km/t (efter hans egen udsagn siger godt nok kun 100 km/t) på et sted hvor der kun må køres 70 km/t, han kører overfor rødt og rammer denne familiefar og dræber ham på stedet, konen bliver frarådet at komme over og se sin mand for sidste gang da han er så hårdt medtaget at man næsten ikke kan kende ham, manden der kørte bilen er tidliger kendt af politiet, han har jo et synderregister for div færelsesovertræelser der vil få selv det samlet pilleforbrug herinde på k10 til at blegne.

og hvad er straffen så for dette vanvid 1 1/2 års fængsel og 8 års frakendelse af kørekortet

og ja på sådan en mand virker frakendelsen af kørekortet jo ikke er det jo tydligt at se


jeg er rystet over at man får sådan en mild straf for at splitte en familie fuldstændig ad

superkok 16-01-2010 12:56

vi kan kun være enig straf er alt for mild tag rasmus tras og hvad de eller hedder de får 8 år osv de er rystende at folk slippe så billigt for vandvigd lørsel og ting som jeg vil kalde tyveri får hårde straffe det ersgu rystende sgu på tide de får minds 20 års fænglsel eller mere lad os få som i USA 3 stike and your in for life

hr.luko 16-01-2010 13:08

Den her skulle nok have været placeret i politik, da det helt sikkert er politik det kommer til at dreje sig om her.

c.l.e.o. 16-01-2010 16:18

Jeg går ind for hårde straf ved mord og vold og lemlestelse ,men jeg mener også at der langt ofter burte gives behandlings domme, og der efter ved gentagelser skulle man måske enda smide nøglen væk.tvangs behandling om det skulle være ,da misbruger styres af deres stof.

hr.luko 16-01-2010 21:11

tak for flytningen :D

Der SKAL være strenge straffe for økonomisk kriminalitet. Hvis der ikke er det, mister folk respekten for pengene. Hvis folk ikke anser pengene for at have nogen værdi, ja så HAR de ikke nogen værdi og så bryder samfundet sammen.

Når det så er sagt, så har vi nogen latterligt lave straffe for personfarlig kriminalitet her i Danmark. Straffen for at slå nogen ihjel i trafikken hvis man har drukket er alt alt for lav. Jeg mener at strafferammen er på 4 år. Når strafferammen er på 4 år, så bliver der aldrig givet 4 år, for den gemmes til det værst tænkelige tilfælde af spritdrab - f.eks. en der pløjer ind i en flok børnehavebørn på tur (eller hvad man nu kan forestille sig det værste skulle være).
Når det så er sagt, så skal andre straffe for spritkørsel strammes gevaldigt samtidig med. Jeg synes for eksempel at hvis man kører bil samtidig med at man har mistet sit kørekort, så skal bilen konfiskeres (ikke som nu, hvor den først bliver konfiskeret efter 5-6 gange eller mere).
Når den er konfiskeret, skal den sælges på auktion
Og så er jeg ***** ligeglad med at bilen ikke tilhører den der kører i den - det er trods alt ejeren af bilens ansvar hvem der kører i den.

En anden ting jeg mener der skal laves om, er forvandlingsstraf. Som det er nu kan man få "forvandlet" en bøde til fængselsstraf. Som udgangspunkt kan en bøde forvandles til mellem 2 og 60 dages fængsel. I særlige tilfælde kan det dog sættes op til 9 måneder.

Hvis man idømmes en bøde på f.eks. 750 kr., skal man 2 dage i fængsel hvis man ikke betaler. Hvis man idømmes en bøde på 1.000.000 kr. så kan man maks komme i fængsel i 60 dage (med mindre der er tale om et særligt tilfælde).

For den lille bøde sidder man så i fængsel og "afbetaler" 375 kr. om dagen, for den store afbetaler man 16.666 kr. pr. dag. Hvad ville i vælge ? Sidde i fængsel i 60 dage eller betale 1.000.000 kr.
Jeg kender ikke mange steder man kan "tjene" 16.000 kr. om dagen, så jeg ville helt sikker vælge fængsel. Jeg kan ikke lige finde ud hvad den største bøde der er givet her i Danmark er, men jeg mener at kunne huske at jeg har set bødestørrelser i skattesager på over 2.000.000 kr.

superkok 17-01-2010 00:46

Citat:

Der SKAL være strenge straffe for økonomisk kriminalitet. Hvis der ikke er det, mister folk respekten for pengene. Hvis folk ikke anser pengene for at have nogen værdi, ja så HAR de ikke nogen værdi og så bryder samfundet sammen
jeg vil heller se strænge straffe for mord voldtægt sprit kørelse trafik grab. økonomisk kriminalitet som rasmusr tras osv hvad de heller kom ingen til stade jo mistede penge osv men du fik hårde straf en mord osv.nej du lad os få love som i USA 3 gange om så det er 25 øre du stjæle så livstid så kan de lære det. mord give livstid der over får du måske 10 år og er så du uheldig general er straf rammen for mord osv her hjemme en joke.jeg så en program der hed på patrule på kanal 5 mener jeg en man der kørete bil den var tunet osv fint de tog hans bil men hvis kan skulle have den tilbage skulle han ca betale 125.000 det er sgu da vildt han havde sådan set ikke gjort noget forkert andet en at køre iden tunet bil.lad manden fjerne de tign der skal give han en bøde men hvis han ville han have bilen tilbage 125.000 + bøde det er sgu for vildt efter min mening:mad:

Ninja 17-01-2010 01:07

Tja i USA er det vist rigeligt bevist, at strenge straffe ikke hjælper en brik! Selvom de fleste stater har dødsstraf, så bliver der dagligt myrdet mennekser, og selvom straffen kan give 35 års fængsel for bankrøveri, bliver der dagligt begået røverier....

Hvis folk er blæst i bøtten, så hjælper hveken bål eller brand!

Hvor om alting er, så er vores straferammer her hjemme jo næsten til at dø af grin over.

Sad og læste om en mand der dræber et spædbarn ved påkørsel og slipper med 60 dages fængsel. I en artikel neden under, læser man om en Mor der giver en flad til et barn der har mobbet hendes søn i månedsvis, og får en straf på 20 dages fængsel.......

?????

hr.luko 17-01-2010 01:16

Du glemte at læse videre :P Jeg skriver jo netop også at jeg mener at der skal strengere straffe for drab osv.

Det må bare ikke være på bekostning af straffe for økonomisk kriminalitet.
Kan du forestille dig at leve i et samfund hvor pengene ikke er noget værd ? Det du i dag kan få for 100 kr. koster 450 kr. i morgen og 1500 kr. i overmorgen. Det bliver konsekvensen hvis det lige pludselig kan betale sig at lave økonomisk kriminalitet - de kriminelle kommer til at svømme i penge og os almindelige mennesker stoler ikke på at vores penge er noget værd. Vi er ikke sikre på om den 1.000 kr. seddel vi har i hånden nu også er ægte.
Det bliver konsekvenserne hvis økonomisk kriminalitet ikke straffes hårdt.

I 1920'erne var der enorm inflation (priserne på alt stiger) I Tyskland var inflationen 1.600 % (det vil sige at det du kunne købe for 1.000 kr. den 1. januar kostede 16.000 kr. den 31. december).
Som resultat af det, var den tyske regering nødt til at lave større og større pengesedler for at folk kunne købe noget som helst.
http://www.jak.dk/forening/blad06/z5-06_Markseddel.jpg
En tysk 5 milliarder mark seddel fra 1923

Og lad mig så lige gentage, de straffe vi har for trafikdrab (med spritkørsel) herhjemme er direkte latterlige og SKAL sættes op. Alt under 5 år for trafikdrab er at pisse på ofrenes familier.

superkok 17-01-2010 03:36

Citat:

Sad og læste om en mand der dræber et spædbarn ved påkørsel og slipper med 60 dages fængsel. I en artikel neden under, læser man om en Mor der giver en flad til et barn der har mobbet hendes søn i månedsvis, og får en straf på 20 dages fængsel.......
ja det læste jeg også og jeg er stadig rysted
Citat:

Og lad mig så lige gentage, de straffe vi har for trafikdrab (med spritkørsel) herhjemme er direkte latterlige og SKAL sættes op. Alt under 5 år for trafikdrab er at pisse på ofrenes familier.
hel helt enig og generalt hvor folk tager skade er straffen for lav

Ninja 17-01-2010 03:49

Sådan har det desværre altid været!

At stjæle fra banken har altid været lig med højere straffe end vold, trafikdrab mm.

Menneskeliv er INTET værd i Danmark, men penge kan edderhakkeme få dommeren op af stolen!!

Tja, og det er jo det samme vi ser på kommunen. Syge og handicappede, op i røven med dem, medmindre de kan skaffe noget refusion og nogle penge i kassen.

Og bliver du grebet i socialt bedrageri så er straffen værre end hvis du slår sagsbehandleren i hovedet med en hammer.

Ak ja. Men få nu ingen gode ideer....


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:07.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension