K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Jeg er kommet i praktik. (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Betyder dette at man er raskmeldt? "Praktikaftale" (https://www.k10.dk/showthread.php?t=11970)

popiae 14-03-2010 12:22

sane;
Hvis du allerede HAR været i arbejdsprøvning, hvor der foreligger konklusion om arbejdsevne, uden at de vil tage det til efterretning, bør du insistere på et Reva-center.
Fordi de her bare trækker tiden, med dette tilbud.

Forlang Job-plan, forlang, at dine tidligere resultater, lægeerklæringer indgår i vurderingen af, hvad du skal tilbydes.
Praktik aftalen er klart med sigte tilbage til ordinert arbejde, kan vedkomne det?
Så burde vedkomneda ikke have fået frataget sygedagpenge, idet vedkomne o vurderes at kunne vende tilbage?

Der er noget helt galt her.
Få fagforeningen på banen, hurtigst mulig.
VH Popiae

sane 14-03-2010 12:53

ER Reva ting noget der er allersidste i forløbet som vi alle skal igennem- før der falder en afgørelse om i hvilken retning skal man gå?

Mht fagforeninger- har jeg opdaget at der er sådan lidt lunken modtagelse der-fordi fagforeningen åbenbart tænker også politisk i retning af hvad der bedst for samfundet(at vi alle er i fuldtids arbejde). Har brugt så meget energi på at overbevise den gamle fagforening at der er en sag her og i retning af at vi måske godt kan påvirke retning... Til sidst gav jeg op og henvendte mig til en anden fagforening- nu venter jeg på hvad de siger...

Kan der være nogle andre tiltag udover revalidering, fleksjob eller førtidspension? Findes der noget mere hvor man kan havne i?

MTVRV1 14-03-2010 13:27

revalidering, fleksjob eller førtidspension
eller direkte tilbage til et almindeligt arbejde efter sygdom.
det er hvad der er.
flexjob og pension er de to sidste udveje. Det er ikke nemt og få, kun når man hører politikker som åbenbart ikke ved hvordan en kommune arbejder.
samt Dansk dansk arbejdsgiverforening, som ikke helt har forstået hvad et rummeligt arbejdsmarket er.
de råber i kap om der er for mange på flex og der skal flere i arbejde.
sjovt når vi har en høj arbejdsløshed og de første som røg ud af arbejdsmarkedet igen under krisen.
Ja gæt netop de svage og dem på flex.

Reva og arbejdsprøvning er det samme.
jeg var så i en arbejdsprøvning i et privat firma.
Reva center er et sted, som en kommune har til at arbejdsprøve folk

Ninja 14-03-2010 15:39

Reva, som også nogen steder hedder Incita, er nok bedste valgmulighed, da der er sagsbehandlere, psykolog mf der passer godt på én under selve forløbet, så man ikke kommer for langt ned hvis man i forvejen har nogle problemstillinger...
Samtidig har de også flere valgmuligheder inden for forskelligt erhverv som feks køkken/kantine, computer, værksteder mm, så man kan hoppe lidt rundt og prøve krafter med det forskellige.....

Men som mtvrv1 skriver, så er man jo ikke ved at drukne i muligheder og kan lynhurtigt falde udenfor kategori.

popiae 14-03-2010 21:11

Reva-center er et sted hvor de arbejder professonelt med afklaring, og eller afprøvning. der fndes utal af muligheder på forskellige værksteder, læger, fys, psykologer og selvsagt sagsbehandlere.
VH Popiae


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:12.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension