K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Accept fra vores omgivelser (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=24)
-   -   Single og førtidspensionist/Syg (https://www.k10.dk/showthread.php?t=8922)

nensypigen 04-05-2012 11:24

jeg ville aldrig skrive at jeg var på kontanthjælp eller hvad jeg fejler på en profil. så får man jo ikke en chance.

Hejdien 04-05-2012 13:19

Man kan også vende den om og sige hvis man møder en så er man vel nød til at sige at man er på feks førtidspension, jeg kender MANGE der ikke vil flytte sammen med nogen fordi de så bliver afhængige pga den gensidige forsørgerpligt og jeg kender mange der ikke er syge der siger at de aldrig vil flytte sammen med en førtidspensionist da de så skal forsørge og passe dem ...

Måske man ikke skal sige det på en dating profil men man skal nok ikke vente for længe, folk skal jo vide hvad de går ind til .. :-)

Og jeg er så frisk importeret til jydelandet mødte ikke min forlovet på en dating side, men faktisk her på K10 så det kan også ske :p

GentleGiant 05-05-2012 23:15

Citat:

Oprindeligt indsendt af nensypigen (Send 221604)
jeg ville aldrig skrive at jeg var på kontanthjælp eller hvad jeg fejler på en profil. så får man jo ikke en chance.

Jeg får heller ingen kontakter selv om jeg ikke har skrevet det i mine tidligere profiltekster, så det kan ikke blive værre på den front. :p
Om ikke andet kan det jo være, at nogen reagerer positivt på ærligheden, man ved jo aldrig. :rolleyes:

rts 07-05-2012 11:11

Jeg er også førtidspensionist, og det er rigtig vigtigt at huske at vi selv har et ansvar for at gøre det legalt. Hvis vi hver gang vi bliver spurgt, undviger at svare, er vi selv med til at gøre det til tabu.
Hvis vi ikke selv accepterer, og tør stå ved, vores situation kan vi heller ikke forvente at andre gør det!
Et svar kan evt være: "Jeg er førtidspensionist, fordi jeg har xx lidelse, og det betyder xx for mig. Hvad laver du?" .
Så har du svaret konkret og ærligt og derefter flyttet fokus .

Tanjus 08-05-2012 09:46

Nu prøver jeg lige at skrive noget for første gang herinde :-)

Jeg tror, at noget af det der spiller en stor rolle, hvis man gerne vil finde en kæreste, er, at man først og fremmest har accepteret sin egen (nye) rolle i samfundet. Når man er blevet kronisk syg, er alt forandret, og man bliver tvunget til at se på sig selv og sine muligheder med nye øjne.

Man skal acceptere sin nye livssituation, før man helt er parat til at lukke et andet menneske ind i sit liv - og hjerte :-)

Hej fra Tanja (også single og syg)

Klep 10-06-2012 22:21

Hvad så....har I scoret, eller er det stadig svært?

supersus 10-06-2012 23:19

Åh hvor jeg kender det, dengang jeg var i job, var der altid masser af dating tilbud, ja jeg væltede nærmest rundt i dem.... men så kom jeg til skade, og blev sygemeldt, og får da aldrig nogen tilbud mere.....
I dag er jeg ledig fleksjobber, og det er sikkert ikke bedre.... men det må tiden vise....

Klep 10-06-2012 23:32

Supersus, jeg er sikker på, at du er en superdejlig kvinde. Mændene omkring dig må være blinde og....ehh ikke så kloge!

amaranth 11-06-2012 13:18

Jeg får mange flere tilbud end jeg ønsker. Men jeg kommer også stadig i "unge" alternative miljøer hvor job ikke er lig med status.

Klep 11-06-2012 19:20

Ja nogle får for mange tilbud, og andre får ingen. Verden er uretfærdig! Gætter på, at du er en kvinde Amaranth.
Hvor findes disse "unge" alternative miljøer?


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:20.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension