K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Ny flexjobber (https://www.k10.dk/showthread.php?t=11769)

Phatamus 26-02-2010 22:27

Ny flexjobber
 
Kære allesammen.

Jeg har mange gange i mit eget forløb været inde og kikke på gode råd her på K10 og det har været nyttigt.
Jeg har dd.modtaget et brev hvori det fra statsforvaltningen stod at de underkendte kommunens afslag og at jeg havde ret til flexjob,hurra hurra.;)
sagen er at jeg ikke ved hvad der sker nu.Skal jeg selv henvende mig til kommunen?og skylder de mig noget nu hvor jeg har fået ret til flex?
Jeg har arbejdet det jeg kunne som afløser, for at forsørge mig selv og min familie og min nuværende arbejdsgiver vil gerne oprette en fast flex stilling til mig.Hvordan skal jeg forholde mig....

Håber på nogle gode råd.
På forhånd tak.
Phatamus:

curls 27-02-2010 00:08

Citat:

Oprindeligt indsendt af Phatamus (Send 93449)
Kære allesammen.

Jeg har mange gange i mit eget forløb været inde og kikke på gode råd her på K10 og det har været nyttigt.
Jeg har dd.modtaget et brev hvori det fra statsforvaltningen stod at de underkendte kommunens afslag og at jeg havde ret til flexjob,hurra hurra.;)
sagen er at jeg ikke ved hvad der sker nu.Skal jeg selv henvende mig til kommunen?og skylder de mig noget nu hvor jeg har fået ret til flex?
Jeg har arbejdet det jeg kunne som afløser, for at forsørge mig selv og min familie og min nuværende arbejdsgiver vil gerne oprette en fast flex stilling til mig.Hvordan skal jeg forholde mig....

Håber på nogle gode råd.
På forhånd tak.
Phatamus:

Hej tillykke ! ;) Det var en dejlig nyhed, du ville dele med os herinde. :)
Kommunen har i øjeblikket ret til at vurdere, om de vil anke din sag videre til Ankestyrelsen som en principsag, men det er en sjældenhed, det kan ske.
Når der går nogle dage, kan du jo kontakte dem og høre, hvad de har tænkt sig at gøre med din sag, nu hvor du har ret til fleksjob. Du kan rykke i dem og sige, du har en arbejdsgiver, som gerne vil ansætte dig.
Det kan også ske, at de sender dig et brev om, at de genoptager din sag eller lignende - få en samtale med dig osv.

Velkommen her.

Phatamus 27-02-2010 10:08

Tak for velkomsten.

Jeg afventer bare og ser hvor det bringer mig hen.

God weekend til alle:;)

ville 27-02-2010 17:14

Stort tillykke herfra :p

Du skal lige være opmærksom på, at kommunen kan anke nævnets afgørelse til ankestyrelsen. I så fald vil jeg råde dig til at FORBLIVE indmeldt i din a-kasse indtil ankestyrelsens afgørelse forligger.
For hvis ankestyrelsen ændrer nævnets afgørelse og du mister visitationen til flexjob så har du ikke længere dagpengeret og skal optjene på ny !
- Håber ikke det går sådan - men den situation står jeg i pt. - har optjent ny dagpengeret 1/4 men kun deltid, da jeg ikke kan nå at optjene de 1980 timer på 1 år der kræves, da jeg kun kan arbejde 17 t/uge.:mad:
Så tænk dig om INDEN du melder dig ud af a-kassen....

Endnu engang tillykke

Ville

Phatamus 28-02-2010 11:08

Tak for advarslen,jeg har altid sørget for at betale min akasse og fagforening
selv om de ingen hjælp har været overhovedet.

Phatamus


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:08.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension