K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Kommunens pligter ved reva-sager. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=23093)

mukke 02-06-2012 17:05

Kommunens pligter ved reva-sager.
 
Har kommunen ikke pligt til at indhente oplysninger fra lægen, - herunder psykiater ved revasager?

Hans 03-06-2012 07:00

Citat:

Oprindeligt indsendt af mukke (Send 226599)
Har kommunen ikke pligt til at indhente oplysninger fra lægen, - herunder psykiater ved revasager?

Nej, der er ingen pligt.

Kommunen skal indhente de oplysninger, der er nødvendige for at belyse sagen.
Hvis der kan træffes en afgørelse uden de oplysninger, som du henviser til, skal de ikke indhentes.

MTVRV1 03-06-2012 07:23

være gang der er kommet nye oplysninger i min sag
har jeg afleveret det mod kvittering

på den måde er det lige meget om en kommune har pligt til at indhente oplysninger eller ej.

hvis man skal starte på et reva forløb, så har de ingen pligt til at indhente oplysninger
da det er din arbejdsevne som skal vurderes og det er kun kommunen der kan det
lægerne kan kun bedømme ens funktionsevne

popiae 03-06-2012 08:32

Selvfølgelig har kommunen PLIGT, til at oplyse sagen korrekt, dvs, med de lægelige oplysninger, også!

Hvordan kan de påstå noget er fulgt oplyst, uden evt at kende til alt lægeligt?
(medmindre det drejer sig om feks brækket arm, der heler igen)!

VH Popiae

mukke 03-06-2012 14:50

OK. Nu skal jeg lige læse min aktindsigt fra beskæftigelsesankenævnet.

FrkM 03-06-2012 16:19

Kommunen har pligt til at oplyse sagen så den er tilstrækkeligt belyst inden der træffes en afgørelse. Omvendt må kommunen ikke indhente flere oplysninger end hvad der er nødvendigt.
Nu kender jeg ikke din konkrete situation, men hvis du har gået til psykiater vil det være naturligt at indhente oplysninger derfra. Hvilken vægt disse oplysninger så efterfølgende vil have i din sag er en helt anden side af sagen.

æbleplukkeren 03-06-2012 18:14

Okey, er selv blevet sat i vente af kommunen, og der sker bare intet. Jeg skal skrive til dem for at der sker noget, for ringe kan man ikke. Kontakt via telefon er praktisk talt umuligt.
Min sb sagde at hele min reva-sag skal gå om, da jeg havde en ny diagnose. Hvor lang tid kan der gå før de skal gøre noget?

L.S. 03-06-2012 18:37

For din egen skyld skal du fra nu af KUN have kontakt med kommunen skriftligt - helst pr. mail - så du kan dokumentere DIN side af sagen, og at f.eks tidsfrister for sagsbehandling og forskellige aftaler ikke overholdes fra systemets side/SB's side.

Desuden kan du så også dokumentere diverse udtalelser fra SB's side, som ofte ligger langt fra sandheden - og også ofte overskrider SB's reelle beføjelser.
Det er der desværre utallige eksempler på herinde.


Det er din SB's pligt at iværksætte nye tiltag.

En KORT klage mailet til chefen OVER hende, i hierakiet, kan ofte sætte skred i tingene.

Navnt på chefen og en mailadresse kan du så skaffe dig ved at ringe til Borgerservice.
Medarbejderne der er ikke altid lige kvikke, og kommer ofte uforvarende til at udlevere DIREKTE mailadresser til dem du gerne vil have fat i. ;)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:26.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension