K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Ressourceforløb (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=93)
-   -   Rehabiliteringsteam ressuorseforløb (https://www.k10.dk/showthread.php?t=34576)

unisab 08-11-2016 21:33

Rehabiliteringsteam ressuorseforløb
 
Jeg er tilkendt ResF. på 3år. Efter 1,5 år alle behandlinger var gennemført, og nogen rapporter skriv behandlinger udtømte, nogen behandlinger var ikke vurder på grund mange sygfravær. Jeg ville søge FP efter 17.2, ved møde med sag. fra socialforvaltning anbefalet mig bede min Kommunal sagsb. om at genstilles igen til Rehab-Team. Så på den måde bedre få FP.
Men Kommunal sagsb. blev vred over socialforvaltnings sagsbehandling og mig, samt nægter genstiller mig igen til RTeam. Hun vil afslytter min RF hvis jeg vil ikke gå gennem en gang tid behandlinger. Jeg skal mødes snart med henne.Hvad skal jeg.

jjsonn 08-11-2016 21:43

hvad er det af behandling hun vil have dig igennem? er der nogen læger der siger den kan hjælpe dig?

for hvis der er det er der ingen vej uden om, hvis det ikke er kan du klage men tid er det hurtiger at gøre som der bliver sagt

unisab 08-11-2016 22:09

Sorry det er ikke behandlinger, det er arb.prøvninger. som jeg har været 3 måneder +6 måneder, og igen det samme

alle læge har skrævet, varig og udtømt. Men praktik og arbprøvning vil gerne mig igen og igen, de få mange penge for de praktik.

jjsonn 09-11-2016 07:06

har du gennenført de praktikker? eller har du været meget syg?

unisab 09-11-2016 08:24

ca.50/50, og praktikplads skrevet der var ikke muligt vurder arb.evner på grund af mange sygfravær, men jeg er meget syg kan ikke klare ingen arb.prøve. Piskesmed, 2 diskus, 3 gang hjernerystedse, tabt 80% syn på v.øje. o.s.v.

Vovse 09-11-2016 10:31

Citat:

Oprindeligt indsendt af unisab (Send 348774)
ca.50/50, og praktikplads skrevet der var ikke muligt vurder arb.evner på grund af mange sygfravær,

Det er sandsynligvis dér problemet ligger i din sag.

Hvis du har for meget fravær i en arbejdsprøvning kan de ikke vurdere din arbejdsevne, og så kan din sag ikke komme videre.

Jeg tror det klogeste du kan gøre er, at tage en ny arbejdsprøvning, og så gøre det "korrekt" denne gang.

Jeg vil prøve at beskrive "spille-reglerne" for dig.

Når man er i en arbejdsprøvning bør man møde op hver eneste dag, så vidt man på nogen måde er i stand til det.
Hvis du ringer og melder dig syg kan de ikke vide, om du bare sidder derhjemme og hygger dig, eller måske endda holder fest for alle vennerne.:rolleyes:

Lige så vigtigt er det, at du siger fra når du ikke kan klare mere.
D.v.s., at når du kan mærke, at du får det så skidt, at det vil tage mere end én dag, at blive frisk igen (eller noget i den stil), så går du hen til chefen og siger det, og går hjem.

Derudover er det vigtigt, at du skriver en udførlig dagbog over dine smerter og hvordan du fungerer, både derhjemme og i arbejdsprøvningen. Og den skal du sende til din sb hver uge.

Her kan du se hvordan du kan skrive dagbog, og hvordan det fungere med smerteskala: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Det kan være en god idé, at starte på dagbog ca. 2 uger før du starter i arb.prøvning, så man kan se hvilken forskel det gør for dig, og dit helbred, at du er i arbejde.

jjsonn 09-11-2016 11:30

vovse har ret, før du har gennemført en arbejdes prøvning, også uden at lave noget, bare vist dit syge ansigt, vil du ikke komme vidre,

kommer du for teamet, vil de sige det samme, de kan ikke komme videre uden arbejdes prøvning, umenneskeligt ja

unisab 09-11-2016 13:11

Tak skal I have

Vovse 10-11-2016 00:28

Citat:

Oprindeligt indsendt af unisab (Send 348787)
Tak skal I have

Den kan være hård at komme igennem.:kram:

Skriv endelig herinde hvis du ryger ud i en ny arb.prøvning, vi sidder klar til, at hjælpe dig igennem så godt vi kan. De fleste af os har prøvet det.

F.eks. kan det være grænseoverskridende, at gå hen til en leder allerede efter en time (måske mindre) og sige, at man ikke kan klare mere, men her skal man huske på, at det man viser at man kan i en arb.prøvning, det er det man bliver vurderet på, og det er det der forventes af én fremover, f.eks. i et fleksjob.

Hvis man er i arb.prøvning på en almindelig arbejdsplads, så oplever man også ofte, at der står mindst én person og skuler hvis man går "i utide", måske bliver der endda hvisket i krogene, men det er man simpelthen nødt til
at ignorere, og tænke på sig selv.

Subo66 10-11-2016 02:38

Jeg kan godt forstå 'planen' med at møde op og så gå hjem, når man har nået grænsen.

Hvad så hvis der er bestilt kørsel eller man først kan komme med en bus/rutebil to timer senere. Hvad gør man så ??? Det er jo ikke alle der er selvtransporterende.

Webmaster 10-11-2016 04:20

Kan man ikke transportere sig selv...må man jo vente...

Kan godt se hvad du mener...men ulempen ved at skulle ud i nye arbejdsprøvninger gang efter gang....den den er som regel større end det at man skal vente på at komme hjem..

Selvfølgelig kan der være situationer hvor man bare ikke kan komme ud af døren der hjemmefra...sådan er det....men er det overhovedet muligt...så er der værd at møde op...

jjsonn 10-11-2016 07:33

tror måske det er godt,at de kan se en lide, lyder hårdt ja men det er det, man kan også selv finde en arbejdes prøvning.

min mand blev sendt ud i 2 fysiske hårde af kommunen, som han måtte afbryde, så fandt vi selv en ny på vores lokale skole, der skulle han bare være, dog fik han strees af larmen, vi var meget spændte på udtagelsen.

fk meget pæne papir fra skole og læge, han var venlig og samarbejds villig, men hans helbred haltet alvoligt bag efte og han var ikke god til at selv sige fra,
v skal på teamet igen og venter spændt.

så måske skal du kikke i nær miljøet , min svoger fik en hjerneblødning og er meget syg han kom i sin lokale købmand.

du skal passe på de ikke bruge din adresse i mod dig, at du bor sådan at du ikke kan arbejde pga. transport

unisab 10-11-2016 09:56

Hvad synes I, skal jeg søge FP på 17.2, jeg ved det godt -få afslag, så få jeg mulighed klage over. så kommer andre mennesker se på min sag.
Ellers det er en cirkel. SB fik besked at holder mig 3 år i RF, ellers få hun ballade af sin chef. SB advarede mig at kørsel nu lukket, jeg skal selv kør til arb. prøvning, men på grund af min sygdom - kan ikke klare selv.
Hvis jeg starter igen på arbpr 2time om ugen. vil det blive samme, kommer på arbplads, efter 15-20 min kunne ikke klare, gå hjem. hvis jeg kampe for at blive længerer så siger de at jeg kan klare et let job.

jjsonn 10-11-2016 10:13

som det ser ud lige nu, tror jeg ikke du vil få noget ud af det, de vil stadig sige du ikke er afprøvet, må indrømme jeg tror det er spil af tid

Vovse 10-11-2016 10:16

Citat:

Oprindeligt indsendt af Subo66 (Send 348810)
Jeg kan godt forstå 'planen' med at møde op og så gå hjem, når man har nået grænsen.

Hvad så hvis der er bestilt kørsel eller man først kan komme med en bus/rutebil to timer senere. Hvad gør man så ??? Det er jo ikke alle der er selvtransporterende.

Til at starte med må man jo bede om, at få adgang til et sted hvor man kan sidde eller ligge, alt efter behov.
Hvis problemet fortsætter og det ikke fungerer med, at blive på stedet og vente, så må man kontakte sin sb og forklare problemet.

Men som web skriver, så skal man nok passe på med, at gøre transporten til et stort problem.
Groft sagt, så er jo én selv der har valgt, at bo hvor man bor.

Af hensyn til dokumentation vil jeg anbefale, at al kontakt til sb foregår på skrift.

Citat:

Oprindeligt indsendt af unisab (Send 348814)
Hvis jeg starter igen på arbpr 2time om ugen. vil det blive samme, kommer på arbplads, efter 15-20 min kunne ikke klare, gå hjem. hvis jeg kampe for at blive længerer så siger de at jeg kan klare et let job.

Tidligere skrev du, at du havde ca. 50% fravær.
Jeg forstod det sådan, at du sygemeldte dig og blev hjemme ca. halvdelen af dagene.

Så hvis du møder op hver dag, og går hjem når du ikke kan klare mere, så bliver det ikke det samme som de andre gange.

unisab 10-11-2016 21:46

ArbP. Var en gang om ugen 2 time først i 3 måneder, lidt senere ii 6 måneder. Nogen dage jeg meld mig syg, altså kom slet ikke på praktik, nogle dage kom med kørsel ordning og efter 15-20 min sagde til SB at kan ikke mere og blev kørt hjem igen.
Jeg vil snart mødes med SB og vil søge FP, ved godt få afslag men ..

Vovse 10-11-2016 23:40

Citat:

Oprindeligt indsendt af unisab (Send 348774)
praktikplads skrevet der var ikke muligt vurder arb.evner på grund af mange sygfravær,

Citat:

Oprindeligt indsendt af unisab (Send 348844)
Jeg vil snart mødes med SB og vil søge FP, ved godt få afslag men ..

Det er dit valg.:kram:

Men uden en vurdering af din arbejdsevne tror jeg ikke på, at du kan blive tilkendt fp.

Når/hvis du får afslag på fp, så kan du anke det, og hvis kommunen fastholder deres afslag skal de sende den videre til ankestyrelsen, og her kan der nemt gå et halvt eller helt år før de når til din sag.
Ankestyrelsen kan give kommunen medhold, eller de kan bede kommunen om, at genvurdere din sag.
Jeg er ikke sikker på, om ankestyrelsen kan tilkende dig fp, men jeg tror det ikke.

D.v.s. at det kan tage rigtig lang tid.

Hvad sker der med din økonomi når dit ressourceforløb er slut?

Hvis du tager en ny arb.prøvning, og griber det rigtigt an, så vil der være en god chance for, at du er tilkendt fp eller fleks om et år, og dermed et mere sikkert økonomisk grundlag.

Chaos 11-11-2016 11:16

Vovse, Vovse, Vovse!!!
Jeg bliver simpelthen så rørt, og glad på alle os der skriver og læser her indes vegne over de SINDSSYGT gode råd og erfaringer vi kan trække på!!
Stor ros til dig og alle jer der skriver og bruger tid på det. Det er så værdifuldt for os!!!!

unisab 11-11-2016 16:44

Jeg fik tilbud til ny lejebolig men i en anden kommune, som skal godkender min tilflytning, blive det problemer nå er jeg på ressuorseforløb?

MistyMiss 11-11-2016 16:47

Aktivloven
"§ 68. Personer, der er visiteret til et ressourceforløb efter kapitel 12 a i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, modtager ressourceforløbsydelse, jf. stk. 2-5. Personen har ret til ressourceforløbsydelse uden hensyn til egen formue og en eventuel ægtefælles indtægts- og formueforhold.

Stk. 8. Personer, der modtager ressourceforløbsydelse, jf. stk. 1, bevarer retten til ydelsen ved flytning til en anden kommune."

http://www.socialjura.dk/content-sto...ktivlov/#c1039

Så det er kun et spørgsmål om, hvorvidt ny kommune kan opfylde de planer der er, ang indholdet i forløbet :)

Vovse 11-11-2016 22:40

Citat:

Oprindeligt indsendt af Chaos (Send 348856)
Vovse, Vovse, Vovse!!!
Jeg bliver simpelthen så rørt, og glad på alle os der skriver og læser her indes vegne over de SINDSSYGT gode råd og erfaringer vi kan trække på!!
Stor ros til dig og alle jer der skriver og bruger tid på det. Det er så værdifuldt for os!!!!

Velbekomme.

Jeg har jo selv været igennem kommunens trædemølle, og ved hvor træls og ensomt det kan føles, og ved også hvor skønt og befriende det kan være, at få hjælp fra én, der selv har prøvet det.

Citat:

Oprindeligt indsendt af unisab (Send 348882)
Jeg fik tilbud til ny lejebolig men i en anden kommune, som skal godkender min tilflytning, blive det problemer nå er jeg på ressuorseforløb?

Hvorfor skal din nye kommune godkende din tilflytning?:confused:

KageØre 12-11-2016 00:06

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vovse (Send 348895)
Hvorfor skal din nye kommune godkende din tilflytning?:confused:

Der er mange kommuner der skal godkende borgere hvis de vil bo i kommunen.
Det er ikke så usædvanligt... Ishøj startede for snart 30 år siden, og der var vild opstandelse, men det endte med at blive kendt lovligt.

Vovse 12-11-2016 10:44

Citat:

Oprindeligt indsendt af KageØre (Send 348897)
Der er mange kommuner der skal godkende borgere hvis de vil bo i kommunen.
Det er ikke så usædvanligt... Ishøj startede for snart 30 år siden, og der var vild opstandelse, men det endte med at blive kendt lovligt.

Vil det sige, at man ikke kan købe hus eller underskrive lejekontrakt i disse kommuner uden at være godkendt af kommunen?:confused:

MistyMiss 13-11-2016 17:44

Citat:

Oprindeligt indsendt af KageØre (Send 348897)
Der er mange kommuner der skal godkende borgere hvis de vil bo i kommunen.
Det er ikke så usædvanligt... Ishøj startede for snart 30 år siden, og der var vild opstandelse, men det endte med at blive kendt lovligt.

Er det ikke mere ift om de vil bevillige indskud, og at de i nogen boligområder kan bestemme hvor mange på overførselsindkomst der må bo der?

Hvis man på egen hånd flytter, udlejer er privat, man selv sørger for indskud, kan de vel ikke ophæve ens lejekontrakt

Nørd 13-11-2016 18:51

Citat:

Oprindeligt indsendt af MistyMiss (Send 348948)
Er det ikke mere ift om de vil bevillige indskud, og at de i nogen boligområder kan bestemme hvor mange på overførselsindkomst der må bo der?

Hvis man på egen hånd flytter, udlejer er privat, man selv sørger for indskud, kan de vel ikke ophæve ens lejekontrakt

Da jeg i tidernes morgen flyttede hjemmefra mine forældre og ind i eget lejemål i samme kommune og samme boligforening skulle jeg også godkendes som lejer af kommunen, også selv om jeg selv betalte indskuddet og ikke skulle låne en øre.

Jeg fik lejemålet tildelt af boligforeningen under forudsætning af at kommunen godkendte mig som lejer.

Selv den dag i dag har jeg ikke fundet ud af hvilke betingelser der var for at blive godkendt men jeg havde helt sikkert mistet lejligheden igen hvis kommunen ikke havde accepteret mig som lejer.

Der var tale om en privatejet boligforening som dog var almennyttig på den måde at kommunen havde råderet over nogle af lejemålene, den jeg fik var en af dem boligforeningen selv havde råderet over, men alligevel skulle jeg godkendes af kommunen.

Edit:
Fandt lige dette link fra Greve kommune:
http://www.greve.dk/Borger/Bolig%20o...dkendelse.aspx

MistyMiss 13-11-2016 19:03

Citat:

Oprindeligt indsendt af Nørd (Send 348950)
Da jeg i tidernes morgen flyttede hjemmefra mine forældre og ind i eget lejemål i samme kommune og samme boligforening skulle jeg også godkendes som lejer af kommunen, også selv om jeg selv betalte indskuddet og ikke skulle låne en øre.

Jeg fik lejemålet tildelt af boligforeningen under forudsætning af at kommunen godkendte mig som lejer.

Selv den dag i dag har jeg ikke fundet ud af hvilke betingelser der var for at blive godkendt men jeg havde helt sikkert mistet lejligheden igen hvis kommunen ikke havde accepteret mig som lejer.

Der var tale om en privatejet boligforening som dog var almennyttig på den måde at kommunen havde råderet over nogle af lejemålene, den jeg fik var en af dem boligforeningen selv havde råderet over, men alligevel skulle jeg godkendes af kommunen.

Edit:
Fandt lige dette link fra Greve kommune:
http://www.greve.dk/Borger/Bolig%20o...dkendelse.aspx

Men der står jo også:
"Får du tilbudt en bolig fra et boligselskab, skal kommunen godkende lejetilbuddet, inden du kan flytte ind."

Kommunerne kan til dels bestemme over hvem der bor, i boliger i boligselskaber.
Der er f.eks. x-antal boligere, hvor de kan anvise borgere. Og så kan boligforeningen nærmest slet ikke smide vedkommende ud, fordi kommunen har råderetten over at bestemme det.
Og det er netop de boliger kommunen kan have noget at skulle have sagt omkring.
Men en der privat udlejer, det tror jeg næppe de kan bestemme over

KageØre 13-11-2016 19:08

Citat:

Oprindeligt indsendt af MistyMiss (Send 348948)
Er det ikke mere ift om de vil bevillige indskud....

Det handler på ingen måde om indskud, men om at forhindre sociale ghettoer.

Vovse 14-11-2016 00:00

Citat:

Oprindeligt indsendt af MistyMiss (Send 348948)
Hvis man på egen hånd flytter, udlejer er privat, man selv sørger for indskud, kan de vel ikke ophæve ens lejekontrakt

Præcis min tanke.:))

Citat:

Oprindeligt indsendt af MistyMiss (Send 348951)
Kommunerne kan til dels bestemme over hvem der bor, i boliger i boligselskaber.
Der er f.eks. x-antal boligere, hvor de kan anvise borgere.

Som udgangspunkt har kommunen anvisningsrettet til hver 4. bolig der bliver ledig i almennyttige boligselskaber, og der kan laves aftale om anvisningsret til flere.
Det er ikke specifikke boliger kommunen har anvisningsret til, det er (som udgangspunkt) hver 4. bolig der bliver ledig.

Citat:

Oprindeligt indsendt af MistyMiss (Send 348951)
Og så kan boligforeningen nærmest slet ikke smide vedkommende ud, fordi kommunen har råderetten over at bestemme det.

Om man er anvist en bolig af kommunen eller man har fået den tildelt via ventelisten, så har man de samme rettigheder når først man bor der. Som lejer er man rigtig godt beskyttet, men hvis man er meget vedholdende med at genere sine naboer, så kan man godt smides ud.
Men der skal meget til, og det er uanset om man er blevet anvist af kommunen, eller om man er kommet ind via ventelisten.

Vovse 14-11-2016 00:02

Citat:

Oprindeligt indsendt af KageØre (Send 348952)
Det handler på ingen måde om indskud, men om at forhindre sociale ghettoer.

Jeg ved godt, at man har lavet nogle regler for at undgå ghetto-dannelser, men at man skal godkendes som tilflytter i en kommune har jeg aldrig hørt om, så det er helt nyt for mig.

Måske fordi jeg altid har boet i samme by, og samme boligselskab.;)

MistyMiss 14-11-2016 00:33

Citat:

Oprindeligt indsendt af Vovse (Send 348961)
Om man er anvist en bolig af kommunen eller man har fået den tildelt via ventelisten, så har man de samme rettigheder når først man bor der. Som lejer er man rigtig godt beskyttet, men hvis man er meget vedholdende med at genere sine naboer, så kan man godt smides ud.
Men der skal meget til, og det er uanset om man er blevet anvist af kommunen, eller om man er kommet ind via ventelisten.

Tro mig, det er LANGT sværere når vedkommende er anvist af kommunen.
Der bor en i mit område, der for længst ville være blevet smidt ud, hvis ikke kommunen havde "placeret" ham i den bolig.
Der har været utallige berettede klager, boligforeningen har vidst også bedt ham rette ind. Men intet er sket. Selv boligforeningens repræsentant, trak bare på skuldrene ved sidste afdelingsmøde.

Kan sagtens være at det er forskelligt, men her er det i hvert fald tilfældet

Vovse 14-11-2016 11:10

Citat:

Oprindeligt indsendt af MistyMiss (Send 348963)
Tro mig, det er LANGT sværere når vedkommende er anvist af kommunen.
Der bor en i mit område, der for længst ville være blevet smidt ud, hvis ikke kommunen havde "placeret" ham i den bolig.
Der har været utallige berettede klager, boligforeningen har vidst også bedt ham rette ind. Men intet er sket. Selv boligforeningens repræsentant, trak bare på skuldrene ved sidste afdelingsmøde.

Kan sagtens være at det er forskelligt, men her er det i hvert fald tilfældet

Det er generelt svært at smide folk ud af deres bolig.

For de beboere som er berørt af generne kan det ofte synes som om, at intet sker.
Når et boligselskab modtager en beboer-klage skriver boligselskabet til den påklagede. Og så sker der ikke mere, medmindre boligselskabet modtager en ny klage.
Hvis der går længere tid mellem klagerne kan det også være svært, fordi man så ser det som et nyt forløb.

Når der har været klaget over en beboer flere gange, så skal sagen først i beboerklagenævnet, og når en sag ender i beboerklagenævnet kan klageren ikke længere være anonym. Dette får nogle klagere til at hoppe fra. Desværre, men i nogle tilfælde fuldt forståeligt.

Derudover er der ting man kan smides ud for, og ting man ikke kan smides ud for.
Regler om husdyr og støjgener kan håndhæves juridisk, så hvis man f.eks. har anskaffet en hund trods hundeforbud i afdelingen, så kan man smides ud af sin bolig, men først efter advarsler.
Derimod er det noget sværere hvis det f.eks. er en beboer der efterlader affald på opgangen.

Hvis man som beboer føler sig generet af larm fra en anden beboer er det vigtigt, at man griber det rigtigt an.
Hvis det er muligt bør man starte med, at tale med den der larmer.
Ellers bør man aflevere en skriftlig klage til sit boligselskab. Og kollektive klager accepteres ikke, man skal klage hver især.
Skriv ned hvornår støjen foregår, af hensyn til senere dokumentation (præcis som når man kæmper med kommunen;)).
Når man har sendt den første klage, så venter man lige et par uger, eller deromkring, så boligselskabet lige kan nå at skrive til den påklagede, men hvis støjen fortsætter er det vigtigt at man klager igen, og igen, og igen, og igen..............

Mine forældre og deres nabo, havde engang problemer med en familie hvor forældrene skændtes og sloges, så det kunne høres i hele opgangen. Efter 2 år med gentagne klager endte det med, at familien blev opsagt.

Jeg har selv boet et sted hvor jeg gentagne gange klagede over en anden beboers voksne søn, som opholdt sig hos sin mor, fordi han opførte sig truende overfor mine børn. Jeg kan ikke huske hvor lang tid der gik, men i beboerklagenævnet fik de en advarsel, og lejemålet blev gjort betinget.
Et stykke tid efter flyttede de fra afdelingen.

Det er mit indtryk, at nogen flytter af sig selv når naboerne bliver ved med at klage.

Webmaster 14-11-2016 14:50

Måske vi lige skal komme tilbage til trådstarter så tråden ikke bliver afsporet. Man kan evt selv lave en tråd om emnet bolig.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:40.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension