K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   2-10 timer -fleksjob - muligt? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=31989)

Bassemanden 29-04-2015 10:00

2-10 timer -fleksjob - muligt?
 
Fleksjob, ny ordning.
Er det muligt at få en godkendelse af jobcenteret der hedder 2-10 timer om ugen?

Jeg kan se der har været en tråd omkring det, af ældre dato, og vil høre om der skulle være nogen der ved noget ? Og evt. Om der er noget lovtekst/afgørelser omkring det?

Jøsses 29-04-2015 11:09

Ja det
 
er muligt............ da jeg blev fleksjobber... var jeg sat til 15 timer pr uge

Kom på ny ordning i 2013 og på 12½ time.

landede med 3 timer.... pr uge.

Så jow jow det kan fint lade sig gøre... :)

Bassemanden 29-04-2015 11:14

Tak :-)
Må jeg spørge om hvad der blev skrevet i kontrakten og om der var særlige argumenter overfor jobcenteret? Evt. Skriv privat besked :-)

Hov, det som jeg tænker er om den kan være så åben altså at der ikke er et fast time tal, men at der vil være ml. 2-10 timer om ugen, er det mon muligt?

mik16 29-04-2015 11:55

Citat:

Oprindeligt indsendt af Bassemanden (Send 324858)
Fleksjob, ny ordning.
Er det muligt at få en godkendelse af jobcenteret der hedder 2-10 timer om ugen?

Jeg kan se der har været en tråd omkring det, af ældre dato, og vil høre om der skulle være nogen der ved noget ? Og evt. Om der er noget lovtekst/afgørelser omkring det?

Jeg ser og har set mange af de aftaler med variable timer. Fx. at der blot i aftalen står 2-10 timer/uge..

Så JA.. Det kan sagtens lade sig gøre under ny ordning..

I princippet er ny ordning jo "bare" et helt almindeligt deltidsjob. Og udgangspunktet er så, at man i jobbet følger arbejdsgivers behov for en arbejdsindsats i det enkelte job.

Iøvrigt vil variable timer altid være tilstede når vi taler om timelønsansatte. Så bliver timer jo pr. md. forskellige alt efter antal arbejdsdage i den enkelte måned.. ;)

Jeg har lige set/gennemlæst en sådan aftale.. I den var der tilføjet at max. timer pr. uge IKKE måtte overskride x antal timer.. P.g.a. fleksjobberens skånehensyn..

Akvamarin 29-04-2015 12:14

Citat:

Oprindeligt indsendt af mik16 (Send 324873)
Jeg ser og har set mange af de aftaler med variable timer. Fx. at der blot i aftalen står 2-10 timer/uge..

Så JA.. Det kan sagtens lade sig gøre under ny ordning..

I princippet er ny ordning jo "bare" et helt almindeligt deltidsjob. Og udgangspunktet er så, at man i jobbet følger arbejdsgivers behov for en arbejdsindsats i det enkelte job.

Iøvrigt vil variable timer altid være tilstede når vi taler om timelønsansatte. Så bliver timer jo pr. md. forskellige alt efter antal arbejdsdage i den enkelte måned.. ;)

Jeg har lige set/gennemlæst en sådan aftale.. I den var der tilføjet at max. timer pr. uge IKKE måtte overskride x antal timer.. P.g.a. fleksjobberens skånehensyn..

@ Mik16

Så timerne indberettes per måned til udbetaling Danmark? Så man i teorien kan arbejde alle timerne i en uge?

Rebecca.And 29-04-2015 12:15

Hvad kom man frem til, da du var i arbejdsprøvning?
For nogle mennesker varierer det meget fra uge til uge, hvad helbredet tillader dem at arbejde.
I gode perioder kan de klare lange arbejdsdage og i dårlige perioder kun få timer om ugen.

mik16 29-04-2015 12:18

Citat:

Oprindeligt indsendt af Akvamarin (Send 324876)
@ Mik16

Så timerne indberettes per måned til udbetaling Danmark? Så man i teorien kan arbejde alle timerne i en uge?

Øhh. Udbetaling Danmark ??? De har da intet med fleksløntilskuddet at gøre.. ;)

Men det er arbejdsgivers e-indberetning til Skat der danner fleksløntilskuddet. Evt. suppleret med visning af lønseddel hver måned.
Når en arbejdsgiver indberetter, så fremgår det altid af e-indberetningen hvad der er løn i kroner, samt månedens timer. Hvad der desværre ikke fremgår er hverken arbejdsgivers eller egen pensionsindbetaling. Så dér skal kommunen bare lige kende hvilken % der er aftalt.

Og JA. Det vil altid give forskellig løn og fleksløntilskud hver måned når der ikke er fast løn.. Men det sker jo også for timelønnet i fleksjob.. Så ingen problem. BARE kommunen ved det ;)

Akvamarin 29-04-2015 22:48

Citat:

Oprindeligt indsendt af mik16 (Send 324878)
Øhh. Udbetaling Danmark ??? De har da intet med fleksløntilskuddet at gøre.. ;)

Men det er arbejdsgivers e-indberetning til Skat der danner fleksløntilskuddet. Evt. suppleret med visning af lønseddel hver måned.
Når en arbejdsgiver indberetter, så fremgår det altid af e-indberetningen hvad der er løn i kroner, samt månedens timer. Hvad der desværre ikke fremgår er hverken arbejdsgivers eller egen pensionsindbetaling. Så dér skal kommunen bare lige kende hvilken % der er aftalt.

Og JA. Det vil altid give forskellig løn og fleksløntilskud hver måned når der ikke er fast løn.. Men det sker jo også for timelønnet i fleksjob.. Så ingen problem. BARE kommunen ved det ;)

Nå, ja jeg er jo ikke nået dertil endnu, at prøve at få fleksløntilskud. Jeg går bare rundt og tror at Udbetaling Danmark stod for alle offentlige udbetalinger.
Hvem udbetaler så fleksløntilskud?

mik16 29-04-2015 23:22

Citat:

Oprindeligt indsendt af Akvamarin (Send 324904)
Nå, ja jeg er jo ikke nået dertil endnu, at prøve at få fleksløntilskud. Jeg går bare rundt og tror at Udbetaling Danmark stod for alle offentlige udbetalinger.
Hvem udbetaler så fleksløntilskud?

Kommunekassen.. Dog får de pt. efterfølgende 65 % refunderet af staten ;)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:08.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension