K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Den første tid efter tilkendt pension (https://www.k10.dk/showthread.php?t=16214)

Sunnydob 16-01-2011 17:06

Den første tid efter tilkendt pension
 
Jeg er selvfølgelig meget lettet og glad for fornylig at have fået tilkendt min førtidspension pr. 1/2-2011.

Nu hvor jeg endelig kan slappe af efter at have kæmpet mod systemet i årevis, er og føler jeg mig træt, opbrugt og umattet som aldrig før.

Den sidste ventetid inden afgørelsen var for mig den værste, og der hvor mine sidste ressourcer og min sidste tålmodighed blev opbrugt. (Kan slet ikke forestille mig hvordan jeg skulle have fundet ny energi, hvis jeg havde fået afslag).

Synes det er meget svært sådan ligepludselig at vænne sig fra at være under konstant kontrol til nu at være fredet og fri. (men det er nu ikke det værste man kan vænne sig til:))

Kender andre til trætheden og udmattelsen efter tilkendt pension, som jeg oplever den. For det er vel ikke en unik oplevelse for mit vedkommende..

sanne mor 16-01-2011 17:38

hejsa
kender kun til den poslidende kamp med kommunen er lige nu selv i vente posision har fået dato for hvornår min sag bliver afgjort ved pensions nevnet og de sidste dag her er ikke til at komme igennem for frygter og håber og tør ikke forvente noget. den træthed ville jeg ønske jeg ville kunne give min krop og tanker snart;) og at man efter noget tid kan starte på det liv man kan klare at leve og give plads til at livet nu er forandret. uden konstant at stå til regnskab og frygte ens egsistens grundlage men tør næsten ikke håbe:kram:

hilsen sanne mor

MTVRV1 16-01-2011 17:44

det samme spørgsmål spurgte min psykiater om
hvad skal dit liv så indeholde, hvis kommunen tilkender pension
den har jeg tænkt lidt over, men er ikke kommet frem til noget svar
kampen med kommunen tager de sidste ressourcer
når man også kæmper hver dag med ens sygdom
så må hver svar skyldig

Webmaster 16-01-2011 17:45

Ja det er helt normalt...jeg tror at de fleste vil kunne genkende det du skriver om....

Nogle får endda en følelse af at de er blevet helt opgivet og i enkelte tilfælde kan nogle få en mindre depression...

Andre vil dog hurtigt kunne finde den ro som det giver og udnytte det til at få det bedre...

Nyd det og prøv evt at finde ud af hvad du vil bruge din tid på fremover...så du ikke falder helt sammen...

keld60 16-01-2011 17:57

Er selv tilkendt pension 1/2
Føler nu ikke selv nogen tomhed, mere en lettelse og igen en tro på fremtiden.
Det er nu vi skal lære at leve som pensionist.
Tænk, vi behøver ikke at tænke på om vi kan få efterløn.
Vi kan få mimrekort og 65 billetter, skal nu finde ud af om der er andre muligheder og rabatter.
Jeg fejrer det faktisk med en lille romantisk tur til Rom sammen med konen, jeg kan jo rejse hele året nu.

Men nu skal vi kun til at tænke på hvad vi kan få tiden til at med. :-)

Vovse 16-01-2011 22:39

Den formiddag jeg læste mailen fra sb, med besked om, at jeg var tilkendt fp, måtte jeg lige læse det et par gange, eller fem, men derefter gik der kun nogle få timer før jeg oplevede en utrolig lettelse.
Et åg var fjernet fra mine skuldre. :D

Karo 16-01-2011 23:25

Jeg har besluttet mig til at køre en erstatningssag mod kommunen. Jeg fik min FP med tilbagevirkendekraft, med det har ikke reddet mig ud af alle mine problemer som jeg fik på grund af kommunens bedrag.
Jeg var slet ikke glad, jeg blev rasende og ulykkelig.

Mr x 17-01-2011 00:12

Citat:

Oprindeligt indsendt af Karo (Send 144462)
Jeg har besluttet mig til at køre en erstatningssag mod kommunen. Jeg fik min FP med tilbagevirkendekraft, med det har ikke reddet mig ud af alle mine problemer som jeg fik på grund af kommunens bedrag.
Jeg var slet ikke glad, jeg blev rasende og ulykkelig.

Karo.......Kan du uddybe tilbagevirkende kraft og gerne med henvisning til §?

Mvh Mr x

Karo 17-01-2011 11:15

Hvis førtidspensionen tilkendes efter, at der er forløbet tre måneder fra sagens påbegyndelse, skal der derfor ske en efterbetaling af pensionen.
Er der i den periode, som efterbetalingen vedrører, udbetalt sygedagpenge, arbejdsløshedsdagpenge, ledighedsydelse eller kontanthjælp, skal de udbetalte beløb trækkes fra i efterbetalingen.

Pensionen skal udbetales månedsvis bagud, så at den er til disposition for pensionisten senest den sidste bankdag i måneden.

§ 33 - Lov om social pension

http://www.socialjura.dk/index.php?i...28aec331b#6004

Mr x 18-01-2011 10:47

Mange tak Karo for din uddybning og henvisning til § ;)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:41.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension