K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Enkelttilskud (https://www.k10.dk/showthread.php?t=25572)

rose 17-01-2013 14:31

Enkelttilskud
 
Nogle der ved om man kan søge enkelttilskud til Gabapantin og NSAID/Brufen retard 800mg. Det er en varig lidelse og er medicineret af smerteklinik..?

frup 17-01-2013 15:09

Gabapentin kan der i hvert fald søges enkelttilskud til - du skal blot have fat i den læge, der udskriver det til dig ;-)

rose 17-01-2013 16:06

Tak Frup,
Jeg hæfter mig ved at Gabapantin bliver brugt til både epilepsi og smerter, disse vi bruger bliver brugt til smerter og jeg tror måske, at man kun kan få ydelse til dem i forbindelse med elilepsi?..

stribe 17-01-2013 18:22

jeg får lyrica - ved godt det ikke er det samme..

men de virker også hvis jeg ikke tager fejl mod elepsi og nervesmerter..og de er MEGET dyre..jeg får også enkelt tilskud til dem og har også kronikertilskud..men det er lægen og smertelægen der har søgt om det..og så fik jeg brev..

stribe ftp

sannemus 17-01-2013 18:23

Citat:

Oprindeligt indsendt af stribe (Send 256285)
jeg får lyrica - ved godt det ikke er det samme..

men de virker også hvis jeg ikke tager fejl mod elepsi og nervesmerter..og de er MEGET dyre..jeg får også enkelt tilskud til dem og har også kronikertilskud..men det er lægen og smertelægen der har søgt om det..og så fik jeg brev..

stribe ftp

Hej stribe

Hvem søgte kronikertilskud til dig?

rose 17-01-2013 21:42

Tak for de fine svar..
Det vil vi så gå videre med. Der bliver ikke købt nok medicin, så der kan søges om kronikertilskud ca..7.000kr ialt om året, så enkelttilskud vil være super.
:kram:

Vovse 17-01-2013 21:49

Der kan ikke ske noget ved, at prøve at søge om hjælp til enkeltydelse.:)

Men husk, at anke ved afslag, da det ofte gives ud fra devisen "går den, så går den".

KBR 17-01-2013 22:16

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vovse (Send 256311)
Der kan ikke ske noget ved, at prøve at søge om hjælp til enkeltydelse.:)

Men husk, at anke ved afslag, da det ofte gives ud fra devisen "går den, så går den".

Det bedste vil være, der søges om enkelttilskud ikke enkeltydelse. Så vidt jeg ved er enkeltydelse kun gældende 'en gang, mens enkelttilskud gælder ubegrænset i en 5 årig periode.

Vovse 17-01-2013 22:36

Citat:

Oprindeligt indsendt af KBR (Send 256314)
Det bedste vil være, der søges om enkelttilskud ikke enkeltydelse. Så vidt jeg ved er enkeltydelse kun gældende 'en gang, mens enkelttilskud gælder ubegrænset i en 5 årig periode.

Hmm, jeg synes ikke jeg har hørt om "enkelttilskud" før.

Eller også er jeg bare træt.:rolleyes: ;)

Men under alle omstændigheder kan der ikke ske noget ved at søge, og man bør altid anke et afslag.:D

KBR 17-01-2013 22:42

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vovse (Send 256317)
Hmm, jeg synes ikke jeg har hørt om "enkelttilskud" før.

Eller også er jeg bare træt.:rolleyes: ;)

Men under alle omstændigheder kan der ikke ske noget ved at søge, og man bør altid anke et afslag.:D

Enkelttilskud søger din læge for dig i sundhedsstyrelse til medicin, der er nødvendig for dig, som der ikke er tilskud til fra den almindelige sygesikring, og det følger så det almindelige tilskudssystem.

Sov godt Vovse :)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:10.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension