K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   artikel i politiken. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=34995)

vasen 23-02-2017 02:08

artikel i politiken.
 
som nogen muligvis ved kan jeg ikke linke. Øv.

Men læste i dag en artikel om sygedagpenge i DK og de lande vi sammenligner os med.
Frit efter huskommelsen, var det Sverige, Norge, Tyskland, Holland, Uk, og portugal. måsle var der et land mere.

Det opsigtsvækkende er at vi er det land der giver mindst af alle.
Det er en lang artikel fra RUC.

Der beskrives hvordan man i landene vurderer og hvor længe man kan være på sygedagpenge.
Den sidste del af artiklen forstod jeg ikke, trods jeg læste det flere gange, en læs den.
Det er en lussing til de politikere der igen og igen fortæller os at vi er et forkælet folk.

For jer der endnu ikke er stået af vil jeg også henvise til en kronik, der tager udgangspunkt i samme avis fra i mandags den 20 feb. 17 om hvordan Svendborgs borgere i 1534 eller ca. rejste sig og brændte deres borg af, fordi de rige ikke betalte skat af deres varer, fordi de sørgede for en privat havn hvor varerne kom ind og dermed undgik de den tids moms.

Så vi har en gang kunne gøre oprør.

Jeg er meget træt nu, men hyg jer med gode arikler og undskyld den dårlige formulering. :D

sortepigen 23-02-2017 10:06

Hej Vasen

jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde artiklen. kan du skrive hvor sådan ca den står på politiken, under hvilken sektion? for det lyder som en interessant artikel jeg gerne vil læse :) og det var artiklen om sygedagpenge jeg tænkte på :)

vh og god dag
sortepigen

vasen 23-02-2017 22:16

Hej sortepigen.
Jeg læste artiklen mens jeg var indlagt, så det var i papirform. Købt fra deres kioskvogn, som kom rundt på stuerne. og det er den jeg sidder med nu.

Nu får du nogle værktøjer, så du muligvis kan finde den på nettet.
Politiken /økonomi. onsdag den 22 februar 2017. Side 10

Overskrift: Behandler vi syge godt økonomisk?

økonomisk Analyse.
Jon Kvist
Professor, Roskilde Universitet.
Det er en helsides artikel i tillægget om økonomi.

Håber det giver afklaring.

Det var i hvertfald en øjenåbner for mig, og faktisk savner jeg ofte fakta om alt det danske politikere ofte siger, nemlig at vi har verdens dyreste system og ingen andre får så meget som os.

Jeg savner ofte journalister, som undersøger påstande, såsom al den sammenligning med Sverige.

Hvordan er det lige man regner en KH hjælp ud eller pensioner i forhold til skat og
øvrige leveomkostninger. En ting er politikerne, men hvor er de berømte vagthunde, skriverkarle, henne.

gunvor 24-02-2017 02:27

Tak for at gøre opmærksom på denne artikel, Vasen.

Den vil jeg læse ved først kommende lejlighed, ikke mindst pga. det er Jon Kvist.

Mh.

Gunvor

PS: ved ikke hvor hurtige de er på Bibliotek.dk, men der kan man bestille artikler direkte hjem til ens email. Dog ikke denne endnu.

sortepigen 24-02-2017 09:53

tusind tak Vasen. Prøvede lige at søge på artiklen men tror ikke den er lagt på deres online gratis artikler, så tror jeg vil gå en tur omkring biblioteket, måske de har papirudgaven der.

tak og god weekend
vh sortepigen

Reno 24-02-2017 10:03

Det var smart med at bestille artiklen på bibliotek.dk og ja kan da ellers tage på biblioteket.

Er livet ikke herligt, når man lærer noget nyt hver dag:hjerte:

Tak for tipsene(y)

sortepigen 24-02-2017 11:44

ja der lærte jeg også lige noget nyt, kendte ikke til bibliotek.dk, tak for det :D

det vil jeg benytte mig af

vasen 24-02-2017 13:00

Citat:

Oprindeligt indsendt af sortepigen (Send 352067)
ja der lærte jeg også lige noget nyt, kendte ikke til bibliotek.dk, tak for det :D

det vil jeg benytte mig af

Det tænkte jeg heller ikke på.

Efter mit sidste skriv i går ledte jeg selv efter artiklen under økonomi, men gav op, trods jeg abonerer digitalt.
Jeg har derfor skrevet til ansvarshavende og måske jeg der får en forklaring.
Super med Biblioteket.
Dumt jeg ikke tænkte på det, da jeg ofte har set folk læse aviser der.

Solen skinner i dag, herligt!


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:00.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension