K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Dit og Dat (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Kan ikke betale hvad sker der (https://www.k10.dk/showthread.php?t=35644)

lillesine 07-09-2017 07:56

Kan ikke betale hvad sker der
 
Hej jeg er endt i en stor gæld og kan ikke betale mine faste afdrag hvis jeg skal have penge til mad osv til mig selv og min familie mand og tre børn. Vi bor i eget hus hvor vi har en gæld på ca 2 mio og huset er lige vurderet til 900000kr så der er ikke noget at hente ved et salg, men vi har råd til at betale bolig gæld i kreditforening og banken samt strøm,vand varme osv men ikke den gæld vi har ved siden af fra gamle billån, hvidevare osv hvis vi betaler af på huset men ikke til fleks Leasy der osv kan de så sætte vores hus på tvangsauktion når det ikke giver penge til dem ??

KageØre 07-09-2017 08:50

Så snart man observerer at der er noget galt med økonomien skal man kontakte sin bank, ellers løber det af sporet.

jjsonn 07-09-2017 09:40

dekan tage pant idet så i ikke kan sælge det,har i huslån i banken? for så vil de nok lave ballade, dekangodt komme i tanke om at bare trække selv om har sagt stop, det kan i klage over men det tager lang tid, hvor i mangler penge til udgifter.

hvis i"kun" skylder andre steder kan de ikke gøre noget men de vil prøve,så ejer i bil eller andet vil de tage pant i det, via fogde retten,men kan man ikke betale kan man ikke

lillesine 07-09-2017 09:43

Vi har et boliglån i banken og et kreditforeningslån men dem har vi råd at betale til, men vi ejer ingen bil eller andet det eneste vi ejer er huset.
Og det er bla Leasy vi har lån hos og andre

Nørd 07-09-2017 10:21

Prøv at læse på denne side
http://www.budgethuset.dk/saadan-kla...edretten-nemt/

Klukdad 07-09-2017 10:48

Hvilken slags lån har du i kreditforening ?

stampe 07-09-2017 13:05

Der kan ske det, at de private kreditorer mister tålmodigheden og sender sagen i Fogedretten

Det skal du sådan set ikke frygte. De kan ikke direkte trække noget i jeres midler.

Mød endelig op til en evt Fogedretssag og meddel, du ikke kan betale og sig du afgiver en insolvenserklæring.
Normalt tager mødet ret kort tid - minutter - med modparten på telefonhøjtaler i lokalet og kun yderligere en foged personligt til stede. Man kan altid tage en bisidder med.

Det betyder, du/I ikke ejer noget, der kan omsættes til kontanter og fortæl om situationen med huset. Det har kreditor nok allerede undersøgt.

Når der er afgivet og accepteret insolvenserklæring, kan ingen kreditor få jer i Fogedretten de næste 6 måneder

Selvfølgelig kan det være ubehageligt, men helt nøgternt er det ganske almindelige mennesker, der behandler sagen og de har nok mange af dem.

Det er helt OK. Alle kan komme i økonomiske problemer.

Fint at prøve en frivillig gældsrådgivning - der er mange seriøse.
At smide en masse penge til en evt betalt rådgivning, behøver ikke være bedre.

Al held og lykke og håber, I får ro på situationen.

KageØre 07-09-2017 14:03

Den vurdering på 900.000 er det en salgsvurderig, en kreditforening-vurdering eller ejendomsvurdering ?
Det kan nemlig have stor betydning i forhold til hvordan i kan forhandle.

Umiddelbart lyder det underligt at et hus kan være faldet til en tredjedel fra det tidspunkt i optog lånet, og til nu hvor der er opsving i boligmarkedet... har boligen lidt et tab i værdi hvor der er udbetalt forsikringspræmie siden en så stor værdforringelse kan ske ?

Jeg tror det er fornuftigt at have en professionel til at rydde op i den økonomi mod betaling, det kommer til at tjene sig ind i det lange løb.

jjsonn 07-09-2017 16:13

som stampe skriver de kan intet gør ved jer,andet at sende jer i foged retten

som ikke kan gøre andet end at spøger jer om penge

KageØre 07-09-2017 16:35

Citat:

Oprindeligt indsendt af jjsonn (Send 357326)
som stampe skriver de kan intet gør ved jer,andet at sende jer i foged retten

som ikke kan gøre andet end at spøger jer om penge

Øh...
Kreditforeningen kan da tvangssælge huset hvis gælden er for stor og et salg ellers er rentabel for dem.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:48.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension