K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Match gruppe 3, ydelse KH 2014 (https://www.k10.dk/showthread.php?t=27911)

n0rgaard 10-09-2013 22:27

Match gruppe 3, ydelse KH 2014
 
Hej

Jeg står på nuværende tidspunkt i en situation, hvor jeg er igang med en afklaring af min arbejdsevne i forhold til at få fleksjob samtidig med at jeg bor sammen med min kæreste, som arbejder fuldtids.

Jeg er igang med afprøvning af forskellige medicinske præperater, hvor psykiateren på nuværende tidspunkt tænker at dette vil gøre mig mere stabil, dog vil jeg ikke kunne opnå en arbejdsevne på over 50 % pt og formentlig aldrig.

Mit spørgsmål lyder på, om min kæreste skal forsørge mig efter den nye ændring i loven, eller om der er nogle undtagelsesregler, som omfatter mig i match 3, med diagnoserne bipolar affektiv sindslidelse og PTSD?

Er der nogen som står i samme situation? :rolleyes:

mik16 11-09-2013 22:35

Citat:

Oprindeligt indsendt af n0rgaard (Send 283303)
Hej

Jeg står på nuværende tidspunkt i en situation, hvor jeg er igang med en afklaring af min arbejdsevne i forhold til at få fleksjob samtidig med at jeg bor sammen med min kæreste, som arbejder fuldtids.

Jeg er igang med afprøvning af forskellige medicinske præperater, hvor psykiateren på nuværende tidspunkt tænker at dette vil gøre mig mere stabil, dog vil jeg ikke kunne opnå en arbejdsevne på over 50 % pt og formentlig aldrig.

Mit spørgsmål lyder på, om min kæreste skal forsørge mig efter den nye ændring i loven, eller om der er nogle undtagelsesregler, som omfatter mig i match 3, med diagnoserne bipolar affektiv sindslidelse og PTSD?

Er der nogen som står i samme situation? :rolleyes:

Prøv lige at se dette tilfældige LINK..

Det omtaler overgangsperioden 2014 samt "Kontanthjælpsmodtagere med komplekse problemer" & "Aktivitetstillæg til ikke-uddannelsesparate"

Måske ???? ;)

n0rgaard 12-09-2013 07:36

Hej mik16.

Først og fremmest, tak for dit svar. Men linket fortæller desværre ikke noget om denne "gensidig forsørgelse" ifh. til folk med "komplekse problemer".

Er der slet ikke andre herinde på k10 som ved lidt om dette?

Pip 12-09-2013 07:47

Tænker at forsørgelsesreglen kommer til at ramme dig hvis du er over 25..

Men den rammer kun halvt i 2014, så du mister ikke det hele.. og med de komplekse problemstillinger du har, tænker jeg at det vil være halvdelen af den højeste kontanthjælp.

Så der er nok ikke andet at gøre end at klø på med medicin og udredning, så du når i mål.

Randerspigen 12-09-2013 08:11

Jeg tror desværre det kommer til at ramme alle på lige fod. For sammen med den, har de jo afskaffet match grupperne.
Jeg troede, at det med, at det var på halv kraft, betød at jeg så i det mindste ville modtage det halve. Men jeg spurgte min økonomiske sagsbehandler. Og hun sagde, at loven omkring gensidig forsørgelse kom fra 1/1 14. Men de skulle nedsætte en arbejdsgruppe, hvor efter der så kom et brev ud til alle. Men nu er der jo snart kun 3 mdr til. Syntes det er at pisse på folk. At man ikke kan få noget konkret at vide.

Frk.Sejl 12-09-2013 08:45

Citat:

Oprindeligt indsendt af Randerspigen (Send 283434)
Jeg tror desværre det kommer til at ramme alle på lige fod. For sammen med den, har de jo afskaffet match grupperne.
Jeg troede, at det med, at det var på halv kraft, betød at jeg så i det mindste ville modtage det halve. Men jeg spurgte min økonomiske sagsbehandler. Og hun sagde, at loven omkring gensidig forsørgelse kom fra 1/1 14. Men de skulle nedsætte en arbejdsgruppe, hvor efter der så kom et brev ud til alle. Men nu er der jo snart kun 3 mdr til. Syntes det er at pisse på folk. At man ikke kan få noget konkret at vide.

Jeg kan heller ikke forstå de ikke kan komme med real forklaring på hvordan tingene kommer til at være fra 1.1.2014!

Det er så svært at forholde sig til hvad der sker, jeg aner ikke hvordan jeg står. Og min sagsbehandler siger hver gang jeg ringer at hun ikke ved noget endnu :(

Ninja 12-09-2013 08:58

Før i tiden kunne man få let forhøjet kontanthjælp, hvis man netop led af dokumenteret psykisk sygdom. Det kan man ikke få længere.

Vi ved også at matchgrupperne helt bliver annulleret fra 2014.

Resten står endnu i en tåge, desværre.

Randerspigen 12-09-2013 14:42

Ja det er dybt frustrende. Vi ved ikke om vi kan blive boende i det hus vi lejer. Eller om vi skal ned i en 2 værelses lejlighed. Hvilket bare slet ikke vil hjælpe, men det er de jo lige glade ved på kommunen.

Frk.Sejl 12-09-2013 15:10

Citat:

Oprindeligt indsendt af Randerspigen (Send 283483)
Ja det er dybt frustrende. Vi ved ikke om vi kan blive boende i det hus vi lejer. Eller om vi skal ned i en 2 værelses lejlighed. Hvilket bare slet ikke vil hjælpe, men det er de jo lige glade ved på kommunen.

Vi står med hus, 2 børn og ingen ide om hvad vi skal gøre :(

Randerspigen 12-09-2013 16:42

Det er frygteligt at stå i. Vi har "heldigvis" i fået børn endnu. Men det bliver så lige udsat yderligere, da fremtiden er så usikker.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:07.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension