K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Manglen på Fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=73)
-   -   Jobmulighed med de ældre (https://www.k10.dk/showthread.php?t=8706)

zuza 27-05-2009 14:00

Jobmulighed med de ældre
 
Måske det kan være en ide, hvis man er ledig flekser, at presse sin kommune til at oprette fleksjob på de lokale plejehjem.

Det må da være en win-win-situation.:cool:

Citat:

Siden plejecentret begyndte at ansætte flexjobbere, som giver sig tid og hygger om de gamle, er beboerne blomstret op og medicinforbruget faldet.
http://www.dr.dk/Regioner/Sjaelland/.../26/160018.htm

:kram:

buster 27-05-2009 15:27

åh, hvor det glæder mig at alle får gavn og glæde af hinanden, dejligt :kram:

Hm, ja det var jo bla lige præcis det menneskelige aspekt i jobbet som regeringen lystigt skar væk og tog glæden fra MANGE mennesker både patienter og personale.

Sørgeligt fattigt samfund :(

Suncil 27-05-2009 15:36

Det er så dejligt at høre.;)

Og ansætter de flere personaler og flekser, vil man se en enorm opblomstring af de ældre, for nu er der tid til en snak med dem.:)

Tror også man sparer i det lange løb, folk bliver ikke nedslidte, hvis normeringen er høj. Til gavn for beboerne og personalet.:cool:

magna 27-05-2009 15:42

Dejligt at høre det virker nogle steder.

Her har byens plejehjem ikke råd til at ansætte ledige fleksere, så de får lov til at beholde dem på ledighedsydelse.
Min svigerinde går der 12 timer om ugen.
De ældre er så glade for hende og hun for dem.
Bare ærgerligt hun ikke får en fastansættelse :-)

helle4 27-05-2009 16:54

Ja er sq en god Kommune. Da jeg var i arbejdsprøvning, var det netop, på en afd. med demente.

Jeg var " morgendame" det vil sige at, jeg lavede morgenmad, og " madede" de 2-3 borgere på afd. der skulle have hjælp til det. Derudover skiftede jeg sengetøj, og lavede en masse andre småting, så det faste personale havde overskud og ikke skulle stresse rundt.

Der blev RO blandt de demente, mens jeg var der ( 3 timer) og alle var glade, og de ville gerne have ansat mig, når jeg blev tilkendt fleks.

Men men, da jeg fik tilkendt fleks, så var der jo lige sket KOMMUNESAMMENLÆGNING..... og de skulle spare o.s.v.

Nå **** det, istedet bruger De vikarer i stor stil, da personalet er totalt nedslidt og sygemelder sig ( har jeg fra en ansat, jeg stadig har kontakt med).

Jeg havde ellers fundet mit drømmejob", men måske... der er nogen kommuner, der fatter pointen nu!!

Bor jo desværre i en lorteKommune., der aldrig Ser Lyset!!:eek::mad:

Helle

Hejdien 27-05-2009 23:25

Citat:

Oprindeligt indsendt af magna (Send 61904)
Dejligt at høre det virker nogle steder.

Her har byens plejehjem ikke råd til at ansætte ledige fleksere, så de får lov til at beholde dem på ledighedsydelse.
Min svigerinde går der 12 timer om ugen.
De ældre er så glade for hende og hun for dem.
Bare ærgerligt hun ikke får en fastansættelse :-)

Din svigerinde skulle måske gøre indsigelser mod at hun er der på den måde evt via fagforening , jeg ved godt at mange gerne vil være der på deres ledighesdyelse kontra at gå hjemme , men lige nu burde din svigerinde da kunne presse kommune og jobkonsulent og plejehjem lidt ---

Når hun har været på ledighedydelse længe nok vil kommunen miste refusionen til hende og så skal hun være i fleksjob i 9 mdr inden de igen vil kunne få refusion til hende...

Mon ikke hun kunne presse kommunen lidt med den viden , hvorfor skal man tilkendes fleksjob for at blive selv forsørgende for så efterfølgende at arbejde gratis - det er der ingen logik i så kan man jo lige så godt være førtidspensionist med mulighed for frivilligt arbejde ...

Så også det omtalte plejehjem i nyhederne her til aften og helt ærligt en win win situation for alle , beboer flekser og personale ...

Tag dog og ansæt en flekser som et personalegode :)

Så også folketingsdebatten idag hvor Henriette Kjær mente at man kunne bruge lære assistenter i skolerne og det kunne jo være frivillige ..hmm hvad har de imod løn ???


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:41.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension