K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Meget langt forløb og pensionsansøgning (https://www.k10.dk/showthread.php?t=35539)

mukke 10-08-2017 17:51

Meget langt forløb og pensionsansøgning
 
Er der ikke nogle regler for, hvornår man skal tage længden af klientens forløb (17 år) og hvor lang estimeret tid, vedkommende reelt (ureelt) set har tilbage før FP? (64 år)
Er det her ikke ved at overskride en urimelighedstærskel?
Min opbevarede historie viser mange ulovligheder. Jeg er mange gange blevet spurgt, om jeg ville have pension....gad vidst, hvorfor....

Det sidste år, har jeg været psykisk ude at svømme siden jeg blev snydt for et kursus for ledige sidste år, hvor der var småjobs.
Nu er der intet er for mig at søge....og jeg skal finde et kursus (som heller ikke er der) - og så ud i praktik igen!

Jeg kan ikke mere, har mistet sammenhæng og koncentration. Lige nu kan jeg slet ikke se mig selv i nogen funktion.
Det føles som influenza non-stop - og jeg kan hverken se hoved eller hale på selv små ting.

Jeg kommer på ADHD-Ambulatoriet og den er helt klar - ligesom mit Asperger Syndrom - og nu forsøger jeg at få kommunen til at indhente fra Ambulatoriet.

For et par år siden, ved en afgørelsen af et anket afslag på en §17.2 ansøgning, sagde teamet: "Vi ved godt, vil skulle, men vi må ikke".
For det første er pensionsteam og rehab-team det samme her i København, så man er ret beset kun oppe "imod" ET råd.
Det er ikke fair - ikke flersidig sagsbehandling, som man i grunden har krav på.

Desuden blev sagen afgjort FØR Ankenævnet havde talt - og de afslørede en rimelig ligegyldig attitude.
Det er vist ikke lovligt at afgøre noget før Ankenævnet har talt.

Jeg kunne godt tænke mig at gå i krig på det grundlag og med beviser på mange ulovligheder over alle de år.

Ingen af de advokater, jeg har kontaktet har reageret. Ikke engang Elmer & Partners.
Er der nogen, som har en frisk ide om, hvem man skulle kontakte?

Det er næsten det eneste, der kan bringe mig i sammenhæng efterhånden.

vasen 11-08-2017 02:38

Citat:

Oprindeligt indsendt af mukke (Send 356510)
Er der ikke nogle regler for, hvornår man skal tage længden af klientens forløb (17 år) og hvor lang estimeret tid, vedkommende reelt (ureelt) set har tilbage før FP? (64 år)
Er det her ikke ved at overskride en urimelighedstærskel?
Min opbevarede historie viser mange ulovligheder. Jeg er mange gange blevet spurgt, om jeg ville have pension....gad vidst, hvorfor....

Det sidste år, har jeg været psykisk ude at svømme siden jeg blev snydt for et kursus for ledige sidste år, hvor der var småjobs.
Nu er der intet er for mig at søge....og jeg skal finde et kursus (som heller ikke er der) - og så ud i praktik igen!

Jeg kan ikke mere, har mistet sammenhæng og koncentration. Lige nu kan jeg slet ikke se mig selv i nogen funktion.
Det føles som influenza non-stop - og jeg kan hverken se hoved eller hale på selv små ting.

Jeg kommer på ADHD-Ambulatoriet og den er helt klar - ligesom mit Asperger Syndrom - og nu forsøger jeg at få kommunen til at indhente fra Ambulatoriet.

For et par år siden, ved en afgørelsen af et anket afslag på en §17.2 ansøgning, sagde teamet: "Vi ved godt, vil skulle, men vi må ikke".
For det første er pensionsteam og rehab-team det samme her i København, så man er ret beset kun oppe "imod" ET råd.
Det er ikke fair - ikke flersidig sagsbehandling, som man i grunden har krav på.

Desuden blev sagen afgjort FØR Ankenævnet havde talt - og de afslørede en rimelig ligegyldig attitude.
Det er vist ikke lovligt at afgøre noget før Ankenævnet har talt.

Jeg kunne godt tænke mig at gå i krig på det grundlag og med beviser på mange ulovligheder over alle de år.

Ingen af de advokater, jeg har kontaktet har reageret. Ikke engang Elmer & Partners.
Er der nogen, som har en frisk ide om, hvem man skulle kontakte?

Det er næsten det eneste, der kan bringe mig i sammenhæng efterhånden.

Som du sikkert ved er der syge folk der i københavns kommune,som har været i KH systemet i op til 30 år, så trods det siges i skåltaler, at KH er for raske så vælger Københavns jobcentre, at lade som om de både er døve og blinde.

der er ved, at være lydhørhed i københavn( måske) ren ændring i sagsbehandlingen.
Du skriver at de havde besluttet, at Københavns kommune ikke ventede på ankestyrelsens afgørelsen af din sag, men det er først, når der efter afslaget endnu er gået 4 uger sagen sendes videre til ankestyrelsen, og som vi alle ved følger de kommunen i pensions sager.
Mit bedste råd er, at udskrive Journalnotater, bede de behandlede læger om at skrive til kommunen. det er de dog ikke forpligtiget til, men du kan jo forsøge. Herefter søge endnu engang.
Bliver du pensionist, som 65årig eller senere?
Har du forsøgt, at kontakte Sind. De har nogle få uddannede socialrådgivere som bisiddere. :kram:

mukke 11-08-2017 19:42

At de ikke ventede på ankestyrelsen var en kikser. Sagsmødet VAR et møde om anke af afslag - og ankestyrelsen SKULLE høres før beslutningen. Da jeg efterfølgende - under ressourceforløbet, tog kontakt til styrelsen, fik jeg et skuldertrækkende svar, som måtte HIVES ud af dem under stor ballade.
Ja, jeg kan søge FP næste år.....men jeg holder ikke en tur til ud.
Jeg havde en bisidder fra SIND, men hun var for udkørt (af sin 28-årige autistiske søn, der krævede hende HELE døgnet). Hun kunne ikke sætte sig ind i det på 15 min - og min mentor var grøn. Det var mig selv, der skulle.
Jeg har bedt sagsbehandleren om at indhente papirer fra lægen - og ADHD Amb. Om hun gør det ved jeg ikke.
Jeg kan ikke bare lige komme til min læge - og jeg forestiller mig ikke, at han har tid til at gøre noget.

fuerzzzs1 11-08-2017 20:08

Nu er netop Københavns kommune jo så notorisk kendt for at være nogle svin overfor dem som burde være førtidspensionister og ikke mangeårige førtidspensionister.

Jeg har lige fået i Holbæk. Fik konstateret kræft i august 2016. Uden at blande sygdomshistorien ind i det er det foregået således:

Kontanthjælpsloft og 225-timers-regel blev indført 1. oktober 2016. Jeg var for syg af stråler til overhovedet at tænke på min økonomi (for de trak 1000 kr pga 225-timersregel). Kontanthjælpsloftet rammer jeg akkurat ikke med 1 barn og lav husleje.

Jeg har jo læst mig til at alle under 40 år (er 35 år) helst skal være døde eller have amputeret begge arme og ben for overhovedet at kunne tænke på førtidspension.

Derfor havde jeg slet ikke tænkt mig at søge det, da jeg da stadig kan gå, og købe ind selv og andre små ting, har ikke hjemmehjælper eller anden støtte på.

Nå men vi kom så hen i Marts 2017, så ringede kommunen faktisk selv til mig fordi de mente jeg skulle på førtidspension, de skulle blot bruge en underskrift så de kunne gå oplysninger fra min læge (jeg er nytilflytter så jeg har aldrig fysisk været hos "min egen læge".

Nå man han har jo så udtalt sig på baggrund af hvad hospitalerne har skrevet i løbet af efteråret 2016 (34 sider).

Og 13 juli er jeg så tilkendt førtidspension. Ingen arbejdsprøvning, ingen praktisk, ingen yderligere lægeundersøgelser eller andet.

Så derfor er mit råd til dig som københavner:

Drop at slås med dem, istedet:

Du enten har eller skaffer en ven i Holbæk kommune som du kan flytte til (evt blot din adresse så du bare bor der på papiret). Du kan for den sags skyld "bo" hos mig imens, bare du betaler det min boligsikring måtte falde (den er 900 kr total) så maks det.

Så får du førtidspensionen via Holbæk kommune og flytter tilbage til KBH (hvis du altså ønsker at blive der med skyderier og div, men det er en anden snak).

Jeg har jo i årevis læst om årelange forløb for at få førtidspension, og som under 40-årig tæt på umuligt, men det gik altså overraskende smertefrit, når man lige ser bortfra kræftsygdommen, men den blir jo ikke i sig selv hverken værre eller bedre af om man er syltet på kontanthjælp eller på førtidspension som man bør være - også i en situation som din.

Flere år før jeg overhovedet fik kræft men havde andre skavanker, som gangbesvær, hukommelsesproblemer og alkoholisme var førtidspension mange gange på tale, både hos lægen, men også ved møder med kommunen, men der fik jeg bare at vide at jeg da godt kunne søge, men at det med 99 % chanche ville være spild af tid da jeg var/er under 40 år.

Nu kan jeg forstå du er langt over 40 år, så det problem burde ikke være der for dig.

Så sammenfattet: flyt til Holbæk (på papiret, hos, en ven, familiemedlem, lej et værelse, eller mig) og søg derfra så du kan komme uden om Københavns kommune.

PS:
De 1000 kr de trak pga 225-timers-regel kom jeg i tanker om 8 mdr senere og fik så 8x1000 kr efterbetalt.

Man skal være vågen, eller som andre siger "Det kræver et godt helbred at være syg i Danmark".

vasen 11-08-2017 21:34

Citat:

Oprindeligt indsendt af fuerzzzs1 (Send 356529)
Nu er netop Københavns kommune jo så notorisk kendt for at være nogle svin overfor dem som burde være førtidspensionister og ikke mangeårige førtidspensionister.

Jeg har lige fået i Holbæk. Fik konstateret kræft i august 2016. Uden at blande sygdomshistorien ind i det er det foregået således:

Kontanthjælpsloft og 225-timers-regel blev indført 1. oktober 2016. Jeg var for syg af stråler til overhovedet at tænke på min økonomi (for de trak 1000 kr pga 225-timersregel). Kontanthjælpsloftet rammer jeg akkurat ikke med 1 barn og lav husleje.

Jeg har jo læst mig til at alle under 40 år (er 35 år) helst skal være døde eller have amputeret begge arme og ben for overhovedet at kunne tænke på førtidspension.

Derfor havde jeg slet ikke tænkt mig at søge det, da jeg da stadig kan gå, og købe ind selv og andre små ting, har ikke hjemmehjælper eller anden støtte på.

Nå men vi kom så hen i Marts 2017, så ringede kommunen faktisk selv til mig fordi de mente jeg skulle på førtidspension, de skulle blot bruge en underskrift så de kunne gå oplysninger fra min læge (jeg er nytilflytter så jeg har aldrig fysisk været hos "min egen læge".

Nå man han har jo så udtalt sig på baggrund af hvad hospitalerne har skrevet i løbet af efteråret 2016 (34 sider).

Og 13 juli er jeg så tilkendt førtidspension. Ingen arbejdsprøvning, ingen praktisk, ingen yderligere lægeundersøgelser eller andet.

Så derfor er mit råd til dig som københavner:

Drop at slås med dem, istedet:

Du enten har eller skaffer en ven i Holbæk kommune som du kan flytte til (evt blot din adresse så du bare bor der på papiret). Du kan for den sags skyld "bo" hos mig imens, bare du betaler det min boligsikring måtte falde (den er 900 kr total) så maks det.

Så får du førtidspensionen via Holbæk kommune og flytter tilbage til KBH (hvis du altså ønsker at blive der med skyderier og div, men det er en anden snak).

Jeg har jo i årevis læst om årelange forløb for at få førtidspension, og som under 40-årig tæt på umuligt, men det gik altså overraskende smertefrit, når man lige ser bortfra kræftsygdommen, men den blir jo ikke i sig selv hverken værre eller bedre af om man er syltet på kontanthjælp eller på førtidspension som man bør være - også i en situation som din.

Flere år før jeg overhovedet fik kræft men havde andre skavanker, som gangbesvær, hukommelsesproblemer og alkoholisme var førtidspension mange gange på tale, både hos lægen, men også ved møder med kommunen, men der fik jeg bare at vide at jeg da godt kunne søge, men at det med 99 % chanche ville være spild af tid da jeg var/er under 40 år.

Nu kan jeg forstå du er langt over 40 år, så det problem burde ikke være der for dig.

Så sammenfattet: flyt til Holbæk (på papiret, hos, en ven, familiemedlem, lej et værelse, eller mig) og søg derfra så du kan komme uden om Københavns kommune.

PS:
De 1000 kr de trak pga 225-timers-regel kom jeg i tanker om 8 mdr senere og fik så 8x1000 kr efterbetalt.

Man skal være vågen, eller som andre siger "Det kræver et godt helbred at være syg i Danmark".

Flot tilbud!

Jeg vil lige opfordre dig, mukke til at se på facebook under jobcentrets ofre.
Jeg kan personligt intet få ud af det i forhold til min sag, men har mødt mange fantastiske mennesker der.

Det giver mening og jeg håber at se dig på mandag foran jobcentret lærkevej.
Man kan kun blive glad for at vide at man ikke er alene!
Man er jo nogengange ved at blive skør i det sygelighedssystem og rask bliver man ikke af det, men det er jo heller ikke meningen.
gå ind på siden og se film af christian, lyt til salgsangen og hør og se Mille Krams opsang til politikerne og embedsmændene.
Ingen kan klare det alene og sammen er vi stærkere.

mukke 12-08-2017 08:42

Fuerzzzs1. Tak for dit meget flotte tilbud! - men det vil være mere, end jeg kunne overskue - og jeg er heller ikke syg, men har bare funktionsnedsættelser, såsom ustabilt bækken, Asperger, Adhd.
Resultat: en lang årrækkes mislykkede arbejdsprøvninger og alt for korte ansættelser bag mig, afslag på afslag på egne handleplaner trods job på hånden (klart ulovligt)- og jeg er 64 år - og slidt op psykisk af alle de år i møllen.

Det er sindssygt at slæbe mig rundt en gang til. Der ER IKKE NOGET JOB!
Det bliver KUN udgift for kommunen, men det er jo ikke sagsbehandlernes valg - kun poitikernes, fordi de har valgt at have den inderligste mistillid til, at folk gider at arbejde.

Sagsbehandlerne har 2-300 sager og 15-20 min til hver klient. Hvor megen sagsbehandling kan en medarbejder lave under de forhold?

I grunden ville jeg gerne flytte, men jeg er i RKI og Nordea har sat sig på mit, iøvrigt mikroskopiske indskud og jeg kan ikke på nogen måde skaffe penge til flytning - eller betale husleje andre steder (min lejlighed er urestaureret og er kun pæn, fordi jeg selv, som hjemmehåndværker, har gjort, hvad jeg kunne med det, der er).
Forøvrigt troede jeg ikke, at Holbæk kommune var anderledes overfor borgerne.

Tak for tilbudet. Der var virkelig sødt af dig.

vasen 12-08-2017 09:52

Citat:

Oprindeligt indsendt af mukke (Send 356540)
Fuerzzzs1. Tak for dit meget flotte tilbud! - men det vil være mere, end jeg kunne overskue - og jeg er heller ikke syg, men har bare funktionsnedsættelser, såsom ustabilt bækken, Asperger, Adhd.
Resultat: en lang årrækkes mislykkede arbejdsprøvninger og alt for korte ansættelser bag mig, afslag på afslag på egne handleplaner trods job på hånden (klart ulovligt)- og jeg er 64 år - og slidt op psykisk af alle de år i møllen.

Det er sindssygt at slæbe mig rundt en gang til. Der ER IKKE NOGET JOB!
Det bliver KUN udgift for kommunen, men det er jo ikke sagsbehandlernes valg - kun poitikernes, fordi de har valgt at have den inderligste mistillid til, at folk gider at arbejde.

Sagsbehandlerne har 2-300 sager og 15-20 min til hver klient. Hvor megen sagsbehandling kan en medarbejder lave under de forhold?



I grunden ville jeg gerne flytte, men jeg er i RKI og Nordea har sat sig på mit, iøvrigt mikroskopiske indskud og jeg kan ikke på nogen måde skaffe penge til flytning - eller betale husleje andre steder (min lejlighed er urestaureret og er kun pæn, fordi jeg selv, som hjemmehåndværker, har gjort, hvad jeg kunne med det, der er).
Forøvrigt troede jeg ikke, at Holbæk kommune var anderledes overfor borgerne.

Tak for tilbudet. Der var virkelig sødt af dig.

Mn forhnværende SB som du ved hedder MB syntes jo jeg skulle flytte til Lolland og på det tidspunkt ville de gerne betale flytteudgifter.
Men problemet er jo også at man ikke kan have 2 folkeregisteradresser, så det med at lade sig om er ikke lige om hjørnet!

Vovse 12-08-2017 10:00

Citat:

Oprindeligt indsendt af fuerzzzs1 (Send 356529)
Så derfor er mit råd til dig som københavner:

Drop at slås med dem, istedet:

Du enten har eller skaffer en ven i Holbæk kommune som du kan flytte til (evt blot din adresse så du bare bor der på papiret). Du kan for den sags skyld "bo" hos mig imens, bare du betaler det min boligsikring måtte falde (den er 900 kr total) så maks det.

Så får du førtidspensionen via Holbæk kommune og flytter tilbage til KBH (hvis du altså ønsker at blive der med skyderier og div, men det er en anden snak).

Først og fremmest bør man være obs på, at der ikke er to sager der er ens.

At din pension er gået nemt igennem i Holbæk behøver ikke, at være ensbetydende med, at alle pensionssager går nemt igennem i Holbæk.

Derudover bør du være obs på, at hvis du flytter sammen med en person, som du ville kunne indgå ægteskab eller registreret partnerskab med (det kan du f.eks. ikke med egne børn, søskende, forældre), så vil du ikke kun blive reguleret i boligsikring, du vil også blive sat ned i pension fordi du ikke længere er enlig.

mukke 12-08-2017 14:38

Lolland? ALDRIG I LIVET!

Er der ikke noget med, at hvis fleksjob ikke opnås inden tilstrækkelig lang tid - så vil man gen-overveje FP? Sådan har det da været...har hørt nogen sige det....men finde stedet?

Nørd 12-08-2017 15:22

Citat:

Oprindeligt indsendt af mukke (Send 356546)
Er der ikke noget med, at hvis fleksjob ikke opnås inden tilstrækkelig lang tid - så vil man gen-overveje FP? Sådan har det da været...har hørt nogen sige det....men finde stedet?

Mon ikke det er denne du tænker på?

http://www.fleksjobber.dk/lovstof/re...hedsydelse.htm
Citat:

Har man modtaget ledighedsydelse i 12 måneder inden for 18 måneder, skal kommunen vurdere, om betingelserne for at få fleksjob stadig er opfyldt. Der skal desuden ske ny revurdering efter yderligere 12 måneder med ledighedsydelse. I vurderingen skal der ses på ressourcer og udviklingsmuligheder. Og det skal vurderes, om der er grundlag for førtidspension.
Ressourceprofilen skal løbende justeres.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:33.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension