K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Alt det andet (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=30)
-   -   feriepenge optjent af sygedagpenge (https://www.k10.dk/showthread.php?t=17468)

MTVRV1 02-04-2011 11:55

feriepenge optjent af sygedagpenge
 
jeg har optjent 15 dage, mens jeg har været på sygedagpenge

er det rigtig forstået, at hvis man stadig er sygemeldt
så kan man ikke få dem udbetalt

Multe 02-04-2011 12:09

Citat:

Oprindeligt indsendt af MTVRV1 (Send 158205)
jeg har optjent 15 dage, mens jeg har været på sygedagpenge

er det rigtig forstået, at hvis man stadig er sygemeldt
så kan man ikke få dem udbetalt


Desværre, det er "rigtige" feriepenge... -optjent ved lønarbejde der kan udbetales sammen med sygedagpenge!

Men hvis Du får lov til at holde ferie mens du er sygemeldt, vil de måske bruge af disse dage ???

Ret til feriedage optjent på overførselsindkomster er nemlig ikke omfattet af ferieloven...


.

sushjer 1 02-04-2011 12:32

Jeg vidste ikke at man kunne optjene "feriedage/ penge "af sygdagpenge.

MTVRV1 02-04-2011 16:08

Multe

tak for dit svar, Ja det var også min tanke

Solen 02-04-2011 16:47

Citat:

Oprindeligt indsendt af Multe (Send 158211)
Desværre, det er "rigtige" feriepenge... -optjent ved lønarbejde der kan udbetales!

Men hvis Du får lov til at holde ferie mens du er sygemeldt, vil de måske bruge af disse dage ???

Ret til feriedage optjent på overførselsindkomster er nemlig ikke omfattet af ferieloven...


.

Det troede min SB at man kunne. Det forholdt sig dog ikke sådan.
De feriedagpenge som man "optjener" i A-kasseregi under sygemelding kan ikke udbetales ved ferie under sygemelding medmindre man raskmeldes.
Vi havde en lang mail-korrespondance omkring det sidste sommer - måske kan jeg finde det et eller andet sted. A-kassen var i hvert fald vældig sure over sagsbehandlerens uvidenhed.:eek:

Jeg var bare glad for, at jeg ikke hoppede på de gyldne løfter om tre ugers ferie med feriedagpenge. Jeg tog heldigvis kun en uge, så jeg blev da ikke helt ruineret.....

Susanne2412 02-04-2011 18:32

Hvis man er i et arbejdsforhold, og er sygemeldt, får man sygedagpenge, fordi ens løn bliver refunderet af kommunen. Så selvom det er ens arbejdsgiver der udbetaler lønnen, hedder det sygedagpenge og man optjener ferie indtil man opsiges.
Disse feriepenge kan udbetales af 2 omgange, 1. september for 3 uger hvis ikke man har holdt hovedferien,sommerferie, og pr. 1 maj hvis man heller ikke der får holdt sin ferie, altså resten ud over de 3 uger.

singel12 02-04-2011 19:52

Det kommer an på om har du restferie fra året før, som du ikke har nået at holde inden 1 maj, fordi du er sygemeldt i indeværende år. Du vil så få dine feriepenge ubetalt, uden at det vil berøre din sygedagpenge. :) Er det ikke bare dejligt..

MTVRV1 02-04-2011 19:56

Citat:

Oprindeligt indsendt af singel12 (Send 158257)
Det kommer an på om har du restferie fra året før, som du ikke har nået at holde inden 1 maj, fordi du er sygemeldt i indeværende år. Du vil så få dine feriepenge ubetalt, uden at det vil berøre din sygedagpenge. :) Er det ikke bare dejligt..

Ja det har du helt ret i
dem har jeg fået til udbetaling
men har ikke været på arbejdsmarkedet siden maj 2008
det var en god måned kan jeg huske
bedre end ingen indtægt som jeg har nu:rolleyes:

Multe 03-04-2011 04:29

Citat:

Oprindeligt indsendt af Susanne2412 (Send 158253)
Hvis man er i et arbejdsforhold, og er sygemeldt, får man sygedagpenge, fordi ens løn bliver refunderet af kommunen. Så selvom det er ens arbejdsgiver der udbetaler lønnen, hedder det sygedagpenge og man optjener ferie indtil man opsiges.
Disse feriepenge kan udbetales af 2 omgange, 1. september for 3 uger hvis ikke man har holdt hovedferien,sommerferie, og pr. 1 maj hvis man heller ikke der får holdt sin ferie, altså resten ud over de 3 uger.


IKKE forstået... -hvis man er i et arbejdsforhold og er sygemeldt, får arbejdsgiveren refunderet nogle sygedagpenge fra kommunen... -men du/man opretholder jo heldigvis sin gode løn fra arbejdspladsen, og man er derfor IKKE på sygedagpenge når arbejdsgiveren udbetaler lønnen. Iøvrigt bevarer man jo også indbetalingerne til pension osv. ;)

Om det er 1. september eller 1. oktober er vel lige fedt, når bare de bliver udbetalt :D:D:D


.

Multe 03-04-2011 04:33

Citat:

Oprindeligt indsendt af sushjer 1 (Send 158215)
Jeg vidste ikke at man kunne optjene "feriedage/ penge "af sygdagpenge.


Jooo, du optjener feriedage(de fleste = højeste dagpengesats).. -men heldigvis udbetales de som Pæng'... -det ville da også se skørt ud, hvis man stod hos Spies-rejser og ville betale med 11,4 feriedage :D:D:D


.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:49.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension