K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   c/o adresse hos en førtidspensionist (https://www.k10.dk/showthread.php?t=22940)

Mizzunderstood 20-05-2012 16:58

c/o adresse hos en førtidspensionist
 
Hej alle herinde!:kram:
Jeg har en veninde der har et bolig problem, forstået på den måde, at hun ikke kan modtage post uden hendes samlever stjæler posten og tilbageholder den. Det er en lidt svær situation, fordi hun går og venter på papirer fra et offenligt behandlingsted...så jeg har overvejet om hun kan have c/o adresse hos mig, selvom jeg er på førtidspension?? jeg har været det i 2 år, er enlig, og er i tvivl om det vil få negativ indflydelse på min pension hvis hun får adresse hos mig?
Håber virkelig der er nogen som vil hjælpe <3
kram Mizzunderstood:kram: :) ;)

sourceful 20-05-2012 17:08

jep gør det ikk. Lad hende flytte adressen til kommunen i stedet indtil hun får sin egen adresse. Og det da pænt skidt med en samlever der stjæler posten...

Alternativt hvis det er sted med egen postkasse må hun opsætte sin egen, så de kan have hver sin

jjsonn 20-05-2012 17:12

man kan også få sin post adr. til posthuset og hente det der.

Ninja 20-05-2012 17:58

Enig med de andre, der er mange andre muligheder for at hun kan få flyttet sin adresse. Hold jer til dem, så du ikke får noget i klemme.....

MTVRV1 20-05-2012 18:19

jep er enig, en rigtig dårlig idé
så bliver der ikke problemer med om i er samlevende


der er mange andre måder du kan hjælp på

supersus 20-05-2012 20:07

Det kan løses med en post restance på posthuset, så hun selv henter sin post her.

Du kan også høre kommunen, om der sker noget når adressen er hos dig, for der er noget med at den må stå der i 3 mdr...

Ved at min søster da hun blev skilt havde en C/O adresse hos nogle venner, og trods det fik hun alligevel friplads i daginstitution, og enligforsørger penge.

Senere på året sendte de så dog et girokort, hun ringede derop, de kunne bare ikke lige se at det var en C/O adresse, så regningen annulerede de...

Men undersøg det godt og grundigt inden du gør det.

Ragdoll 21-05-2012 06:52

Ved C/o adresse behøver man ikke flytte sin folkeregisteradresse, men som de andre siger, så for en sikkerheds skyld, lad hende finde en anden løsning, og det kan være at hun selv henter sin post på posthuset, eller en aftale med kommunen.

Men hvorfor bliver hun dog boende med sådan en nar :confused:

Mvh

sourceful 21-05-2012 08:51

ragdollf det forkert, c/o adresse i dk betyder bare at ens navn ikke står på døren, men det kun er ejeren/ lejerens navn.

http://www.naestved.dk/BygBolig/Flyt...CoAdresse.aspx

definitionen fra Næstved kommune

C/o adresse

Når man har en c/o adresse, betyder det at man er tilmeldt/bor på adressen, men at ens navn ikke står på postkassen. Det vil sige at en c/o adressen kun har betydning for postlevering.

Hvad er en c/o-adresse?
Hvis du flytter ind hos en ejer eller lejer, og dit eget navn ikke står på døren, skal du angive deres navn i feltet 'Hos (c/o, der er en forkortelse af det engelske udtryk "Care of")'.

Hvis du flytter ind hos en ejer eller lejer kan kommunen kræve, at vedkommende bekræfter din flytning.

Har du kun brug for at få eftersendt din post ved en midlertidig adresseændring, skal du ikke melde adresseændring til folkeregisteret. Kontakt i stedet dit posthus.

Mizzunderstood 21-05-2012 08:53

TUSIND tak for super hurtig respons - og tusind tak for jeres svar! Det med post restante vidste jeg slet ikke var muligt. det vil jeg helt klart foreslå hende :kram:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:27.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension