K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Flex/forsørgerpligt (https://www.k10.dk/showthread.php?t=29271)

Wasaki 10-02-2014 13:19

Flex/forsørgerpligt
 
Jeg er pt på kh og kommer muligvis til at blive ledig jobflexer (kryse finger) jeg har forsørgerpligt og får 13,952 kr endnu, men knægten bliver snart 18 år og så falder den til 10,500 kr

Hvad sker der hvis jeg når at kommer på flex, beholder jeg så de 13,952 kr når han bliver 18 år, heller følger det hele kontanthjælpen.

Webmaster 10-02-2014 13:21

Din ledighedsydelse vil så falde så den passer med din status....forsørger eller ikke forsørger..

kiwimor 11-02-2014 08:50

Er du sikker?? Troede ly fulgte det beløb man kommer fra ? Jeg for også forsørger ly .. og Gør det 4 år endnu da knægten er 14 .. hvis jeg stadig er på ly om 4 år falder den så ?? Og hvad nu hvis jeg snart finder job og er der i 9 md.. og bliver fyret hvor lang tid kan jeg så få den højeste ly?? En sidste ting.. hvis nu jeg bliver fyret og går ledig i 6 md fx finder så et nyt job men når ikke at Være der i 9 md .. stopper min højeste ly så? Håber spørgsmålene er forstået ?:)

mik16 11-02-2014 09:19

Citat:

Oprindeligt indsendt af kiwimor (Send 297416)
Er du sikker?? Troede ly fulgte det beløb man kommer fra ? Jeg for også forsørger ly .. og Gør det 4 år endnu da knægten er 14 .. hvis jeg stadig er på ly om 4 år falder den så ?? Og hvad nu hvis jeg snart finder job og er der i 9 md.. og bliver fyret hvor lang tid kan jeg så få den højeste ly?? En sidste ting.. hvis nu jeg bliver fyret og går ledig i 6 md fx finder så et nyt job men når ikke at Være der i 9 md .. stopper min højeste ly så? Håber spørgsmålene er forstået ?:)

De som er på ledighedsydelse på kontanthjælpsSATS.. Forsørger eller ikke forsørger, deres sats følger kontanthjælpen. Så er man forsørger nu og får de 13000- 14000 kr/md, så ryger man ned på laveste sats, når man ikke længere har nogen børn at forsørge..

MEN hvis man optjener retten/ eller ER på højeste LY ( ca. 15700 kr) md) så bliver man dér.. Så ser man ikke på om der er børn eller ej i hjemmet..

Højeste LY er altså total uafhængig af, om man er forsørger eller ej..

Har man een gang opnået retten til højeste LY, så bliver man der til efterlønsalderen/ fleksydelsesalderen.. Hvad der så sker til den tid er en anden historie. ;)

Wasaki 11-02-2014 09:46

Citat:

Oprindeligt indsendt af mik16 (Send 297417)
De som er på ledighedsydelse på kontanthjælpsSATS.. Forsørger eller ikke forsørger, deres sats følger kontanthjælpen. Så er man forsørger nu og får de 13000- 14000 kr/md, så ryger man ned på laveste sats, når man ikke længere har nogen børn at forsørge..

MEN hvis man optjener retten/ eller ER på højeste LY ( ca. 15700 kr) md) så bliver man dér.. Så ser man ikke på om der er børn eller ej i hjemmet..

Højeste LY er altså total uafhængig af, om man er forsørger eller ej..

Har man een gang opnået retten til højeste LY, så bliver man der til efterlønsalderen/ fleksydelsesalderen.. Hvad der så sker til den tid er en anden historie. ;)

Hvad sker der når/hvis jeg finder flexjob på 15 timer uge, og stopper om 1 år, hvad supp, der så med...

Souad 11-02-2014 10:37

Citat:

Oprindeligt indsendt af Wasaki (Send 297420)
Hvad sker der når/hvis jeg finder flexjob på 15 timer uge, og stopper om 1 år, hvad supp, der så med...

Hej,
Undskyld jeg kommer måske til at forstyre lidt, men jeg er bare nysggeri. I at læse jeres indlæge, der forstår jeg, at når man er på kh og har børn under 18 år. Er man så forsøger? Og skal have en lidt højere beløb i kh end normal?
Jeg er enlig med 3 børn under 18 og jeg får 10.700 kr.
Mit spørgsmål er: burde jeg have kh for forsøger pga. børnerne eller hvad?

Hilsen Souad

Citat:

Oprindeligt indsendt af Souad (Send 297424)
Hej,
Undskyld jeg kommer måske til at forstyre lidt, men jeg er bare nysggeri. I at læse jeres indlæge, der forstår jeg, at når man er på kh og har børn under 18 år. Er man så forsøger? Og skal have en lidt højere beløb i kh end normal?
Jeg er enlig med 3 børn under 18 og jeg får 10.700 kr.
Mit spørgsmål er: burde jeg have kh for forsøger pga. børnerne eller hvad?

Hilsen Souad

Hej igen

Jeg beklager, at jeg har blandet mig, men det beløb jeg få er efter skat. Jeg er bare lidt forvirret, undskyld igen.

mik16 11-02-2014 11:57

Citat:

Oprindeligt indsendt af Wasaki (Send 297420)
Hvad sker der når/hvis jeg finder flexjob på 15 timer uge, og stopper om 1 år, hvad supp, der så med...

Så får du højeste LY på 15708 kr (2014) ;)

Citat:

Oprindeligt indsendt af Souad (Send 297439)
Hej igen

Jeg beklager, at jeg har blandet mig, men det beløb jeg få er efter skat. Jeg er bare lidt forvirret, undskyld igen.

Er da helt okay.. Problemet er bare at det er svært at sammenligne EFTER skat. ;)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:52.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension