K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   chance for ftp (https://www.k10.dk/showthread.php?t=10238)

CHL 21-10-2009 11:02

chance for ftp
 
Hej!
Jeg har været til møde med sagsbehandler i kommunen, efter endt arbejdsprøvning.Sagsbehandler og jobkonsulenten var enige om at flexjob ikke er realistisk, og at hun ville indstille mig til pension.Spørgsmålet er hvor store chancher der er for pension? Er man bedre stillet når det er kommunens sagsbehandler der indstiller?Er der nogen herinde der har nogen erfaring med dette?
Mvh.
CHL.

Fie 21-10-2009 11:07

Citat:

Oprindeligt indsendt af CHL (Send 76786)
Hej!
Jeg har været til møde med sagsbehandler i kommunen, efter endt arbejdsprøvning.Sagsbehandler og jobkonsulenten var enige om at flexjob ikke er realistisk, og at hun ville indstille mig til pension.Spørgsmålet er hvor store chancher der er for pension? Er man bedre stillet når det er kommunens sagsbehandler der indstiller?Er der nogen herinde der har nogen erfaring med dette?
Mvh.
CHL.

Tror når sagsbehandler indstiller dig til pension har du gode chancer for at få det.. Held og lykke med det;)

MorWettendorff 21-10-2009 11:27

Har næsten spurgt om det samme, jeg har også fået kommunens læge konculent's svar på at jeg er uarbejds dygtig, og ikke kan klare et flex job, og også min social rådgiver der indstiller mig, er chancerne så større, end hvis man selv søgte?

Morgause 21-10-2009 12:07

Citat:

Oprindeligt indsendt af MorWettendorff (Send 76792)
Har næsten spurgt om det samme, jeg har også fået kommunens læge konculent's svar på at jeg er uarbejds dygtig, og ikke kan klare et flex job, og også min social rådgiver der indstiller mig, er chancerne så større, end hvis man selv søgte?


Ja, de er større, for så har du jo allerede nogen fra kommunen med dig.

Fra min egen sag ved jeg dog, at det ikke er nogen garanti - jeg blev indstillet af sagsbehandleren og havde opbakning fra 5 læger - heraf 2 af kommunens egne lægekonsulenter, men de valgte alligevel at sige nej længere oppe i systemet. Heldigvis vandt jeg sagen i Beskæftigelsesankenævnet, og venter nu på en ny afgørelse fra kommunen. Men det er heldigvis ikke alle kommuner, der er så profitorienterede og kyniske som min, og jeg tror, at det går ret smertefrit for de fleste, når først sagsbehandleren indstiller.

Ninja 21-10-2009 13:28

Sagsbehandlerens indstilling er MEGET værd! Men når det så er sagt, så er det pensionsteamet der har den endelige afgørelse. Er man så sluppet gennem pensionsteamet, så er sagen somregl i vinkel. Så overgår sagen til socialforvaltningen som kun skal sørge for at sagen pakkes korrekt, og giver derefter en dato fortilkendelsen og får stablet udbetalingen på benene.....

Så pensionsteamet er knudepunktet.

CHL 30-10-2009 09:53

Hej igen!
Min sagsbehandler har nu skrevet at min arbejdsevne er under 5 timer pr. uge og ikke egnet til flexjob,og vil indstille til pension nu.Kommunen har fået alle diverse speciallægeerklæringer i sagen .Men nu har de kontaktet min egen læge og bedt om en generel helbredsattest, vil bare lige høre om det er normal fremgangsmåde, og hvor stor er mon chancen for pension nu?man læser jo det mest utrolige.
Mvh.
CHL.

iceb 30-10-2009 10:08

helbredstest
 
Ja jeg skulle også til min læge til sådan et helbredstest
også selvom min læge 2 uger før lige havde lavet en
helbredstest på mig og min læge ikke kunne kende forskel
på de to test så fastholdt kommunen at de begge var nødvendige...

Denne test har ikke så stor betydning for om man får
pension eller ej når man allerede har fodret kommunen
med en masse dokumentationer om ens problemer eller
handicaps.



Hilsner
iceb

Ninja 30-10-2009 13:16

Tjaa, hvis din læge er enig med div speciallæger, så er der ingen grund til uro. Og måske er det det sidste dokument kommunen mangler i din sag.

tije 30-10-2009 19:42

Det afhænger fuldstændig af hvad og hvor meget du har været igennem af arbejdsprøvninger mm. Om de mener det er nok.

Min læge, lægekonsulenten og reumatologen er enige om jeg ingen rest arbejdsevne har og at der ingen grund er til yderligere undersøgelser. Alligevel kan jeg ikke bevilliges pension, fordi jeg ikke har været ude i en arbejdsprøvning. Så det afhænger helt af om du har været ALLE punkter igennem.

Sagsbehandlere er totalt umulige.

Jeg skal nu på trods af alle lægepapirer og lægens frarådning af arbejdsprøvning ud i en funktionsafklaring, så tro mig der er ingen garanti, du må bare vente spændt på hvad de svarer.

Det er ikke for at tage håbet fra dig, men sådan er virkligheden i systemet desværre.

:kram:

Tanja 30-10-2009 23:56

Min sagsbehandler mente også jeg skulle have førtidspension, det varede
1 måned fra jeg underskrev RF og til jeg blev godkendt, allerede inden
jeg blev førtidspensionist tilbød sagsbehandleren at udregne beløbet
på min førtidspension ( er gift, så nedsat beløb )

Jeg fik brev fra pensionsteamet, da de havde modtaget ansøgningen,
14 dage efter fik jeg besked på at sagen ville overgå til viderebehandling,
og heri var også et brev hvori der stod, at jeg kunne kontakte dem,
for at udregne beløbet, og der var pjecer om det at være førtidspensionist
med, og så 14 dage senere kom tilkendelsen.

Jeg tror ikke der var tvivl hos nogen om, at sagen ville gå igennem, faktisk
fortalte sagsbehandleren mig, hvor længe der ville gå, og det holdt stik.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:17.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension