K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Transport tilskud under prøve tid (https://www.k10.dk/showthread.php?t=26683)

HvadNuLilleDu 22-04-2013 09:28

Transport tilskud under prøve tid
 
hej jeg starter i dag i en månedes prøve tid i et firma med henblik på at blive ansat i fleks job, altså får jeg ikke løn endnu men bare fleks ydelse er det rigtig man så ikke kan få kørsels tilskud som før når man var i praktik.

curls 22-04-2013 09:55

Du mener vel ledighedsydelse...

Din ydelse har noget at sige og hvilken målgruppe du er i, og da du må være på ledighedsydelse, mener jeg, du er i målgruppe 7, brug søgefunktionen... med f.eks. ordet "befordring".
Vi har haft mange tråde om det samme før...

Ellers find i reglen her:
https://www.retsinformation.dk/Forms...d=142553#Kap15

Og ellers gælder det med de almindelige regler med antal km., nemlig 24 km.

HvadNuLilleDu 22-04-2013 10:03

er på ledigheds ydelse men den er jo på det samme som kontanthjælpen.
Men det ser ud til det er rigtig man ikke kan få det

utrolig man skal straffes for at være aktiv, skal også selv skaffe noget arbejdes tøj, hvilket ikke er let at få råd til når man er på så lav en ydelse.

men tak for svaret.

le cuere 22-04-2013 10:19

Citat:

Oprindeligt indsendt af HvadNuLilleDu (Send 269206)
hej jeg starter i dag i en månedes prøve tid i et firma med henblik på at blive ansat i fleks job, altså får jeg ikke løn endnu men bare fleks ydelse er det rigtig man så ikke kan få kørsels tilskud som før når man var i praktik.


Jeg er på ledighedsydelse. Fik af sagsbehandler nej Vedr. tilskud til transport til kursus og praktikforløb.

Vedr. Beklædning, hvis det er noget dit praktiksted kræver du skal bruge, har jeg tidligere på K10 læst at kommunen betaler det. :)

HvadNuLilleDu 22-04-2013 10:24

finder det underligt bare fordi de omdøber det man får så ændre ens rettigheder sig så meget man bliver jo ikke rigere af det hedder ledigheds ydelse frem for kontanthjælp.
med så spare de jo nogle penge.

Dancer 22-04-2013 10:25

Du kan så istedet trække kørsel fra i skat :)

HvadNuLilleDu 22-04-2013 10:31

Citat:

Oprindeligt indsendt af Dancer (Send 269214)
Du kan så istedet trække kørsel fra i skat :)

kun hvis det er over 24 km, og det hjælper jo heller ikke meget lige nu, har 600.- kr til mad og transport til 8 dage.
det kan godt komme til at knibe lidt med at få det til at passe.
må vel ud og låne lidt ved nogle venner.
håber dælme jeg får det job så jeg kan komme ud af det ****e system her er træt af ikke at have råd til en skid.

curls 22-04-2013 11:04

Man kan vælge at klage over afgørelsen på ikke at få befordringsgodtgørelse. Bed om at få den skriftligt. Klage over den til nævnet, og hvis de også give kommunen medhold, så kan man klage videre til Ankestyrelsen. Det kunne være interessant, for det er en lav ydelse med ledighedsydelse på kontanthjælpssats.

HvadNuLilleDu 22-04-2013 11:19

Jeg har ikke overskud til at tage en kamp med dem, Jeg skal bruge mine kræfter på at få det nye job det er det vigtigste for mig lige nu.
Troede bare der var nogle klare regler på området nogle viste noget om.

curls 22-04-2013 11:49

Citat:

Oprindeligt indsendt af HvadNuLilleDu (Send 269217)
Jeg har ikke overskud til at tage en kamp med dem, Jeg skal bruge mine kræfter på at få det nye job det er det vigtigste for mig lige nu.
Troede bare der var nogle klare regler på området nogle viste noget om.

Reglerne er at finde i den link, jeg tidligere satte ind.

En ulønnet praktik lige for at finde ud af, om fleksjobbet er for én, er ikke noget krav faktisk.

Nogle herinde har valgt selv kun at bruge 14 dage og andre slet ikke og bare direkte blive ansat. Bare til info.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:02.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension