K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Dit og Dat (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Speciallæge i reumatologi, Claus Rasmussen (https://www.k10.dk/showthread.php?t=5097)

Den udstødte 13-06-2008 22:18

Speciallæge i reumatologi, Claus Rasmussen
 
Hejsa!

I næste uge, skal jeg til speciallægeundersøgelse ved ovennævnte speciallæge, er der nogen der kender ham? :confused::confused:

Det er kommunen der har "sendt" mig op til ham - han huserer i Hjørring, på Sygehus Vendsyssel.

Den Udstødte

Sommer 13-06-2008 22:40

Hej Den Udstøte

Prøv at google på

"claus rasmussen" +reumatolog

Så kommer der noget frem han har skrevet og udtalt. Du kan på den måde se lidt hvad hans holdning er.

Er det på reumatologisk afdeling på Sygehus Vendsyssel, eller har han privat konsultation?

Mvh. Sommer

Den udstødte 13-06-2008 22:48

Hej Sommer!

Tak for dit svar!

Han er speciallæge i reumatologi og andre ting og er ansat på Sygehus Vendsyssel, men jeg skal undersøges af ham som "privat".......

Den Udstødte

Sommer 13-06-2008 22:53

Ja det tænkte jeg nok.

Jeg går selv på reumatologisk afdeling på sygehus Vendsyssel, og jeg har aldrig vist hvem jeg skal ind til 1. gang. Jeg har været der over flere gange.
Det er nærmest umuligt at få en tid, men det er jo nok fordi de har så travlt med deres privatkonsultationer. Dem er der jo nok også flere penge i.

Mvh. Sommer

Den udstødte 13-06-2008 23:01

Private undersøgelser
 
Hej Sommer!

Ja, det har du helt sikkert ret i - jeg skal være der kl. 15.00 så der går nu nok ikke noget fra nogen på det tidspunkt:)

Jeg har lige googlet ham -han virker, på baggrund af de undersøgelser han har lavet - med tilhørende statistikker, ikke som om han er særligt positiv overfor mennesker med arbejdsskade, som har søgt erstatning........:mad:

Det bliver spændende. Jeg har fået to store spørgeskemaer, som jeg skal udfylde. Fik indkaldelsen i dag og det er i næste uge.....:confused:

Den Udstødte

Sommer 14-06-2008 09:45

Hej Den Udstødte.

Det bliver da spændende. Håber du vil fortælle om din oplevelser.
om din opfattelse af hans holdninger holder stik. Jeg har set debat i lokalavisen, hvor han var meget imod praktiserende læger, der henviste rygpatienter til scanning. Det ville han bestemme, om det nu også var nødvendigt.

Jeg håber du får den hjælp du skal have og en god tur til Hjørring. Sygehus Vendsyssel har lige fået en ny medicinsk afdeling. Den skulle være ret flot, så du må jo lige se hvad de har brugt de mange penge på.

Mvh. Sommer

Den udstødte 14-06-2008 11:02

Undersøgelse
 
Hej Sommer!

Ja, det bliver spændende. Jeg har ikke den store fidus til ham, her inden undersøgelsen:rolleyes: Men tvivlen skal da indtil videre komme ham til gode:)

Jeg skal nok fortælle om min oplevelse, når jeg har været der og igen når jeg modtager speciallægeerklæringen:eek:

Der er jo helt sikkert flot, på sådan et nyt sygehus:) :)

Du får lige et :kram::kram:


Mange hilsner

Den Udstødte

Den udstødte 17-06-2008 22:03

Så har jeg været til undersøgelse........
 
Efter en lang køretur til Sygehus Vendsyssel:eek:, var jeg til speciallægeundergøgelse ved reumatolog Claus Rasmussen, foranlediget af kommunen. Efter at have læst en del af ovennævnte læges forskellige rapporter, havde jeg bange anelser....... men de blev gjort til skamme.:) Jeg mødte en flink og interesseret læge, som tilsyneladende ville mig det bedste, ud fra det han sagde og ud fra selve undersøgelsen. Nu er jeg så vældig spændt på, at modtage selve speciallægeerklæringen og ikke mindst indholdet af den. Umiddelbart var det en god og positiv oplevelse.:D

Jeg skriver igen, når jeg har modtaget erklæringen.


Den Udstødte

afrodite 17-06-2008 22:13

Hej Den udstødte,

Det er bare godt, at du synes det var en god og positiv oplevelse :)

Jeg selv er blevet indkaldt til speciallægeundersøgelse hos reumatolog - foranlediget af kommunen.

Kan du komme lidt nærmere ind på, hvad undersøgelsen gik ud på - hvordan det foregik?
Du skal kun svare hvis du har tid og lyst.

Håber du modtager en god erklæring fra speciallægen. :)

Mange hilsner
afrodite

Den udstødte 17-06-2008 22:21

Hej Afrodite!

Kommunen har indstillet mig til speciallægen, fordi de ikke tror, at jeg har så mange smerter som jeg fortæller. Dette til trods for, at både egen læge, to andre reumatologer en neurolog og min fys. støtter mig 100%.

Han stillede først en masse ???? både om smerter, familemæsige ting, forventninger til fremtiden o.s.v. Derefter undersøgte han mig, for at se hvor bevægelig jeg var og hvor jeg havde smerter.

Jeg har en rygskade og har derfor været til en del undersøgelser.

Kommunen mener også, at jeg er psykisk ustabil......... men nu må vi se hvad der sker.

Hvornår skal du til undersøgelse?

Den Udstødte

afrodite 17-06-2008 22:31

Tak for svar :)

Det er utroligt at kommunen kan blive ved og ved med at få foretaget speciallægeundersøgelser..selv om der i forvejen foreligger andre undersøgelser - rigelig dokumentation..Det er en skrue uden ende..

Jeg har fået tid i næste uge..Du kan læse om min sag under tråden -
Først indstilling til ftp og så ikke alligevel..:confused:

kurttrold 17-06-2008 23:11

Hej!
fandt lige denne artikel fra 2004 her lyder pågældende læge ikke særlig posektivt stemt overfor visse lidelser..
Håber på det blir posektiv eller retfærdigt for dig.
http://www.berlingske.dk/article/200...ark/103130341/

Sommer 18-06-2008 08:42

Hej Den udstødte.

Det var godt du fik en god oplevelse af din undersøgelse. Det er altid svært, hvis man har et dårligt forhåndsindtryk af den læge, der skal kikke på ens liv.

Nu er det så spændende, hvad han kommer frem til. Det er utroligt, at man skal gentage de samme undersøgelser igen og igen.

Mvh. Sommer

Den udstødte 18-06-2008 20:54

Ja, det er utroligt
 
Citat:

Oprindeligt indsendt af afrodite (Send 30455)
Tak for svar :)

Det er utroligt at kommunen kan blive ved og ved med at få foretaget speciallægeundersøgelser..selv om der i forvejen foreligger andre undersøgelser - rigelig dokumentation..Det er en skrue uden ende..

Når der i forvejen ligger flere forskellige undersøgelser, som dokumenterer at der er noget galt - der foreligger endda diagnoser.......men nej, det er ikke nok til de kære sagsbehandlere på kommunen:eek:

Jeg har fået tid i næste uge..Du kan læse om min sag under tråden -
Først indstilling til ftp og så ikke alligevel..:confused:

Okay, så må vi se hvordan det går med dig, jeg håber at du er mere heldig end jeg..... jeg har modtaget speciallægeerklæringen allerede i dag - det var i går eftermiddags jeg var til undersøgelse, så det er hurtigt. På trods af, at han havde fået tilsendt diverse kopier (det havde kommunen sendt med), så har han tilsyneladene ikke kigget i dem. Han skriver, at der ikke er nogen lægelige fund:mad: at der skulle igangsættes socialmedicinsk behandling:rolleyes: Det er utroligt, at der smides penge ud til den slags.

Jeg ser om jeg kan finde din tråd.


Den Udstødte

Den udstødte 18-06-2008 21:02

Hej kurttrold!
 
Citat:

Oprindeligt indsendt af kurttrold (Send 30466)
Hej!
fandt lige denne artikel fra 2004 her lyder pågældende læge ikke særlig posektivt stemt overfor visse lidelser..
Håber på det blir posektiv eller retfærdigt for dig.
http://www.berlingske.dk/article/200...ark/103130341/

Jepp, det er nøjagtigt dette generelle syn, han har på kvinder. Jeg tror, at uanset hvad den enkelte kvinde fejler, så er det "indbildte" smerter kvinden har - i hans øjne altså. :mad:

I hans speciallægeerklæring, skriver han ting, som overhovedet ikke er i overenstemmelse med sandheden, f.eks. hun kunne selv tage sko og strømper af......... jeg havde ikke sko og strømper på. Kun sandaler af tøffeltypen........:confused: Desuden har han skrevet, at alle bevægelser er normale........ og patienten har været sygemeldt over et år, det har ikke hjulpet hende - tværtimod.

Han er fandme syg! :mad:


Den Udstødte

Sommer 18-06-2008 21:05

Hej Den Udstødte

Lige et dumt spørgsmål, men jeg ved altså ikke hvad socialmedicinsk behandling er.

Er det noget en reumatolog giver/behandler med. Hvad mener han med at der skal igangsættes en behandling med socialmedicin.

Mvh. Sommer

Den udstødte 18-06-2008 21:10

Godt i går, skidt i dag.
 
Citat:

Oprindeligt indsendt af Sommer (Send 30478)
Hej Den udstødte.

Det var godt du fik en god oplevelse af din undersøgelse. Det er altid svært, hvis man har et dårligt forhåndsindtryk af den læge, der skal kikke på ens liv.

Jeg skulle nu ha' bevaret min skepsis. Han er ikke til for syge mennesker. Han burde ikke ha' aflagt lægeløftet........ det gi'r sgu ikke mening :confused:

Nu er det så spændende, hvad han kommer frem til. Det er utroligt, at man skal gentage de samme undersøgelser igen og igen.

Ja, det er utroligt, at man som læge kan nå at lave en erklæring på så kort tid, som er SÅ fejlbehæftet. :mad:


Mvh. Sommer

Desuden havde han et afsnit, der fyldte næsten en halv side - med generelle betragtninger af kvinder og deres "opdigtede smerter".

Jeg er SÅ vred!:mad:

Jeg vil ikke ønske for andre, at de kommer i kløerne på en så snævertsynet læge der har så dårligt et menneskesyn. Han burde ganske enkelt ikke have lov til, at komme med lægelige udtalelser. TÆNK, at det er vores skattekroner der går til den slags.

Det er godt, at få det ud..........:D

Den Udstødte

Den udstødte 18-06-2008 21:16

Socialmedicin.........
 
Citat:

Oprindeligt indsendt af Sommer (Send 30538)
Hej Den Udstødte

Lige et dumt spørgsmål, men jeg ved altså ikke hvad socialmedicinsk behandling er.

Hej Sommer! Der findes altså ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar. Socialmedicin er....... så vidt jeg har fundet ud af, hvis man har andre problemer end sygdom. Det kan være misbrugsproblemer af enhver art og andet af den karat.....:confused:

Er det noget en reumatolog giver/behandler med. Hvad mener han med at der skal igangsættes en behandling med socialmedicin.

Ja, gad vide hvad han mener....... det har jeg også tænkt mig, at tale med min egen læge om. Så må vi se, hvad han mener om det hele.

Mvh. Sommer

Hvad der videre skal ske ved jeg ikke....... vi må se, hvad kommune siger, det er jo dem der har bestilt undersøgelsen - den er da helt i deres ånd.....:(

Den Udstødte

Sommer 18-06-2008 21:26

Hej Den udstødte.

Jeg er turde ikke fortælle dig mine oplevelser, inden du skulle til undersøgelse, men jeg kan godt forstå du er vred. Jeg har mødt en anden reumatolog på den afdeling, og han var da også om nogen en narrehat. Han er nok oplært af C.R.
Først stillede han en diagnose, senere trak han den tilbage, og da jeg så ikke lige fejlede det han kunne, jamen så havde jeg ikke hans interesse. Sagen afsluttes og jeg kunne bede egen læge om en henvisning til en anden reumatolog. Det gjorde jeg så, og kom til Århus.
Jeg havde journaludskrifter med fra reumatologen i Hjørring. Da han læste den igennem, sagde han. " Nå, her sidder han nok og diskutere med sig selv."
Jeg fik en grundig undersøgelse, gode forslag til videre behandling, henvisninger til flere undersøgelser og en anden medicin.

Mvh. Sommer

Den udstødte 18-06-2008 21:39

Det er nok en dårlige afdeling vi er blevet undersøgt på
 
Hej Sommer!

Det er bare i orden :) nogen gange er det jo også fint nok, at man ikke er forudindtaget....

Jeg er rystet over, at han i den grad kan tilsidesætte det han har læst i de dokumenter, som kommunen har sendt til ham...... ved nærmere overvejelse, tror jeg nu slet ikke, at han har læst det....... det er jo ham der ved bedst.

Men hans udtalelser skal jo ligge til grund for kommunens videre sagsbehandling...... det er ikke for tøsedrenge det her.:(

Den Udstødte

Sommer 18-06-2008 21:47

Ja det er godt nok surt.

Helt korrekt: Jeg tror heller ikke de kan læse. Hvorfor skulle det være nødvendigt, når de alligevel på forhånd har bestemt sig for hvad patienterne fejler.
Det er da godt nok et underligt syn at have på kvinder.

Håber din sag får en god behandling fremover.

Mvh. Sommer

Neurosmølf 18-06-2008 21:55

Ak, hvor gør det mig ondt for Dig at høre Udstødte
Han lyder helt bestemt som en der af mangel på viden søger forklaring i TERM modellen, stakkels tåbe...Den giver bare læger en undskyldning for ikke at kunne/gide finde ud af hvad deres patienter fejler, her lyder det som om det bare er en rutine indkassering fra en velvillig kommunekasse, som derefter handler helt malplaceret på en læges måske bevidste inkompetence...

Lad ham praktisere på Christiansborg i deres interne helbredsordning, så skal i bare se forandring...

mvh Nøvsen ( får kvalme af TERM, måske er jeg gravid ?? )

Den udstødte 18-06-2008 21:59

Mon dog.......
 
Citat:

Oprindeligt indsendt af Sommer (Send 30550)
Ja det er godt nok surt.

Helt korrekt: Jeg tror heller ikke de kan læse. Hvorfor skulle det være nødvendigt, når de alligevel på forhånd har bestemt sig for hvad patienterne fejler.
Det er da godt nok et underligt syn at have på kvinder. Ja - han ligenede nu ikke en der var til mænd......så det er underligt. Måske havde han problemer med sin mor.......:D

Håber din sag får en god behandling fremover.

Tak sommer, det håber jeg også - men tør desværre ikke tro på det :(

Mvh. Sommer

Tak for din støtte :kram:

Den Udstøde

Den udstødte 18-06-2008 22:02

Tåber.....
 
Citat:

Oprindeligt indsendt af Neurosmølf (Send 30551)
Ak, hvor gør det mig ondt for Dig at høre Udstødte
Han lyder helt bestemt som en der af mangel på viden søger forklaring i TERM modellen, stakkels tåbe...Den giver bare læger en undskyldning for ikke at kunne/gide finde ud af hvad deres patienter fejler, her lyder det som om det bare er en rutine indkassering fra en velvillig kommunekasse, som derefter handler helt malplaceret på en læges måske bevidste inkompetence...

For mig at se, så er det som "tåben" foretager sig, som du skriver en rutine af indkassering fra velvillige kommuner - der ønsker en bestemt læge, med en bestemt holdning, skal udtale sig.:mad:

Lad ham praktisere på Christiansborg i deres interne helbredsordning, så skal i bare se forandring...

:):)Det kunne fandme være dejligt - undskyld sproget.

mvh Nøvsen ( får kvalme af TERM, måske er jeg gravid ?? )

Det er dejligt, når der er nogen til at trøste.:kram: til dig.

Den Udstødte

afrodite 18-06-2008 22:50

Citat:

Oprindeligt indsendt af Den udstødte (Send 30534)
Okay, så må vi se hvordan det går med dig, jeg håber at du er mere heldig end jeg..... jeg har modtaget speciallægeerklæringen allerede i dag - det var i går eftermiddags jeg var til undersøgelse, så det er hurtigt. På trods af, at han havde fået tilsendt diverse kopier (det havde kommunen sendt med), så har han tilsyneladene ikke kigget i dem. Han skriver, at der ikke er nogen lægelige fund:mad: at der skulle igangsættes socialmedicinsk behandling:rolleyes: Det er utroligt, at der smides penge ud til den slags.

Jeg ser om jeg kan finde din tråd.


Den Udstødte

Hej den udstødte,

Sikke noget. :confused:

Det lyder som om den speciallægeerklæring er skrevet på forhånd eller også har manden ikke øjne i hovedet. Det med sko og sokker..er da helt hen i vejret..:mad:

Jeg er ikke så meget inde i hvad man evt. kan gøre i sådan en situation, men det jeg har fået at vide er, at du skal sørge for at få en second opinion - dvs. en anden reumatologs/fagpersons mening - HURTIGST MULIGT.

Fordi så længe du har hans erklæring stående - så er det den som kan tælle for det mæste. Dvs. indtil der kommer en anden fagperson ind og mener noget andet.

Prøv at kontakte en anden reumatolog og hør, hvad du kan gøre.
Du kan så sige til kommunen du har talt med en anden fagperson vedr. en ny undersøgelse. og du gerne vil have en second opinion. Da du ikke kan acceptere denne læges erklæring.

Hvis du kan overskue det prøv at læse kurttrolds tråd om psykiateren
Eva Blach - det giver mega stof til eftertanke..

Jeg ved godt, at man bare ikke har hverken kræfter eller overskud til at kæmpe hele tiden, når man er syg..Men prøv og se om du kan finde overskudet og klag over denne læges udtalelser/erklæring..

Jeg er nu meget mere spændt på, hvordan min undersøgelse kommer til at gå i næste uge...

Håber det bedste for dig.

Mange hilsner
afrodite

Den udstødte 20-06-2008 20:33

Overskud
 
Citat:

Oprindeligt indsendt af afrodite (Send 30570)
Hej den udstødte,

Sikke noget. :confused:

Det lyder som om den speciallægeerklæring er skrevet på forhånd eller også har manden ikke øjne i hovedet. Det med sko og sokker..er da helt hen i vejret..:mad:

Jeg er ikke så meget inde i hvad man evt. kan gøre i sådan en situation, men det jeg har fået at vide er, at du skal sørge for at få en second opinion - dvs. en anden reumatologs/fagpersons mening - HURTIGST MULIGT.

Fordi så længe du har hans erklæring stående - så er det den som kan tælle for det mæste. Dvs. indtil der kommer en anden fagperson ind og mener noget andet.

Nu ligger landet sådan, at der faktisk er to reumatologer der kigget på mig tidligere...... de er ikke enige med ham - men det vælger kommunen, at se bort fra. :mad:


Prøv at kontakte en anden reumatolog og hør, hvad du kan gøre.
Du kan så sige til kommunen du har talt med en anden fagperson vedr. en ny undersøgelse. og du gerne vil have en second opinion. Da du ikke kan acceptere denne læges erklæring.

Hvis du kan overskue det prøv at læse kurttrolds tråd om psykiateren
Eva Blach - det giver mega stof til eftertanke..

Jeg har været inde på den tråd - det er ganske forfærdeligt, hvad der foregår i dagens Danmark:confused:

Jeg ved godt, at man bare ikke har hverken kræfter eller overskud til at kæmpe hele tiden, når man er syg..Men prøv og se om du kan finde overskudet og klag over denne læges udtalelser/erklæring..

Overskud har jeg ikke meget af, men jeg er jo nødt til at kæmpe for min ret og ikke mindst for at undgå, at blive tromlet totalt. Jeg talte med min fys. om det i går. Han siger, at jeg skal klage over lægens udtalelse - dels til ham selv, men også til kommunen - og det skal være straks siger han. Han synes, at jeg skal bruge min advokat til det. Så jeg er igang med, finde dokumenter frem og skal efterfølgende igang med et brev til advokaten........


Jeg er nu meget mere spændt på, hvordan min undersøgelse kommer til at gå i næste uge...

Håber det bedste for dig.

Mange hilsner
afrodite

Jeg er også spændt på hvordan din undersøgelse kommer til at gå - ønkser for dig, at det bliver en go' oplevelse for dig, og at det er en saglig vurdering.:)


I dag modtog jeg desuden aktindsigt fra kommune - der mangler flere lægelige udtalelser - dem skal jeg ha' sendt til dem, så kan det være at de ser lidt anderledes på sagen - men det tror jeg nu ikke...... :(

Den Udstødte

Kjersti 27-06-2008 11:04

Hej til den udstødte..

Hvor jeg føler med dig.. er nøjagtig det samme igennem, dette man blir budt fra kommunens side, er ikke for sarte sjæle..
Man burde stå sammen og gå i medierne.. tænk sig de for penge for og bruge en masse unødig tid.. i mine øjne er de noget af det mest ukompentente mennesker jeg har mødt..

Tusinde af varme hilsner fra Kjersti

Huldra 27-06-2008 12:44

ja, de udtalelser de forskellige skriver får stor betydning for os som er syge. oveni tager kommunen kun brudstykker ud af rapporten og bruger det som bedst kan bruges imod den syge borger.
bl.a har jeg fået tilkendt mig et overforbrug af medicin som nok er skyld i mine smerter. og jeg har da aldrig spist mere medicin end lægen har angivet. så måske burde jeg bede om et bevis for hendes påstand. iøvrigt var hun en neurolog som kommunen havde udbedt igennem medicinsk testcenter.
men jeg må I min klage jeg er ved at brygge på til min sagsbehandler indføje småbrok over de udtalelser fra de to neurolog og neuropsykolog jeg har været til.
Det er godt nok skræmmende, at ens smerter og sygdom bliver ignoreret.

Mai-Britt 27-06-2008 13:14

hej udstødte


Til en anden gang så husk at optage din samtaler, jeg har i dag harft besøg af en psykolog og den samtale optog jeg også, da jeg er træt af at når man sidder i samtale ned de forskellige læger så siger de et og når man så for papiren fra dem så står der noget andet, Jeg har også en god fornemmels for min samtale i dag men, nu vil jeg lige vente og se hvad der står på papiret.

Det var også en psykolog som kommune havde betalt nu mangler jeg bare en samtale med den læge som de også har bestilt og den samtale optager jeg også og så skal jeg til rundbordsamtale i August, og den optager jeg også selvom at mine egen læge er med som min bisidder.

TROR IKKE LÆNGER PÅ LÆGER OG SOCIALRÅDGIVER :kram:

Mai-Britt det skal mærkes at vi lever

Den udstødte 27-06-2008 19:22

Inkompetente sagsbehandlere
 
Citat:

Oprindeligt indsendt af Kjersti (Send 31216)
Hej til den udstødte..

Hvor jeg føler med dig.. er nøjagtig det samme igennem, dette man blir budt fra kommunens side, er ikke for sarte sjæle..
Man burde stå sammen og gå i medierne.. tænk sig de for penge for og bruge en masse unødig tid.. i mine øjne er de noget af det mest ukompentente mennesker jeg har mødt..

Du har fuldstændig ret, de fleste sagsbehandlere er en flok inkompetente, arrogante og uvidende personer......... UFF Næh, det er bestemt ikke for sarte sjæle - men med den behandling bliver man sart og sårbar.:confused:
Tusinde af varme hilsner fra Kjersti

Tak for de varme hilsner - det er dejligt :kram:

Den Udstødte

Den udstødte 27-06-2008 19:27

Klage
 
Citat:

Oprindeligt indsendt af Huldra (Send 31228)
ja, de udtalelser de forskellige skriver får stor betydning for os som er syge. oveni tager kommunen kun brudstykker ud af rapporten og bruger det som bedst kan bruges imod den syge borger.
bl.a har jeg fået tilkendt mig et overforbrtug af medicin som nok er skyld i mine smerter. og jeg har da aldrig spist mere medicin end lægen har angivet. så måske burde jeg bede om et bevis for hendes påstand. iøvrigt var hun en neurolog som kommunen havde udbedt igennem medicinsk testcenter.
men jeg må I min klage jeg er ved at brygge på til min sagsbehandler indføje småbrok over de udtalelser fra de to neurolog og neuropsykolog jeg har været til.

Det er rigtigt, sagsbehandlere tager brudstykker eller sætninger ud af en sammenhæng, som pludselig får en helt anden betydning. Det er ikke fair!:eek:

Det er godt nok skræmmende, at ens smerter og sygdom bliver ignoreret.

Jeg har talt med min advokat, hun siger at jeg selv skal klage - det brev jeg har skrevet til hende (advokaten) er skrevet så fint og korrekt, at der ikke er grund til at betale hende for det - det er jeg super glad for! Et lille klap på skulderen i denne svære tid - det tager jeg glad imod :):)

Den Udstødte

Den udstødte 27-06-2008 19:34

Optagelse af samtaler
 
Citat:

Oprindeligt indsendt af Mai-Britt (Send 31235)
hej udstødte


Til en anden gang så husk at optage din samtaler, jeg har i dag harft besøg af en psykolog og den samtale optog jeg også, da jeg er træt af at når man sidder i samtale ned de forskellige læger så siger de et og når man så for papiren fra dem så står der noget andet, Jeg har også en god fornemmels for min samtale i dag men, nu vil jeg lige vente og se hvad der står på papiret.

Mai-Britt, jeg har desværre ikke mulighed for, at optage samtaler - men har ALTID en bisidder med og det fungerer rigtigt godt - det er jeg mega glad for. :)

Det var også en psykolog som kommune havde betalt nu mangler jeg bare en samtale med den læge som de også har bestilt og den samtale optager jeg også og så skal jeg til rundbordsamtale i August, og den optager jeg også selvom at mine egen læge er med som min bisidder.

Jeg synes, at det er dejligt for dig, at din læge skal med - han kender dig og ved hvordan du har haft det tidligere. Flot at han tager sig tid til det. :)

TROR IKKE LÆNGER PÅ LÆGER OG SOCIALRÅDGIVER :kram:

Tak for krammet - det er SÅ dejligt, når andre tænker på en - positivt altså:D:D det er jo ikke lige det sagsbehandlerne gør........:mad::mad:

Mai-Britt det skal mærkes at vi lever

Stort :kram: Den Udstødte

zuza 05-08-2008 17:39

Sikken "undervisning" i metoder i det danske velfærdssamfund, hvor målet er forsikringer... som IKKE dækker, fordi der undervises, som beskrevet i linket.:mad:

Se, hvad fysioterapeuter skal undervises i til september:

Citat:

Undersøgelser tyder på at erstatningssager er forbundet med et alvorligt forløb. Det er imidlertid uklart om det er erstatningssagen i sig selv der er årsagen til den dårlige prognose. Årsagen kunne også være at erstatningssøgende patienter er mere syge, rapporterer smerter på en anden måde eller er mere kroniske end andre patienter
http://nordjylland.fysio.dk/graphics...0sept%2008.pdf

Det er da "mystisk", at der ikke er sammenhæng mellem, at erstatningssager ER MERE ALVORLIGE og derfor LOGISK NOK er VÆRRE FOR PATIENTERNE, som netop DERFOR ER MERE SYGE. Hvor svært kan det være at se den logik?!

Næ, men det er selvfølgelig billigere for systemet at mistænkeliggøre både patienter, erstatningsadvokater mv. :mad:

Tænk, at man betaler skat til et system, som bruger disse skattekroner på at UNDGÅ at give SKATTEYDERNE den YDELSE, de har betalt til... Det er helt sikkert IKKE det, jeg har betalt mine skattekroner til... tværtimod.

Det viser da også, at det er spild af penge at forsikre sig, hvis der sidder læger og sørger for, at forsikringen IKKE dækker.

Hvad mon fagforeningerne mener om denne "undervisning"?

Hvad med sikkerhedsrepræsentanterne?

Det er da rablende vanvittigt, for selvfølgelig ønsker en arbejdsskadet at få mad på bordet.

:kram:

Den udstødte 05-08-2008 23:19

Hejsa!

Jeg får det simpelthen dårligt, ved at læse indholdet i dit link, Zuza. Det er grotesk, at en læge med sådan et menneskesyn, skal have lov til, at pådutte andre hans mærkelige holdninger/meninger om syge mennesker.

Han mener, at patienter der får erstantning, bliver belønnet for at være syge. Med andre ord, er det hans opfattelse, at vi er en stor flok hypokondere.

Sikke et land...........

Den Udstødte

popiae 17-10-2008 23:33

Hej " Den Udstødte".
Har du klaget over vedkomne i patientklagenævnet eller overvejet dette?
Hvad siger din egen læge?
Hvordan er din sag nu?
vh popiae

Tante Ana 18-10-2008 12:54

Citat:

Oprindeligt indsendt af zuza (Send 33911)
Sikken "undervisning" i metoder i det danske velfærdssamfund, hvor målet er forsikringer... som IKKE dækker, fordi der undervises, som beskrevet i linket.:mad:

Se, hvad fysioterapeuter skal undervises i til september:
http://nordjylland.fysio.dk/graphics...0sept%2008.pdf

Jeg er også helt blank, når jeg bare forsøger at gætte mig til, hvad danske fysioterapeuter skal med en TERM-undervisning? Kunne det tænkes, at TERM-modellen forsøges spredt til så mange faggrupper, for at omringe og "uskadeliggøre" disse sølle patientgrupper, som lægestandens bundskrab bare er for dum til at behandle?

I denne anledning (TERM-kursus) har vi sendt en mail til Danske Fysioterapeuter:

Danske Fysioterapeuter
Nørre Voldgade 90
1358 København K

D. 22. august 2008

Til Afdelingschef Nina Holten - [email protected]

Som en menig borger og evt. fremtidig bruger af fysioterapi i offentligt eller privat regi, samt på vegne af nuværende og fremtidige fysioterapibrugere, tillader jeg mig herved at spørge om formålet med en bestemt kursustype, jeg ser er udbudt for fysioterapeuter i Aalborg d. 3. september 2008 iflg. dette link - klik HER!

Jeg ser, at overlæge Claus Rasmussen, reumatolog på Vendsyssel Sygehus skal deltage med et foredrag om "Betydningen af uafklaret økonomisk kompensation for forløbet af rygsmerter". Idet jeg er bekendt med Claus Rasmussens årelange heksejagt på svært skadede arbejdsskadepatienter og kender efterhånden en del til Claus Rasmussens argumentation og mål for hans opmærksomhed, kan jeg ikke, med min bedste vilje forestille mig, hvilken fordel eller mål skulle danske fysioterapeuter opnå ved at acceptere og iværksætte denne "viden", de i givet fald erhverver dem ved at deltage i dette foredrag?

Vil det sige, at danske fysioterapeuter skal fremover dele deres interesse i patienten mellem vedkommendes reelle behov for fysioterapi og patientens øvrige baggrund i forhold til årsagerne til deres patientsituation? Kan det så også betyde, at danske fysioterapeuter fremover skal foretage en bedømmelse af patienterne i forhold til patienternes "arbejdsskadebaggrund" og dernæst tilpasse den fysioterapeutiske indsats, alt efter om fysioterapeuten mener/vurderer, at den pågældende patient skal have sin fysioterapeutisk ydelse tilpasset eller begrænset, endsige nægtet - hvis vedkommende er berettiget til og ansøger om en arbejdsskadeerstatning?

De må venligst bære over med alle disse spørgsmål, men disse er udelukkende fremkommet på baggrund af efterretninger om, at overlæge Claus Rasmussen nu også skal undervise fysioterapeuter i.... ja, i hvad? At det ikke er reumatologi, fremgår klart af tilmeldingsinformation iflg. ovenstående link. Hvad handler det så om, for danske fysioterapeuters fremtidige forhold til deres patienter? Og kan man i fremtiden, som fysioterapi-patient på den offentlige eller private klinik for fysioterapi, fortsætte med at have tillid til, at man bliver betragtet alene og udelukkende som syg patient med behov for fysioterapi? Eller bør vi fra nu af indstille os på, at danske fysioterapeuter vil tilrettelægge deres indsats afhængigt af, om vi har eller ikke har en verserende erstatningssag i anledning af en arbejdsskade eller tilsvarende?

For at være hudløs ærlig, har jeg meget svært ved at se formålet med Claus Rasmussens foredrag for fysioterapeuterne i Ålborg, medmindre man reelt er indstillet på at lade Claus Rasmussens betragtninger indgå i fremtidig, fysioterapeutisk vurdering og behandling af patienterne.

På forhånd tak for svar.

Med venlig hilsen


Det kom INTET svar på henvendelsen og på MIN liste over de medicinske faggrupper, man for fremtiden bør være på vagt over for, er nu også tilføjet Danske Fysioterapeuter. De burde være mere omhyggelige med, HVEM de lader sig belære af, for den dag TERM-modellen går hen og bliver set efter i sømmene - ryger Danske Fysioterapeuter med ned i hullet.

Jeg skal forresten hilse og sige, at der efterfølgende vare enormt mange besøgende fra IP-numre tilhørende Danske Fysioterapeuter - på tråden, hvor brevet også var offentliggjort - men svar kom det intet af. Ikke engang en høflighedsfrase. Hvad siger det om, HVEM Danske Fysioterapeuter føler dem meste loyale over for? Ikke patienter og ikke menig-borgere. Det står krystaltklart!

Jeg har ikke været klar over, at Den Udstødte allerede i sommer har startet denne tråd om Claus Rasmussen, hvorfor jeg har selv startet en anden tråd om samme person her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=6230 . Sorry for gentagelsen...

roma 18-10-2008 13:50

hej Tante Ana

alletiders indlæg. og et indlæg som må give stof til eftertanke.
desværre er der ikke emget at hente ved en klage til patientklagenævnet. Men.. jeg håber vi er ved at trænge lidt igennem.
Claus Rasmusen benyter sig af samme fremgangsmåde ved ALLE patienter, og vover de at stille spørgsmål bliver de jagtet.
Vi har pt. en sag kørende ved dem, af de virkelig grove, som viser hvorledes han direkte forfølger dem, som stiller spørgsmål. og ligeledes sværter alle, som forsøger at hjælpe dem.
www.overgangsalderen.net har en del om ham, så jeg vil opfordre jer til at kikke derind.
Og, jeg tør ikke komme frem med for meget, men kan godt love jer, at alt bliver lagt ud efterfølgende.

Indtil da.: Pøj-pøj til alle jer, som har fået en meganedtur pga det samme hjernedøde individ (altså min personlige betragtning).. Han er ikke værd at få ødelagt nattesøvnen på, for i disse sager kan i alle se, at hvad hans mening tæller.

Jeg ved godt, det er svært efterfølgende ved kommunen, men jeg håber på at han kan stoppes. Vi bliver i hvert tilfælde ved herfra, og hjælpen kan (gudskelov) ofte hentes her på K10.
Husk: I står ikke alene

roma 18-10-2008 14:01

lige en rettelse, så i kan få den direkte frem

http://www.overgangsalderen.net/foru...ad.php?t=10768

Tante Ana 18-10-2008 14:45

Citat:

Oprindeligt indsendt af roma (Send 39962)
Desværre er der ikke meget at hente ved en klage til patientklagenævnet. Men.. jeg håber vi er ved at trænge lidt igennem.

Men nu er de alle sammen så glade for evidens baserede forskning, så "de" både tilrettelægger love og indgreb på denne baggrund...

Kunne man så måske "vække" disse herrer og damer i div. klagenævne og på Christiansborg og tage Claus Rasmussens "eget" hospital i nærmere øjesyn, for at finde ud af - om TERM-modellens indtræden og fremme indenfor dette Sygehus Vendsyssel - ikke tilfældigvis er afslørende, når man må konstatere, at Sygehus Vendsyssel har nu igennem flere år haft den tvivlsomme danmarks rekord i uventede dødsfald under indlæggelser? De er landets "førende" på det område!

Alene denne kendsgerning, at en REUMATOLOG på Sygehus Vendsyssel leger "sociallæge", "psykiater", "somatisernings ekspert" og "sundhedsøkonom" på en gang - I STEDET for at behandle de syge - hvad siger det så om koncept og STYRINGEN af Sygehus Vendsyssel i Hjørring? Hvad siger Sygehusdirektør Ingeborg Thusgaard, Cheflæge Michael Andreassen og Vicedirektør Roeland V. Løfberg til, at deres læge leger statistik-forsker og er medie-liderlig, frem for at behandle sine patienter i overensstemmelse med sit eget speciale, som er REUMATOLOGI!?

Kunne det ikke tænkes, at denne danmarks rekord i "uforklarlig" dødelighed, dette Sygehus Vendsyssel kan prale med - kunne "tabes" hvis sygehuset havde styr på sine læger og sørgede for, at patienterne derinde, havde det mindst lige så godt som sygehusets læger har det?

Jeg spørger bare!


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:39.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension