K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Ressourceforløb (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=93)
-   -   Ressourseforløb (https://www.k10.dk/showthread.php?t=36574)

VBO 16-08-2018 18:01

Ressourseforløb
 
Nogen herinde, der ved præcis, hvordan reglerne omkring praktikforløb er, hvis man bliver tildelt ressourceforløb. Tænker om tidligere forsøg/tiltag fra tidligere vil blive regnet med.

På forhånd tak og god dag derude.

MistyMiss 16-08-2018 18:04

Uanset om det sker i ressourceforløb eller ej, kan praktikforløb være relevant i noget tid.
Det kommer jo også an på hvor gamle de praktikforløb er, og om der er sket noget specielt i mellemtiden.
Hvis du f.eks. siden sidste praktik har været på et kursus eller i noget behandling, der forbedrede din tilstand, kan resultatet af eventuelle praktikker før det, være misvisende.
Det samme hvis din tilstand er forværret siden.

Men hvis du nu allerede har været i praktik i f.eks. en dagligvarebutik, og fandt ud af at det var helt skidt da de ikke i de typer opgaver, kunne overholde dine skånebehov. Så vil det nok ikke være relevant at prøve en praktik i dagligvarebutik igen :)

KageØre 16-08-2018 19:02

Citat:

Oprindeligt indsendt af VBO (Send 364969)
Nogen herinde, der ved præcis, hvordan reglerne omkring praktikforløb er, hvis man bliver tildelt ressourceforløb. Tænker om tidligere forsøg/tiltag fra tidligere vil blive regnet med.

Det kan godt være en god ide, at gentage en praktik, for ligesom at stadfæstedet resultat man tidligere er kommet frem til... så kan man jo sige at man ER stationær, hvis den nye praktik viser det samme som den første.
Efter en ny praktik vil man have et stærkere stykke papir, til at tage med ind i fremtiden, hvad det end er man søger !

snoozz 17-08-2018 04:34

Lidt OT, men jeg synes det er virkeligt scary!, hvile uhyrligheder i andre må gennemgå, i "resourceforløb, praktikker, Fleks, og hvad de kalder det hele.

Jeg fik min førtidspension på en halv time ?

MistyMiss 17-08-2018 08:30

Citat:

Oprindeligt indsendt af snoozz (Send 364979)
Lidt OT, men jeg synes det er virkeligt scary!, hvile uhyrligheder i andre må gennemgå, i "resourceforløb, praktikker, Fleks, og hvad de kalder det hele.

Jeg fik min førtidspension på en halv time ?

Men nu er jeg ikke syg nok til en førtidspension, da jeg har en arbejdsevne på 6 timer om ugen.
Og derfor kan jeg ikke få førtidspension på en halv time ;)

Udover det, så er det jo ikke fordi du helt ukendt for systemet, er trådt ind fra gaden og fået førtidspension på en halv time.
Så husk at medregne perioden før det også :)

VBO 17-08-2018 11:18

Tak for alle input.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:18.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension