K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   skylder for børnehave (https://www.k10.dk/showthread.php?t=14264)

frupia1 10-09-2010 11:51

skylder for børnehave
 
6000 kr ialt. Jeg får friplads nu jeg er alene men har gælden for nogle måneder siden hvor jeg ikke var alene.

Ved I om man må afdrage eller om de modregner det hele i børnefamilieydelsen. Det gør de nok men håber godt nok jeg må afdrage det

Helle Smith 10-09-2010 11:55

Skynd dig at ringe til dem og lav en aftale! har du en aftale og overholder den så modregner de ikke hvis du ber om de lader være, ellers kan de godt snuppe det hele DESVÆRRE !!

frupia1 10-09-2010 11:56

Jeg har lige skrevet en mail
 
men ved ikke om det er for sent eller om de overhovedet vil være med til det

Gizmo 10-09-2010 12:18

Vi fik efterreguleret vores friplads og skulle så betale omkring 2.000 kr. tilbage. Dem har jeg fået delt ud, så de får 200 kr. pr. måned. Der var ingen problemer i det.

Garfield 10-09-2010 16:05

de fleste kommuner er til at tale med hvis du selv henvender dig for en ordning,og der burde ikke være et problem i at få lov til at afdrage det, hvis de trækker i børnefamilieydelsen må de max trække 50 %, men de må ikke trække det hele, så hvis ikke de vil samarbejde kan du være rolig med det du kan max miste 50 % hvilket jo kan være slemt nok men dog bedre end at miste det hele.;)

Helle Smith 10-09-2010 16:17

Garfield....
De har sgu da taget det hele fra mig da min unge gik i børnehave :) men det er altså også 11-12 år siden, godt de ikke må det mere :)

Garfield 10-09-2010 16:34

Helle ja jeg kan så kun sige at de altså har snydt dig, for den regel har eksisteret alt den tid jeg har haft børn min den ældste er 14 nu. :confused:

jeg vil dog nok mene det er lidt sent at klage over det :mad:

c.l.e.o. 10-09-2010 18:13

Frupia1 selv om du har sendt en mail til dem ,ville jeg nok ringe til ,der kan måske gå for lang tid med at de får besvaret den.

Kender en der skylte 8000kr og fik lov at afdrage det over et år.

MorWettendorff 11-09-2010 07:01

Citat:

Oprindeligt indsendt af Helle Smith (Send 123118)
Skynd dig at ringe til dem og lav en aftale! har du en aftale og overholder den så modregner de ikke hvis du ber om de lader være, ellers kan de godt snuppe det hele DESVÆRRE !!

Jeg mener nu det kun er max 20 % af familie ydelsen de må tage pr. gang, men er da ikke sikker, men jeg ville også sige skynd dig at få lavet en afdragsordning, og så overhold den, så sker der ikke noget.

Hejdien 11-09-2010 10:01

Jeg fik brev fra min kommune for et par måneder siden ,de havde konstateret at jeg skylde 2000 kr for sfo i 2005 (har aldrig hørt om dem før ) jeg kunne vælge at betale dem med det samme afdrage dem eller lade det gå videre til skat , jeg lod det gå videre til skat da jeg har anket det (havde ikke barn i sfo i 2005) så sidst vi fik familieydelse trak de pengene i min familieydelse jeg snakkede med skat og det må maks tage 50 % og de må KUN tage gæld der drejer sig om børn (feks kan de ikke tage hvis du skylder boligsikring ) og det er kun familieydelsen de kan tage af og ikke det forhøjede og det ekstra ordinære ....


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:31.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension