K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Fleksydelse - Fleksjob (https://www.k10.dk/showthread.php?t=22010)

profilen 07-03-2012 20:42

Fleksydelse - Fleksjob
 
Jeg har fået tilkendt fleksjob men dog intet fundet og tvivler på om jeg finder noget ...
Lige nu lever jeg af en arv som jeg fik udbetalt ellers lever jeg af kontanthjælp ...

Nu er mit spørgsmål ...

Kan det betale sig for mig på nuværende tidspunkt ... at få udbetalt de penge jeg har opsparet i fleksydelse og bruge pengene eller kan jeg risikere at kommunen siger ... at jeg skal leve for dem hvis jeg venter til jeg evt. skal på kontanthjælp igen ...?

Håber der er hjælp eller gode råd/ vejledning ... at hente herinde ... :kram:

Bananen 07-03-2012 20:53

Kommer jo helt and på hvor mange penge det drejer sig om, samt din alder, men ellers vil jeg skynde mig at få pengene ud af systemet, både arv og des.lign. For hvis du ikke gemmer lidt til dårlige tider, så forsvinder pengene, og så lever du igen af KH...
HELD OG LYKKE TIL ; )

profilen 07-03-2012 21:03

Jeg er 53 år og har altid indbetalt til efterløn og nu til fleksydelsen

Carmen 17-03-2012 23:32

Jeg ville ikke hæve noget nu i din situation i og med, at du altid har indbetalt til efterløn og nu til flexydelse.

Uanset hvad der sker i tiden (+/- job) fra de 53 år op til de 60 år (evt. lidt senere, jvf. ny lovgivning), hvor du er berettiget til flexydelse, må det være en tryghed for dig at vide, at du ikke i den alder skal nøjes med kontanthjælp (og aktivering).

Lykkes det ikke for dig, at finde job i de mellemliggende år, forbliver du på kontanthjælp og må derfor ikke have noget beløb over 10.000.

amaranth 17-03-2012 23:53

Hvis du er godkendt til fleksjob skal du da have ledighedsydelse når du går ledig? Eller skal man opfylde specielle krav for det?

Carmen 17-03-2012 23:58

...det afhænger af, hvad man "er på" på det tidspunkt, man bliver godkendt til flexbevilling :-)

amaranth 18-03-2012 00:04

Ihada. Øv for pokker, endnu en skævhed i systemet :(

Carmen 18-03-2012 00:16

Man kunne også kalde det besparelser, i og med både sygedagpenge og kontanthjælp er lavere ydelser, mig bekendt, end ledighedsydelse...

profilen 18-03-2012 09:08

Når man er på kontanthjælp og får bevilliget/ tilkendt fleksjob ... overgår man IKKE til fleksydelse ... men fortsætter på kontanthjælp ... indtil man har fundet et fleksjob ...

Vovse 18-03-2012 12:23

Citat:

Oprindeligt indsendt af profilen (Send 215018)
Når man er på kontanthjælp og får bevilliget/ tilkendt fleksjob ... overgår man IKKE til fleksydelse ... men fortsætter på kontanthjælp ... indtil man har fundet et fleksjob ...

Jeg går ud fra, at du mener "ledighedsydelse".


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:02.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension