K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Hvad nu hvis jeg skifter kommune, lige inden min sag ryger til pensionsnævnet? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=23166)

Spandav 08-06-2012 13:55

Hvad nu hvis jeg skifter kommune, lige inden min sag ryger til pensionsnævnet?
 
Min sagsbehandler har lavet en resourceprofil, som jeg skal rette/tilføje/godkende og så mødes vi igen om nogle dage. Min sag skal så vurderes i pensionsnævnet, sikkert i august engang..

Jeg er samtidig i den situation, at jeg af nød søger efter lejlighed med lys og lygte.
Hvad nu hvis jeg får et tilbud om en lejlighed (i en anden kommune), som jeg bare MÅ sige ja til?
Ryger hele min sag så ikke på gulvet og jeg skal starte forfra eller hvordan.. Eller sørger kommunerne selv for at kommunikere og overfører sagen?

Håber nogle kan hjælpe med lidt svar/råd

gittedl 08-06-2012 14:40

Uden at jeg 100 % sikker, så vil min umiddelbare vurdering være, at hvis f.eks. du skifter kommune inden din sag ryger i pensionsnævnet, så kan du risikere at skulle starte forfra.

Spandav 08-06-2012 14:48

Hvad så hvis den er røget til vurdering i pensionsnævnet?

supersus 08-06-2012 15:09

Jeg tror, at det er noget rod at flytte når du er så tæt på afgørelsen, du risikerer at den nye kommune skal ind og vurdere din sag.

MTVRV1 08-06-2012 15:14

det bliver noget rigtig rod
da en ny kommune ikke bare overtager din sag og sender den til deres eget pensionsnævn.
at begynde fra nul, sker ikke. men der kan udmærket gå riigtig lang tid
før den nye kommune vurdere om din sag er klar til deres pensionsnævn

Spandav 08-06-2012 15:31

Hm ok. Måske kunne jeg sige ja til lejligheden men vente lidt med at flytte ind i den så.. Hvis jeg slet ikke bor i lejligheden er det vel ikke forkert/forbudt at gøre?

Maja44 08-06-2012 15:59

altså hvis din sag er lige før pensionsnævnet, så kunne du jo også bare flytte og så søge en §17 på det foreliggende i den nye kommune?
Bare sørg for at få aktindsigt lige inden du flytter og sørg selv for at ny kommune modtager alt.
Så går der jo max de der 3 md efter du er flyttet til en afgørelse???
Er det ikke en mulighed?
;)

Spandav 08-06-2012 16:11

Maja, det er da en mulighed ;) Men ikke hvis det forringer min sag.. Kunne forestille mig at en "§17 på det foreliggende" bliver behandlet mere kritisk.
Jeg har dog både sagsbehandler og lægekonsulent i ryggen (og div. speciallæge-erklæringer)

curls 08-06-2012 16:22

Citat:

Oprindeligt indsendt af Spandav (Send 227495)
Hm ok. Måske kunne jeg sige ja til lejligheden men vente lidt med at flytte ind i den så.. Hvis jeg slet ikke bor i lejligheden er det vel ikke forkert/forbudt at gøre?

Så længe din folkeregister adresse er tilmeldt i din nuværende kommune, mener jeg ikke, det er et problem.... Du kunne måske oprette en midlertidig adresse hos en? (det mener jeg da, man kan få lavet på posthuset ved at udfylde en seddel...

stampe 08-06-2012 16:42

CPRloven stiller krav til, hvor man har folkeregisteradresse. Hvis du er så tæt på en afgørelse, er der så ikke stor sandsynlighed for, at du har afgørelsen inden du evt. flytter? Har du checket ventetid på lejligheder der, hvor du søger? Måske løser det sig af sig selv.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:37.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension