K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Socialt bedrageri? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=25725)

kakaoko24 29-01-2013 20:21

Socialt bedrageri?
 
Hejsa allesammen.
Jeg skal lige høre ang socialt bedrageri. Hvis en får som ENLIG forsørger, men de uger hvor hun ikke har sine børn er ude ved sin kæreste, UDEN at være hjemme, kan man så stadig få som enlig forsørger? Et eller andet sted syntes jeg jo IKKE man er berettigt til det, når man ca 14 om mdr er anden steds. Så bidrager han vel et eller andet sted til husstanden, eller hvad? Håber virkelig I kan hjælpe, for er godt nok på bar bund ang dette her.:eek:

Webmaster 29-01-2013 20:39

Er det en man overvejer at anmelde...eller bare en der ikke kan finde ud af reglerne...

kakaoko24 29-01-2013 20:50

Finde ud af reglerne. Hun er nemlig selv i tvivl om hvad hun må og ikke må. Jeg holder på hun IKKE må være så meget ude ved ham, men det mener hun at hun gerne må, fordi han ikke er hos hendem så gælder reglerne ikke.

supersus 29-01-2013 21:06

Hun må ikke være hos ham 14 dage i streg...

Kort og kontant

De må ikke splejse om maden
Han må ikke betale maden
Han må ikke hjælpe med opvask, rengøring m.m.
Overnatning er der også et max på.
Hun må heller ikke køre i hans bil.

Reglerne ert de samme uanset om børnene er hjemme hver dag, eller ved far halvdelen af tiden.

Med andre ord ingen økonomisk hjælp, og ingen praktisk hjælp.

kakaoko24 29-01-2013 21:13

Supersus. Tusinde tak for dit svar. Det hun gør er at hun er 1 uge ved ham, så har hun ungerne 1 uge, så ud til ham igen 1 uge, og sådan fortsætter det. Ved at han gentagne gange har givet hende mad og div med hjem, det er vel en form for hjælp?

supersus 29-01-2013 21:45

Citat:

Oprindeligt indsendt af kakaoko24 (Send 258360)
Supersus. Tusinde tak for dit svar. Det hun gør er at hun er 1 uge ved ham, så har hun ungerne 1 uge, så ud til ham igen 1 uge, og sådan fortsætter det. Ved at han gentagne gange har givet hende mad og div med hjem, det er vel en form for hjælp?

Jep og efter reglerne må de heller ikke splejse om maden i de uger de er sammen.

kakaoko24 29-01-2013 22:37

oki, tak for det. Så vil jeg lige fortælle hende at det er en farlig "leg" hun har gang i der. For det er jo dyrt for hende hvis de finder ud af det.:eek:

c.l.e.o. 29-01-2013 23:59

Hvis det var mig ville jeg protestere,for det er jo ingen hjælp de uger hun så er allene med børne-så burte der jo være "deltids tilskud" til deltids enlige,ellers straffer man jo børne de uger hun har dem ,da hun jo så ikke har som andre enlige har til deres børn.....

Ninja 30-01-2013 00:05

Sidder lige og tænker - ungernes Far har en restaurant (eller rettere flere), det sker altså engang i mellem at jeg ikke gider lave mad, og derfor spørger ham, om han ikke kan sende én ud med noget mad til os - eller ham selv, hvis han alligevel står og har fri.....

Den er vist heller ikke helt legal??

Omvendt kommer min mor også tit med noget mad - lige som vi splejser om julemaden osv.

Jeg synes det er noget rod med de der uklare regler....synes også det virker underligt man nu heller ikke engang kan få mad af en person, fordi denne er en mand.

Vovse 30-01-2013 10:44

Citat:

Oprindeligt indsendt af helenekr (Send 258389)
....synes også det virker underligt man nu heller ikke engang kan få mad af en person, fordi denne er en mand.

Det handler jo ikke om, om det er en kvinde eller mand.

Det handler om, om det er en, som man kan indgå ægteskab eller registreret partnerskab med.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:53.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension