K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Førtidspension også bil ? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=14839)

nille60 20-10-2010 10:33

Førtidspension også bil ?
 
Hejsa ;)

Nu har jeg jo lige fået tilkendt FP dejligt:)

Men hvordan er det med at have bil eller anskaffe sig bil når man er på fp :confused:

Fordi min kæreste som også er på fp, vi er samboende.

Har vi snakket om vi godt kunne tænke os at få bil, så vi har større mulighed for at komme rundt :p

Men hvordan skal man forholde sig til det når man er på pension :confused:

For vi har snakket om at købe helt ny bil altså fabriksny til omkring de 100,000
da der er værkstedsgaranti på i 3-5 år og forsikringen er også billigere.

Men må man have ny bil når man er på FP :confused:

Har søgt rundt omkring på nettet men kan ikke finde noget nogle steder :(

Kan i måske hjælpe mig :confused:

Fodfolket 20-10-2010 10:35

det korte svar på dit spørgsmål er at i godt må købe en bil når i er på ftp, for kommunen skal ikke bestemme hvad i bruger jeres penge på.

nille60 20-10-2010 10:38

Citat:

Oprindeligt indsendt af Fodfolket (Send 129704)
det korte svar på dit spørgsmål er at i godt må købe en bil når i er på ftp, for kommunen skal ikke bestemme hvad i bruger jeres penge på.

Tak men viste ikke om det var noget med formue osv, det handlede om :(

Fodfolket 20-10-2010 10:44

det eneste de går ind og kigger på er indkomst i husstanden, og hvad der er af formue, du/i må have flere mill i formue uden at de må trække dem fra som indtægt, det eneste de må regne med er det du/i får i renteindtægter.

men hvis i køber bil får lånte penge/afbetaling skal i huske at det kan give et rente fradrag

nille60 20-10-2010 11:08

Citat:

Oprindeligt indsendt af Fodfolket (Send 129706)
det eneste de går ind og kigger på er indkomst i husstanden, og hvad der er af formue, du/i må have flere mill i formue uden at de må trække dem fra som indtægt, det eneste de må regne med er det du/i får i renteindtægter.

men hvis i køber bil får lånte penge/afbetaling skal i huske at det kan give et rente fradrag

Jo det ved vi godt ;)

Kan låne pengene i min bank til det, det er hvis det billigste med hensyn til renter osv tror jeg da :rolleyes:

superkok 20-10-2010 11:46

du kan købe hus bil elefanter osv de er de som hen lige glade med

PiaCP 20-10-2010 12:01

Måske du kan få tilskud til din nye bil......er der f.eks ting der skal ændres - eller ting der er nødvendige for at du/din pige kan betjene den?

Prøv lige at undersøge det...først :-)))))

nille60 20-10-2010 12:08

Citat:

Oprindeligt indsendt af PiaCP (Send 129718)
Måske du kan få tilskud til din nye bil......er der f.eks ting der skal ændres - eller ting der er nødvendige for at du/din pige kan betjene den?

Prøv lige at undersøge det...først :-)))))

Jeg har desværre ikke kørekort og kan ikke få det, så det er min kæreste som skal køre bilen, jeg skal bare stå som ejer af denne :rolleyes:

custer 20-10-2010 12:11

Selvfølgelig må I købe en bil, det er jeres penge og I bestemmer og I vil købe føldeboller, tæpper eller bil !

Men men hvorforkøbe en helt ny ?

En 1 - 2 år gammel er næsten det samme og der er stadig garentier, blot er den betydeligt billigerer (det siges at en ny bil taber 10 - 15 % 2 min efter den er kørt fra forhandleren - brug dog selv de penge (en tur sydpå i den nye vogen :-) )

nille60 20-10-2010 12:27

Citat:

Oprindeligt indsendt af custer (Send 129720)
Selvfølgelig må I købe en bil, det er jeres penge og I bestemmer og I vil købe føldeboller, tæpper eller bil !

Men men hvorforkøbe en helt ny ?

En 1 - 2 år gammel er næsten det samme og der er stadig garentier, blot er den betydeligt billigerer (det siges at en ny bil taber 10 - 15 % 2 min efter den er kørt fra forhandleren - brug dog selv de penge (en tur sydpå i den nye vogen :-) )

Vi vælger ny bil pga der er forsikringen med i prisen og værksteds garanti i 3-5 år.

det er mig der skal stå på forsikringspapierne og jeg har ikke kørt bil før, så den er dyr hvis man skal have den ved siden af men her er den med i prisen.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:36.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension