K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Din historie (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Har stress af at gå på arbejde (https://www.k10.dk/showthread.php?t=26873)

Benjamin 07-05-2013 22:33

Har stress af at gå på arbejde
 
Hej

Jeg er i den heldige situation af jeg for 3 år siden blev ansat i et fleksjob 25 i ugen, og det er gået vældig godt i lang tid. Men for et års tid siden, havde vi en fyringsrunde, hvor der blev fyret 4 kollegaer. og vores arbejdspres er blevet øget en del, blandt andet på grund af de manglende ressourcer.

Det har så betydet at jeg har haft meget travlt på arbejdet og har været for "dum" til at passe på mig selv. Jeg har været sygemeldt en uges til fordi jeg ikke kunne overskue arbejdsopgaverne mere, jeg havde brug for at komme væk fra arbejdet og få ro i mit hoved, jeg har haft en samtale med min chef omkring min situation, og vi har fundet en løsning på hvordan arbejdsopgaverne blev nemmere at overskue, og jeg er begyndt på arbejde igen. Men jeg føler stadigvæk ikke at jeg kan holde ud at gå på arbejde. Min jobkonsulent er blevet orienteret, og jeg har spurgt om det er muligt at få en mentor, hun mener at det skal være en fra arbejdspladsen og det er jeg ikke helt klar til. Findes der en mulighed for at en person og tale med omkring sit arbejde uden at det er en fra arbejdspladsen?

Lige pt har jeg mest lyst til at gå i hi under dynen og blive liggende der, håber at der er nogle herinde der har forslag til hvad jeg kan gøre, for lige pt magter jeg ikke mit arbejde og lider af mega humørsvingninger.

Hva´nu 07-05-2013 23:46

Mange virksomheder har et "abonement" så man anonymt og gratis kan henvende sig og få samtaler med en psykolog fra et konsulentfirma.

Webmaster 08-05-2013 00:52

Du skal ihvertfald passe på med at sige nej til de ting de forslår...hvis du skal have løst dit stress problem...hvis det kan det...

Det ville være synd hvis de gav dig selv skylden for ikke at samarbejde...

Det er ikke så nemt at finde sig et nyt job i disse tider..

Jeg ved ikke så meget om mentor....men det kan være at der er andre herinde der gør...

Så jeg ved ikke om man kan få en "udefra"....de tilfælde hvor jeg har hørt om mentor....ja der har det netop været en fra arbejdspladsen...

mik16 08-05-2013 22:39

Citat:

Oprindeligt indsendt af Benjamin (Send 271207)
Min jobkonsulent er blevet orienteret, og jeg har spurgt om det er muligt at få en mentor, hun mener at det skal være en fra arbejdspladsen og det er jeg ikke helt klar til. Findes der en mulighed for at en person og tale med omkring sit arbejde uden at det er en fra arbejdspladsen?

http://ams.dk/Borgerservice/Mentorordning.aspx

Citat:

Ekstern mentor.
Når man vælger at benytte en ekstern mentor, er der oftest tale om en konsulentfunktion. Det kan være ved en faglig opkvalificering – for eksempel indenfor IT eller bogholderi/regnskab, hvor det vurderes, at personen der skal oplæres har så svært ved at tilegne sig viden, at der skal specialundervisning til.
Der kan også være tale om en person, der i forbindelse med en ansættelse i fleksjob eller en praktik, har brug for personlige samtaler med en konsulent/coach – for at være i stand til at fungere på arbejdspladsen.

Webmaster 08-05-2013 22:41

Fra Mik16`s link

Citat:

En mentor har til opgave at støtte eller fastholde en person i et arbejde, et beskæftigelsesrettet tilbud mv. Mentoren kan fx være en af arbejdspladsens eller uddannelsesstedets faste medarbejdere, eller det kan være en ekstern konsulent.
Kilde: http://ams.dk/Borgerservice/Mentorordning.aspx

Så det ser ud til at det godt kan være en ude fra.....

Kopier evt fra linket og tag det med på jobcenteret...

Thomas1981 08-05-2013 22:50

Ja her må det offentlige altså gøre en lille indsats, skulle man mene.
Med at hjælpe til, med at holde hånden under dig Benjamin.

Nu hvor det knager i krogene.

Nogen gange er systemet mildest talt ikke logisk. Men det burde have høj prioritet, at holde dem i arbejde, som allerede har et fleksjob.

Jeg håber selvfølgelig for dig, at der kommer en mulighed for hjælp, som er holdbar for dig. Stress er godt nok ikke sjovt at være fanget i. Slet ikke når det punkt er nået, at dynen begynder at klemme ekstra tæt omkring en.

Stuen 09-05-2013 13:44

Tænker det måske ville være godt for dig med nedsat tid i en periode, og så langsomt arbejde dig op igen?

Mentor-ordningen snakkede min tidligere jobkonsulent om, og så vidt jeg forstod var det en ekstern person.

Hva´nu 09-05-2013 14:20

Citat:

Oprindeligt indsendt af dansbo (Send 271505)
Tænker det måske ville være godt for dig med nedsat tid i en periode, og så langsomt arbejde dig op igen?

Hvis det er efter de gamle regler er det ikke muligt at gå på nedsat tid i en periode, det er enten eller.

På de nye regler er det sikkert muligt, men jeg ville ikke gå med til at komme på de nye regler fordi det "knager" med arbejdsmiljøet.
(der er bla. pensionsforhold man mister og ikke kan genoptjene)

Webmaster 09-05-2013 15:43

Citat:

Oprindeligt indsendt af Hva´nu (Send 271513)
Hvis det er efter de gamle regler er det ikke muligt at gå på nedsat tid i en periode, det er enten eller.

På de nye regler er det sikkert muligt, men jeg ville ikke gå med til at komme på de nye regler fordi det "knager" med arbejdsmiljøet.
(der er bla. pensionsforhold man mister og ikke kan genoptjene)

Øhh hvorfor skulle det ikke være muligt at gå ned i tid i en periode på de gamle regler....

Selvfølgelig kan man det...

Fra den "gamle" fleksjobs pjece 19 udgave

Citat:

Arbejdsvilkår
Arbejdsvilkårene fastsættes også som udgangspunkt efter de kollektive overenskomster på ansættelsesområdet, herunder de sociale kapitler.

Når arbejdsvilkårene aftales, må der tages hensyn til den ansattes arbejdsevne. Det betyder fx, at den ansatte kan have behov for hvilepauser, behov for fravær eller behov for periodevis, men også mere permanent, at gå ned i tid.
Kilde: http://www.clh.dk/?id=1474#c3999

Hva´nu 09-05-2013 16:48

Citat:

Oprindeligt indsendt af Webmaster (Send 271521)
Øhh hvorfor skulle det ikke være muligt at gå ned i tid i en periode på de gamle regler....

Selvfølgelig kan man det...

Fra den "gamle" fleksjobs pjece 19 udgave


Kilde: http://www.clh.dk/?id=1474#c3999

Selvfølgelig må arbejdsgiveren sige at man har mindre fremmøde, men refusions satsen ændres ikke, og så gider jeg godt se den arbejdsgiver der uden videre tager timerne på "egen kappe", specielt hvis der er stress pga. nedskæringer.

Det er heller ikke muligt at bede om orlov i en periode, hvilket jo er dybt godnat, når det for mange ville betyde de kom "friske" tilbage.
Nej systemet, i hvert tilfælde det gamle, var "gå til du segner og meld dig så syg", altså "enten/eller"


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:51.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension