K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Kontrol af førtidspension (https://www.k10.dk/showthread.php?t=36360)

AnneL 16-05-2018 12:48

Kontrol af førtidspension
 
Hej alle ☘️

Jeg er førtidspensionist - fik pension i 2013 så er altså efter de nye regler. I afgørelsen var en kontrol efter 5 år, pga sygdommens uforudsigelighed og de medicinske muligheder.
Nu er jeg indkaldt til denne kontrol. LÆ265 er lavet, journal fra behandlende hospital, overdragelsesblad fra sagsbehandler samt neuropsykologisk udredning fra 2013 vedlagt min sag. Jeg har - heldigvis - ikke fået det værre, men hellere ikke bedre. Er sclerosepatient.

Hvad kan jeg forvente af dette kontrol møde?? Er pivhamrende nervøs!!!! 😨

Nogen som kan oplyse mig? Eller berolige? 🤞🏼

Nørd 16-05-2018 19:25

Jeg har ikke selv erfaring, men der her tidligere været adskillige tråde om emnet og hver eneste gang er der blevet skrevet at medmindre man har fået det bedre så er det en formssag.
Læs eksempelvis denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=3...n+med+revision

AnneL 16-05-2018 20:13

Citat:

Oprindeligt indsendt af Nørd (Send 363185)
Jeg har ikke selv erfaring, men der her tidligere været adskillige tråde om emnet og hver eneste gang er der blevet skrevet at medmindre man har fået det bedre så er det en formssag.
Læs eksempelvis denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=3...n+med+revision

Tak, Nørd. Vil fluks læse tråden, forhåbentlig den beroliger :)

Fnuggi 10-10-2018 09:07

Hej AnneL

Må jeg spørge hvordan det er gået dig? Fik du permanent førtidspension og hvordan foregik det? Var du til møde med hele rehabiliteringsteamet?

Spørger, da jeg selv skal genvurderes og der åbenbart er vidt forskellige måder at gøre dette på :)

vh. fnuggi

FritzA 10-10-2018 16:24

Nu er jeg ikke Anne, men jeg vil godt dele min oplevelse af revurdering med dig...

Jeg blev indkaldt til et møde med en sagsbehandler.
Og inden da havde jeg modtaget nogle papirer, som jeg skulle udfylde og tage med til det møde.
Så sad vi ellers lige så stille, bare os 2 og snakkede om sagerne, og hun tog lidt notater undervejs.
Ved mødets afslutning skrev jeg under på, at hun gerne måtte indhente informationer hos diverse behandlere, og det var det.

Jeg blev holdt opdateret med en e-mail om sagens forløb i ny og næ, men dette var det eneste møde vi havde, og det kom slet ikke på tale, at jeg skulle foran rehabiliteringsteamet.

Jeg fik besked på skrift, om at jeg var blevet vurderet til fortsat at skulle modtage førtidspension.

Så det var det.
Meget mere smertefrit end jeg troede det ville være. Og det håber jeg også det bliver for dig.

Bricko 10-10-2018 19:27

Nu "spammer" jeg lige tråden! Er det blevet alle der tildeles førtidspension, der skal vurderes igen efter 5 år? Hvor står det opført henne? Jeg kan ikke finde det i mine papirer!

gisne 10-10-2018 19:37

Citat:

Oprindeligt indsendt af Bricko (Send 366034)
Nu "spammer" jeg lige tråden! Er det blevet alle der tildeles førtidspension, der skal vurderes igen efter 5 år? Hvor står det opført henne? Jeg kan ikke finde det i mine papirer!

Står det ikke i dine papirer gælder det ikke dig. Det sker kun i få tilfælde

Fnuggi 11-10-2018 08:11

Tak FritzA for din tilbagemelding :)

Man er jo lidt nervøs for, hvad der skal ske. I dit tilfælde lyder det jo som om, det gik næsten helt automatisk.

Spurgte AnneL fordi jeg kunne se, at hun havde fået udfyldt en LÆ265 og den er med henblik på rehabiliteringsteamet.

Som jeg har forstået det, skal jeg nemlig til møde med hele rehabiliteringsteamet. Og jeg synes egentlig, det er lidt spild af tid, at der er 6-7 mennesker, som igen skal bruge tid på sådan et møde.
Særligt når jeg på ingen måde har fået det bedre.

Tænker også, at det er lidt mærkeligt, at det lyder til, at der ikke er en ens procedure for genvurdering. Eks.vis indføre i noget lovtekst/vejledning, at hvis borgeren ikke har fået det bedre iflg. lægepapirer, så er det ikke nødvendigt at behandle sagen i rehabiliteringsteamet.

KageØre 12-10-2018 14:36

Jeg undrer mig...

Pension tildeles !
"Trailer" hæftes på... "Vi vil revurdere din pension om 5 l-a-n-g-t-r-u-k-n-e år" !

Hvorfor klager man ikke over at blive sat til tortur, i 5 år ? En sådan klage vil ikke vedkomme pensionen, der jo er tildelt, og så kan sagen jo gå sin gang, om det nu skal være pension med "trailer" eller ej !
Mange flere af disse "betingelses-domme" bør komme for ankestyrelsen.

Vovse 13-10-2018 09:17

Citat:

Oprindeligt indsendt af KageØre (Send 366057)
Jeg undrer mig...

Pension tildeles !
"Trailer" hæftes på... "Vi vil revurdere din pension om 5 l-a-n-g-t-r-u-k-n-e år" !

Hvorfor klager man ikke over at blive sat til tortur, i 5 år ? En sådan klage vil ikke vedkomme pensionen, der jo er tildelt, og så kan sagen jo gå sin gang, om det nu skal være pension med "trailer" eller ej !
Mange flere af disse "betingelses-domme" bør komme for ankestyrelsen.

Jeg kan forestille mig, at man i forvejen har kæmpet i mange år før man endelig får tilkendt fp, og enten så orker man ikke, at kæmpe mere, eller også frygter man for, at en klage kan resultere i, at man mister fp'en igen (det er jo ikke alle der kender loven, som de fleste k10-brugere).

Der er muligvis også nogen, der ikke lige fra starten fanger, at deres tilkendte fp er med revurdering.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:55.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension