K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   Flytning til anden kommune. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=22941)

MarianneNM 20-05-2012 22:11

Flytning til anden kommune.
 
Er der nogen her som kan hjælpe mig??

Vores hjemmeboende søn på 20 år har brug for at flytte til Aalborg Kommune. Han er på kontanthjælp, under såkaldt forrevalidering. Han har brug for undervisning på specielle vilkår, og vi har fundet et projekt i Aalborg som ser ud til at passe rigtig godt til ham. Det hedder "tilbage til fremtiden", og er for unge med specielle behov. Det kører under kontanthjælpsystemet, og Aalborg Kommune henviser alle med behov dertil. Vi har været på besøg, og det ser rigtig godt ud.
Hjørring Kommune vil under ingen omstændigheder henvise til undervisning i en anden kommune - og der er INGEN tilbud i Hjørring Kommune, kun formålsløs aktivering i en uendelighed.
Men da vores togbro blev sejlet i sænk for et par måneder siden er det blevet noget mere besværligt og tidskrævende at komme til Aalborg nord fra, og vi vil derfor have knægten flyttet til Aalborg i stedet for.

Er der nogen her der har nogen paragraffer og andre gode råd til mig vil jeg blive rigtig glad. Skal til møde med SB i næste uge.

Marianne

stampe 21-05-2012 00:02

Håber det bedste for din voksne søn og håber han har gode argumenter til mødet.

carolines 21-05-2012 07:11

Citat:

Oprindeligt indsendt af MarianneNM (Send 224235)
Er der nogen her som kan hjælpe mig??

Vores hjemmeboende søn på 20 år har brug for at flytte til Aalborg Kommune. Han er på kontanthjælp, under såkaldt forrevalidering. Han har brug for undervisning på specielle vilkår, og vi har fundet et projekt i Aalborg som ser ud til at passe rigtig godt til ham. Det hedder "tilbage til fremtiden", og er for unge med specielle behov. Det kører under kontanthjælpsystemet, og Aalborg Kommune henviser alle med behov dertil. Vi har været på besøg, og det ser rigtig godt ud.



Der er intet der kan forhindre ham i at flytte - men hvis jeg var jer, ville jeg nok lige undersøge hvad det er han flytter til!
Er han eks. sikker på at komme ud i det projekt, hvis han flytter eller har Aalborg andre tilbud?

Du skriver I skal til møde med SB - hvorfor, hvis ikke de vil hjælpe ham til at komme i et projekt, som kommunen altså ikke selv råder over?

Ærligt, jeg ville pakke tasken, rykke til Aalborg, finde ud af hvem ny SB er, få meldt til kontanthjælpskontoret (ved ikke hvad det heder i Aalborg) at han er flyttet, sådan at han kan få udbetalt etc. etc.

Og så ville jeg få kopieret ALLE relevante akter i hans sag - altså akter der eks. dokumentere hans behov for specialundervisning, sådan at han kan henvises til det rigtige tilbud.
Tag det med til ny SB - så behøver I ikke høre at "sagen mangler"/"er ikke kommet endnu" etc.

MarianneNM 21-05-2012 08:02

Har været til personligt møde på skolen i Aalborg - der har været begrænsninger, men her siden nytår har Aalborg Kommune henvist og betalt for alle som har behov for at komme på skolen.

Vores plan er derfor at få ham flyttet til en adresse i Aalborg kommune, kontakte SB i Aalborg Kommune og få projektet igang på denne måde med jobplan o.s.v.

Der er møde med SB i Hjørring Kommune i denne uge. De sidste to år er der intet fornuftigt sket i denne sag, og sønnen har bare været i aktivering. Vi fik lavet en test i efteråret, som viste at han helt klart har mulighed for at lære mere under de rette forhold. Vi har uddannelsesvejlederen med os i denne sag han siger at der ikke er uddannelsesmuligheder i Hjørring Kommune.
Jeg/vi vil til mødet kræve aktindsigt på alt i sagen.

Marianne

carolines 21-05-2012 08:08

Citat:

Oprindeligt indsendt af MarianneNM (Send 224290)
Har været til personligt møde på skolen i Aalborg - der har været begrænsninger, men her siden nytår har Aalborg Kommune henvist og betalt for alle som har behov for at komme på skolen.

Vores plan er derfor at få ham flyttet til en adresse i Aalborg kommune, kontakte SB i Aalborg Kommune og få projektet igang på denne måde med jobplan o.s.v.

Der er møde med SB i Hjørring Kommune i denne uge. De sidste to år er der intet fornuftigt sket i denne sag, og sønnen har bare været i aktivering. Vi fik lavet en test i efteråret, som viste at han helt klart har mulighed for at lære mere under de rette forhold. Vi har uddannelsesvejlederen med os i denne sag han siger at der ikke er uddannelsesmuligheder i Hjørring Kommune.
Jeg/vi vil til mødet kræve aktindsigt på alt i sagen.

Marianne

Så tror jeg heller ikke I kan gøre mere - før han er flyttet. Men det er surt at skulle være nød til at flytte, for at han kan få det rette tilbud.

Held og lykke med det :-)


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:48.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension