K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Fra revalidering til flexjob (https://www.k10.dk/showthread.php?t=36575)

Beyer 19-08-2018 14:02

Fra revalidering til flexjob
 
Hej
Jeg er pt i revalidering , da jeg ville uddanne mig til jordbrugsteknolog. Jeg kom desværre ikke ind på uddannelse i år.
Min syge historie startede d 14/7-15. Jeg var da fuldtidsansat som buschauffør ved arriva. Jeg fik en rygskade på grund af et dårligt chaufførsæde. Hele arbejdsskade sagen blev afvist.
Jeg blev sendt på sygedagpenge, som stoppede 30/11-15, uden jeg var færdig udredt. Fik ressourceydelse frem til 1/12-17, hvor de gav mig revalidering. Jeg har været i virksomhedspraktik samme sted siden 11/5-17. 25 timer om ugen. Min rygskade er bestemt ikke blevet bedre. Blev opereret d 12/1-16 i L5, de kunne ikke operere L 4 , da det ville ødelægge mere.
Kommunen vil nu stoppe revalidering da jeg ikke kom ind på idd.
Kan jeg blive tilkendt flexjob , eller er der intet at gøre andet end kontant hjælp som jeg nok ikke får, da min mand tjener for meget.
Der hvor jeg er i virksomhedspraktik, vil de gerne beholde mig, men jeg kan jo ikke arb på alm vilkår, på grund af min rygskade.

jjsonn 19-08-2018 14:46

Lige nu ender du på kh lige meget hvad, vil jeg tro for hvis de stopper dine rev. Skal du igang med at søge fleks, og det tager tid og hvis du arbejder 25 timer 100 % er det for meget men har du. De timer med skånehensyn kan det blive fleks.

Vil de ansætte dig alm på de 25 timer og kam du holde til det, vil jeg sige ja tak

KageØre 19-08-2018 15:02

Citat:

Oprindeligt indsendt af Beyer (Send 364996)
Jeg har været i virksomhedspraktik samme sted siden 11/5-17. 25 timer om ugen.

Med en arbejdsevne på 25 timer ugentligt, er det spild af tid at søge fleks.

Beyer 19-08-2018 18:51

Revalidering kontra flexjob
 
Hej jjson og kageøre
Jeg har skåne hensyn og effektivt er det ikke 25 timer, da jeg ikke kan holde til det time mæssigt.
Praktikstedet tager virkelig hensyn, og har jeg behov for at ligge, får jeg lov til det.
Jeg ville bare høre om det kan svare sig at kæmpe for et flex, for praktikstedet vil så gerne beholde mig.

KageØre 19-08-2018 19:26

Citat:

Oprindeligt indsendt af Beyer (Send 365009)
Jeg ville bare høre om det kan svare sig at kæmpe for et flex...

Det kommer så an på hvor mange effektive timer du reelt klarer ?

Kan man klare hvad der ca svarer til halv tid, vil man sige du kan være selvforsørgende.

jjsonn 19-08-2018 20:20

Ja det kan altid svare sig, især fordi du ikke har andre muligheder, men om du får lov til at blive der ,eller får penge imens er ikke sikkert


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:29.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension