K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   aktindsigt (https://www.k10.dk/showthread.php?t=17134)

tigerbia 11-03-2011 11:17

aktindsigt
 
Kære alle

Så har jeg endelig modtaget papirerne, en udskreven laaaaang liste over alt hvad der er foregået - utrolig det skulle tage 2 måneder :-).

Men jeg skrev bl.a dette (standardbrevet herfra K10)

Jeg ønsker indsigt i alle tilgængelige aktstykker; herunder notater, mødereferater og aktens journalliste. Med hensyn til notater henviser jeg til lovens krav om notatpligt, jf. bl.a. §6 i Lov om offentlighed i forvaltningen.

og for såvidt jeg kan se er der ingen notater? Det kan godt være jeg er naiv, men i min verden er det bl.a. de håndskrevne notater, der er taget under møder m.m. - de er der ikke - samt sociallægens vurdering heller ikke er der - kun som et lille referat at den vurdering jeg har modtaget af sociallægen selv. Arbejdsmarkedscenterets vurdering er der heller ikke, den har jeg så modtaget fra arbejdsmarkedscentret særskilt tidligere, men burde jeg ikke få det hele tilsendt? sidder med en fornemmelse af, at det har jeg ikke fået uagtet min måske naive holdning til 'notater' :-)

Det jeg har modtaget er, så vidt jeg kan se, min sag som ligger på computeren (35 fortløbende sider) - og ikke en kopi af den fysiske sagsmappe

hvad betyder 'nulstillende samtale' - det har jeg åbenbart været til mange gange :-)

Og et lille PS: jeg har søgt om medicintilskud og er kommet så langt at jeg har fået ansøgningsskemaet tilsendt. Det kan jeg så se, at det er bevilliget selvom jeg ikke har officielt ansøgt endnu :-). Men mit spørgsmål er, om jeg egentlig ikke er berettiget til det helt tilbage fra dag ét hvor jeg var kom kontanthjælp? Var de dengang ikke forpligtet til at informere mig om, at jeg var berettiget?

:kram:

Andersine85 16-03-2011 21:11

Nulstillende samtaler, er, når kommunen har de lovpligtige samtaler, hvorefter, at deres pligt "nulstilles", så de igen har 3 måneder til næste lovpligtige kontakt.

De behøves ikke at sende håndskrevne referater med, de skulle jo meget gerne være skrevet ind i sagen, og så er notatet der jo, i elektronisk form. Hos os har vi ikke længere papirsager, det er de færreste steder, at man har det i disse tider :)
Så højst sandsynligt har du heller ikke en fysisk mappe... Fordelen for dig er jo så, at du kan se sideantal på en elektronisk udskrift, på den måde skulle du være rimelig sikker på, at du modtager alt...

tigerbia 16-03-2011 21:46

Tak Andersine85.

så blev jeg lidt klogere, men undrer mig stadig, idet arbejdsmarkedscenter, sociallæge og psykologs udtalelser jo ikke er med - kun et referat af dem?? Hvor ligger de så?

;)

Andersine85 16-03-2011 22:10

Ja, det har du så ret i, de papirer burde ligge der! Ring og spørg hvor de bliver af!

Tassi 16-03-2011 22:40

Mine akter indeholdt heller ikke alt, og jeg kan kun formode at sagsbehandler ganske enkelt ikke har besværet sig med at notere visse ting, og at de derfor ganske enkelt ikke eksisterer :(


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:55.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension