K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Politik og Samfund (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Oplysninger om sagsbehandlere. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=30652)

Don_Martin 29-08-2014 22:09

Oplysninger om sagsbehandlere.
 
Hej,

Jeg oplever at det er umuligt at få oplysninger om sagsbehandlere i Københavns kommune, kan det være rigtigt at man end ikke kan få oplyst en ansættelsesdato?

For en del år siden havde jeg en rædselsfuld sagsbehandler i statsforvaltningen, hun var så enfoldig, at det havde været til gavn for hende, og de borgere der var så uheldige at løbe ind i hende, at hun var blevet [Tekst slettet]

Jeg skrev dengang til indenrigsministeriet, som beredvilligt, kunne oplyse, at hun var ansat 14 dage, inden hun overtog min sag. Hun kom direkte fra universitetet, og havde formentligt haft et studiejob hos Mcdonalds.

Så her var der en pige, der var dum som et hul i jorden, uden nogen som helst relevant arbejdserfaring, og som skulle træffe overordentlige vigtige beslutninger, i mit, og min datters liv.

Er der nogen der har erfaring med at få oplysninger om sagsbehandlere i kommunen?

Eller befinder vi os i DDR på det punkt?

dinosaur 29-08-2014 22:24

Citat:

Oprindeligt indsendt af Don_Martin (Send 312433)
Hej,

Jeg oplever at det er umuligt at få oplysninger om sagsbehandlere i Københavns kommune, kan det være rigtigt at man end ikke kan få oplyst en ansættelsesdato?

For en del år siden havde jeg en rædselsfuld sagsbehandler i statsforvaltningen, hun var så enfoldig, at det havde været til gavn for hende, og de borgere der var så uheldige at løbe ind i hende, at hun var blevet [Tekst slettet]

Jeg skrev dengang til indenrigsministeriet, som beredvilligt, kunne oplyse, at hun var ansat 14 dage, inden hun overtog min sag. Hun kom direkte fra universitetet, og havde formentligt haft et studiejob hos Mcdonalds.

Så her var der en pige, der var dum som et hul i jorden, uden nogen som helst relevant arbejdserfaring, og som skulle træffe overordentlige vigtige beslutninger, i mit, og min datters liv.

Er der nogen der har erfaring med at få oplysninger om sagsbehandlere i kommunen?

Eller befinder vi os i DDR på det punkt?

Jeg er ikke bekendt med at man har krav på at få medarbejdernes ancinnitet oplyst. Hvad vil du bruge det til?

Du må som udgangspunkt stole på at kommunens medarbejdere har de rette kompetencer. Det er der nogen der har vurderet ved ansættelsen.

Hvis du ikke oplever at sagsbehandlingen er korrekt, må du klage til sagsbehandlerens chef.

Jeg håber ikke at du lægger den tone an overfor kommunen som du bruger her. Man kommer længst ved at behandle sine medmennesker med respekt.

Mvh. Susanne

Don_Martin 29-08-2014 22:39

Kære Dino,

Tak for dit svar.

Men nej, jeg stoler som udgangspunkt ikke på at medarbejderne har de rette kompetencer.

Jeg ser gang på gang eksempler på medarbejdere, der meget tilfældet, pludselig sidder som sagsbehandlere i jobcentrene. Flere langtidsledige akedemikkere, dukker op som sagsbehandlere.

Tag nu ham her, han er sikkert vældig kompetent nu, men tænk hvis du havde havde haft ham som sagsbehandler i 2002.

Jeg ville nødigt have haft ham som sagsbehandler, jeg ville sikkert gerne have købt et tv af ham.

Anciennitet kan være afgørende, for du aner ikke hvilken baggrund din sagsbehandler.

Jobcentrene ansætter revl og krat.

Mit råd til dig er at lade være med at være så blåøjet.

Men tak igen for dit svar.

vh. Don

Det er ham her der kan skaffe en god pris på et tv:

http://dk.linkedin.com/pub/peter-%C3...?trk=pub-pbmap

stribe 30-08-2014 10:45

jeg er enig..med respekt og høflighed kommer man længst..

men man har jo lov at spørge den enkelte - hvor længe de har haft jobbet-lavet inden-uddannelse osv...

jeg har da spurgt et par af mine sb-er grunden til de havde deres job mv..og fået et svar hver gang.,.men det kom af løst og fast snak under møderne på kommunen..de svarede beredvilligt..

tvivler på kommuner ansætter nogen der slet ikke kan noget..jeg har også oplevet - mindre søde sb-er....hvor jeg tænkte mit.:( .men så var min tanke de ikke bar kan gør hvad de lyster i ens sag og jeg jo ikke skulle være i kontakt med dem for evigt,...

i øvrigt har jeg kun fået en fair behandling på min vej til ftp af kommunen,.,:)


stribe ftp

jjsonn 30-08-2014 19:49

problemet er en god sagsbehandler kan have været i jobbet i 14 dage og en dårlig i 20 år, det er også noget med, at gøre, hvordan man mikser sammen.

Jeg havde en i jc som normalt var ret rimelig men så en dag , var hun temmelig urimelig jeg spurte hende så, hvad der stak hende og hun fortalte: at hun have brugt rigtig lang tid på, at få en i fleks job på 11 timer med mange skånebehov, og det havde vist sig hun, havde en ½ job ved siden af, hun havde ikke tænkt på det kunne ses på skattebilleten.

Kort og godt der findes gode og dårlige sagsbehandler og gode og dårlige borger, hvis sb møder dem for tit smitter det

jeg tænker også, at de fleste mennesker ikke bryder sig om, at være en ofl. person

Jeg er lige startet som lære, jeg ville være ked af, hvis jeg skulle fortælle ungernes forældre hvad jeg var udannet som

dinosaur 30-08-2014 22:36

Citat:

Oprindeligt indsendt af jjsonn (Send 312463)
jeg tænker også, at de fleste mennesker ikke bryder sig om, at være en ofl. person

Jeg er lige startet som lære, jeg ville være ked af, hvis jeg skulle fortælle ungernes forældre hvad jeg var udannet som

Lige netop det jeg vil frem til i mit indlæg.

Det kan ikke være rigtigt at sagsbehandlerne skal i forhør om de nu er gode nok. Man må have tillid til at de personer man møder i forskellige sammenhænge har de kompetencer der skal til for at bestride det job man har.

Der er en tendens til at kritisere alt og alle hvis man ikke lige får sin vilje. Jeg bryder mig ikke om at hænge folk ud med navns nævnelsen som der opfordres til her.

Mvh. Susanne

L.S. 31-08-2014 21:14

Citat:

Oprindeligt indsendt af Don_Martin (Send 312433)
Hej,
Jeg oplever at det er umuligt at få oplysninger om sagsbehandlere i Københavns kommune,
Er der nogen der har erfaring med at få oplysninger om sagsbehandlere i kommunen?
Eller befinder vi os i DDR på det punkt?


Går ud fra, du mener deres faglige baggrund/uddannelse/kompetence til at at tage LIVSAFGØRENDE beslutninger om dit/dine pårørendes liv?

JA, vi befinder os i DDR - også på det punkt.

I og med at man har indført LEAN modellen flere steder i kommunen, bl. a i Ydelsesservice-kontorerne, er det i hvert fald dér ikke tilladt at have én fast sagsbehandler på én sag.

Så undgår man nemlig ISÆR at Borger og sagsbehandler udvikler en relation, som FY!!, kunne udmønte sig i, at Borgeren fik den hjælp der rent faktisk var berettiget, og mulig, ifølge lovgivningen.

Derudover får man afgørelser sendt, der ofte er underskrevet med kun et enkelt navn og titlen: 'sagsbehandler'. Eller 'sekretær'.
Af og til kun: 'Backoffice'.

Hvis de smider røret på eller nægter at svare på skriftlige spørgsmål til deres faglige baggrund, er det en temmelig god indikation af, at de IKKE er uddannede til det arbejde de laver - Socialrådgivende sagsbehandling.

Dem er der en skræmmende overvægt af.
Altså de ufaglærte 'sagsbehandlere'.

Du vil nu i stedet 3 ud af 5 gange støde på en jurist.
Som har mellemlange uddannelser i at ARGUMENTERE, LÆSE IND I og TOLKE til firmaets (her kommunens) bedste.

Så har vi allerede fået bortelimineret de 'bogsvage' Borgere fra den mulige protestgruppe.

Men indtil ofrene for de ulovlige overgreb - især de manipulerende udlægninger af lovens bogstav - får stoppet de ufaglærtes ansættelser i så vigtige stillinger - vil det fortsætte.




Fokus fokus fokus til de bogstavstærke! :evil:









FORDI:

stampe 01-09-2014 15:18

Lad endelig være med at nedgøre personer, man kun har periferisk kendskab til og vel fordi en kendelse går den pågældende imod. Det er tankevækkende.
Det er ansættelsesmyndigheden, man skal stille spørgsmål til. Den enkelte ansatte er absolut ikke forpligtet til at svare. Det er jo ikke DDR.

Don_Martin 07-09-2014 17:03

Du har helt ret, der burde være mere styr på ansættelses procedurerne til jobcentrene, eller også burde Bif melde ud hvor stor en del deres skånejob udgør, så vi ikke hakker på, de jobkonsulenter der har særlige behov.
Men måske kunne man også besidde lidt selvkritik, og undlade at søge stillinger, man ikke bare har en smule, grundlæggende kendskab til.

Jeg har også en anden vinkel på min kritik, et samfundsøkonomisk aspekt, at bruge betragtelige ressourcer, på at uddanne mennesker, for så at, placerer dem i et jobcenter, og meget ofte bruge betragtelige ressourcer og tid, på at omskole og uddanne disse mennesker, så de kan bestride deres arbejde.

Mine tre ”venner” har tilsammen 24 års universitets gang, på samvittigheden, og har 0 års relevant arbejdserfaring. Men der er også en del andre.

Verden ville bestemt være, et fattigere sted uden Cand. Mag’ ere i Religionssociologi, men hvad i al verden, skal en Cand. mag. i Religionssociologi, i et jobcenter? Og nu endda som Afdelingschef Skelbækgade, efter 20 års uddannelse i folkeskolen, gymnasiet og universitet, har han også brugt 5 år på at få en Master's degree, i Public Governance.

Jeg har set tidligere Beskæftigelsesassistenter, stige i graderne til beskæftigelseskonsulenter, og der kan man, skære 8 år på universitet af, og måske endda 3 år i gymnasiet. Man kan ”nøjes” med en kontoruddannelse.

Jeg har set folk udannet i Matas eller Fona, ende som beskæftigelseskonsulenter
Så er der IPS-teologen, hvad skal en teolog i et jobcenter? Han er gift med en teolog, som gudskelov, bruger sin uddannelse til noget relevant, det havde næsten også været for meget at bære, med to teologer i et jobcenter.
Så er der Ips- teamlederen i København, som er udannet cand. Merc., og hvis speciale lød ”Den skjulte kvindelighed - et studie i kvinders forbrug af blondeundertøj”, yes, tænker jeg, der er ingen tvivl, så er man oplagt som, sagsbehandler i et jobcenter.
Det er ikke tilsvining, men det er da, en solstråle historie, at jobcenteret kan hjælpe nogen tilbage til varig beskæftigelse, efter en svær tid, det hjælper dog, at man er ansat i jobcenteret.

Ips-teamlederens, tidligere beskæftigelse, fremgår ikke (hvorfor mon) ,som hos de to andre, men noget tyder på, at efter en periode med jobtræning er hun er havnet i et jobcenter.

En behjertet leder, har set noget potentiale, og for at hun kunne fremstå lidt mere overbevisende, har jobcenteret betalt for en coaching uddannelse. Det var dejligt, for så kunne hun starte sit coaching firma (Cvr-nr: 31645093), endda med egen revisor, Regn den ud, men gør det rigtigt.

Så sig ikke, at jobcentrene ikke gør noget for folks, uddannelse og kompetencer, ja forudsat, at du er ansat, i netop et jobcenter.

Kilder: Facebook, Linkedin, cvr.dk, Whois, og tak til Google.


Mit næste fokus område bliver, grønlænderen.




Cand. mag., Religionssociologi .

Don_Martin 09-09-2014 00:12

http://www.ugebreveta4.dk/jobkonsule...res_14397.aspx

http://www.b.dk/nationalt/langtidsle...-at-faa-et-job

20% er et konservativt skøn, jeg kan pege på de første tre.

"Hvis", du har haft en, morsom, trist, eller grotesk oplevelse med en medarbejder i:

Beskæftigelses- og Integrationsforvaltningen

Så skrev gerne, og fortæl lidt om det.

[email protected]

Jeg vil højst sansynligt kunne overgå dine oplevelser.

Don_Martin 10-09-2014 22:15

http://www.psykiatri-regionh.dk/ips/...g+og+IPS-Team/

Hvis nogen skulle være i tvivl om hvad Ips er for noget.

stampe 11-09-2014 13:55

Vi må afvente robotter, der klarer al sagsbehandling. Bedre? Næh nok ikke

Don_Martin 12-09-2014 00:07

Faglig baggrund

Jeg har arbejdet med beskæftigelse siden 2006, hvor Jobcenteret blev dannet og kommer med en økonomisk baggrund som cand.merc. i International Afsætning.
Fra dette studie har jeg speciale i analyse og interviewteknik, som jeg ofte anvender i samtalen med de ledige. Jeg har siden suppleret med en uddannelse som Kaos coach.
Tidligere erhvervserfaring
Jeg har arbejdet med både markeds- og medieanalyse, markedsføring, bogføring og meget andet, men som nævnt de seneste mange år, har jeg været på beskæftigelsesområdet.
Jeg startede som menig sagsbehandler, og har derigennem arbejdet med de fleste områder af lovgivningen, og da jeg har en særlig forkærlighed for paragraffer, har jeg brugt meget tid på at understøtte og undervise kolleger i god sagsbehandling.


Motivation for at være med i IPS

Jeg tror på, at der er plads til alle på vores arbejdsmarked, vi har bare ikke helt fået øje på det endnu. Derfor vil jeg gerne være med til at gøre en indsats for at skabe den kulturændring der skal til i hele vores samfund, sådan at arbejdsgivere og virksomhedsejere får øjnene op for de mangfoldige ressourcer der ligger lige for næsen af dem.

At jeg så samtidig kan gøre dét mit hjerte også brænder for, nemlig hjælpe en gruppe af samfundets svageste, så de får fornyet styrke og igen finder et ståsted i livet – dét er det hele værd.


Ligeværd, optimisme og motivation i IPS
IPS-principper harmonerer med mine egne værdier, og for mig giver det så meget mening at arbejde ud fra principper om ligeværdighed, optimisme, motivation og målsætning.

Jeg synes det er indlysende, at man med netop denne metode opnår resultater der langt overstiger, hvad man tidligere har set i forhold til beskæftigelsestal for mennesker med psykisk sygdom.

Og man må ikke glemme at der i statistikkerne gemmer sig rigtige mennesker, der har skabt rigtige forandringer i deres eget liv.

Det er menneskene, det hele handler om.

SNØFT!


Nu skal det ikke være så alvorligt hele tiden, her et blast from the past, det er ikke fra de unge mødre men næsten:

http://altomboern.dk/node/343836

--------------------------------------------------------------------------------------------------

popiae 12-09-2014 08:20

DonMartin:

Det lyder rigtig fint alt sammen, og har også den overbevisning, at man kan gøre mere end idag, med den rigtige og nødvendige hjælp.

Men man skal bare i denne sætning huske at der bare er nogle der er så syge, og/eller handicappede, at hjælpen feks. tilkendelse af en førtidspension giver den fred og ro, som er nødvendig, dels økonomisk, dels uden krav om arbejde, fordi de altså IKKE kan pga sygdom/handicap, eller de får forværringer.

På mig, kan det være en kæmpe provakation, som du formulere det, uden denne hensyntagen/forståelse af at der altså er nogen der IKKE kan.

Du bør huske at du lige nu er på en hjemmeside, hvor folk netop har mødt denne holdning, uden forståelse for deres(incl.min egen)situation, og hvor en førtidspension, efter ÅRS tovtrækkeri, og det der er værre, lykkes at få den nødvendig ro, ved tildeling af en førtidspensionen.

VH POpiae

Don_Martin 12-09-2014 12:08

Hvis din sagsbehandler var en ko, hvilken slags ko, kunne du så forstille dig at vedkommende er?

For mit vedkommende, er der ingen tvivl, Berta, fordi Berta er sød og har masser af empati!

http://www.youtube.com/watch?v=wKdTTCMwazs

Man kan kun blive i godt humør, når man har haft et møde med sådan en sagsbehandler!

Skriv til Ordet er dit på P1, og fortæl om hvilke egenskaber du mener en ”sagsbehandler” bør have.

[email protected]

Don_Martin 18-09-2014 07:59

---------------------------------------------------------------

Sort dag i Danmarks Radio, Anja Bo, er blevet fyret.

Skulle det gå helt galt for Anja, kan hun altid blive beskæftigelseskonsulent, hun skal blot have et 14 dages kursus, og vænne sig til umanerlig ringe kaffe.

Snøft, hun var min drømmekvinde, en man kunne skrue helt ned for.

"Kæk smiley"

http://da.wikipedia.org/wiki/Smiley


-------------------------------------

stampe 18-09-2014 12:09

Gå efter bolden ikke manden.
Er der fejl i en sagsbehandling - så klag
Fik du ikke ret - så prøv at påvirke politikerne til at ændre loven, hvis du har energien.
Men hvilket formål er der med at hænge personer ud, der passer deres job og ikke engang ved, de er hængt ud her på sitet?
Jeg personligt finder, det er en billig omgang.

Don_Martin 11-11-2014 03:39

-----------------------------------------------------------------------------------------

Glemte blot at tilføje, skulle nogen have behov for en vejledning til coaching junglen, så lavede Hyklerriget på DR3, en glimrende udsendelse om emnet:

https://da-dk.facebook.com/hyklerrig...16849575065242

Hvad skulle vi dog gøre, uden disse halv-studerede, NLP pseudo-terapeuter.


----------------------------------------------------------------------------------

jjsonn 11-11-2014 07:26

tror tit det er skide lige meget hvad ens sagsbehandler er udannet som, det der betyder noget er den menskelige faktot

Don_Martin 11-11-2014 12:49

Det er aldeles korrekt at den menneskelige faktor er meget væsentlig.

Jeg har næsten aldrig oplevet at tale med den samme sagsbehandler, to gange i træk, "jeg er på kursus hele næste uge".

Hvor lang tid går der, inden disse sagsbehandlere kan betegnes som, nogenlunde effektive og deres løn værd?

I mellemtiden er borgerne, forsøgskaniner, det er meget tilfældigt, om man render ind i en tidligere cirkusprinsesse eller eksempelvis en Hr-uddannet, beskæftigelseskonsulent.

jjsonn 11-11-2014 13:04

du kan møde en veludannet sagsbahandler der kendes reglerne så godt at du sidder fast eller du kan møde en der kæmper for dig.

Men får du en ny hver uge, er det jo ret ligemeget hvad udannelse personerne har , for så har de jo ikke muligheden for at hjælpe

Don_Martin 13-11-2014 16:34

--------------------------------------------------------------------------------------

Du har ret igen, uddannelsen betyder oftes ingenting, hvis medarbejderen, er engageret og har empati.

Jeg hygger mig blot over at se, mennesker der i forvejen har 20 -25, års "skolegang" bag sig, få kurser og efteruddannelse i hovedet og røv, for at bestride stillinger i BIF, hvor det ikke ligefrem er raketvidenskab, de beskæftiger sig med.

Men også at se, tidligere "holistiske bananplukkere", dukke op som beskæftigelseskonsulenter. Der er altså en del med ret så sære baggrunde!

I modsætning til mig, bærer du over med det, god egenskab!

----------------------------------------------------------

Blot til info til, alle jer ægte ”Certificeret professionel KaosCoach®” coaches.

http://www.kaoscoach.dk/ http://coachcamp.dk/

EmpowerCoaching v/Marcela Christjansen, eksisterer ikke længere, CVR nummeret er dog blevet genbrugt, jeg kender ikke reglerne for enkeltmandsvirksomheder. CVR. 28209304.

Certificeret professionel KaosCoach®” , er registreret som ”varemærke” frem til maj 2017.

Bliver det ikke fornyet til den tid, kan jeg udleve min drøm, som gedefarmer i Mogadishu. ”Certificeret professionel KaosGoats®”

”Certificeret professionel KaosCoach®”, risikerer at glide ud i glemselen i 2017.

Bør, de stolte KaosCoaches, ikke lave en gruppe på Facebook, til bevarelsen af, i det mindste varemærket, det koster lidt over kr. 2000, at registrere et sådant varemærke.

http://dk.linkedin.com/pub/peder-bent-ahrens/5/31b/45

------------------------------------------------------------------------

Nøgne tær 13-11-2014 19:57

Overassistent
 
Citat:

Oprindeligt indsendt af Don_Martin (Send 312433)
Hej,

Jeg oplever at det er umuligt at få oplysninger om sagsbehandlere i Københavns kommune, kan det være rigtigt at man end ikke kan få oplyst en ansættelsesdato?

For en del år siden havde jeg en rædselsfuld sagsbehandler i statsforvaltningen, hun var så enfoldig, at det havde været til gavn for hende, og de borgere der var så uheldige at løbe ind i hende, at hun var blevet [Tekst slettet]

Jeg skrev dengang til indenrigsministeriet, som beredvilligt, kunne oplyse, at hun var ansat 14 dage, inden hun overtog min sag. Hun kom direkte fra universitetet, og havde formentligt haft et studiejob hos Mcdonalds.

Så her var der en pige, der var dum som et hul i jorden, uden nogen som helst relevant arbejdserfaring, og som skulle træffe overordentlige vigtige beslutninger, i mit, og min datters liv.

Er der nogen der har erfaring med at få oplysninger om sagsbehandlere i kommunen?

Eller befinder vi os i DDR på det punkt?

På de breve jeg modtager fra min sagsbehandler står der "Overassistent".
Det betyder udelukkende at hun har en vis anciennitet.

Idet "konen" er dum som en "dør" og på enhver måde mangler såvel logisk sans som med-menneskelige kvalifikationer, må din teori omkring anciennitet kunne skydes til jorden.

Vovse 15-11-2014 01:28

Citat:

Oprindeligt indsendt af jjsonn (Send 316654)
tror tit det er skide lige meget hvad ens sagsbehandler er udannet som, det der betyder noget er den menskelige faktot

Jeg er helt enig.

Den værste sb der nogensinde var inde over min sag havde titel af "diplomsagsformidler".
Det lyder jo pokkers fornemt, men hvad fa.... nytter det når kæl...., øøh, jeg mener kvindemennesket, er fuld af løgn, bager rævekager m.m.:o :o :o :o

Don_Martin 10-04-2016 02:58

Stor Respekt til Psykisk sårbare, der hjælper Psykisk sårbare borgere med at komme i arbejde!

Knapt så meget respekt, hvis man bare vil have lidt opmærksomhed.

http://www.djoefbladet.dk/blad/2015/...e.aspx http://


http://bea-ebersbach.com/about.php

"Born in 1970 I was a flower-power child at heart. I was formally trained in marketing management, but quickly realized that this was not my desired line of work.

For several years I've used my creative talent to work on smaller frames and collages. Recently I've made the tranformation into larger frames and abstract figures, and this is the result. "


Det var da et nyt begreb: introvert Flower-power child …........


Køb blomster, køb blomster .........

----------------------------------------------------------------------------------
Jeg er ofte fyldt med tristesse, når jeg læser herinde, det her er da lidt sjovt.
-----------------------------------------------------------------------------------
Sydhavnsprinsessen
Der er vedholdende rygter om, at der i aften er gode muligheder for prinsessesighting i København.
Paris Hilton - forget it baby.. her er tale om en virkelig kendis.

hvis 50 joiner den her gruppe farver jeg mit hår grønt
Der står stadig 500 i beskrivelsen.. og jeg kender forøvrigt ikke Oliver, men hvis han skal have lilla hår, så må vi jo alle gøre en indsats.

hvis 50 joiner den her gruppe farver jeg mit hår grønt·
SÅDAN venner! Godt gået. smile emoticon
Oliver sæt i gang - og husk billeder...

Jeg har egen revisor, der er tilgængelig næsten døgnet rundt, så det går nok uden kursus. Men god fornøjelse.. :)

Tak til Facebook der aldrig glemmer!

Lathyrus 16-05-2016 17:25

Efter at have læst denne tråd, har jeg så forstået ret, at man kan starte som offentligt ansat beskæftigelses konsulent, hvis man i rimelig grad kan læse og skrive på Dansk.

Så tror pokker , at der er så stor forskel, på "kvaliteten" / effektiviteten, fra jobcenter til jobcenter og kommune til kommune.

Kontor assistent, butiks assistent, stewardesse, økonom, Anthropolog, Teolog, Jurist. etc etc

Var det så ikke en ide, at kræve en 100 % ensartet (efter) uddannelse, en art offentlig certificering, så der ikke spildes tid og penge, på eksempelvis, coaching kurser / uddannelser, som alligevel ikke er akkrediterede uddannelser her i landet.

Sagsbehandlerne er i forevejen overbebyrdede med administrative opgaver, så de bruger ganske lidt tid på borgerne, det gør det ikke bedre, at de ansættes i et væk, uden tilstrækkelige kvalifikationer, så de skal sendes på kursus i et væk.

Løsning, ansæt kvalificerede sagsbehandlere / beskæftigelseskonsulenter, eller vent med at slippe dem løs på Borgerne, før de er tilstrækkeligt kvalificerede, føl-ordninger kunne også være en mulighed.

Kan det have sin rigtighed, at man som akademiker, i en kommune, træder ind på et højere løntrin, alene fordi man har en mange årig uddannelse?

Jeg kan se fidusen med jurister, ingenører, biologer osv osv, der har målrettet en uddannelse til en stilling, men eksempelvis en religions sociolog, i et jobcenter, hvordan kan det berettige en højere løn, end en lavt uddannet, med stort engagement.

Lad os dog få Statsautoriserede sagsbehandlere/ beskæftigelses konsulenter, så der er større sandsynlighed for at borgerne, får kvalificeret hjælp, og vel ikke helt urimeligt at sagsbehandlere og Beskæftigelses konsulenterne bliver aflønnet efter reelle, kvalifikationer og ikke fordi de har nosset rundt, på et universitet i mange år , og er endt med en uddannelse de alligevel ikke kan bruge til noget, relevant.

Så ser vi måske også færre ""pyntede cv'er

https://www.djoef.dk/~/media/documen...igt.ashx?la=da,

phhmw 16-05-2016 20:25

Ja, kære Lathyrus....
 
.... det er en god ide.

Statsautoriserede socialrådgivere, med personligt ansvar over for lovgivningen.

Nøjagtig som de håndværkere der nedlægger vores kloakrør, der afleder vores menneskelige efterladenskaber. AUT.-VVS-Kloakmester.

Eller som når du går til en autoriseret fodterapeut med en dårlig tå.

Her kræver samfundet en autorisation da man mener opgaven er så væsentlig at der skal udvises et krav til udførelsen af jobbet.

Men ikke når en socialrådgiver sidder og vurderer i tunge børnesager, eksempelvis

http://www.k10.dk/showthread.php?t=19235

Hilsen Peter ;)

Lathyrus 17-05-2016 23:51

Hej Peter,

Her kan du finde din autoriserede kloakmester : http://www.sik.dk/ , men vedkommende der kan afgøre, dit barns fremtid, aner du intet om.

Og ja, sikkert ligesom dig, har jeg mere tiltro til min foddame, end til min "sagsbehandler", hun er i det mindste autoriseret.

Nu lever vi i en tid, hvor ekshibitionisme, er en forudsætning, for at leve et moderne liv, Facebook, selfies, og min favorit: Linkedin.

Det er så pinligt at se, selvtilfredse, offentligt ansatte, udstille deres manglende kompetancer og tvivlsomme forudsætninger, for at bestride de stillinger, de oftest ganske tilfældigt er havnet i.

Gud bevare Danmark .............

phhmw 18-05-2016 00:03

Tak, for den Lathyrus.....
 
... den kendte jeg ikke og vil straks bruge den til enhver lejlighed.

Jeg har gjort opmærksom på dit fine link her, som omhandler ønsket om statsautoriserede socialrådgivere med personligt ansvar over for lovgivningen: http://www.k10.dk/showthread.php?p=342244#post342244


Hilsen Peter (y)

Lathyrus 18-05-2016 23:05

Bemærk disse stillings opslag, til koordinerende sagsbehandler, ved Jobcenter København.

Der er noget trygt i at vælge / ansætte, nogen der minder om en selv, så den inkompetente og uerfarne, ansætter den næste inkompetente og uerfarne, og sådan fortsætter det.

http://www.ofir.dk/Resultat/Jobannon...obId=329564118

"Der er ikke krav om, at du har en specifik uddannelse eller erfaring, men det vil være en fordel, hvis du har en administrativ uddannelse fra beskæftigelsesområdet, en uddannelse som socialrådgiver eller administrationsbachelor, hvor dine kompetencer kan anvendes beskæftigelsesrettet med vores arbejdsområde - borgere over 30 år der ikke står lige foran arbejdsmarkedet.

Vigtigst er det dog, at du har interesse for arbejdsmarkedsforhold og beskæftigelsespolitik – samt forståelse for borgernes problemer og potentiale."


https://www.jobzonen.dk/job/6804794/...%C3%B8benhavn/

"Der er ikke krav om, at du har en specifik uddannelse eller erfaring, men det vil være en fordel, hvis du har en administrativ uddannelse fra beskæftigelsesområdet, en uddannelse som socialrådgiver eller administrationsbachelor, hvor dine kompetencer kan anvendes beskæftigelsesrettet med vores arbejdsområde - borgere over 30 år i ressourceforløb.

Vigtigst er det dog, at du har interesse for arbejdsmarkedsforhold og beskæftigelsespolitik - samt forståelse for borgernes problemer og potentiale. "

phhmw 19-05-2016 13:51

Tak, Lathyrus....
 
... jeg har kørt den oplysende dokumentation over i "Rehabiliteringsteamets sammensætning" http://www.k10.dk/showthread.php?p=342284#post342284

Hilsen Peter (y)

Don_Martin 25-12-2016 21:48

Til Folketinget, Beskæftigelsesministeriet, Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering , og alle Landets Jobcentre.

Frem for at bruge 262,5 millioner kroner i 2017-2019, på at gennemgå de ca.27.000 sager, med mennesker der har været på kontanthjælp i årevis.

Var det så ikke være ide, at begynde at ansatte flere beskæftigelseskonsulenter, med blot tilnærmelsesvis relevante uddannelser, læs: lidt mere kvalificeret personale, som ikke bruger store dele af deres tid på at blive omskolet / efteruddannet.

Beskæftigelses konsulenter, Jobcentrene ansætter fra anden aktør, kan sjældent betragtes som værende specielt kvalificerede.

Måske det var en ide med statsautoriserede /certificerede Beskæftigelseskonsulenter, eller blot tilføje nogle målrettede, moduler på socialrådgiver uddannelsen, til ansættelse i Jobcentre.

Rigtig glædelig jul og godt nytår!

Don_Martin 26-12-2016 20:25

Solstråle historie

Fra Langtidsledig Cand. Merc. i marketing, via Kommunal Jobtræning / "Voksenlærling" i Jobcenter, til chefkonsulent i Psykiatrien i RegionH.

http://www.djoefbladet.dk/nyheder/20...e-direkte.aspx

Speciale:
https://books.google.dk/books/about/...AJ&redir_esc=y

RegionH har brug for Chefkonsulenter, med ekspertise indenfor interview teknik og marketing.

Løn:
Chefkonsulenter 587.916 årl. 48.993 mdl.
Kilde: SIRKA, december 2014
Tallene er nettolønninger uden pension. Alle akademikere

https://www.dm.dk/~/media/Pjecer/Loenguide2015.pdf

Der er håb for os alle!

Godt Nytår!!

phhmw 27-12-2016 16:08

Desværre Don_Martin
 
..... ser det ikke ud til at hverken systemet eller Dansk Socialrådgiverforening ønsker, at vi får autoriserede, hverken jobkonsulenter eller socialrådgivere med personligt ansvar over for lovgivningen.

Vi har gennem år forsøgt at få socialrådgiverne til bare at begynde en debat om autorisation.

Man ønsker ikke konsekvensen af en eventuelt autorisation.

Statsautoriserede socialrådgivere, fordi...

http://www.k10.dk/showthread.php?t=19235

Så vi borgere må fortsætte med at få vores sociale sager sagsbehandlet, heltop til førtidspension, af jobkonsulenter, sagsformidlere, sagsbehandlere og socialrådgivere som ikke tør eller magte at blive autoriserede, med personligt ansvar og en eventuel konsekvens af dette.

Som foreningen selv tidligere har givet udtryk for: Vi ønsker ikke at blive set over ryggen og i kortene. Vi ønsker ikke samme konsekvens for eksempelvis autoriserede sundhedspersoner som i sidste ende kan miste retten til at udfører deres job, hvis de ikke overholder lovgivningen.

Hilsen Peter (y)

Don_Martin 08-02-2017 00:39

Nu er jeg hverken ondsindet eller kendt for at udstille folk ...........

Men er der ikke en behjertet sjæl, der kan give afdelingsleder for Ydelsesteamet i Jobcenter Varde, en "anerkendelse" for hendes kompetence som som afdelingsleder.

Med 35år og 7 måneder på pinden, ser det lidt slattent ud, med 31 forbindelser og ingen der anerkender hendes kompetencer .......

https://www.linkedin.com/in/marianne-nielsen-51b17b9b/

Nu begynder en ny fortælling om IPS konsulenter, (Individuel placement and support).

Anette Schønnemann,
https://www.linkedin.com/in/anette-s...mann-1740b343/

"1-årig projektansættelse i Jobcenter Frederiksberg, hvor jeg med anvendelse af IPS- metoden i tæt samarbejde med Distriktspsykiatrisk Center Frederiksberg har arbejdet med at støtte mennesker med psykiatriske diagnoser i at komme i job og uddannelse."

Anette Schønnemann er som sådan ikke certificeret IPS-Konsulent, "IPS kurserne", er heller akkrediterede i Danmark, og følger derfor ingen danske standarder.

Anette Schønnemann har en "kollega" i Odense, som har været igennem de samme kurser, han "uddanner" nu selv "IPS-Konsulenter", til sit eget firma, som han så lejer ud, til det offentlige, den "uddannelse" han giver sine ansatte, er således heller ikke på nogen måde akkrediteret.

IPS er ikke raketvidenskab, nærmest en udviddet Mentor ordning, men en vældig fin titel, lidt ligesom Dr. i Tyskland............

En mere af slagsen https://www.linkedin.com/in/lis-jensen-7a476837/

vasen 08-02-2017 03:28

Citat:

Oprindeligt indsendt af Nøgne tær (Send 316873)
På de breve jeg modtager fra min sagsbehandler står der "Overassistent".
Det betyder udelukkende at hun har en vis anciennitet.

Idet "konen" er dum som en "dør" og på enhver måde mangler såvel logisk sans som med-menneskelige kvalifikationer, må din teori omkring anciennitet kunne skydes til jorden.

De breve jeg modtager står oftest kun navnet, på personen.
Selv i vigtige afgørelsessager har jeg ikke en kinamands chance for at kende til personens bagrund.
Jeg mener at problematikken vedr. dårlig sagsbehandling skal findes i, at ingen med en god pportion samvittighed kan affinde sig med en rigid lovgivning, og de der kæmper klientens sag risikerer hurtigt at brænde ud.
Personligt kander jeg til 2 akademikere, som fik job i et jobcenter men belv fyret kort efter.
Ikke fordi de er nogle idijoter, men fordi de var for flinke og gav for mange goder til borgerne.
Så regn, så selv ud hvem der har den længste ancinitet.

Ja, vi skal alle tale ordentligt, men man kan køre folk ud i desperator land.
Jeg tror at alle der møder første gang på et jobcenter opfører sig fint, men de af os der har været gennem en del uhyrligheder - ja, vi mister tålmodigheden og vi risikerer at blive urimelige.

Vovse 08-02-2017 10:32

Citat:

Oprindeligt indsendt af vasen (Send 351550)
De breve jeg modtager står oftest kun navnet, på personen.
Selv i vigtige afgørelsessager har jeg ikke en kinamands chance for at kende til personens bagrund.

Spørg.:cool:

Og selvfølgelig skriftligt.:cool:

vasen 08-02-2017 15:10

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vovse (Send 351555)
Spørg.:cool:

Og selvfølgelig skriftligt.:cool:

Hej vovse.
Naturligvis kan jeg spørge, men for mig ligger hunden begravet et helt andet sted.
Når man f.eks er indlagt ved man hvem man taler med. Personalet præsenterer sig med navn og titel.
Det er ikke kokken der giver besked på en blodprøve.

Jeg ser det bredt, som endnu en respektløshed fra myndighederne, som er eklatant i sociale sager af alle de grunde, som k 10 er fuld af.

Vovse 08-02-2017 22:27

Citat:

Oprindeligt indsendt af vasen (Send 351562)
Hej vovse.
Naturligvis kan jeg spørge, men for mig ligger hunden begravet et helt andet sted.
Når man f.eks er indlagt ved man hvem man taler med. Personalet præsenterer sig med navn og titel.
Det er ikke kokken der giver besked på en blodprøve.

Jeg ser det bredt, som endnu en respektløshed fra myndighederne, som er eklatant i sociale sager af alle de grunde, som k 10 er fuld af.

Jeg er helt enig med dig.:))

Men vi kan nok ikke gøre ret meget andet end at "opdrage" lidt på dem. Når vi kommer til møde hos sb, så kan vi række hånden frem til hilsen og sige "undskyld, hvad var navnet?" og måske "undskyld, men jeg fik ikke helt fat i din titel";)

Ligesom når jeg tager telefonen og en eller anden fremmed rabler sit navn af, efterfulgt af en længere salgs-tale, så kan jeg også finde på at sige "undskyld, jeg fik ikke fat i dit navn", og når jeg har fået navnet siger jeg "ved du hvad Xxxxx, jeg er ikke interesseret i dit produkt, men du må have en fortsat god dag" og så lægger jeg røret på.;)

Don_Martin 08-02-2017 23:36

Næste skud på stammen af IPS virksomheder, som Special konsulent i psykiatrien i RegionH, har tid til at drive, ved siden af jobbet.

http://dipsa.dk/index.html

http://dipsa.dk/hvemer.html


Baggrund



På trods af at IPS metoden har mere end 25 år på bagen i USA, er IPS her i Danmark stadig en ret ny tilgang til beskæftigelse for mennesker med svære psykiske lidelser. De første spadestik blev taget i 2012, hvor Region Hovedstaden i samarbejde med Region Syddanmark, og København, Frederiksberg og Odense kommuner satte det største randomiserede studie af IPS i verden i gang.



Jeg var med fra starten som teamleder for det største IPS team i Danmark, IPS team København-Frederiksberg.



Jeg er oplært i fidelity reviews af en erfaren amerikansk reviewer og har tæt samarbejde med det amerikanske netværk af IPS udøvere.

Mit mål er at bidrage til at IPS udbredes i hele Danmark, sådan at vi sammen kan hjælpe så mange mennesker som muligt til at leve det liv de ønsker sig med arbejde.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:21.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension