K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=90)
-   -   Må man være med? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=28149)

Dame 09-10-2013 12:52

Må man være med?
 
Hej K10


Min sag venter på endelig afgørelse i sygedagpengeteamet, jeg falder nemlig for varighed nu. Indtil videre har de afgjort at jeg ikke er stationær og dermed ikke passer ind i en af sygedagpengelovens 7 kasser. Jeg får brev om parthøring i morgen, som jeg har en frist til at svare på. Herefter skal den endelige afgørelse træffes.
Jeg har selvfølgelig nogle indsigelser som jeg vil komme med i forbindelse med partshøringen. Når den endelige afgørelse skal træffes, har jeg så ret til at komme med til det møde?

Webmaster 09-10-2013 14:20

Nej det må du ikke....så den eneste måde du kan få sagt noget,...ja det er igennem partshøringen...så den er ret vigtig...men det ved du kan jeg se...

Dame 10-10-2013 09:34

Okay, mange tak for svar :)

I øvrigt, min sag fik det der hed udskudt afgørelse - fordi jobcenteret ikke havde fået hentet oplysningerne hjem til den egentlige afgørelse. Burde mine sygedagpenge ikke fortsætte her mens afgørelsen er udskudt??

jasch 10-10-2013 11:46

Nej de må desværre godt stoppe dine sygedagpenge mens der afventes endelig afgørelse.

Dame 10-10-2013 11:59

Oh my lord ... Hmm ! Nå men, tak for svar ..

jjsonn 10-10-2013 14:55

og for lige ødelægge din dag helt, der er over 10 mdr. ventetid på klage sager, så selv og du får ret, ryger du ud af systemet op til et år.

Ninja 11-10-2013 10:56

Du kan kun forlænge sygedagpengene ved at søge førtidspension på det foreliggende grundlag, men så kan du ikke klage over afgørelsen om stop af sygedagpenge. Og du vinder også kun max 3 måneder, og ryger efterfølgende direkte på kontanthjælp hvis du ellers er berettiget.

Værre roderi med de sygedagpenge, frygtelig situation for rigtig mange mennesker.

Dame 11-10-2013 13:22

Jeg er ikke berettiget til KH da jeg er gift og min mand tjener faktisk det brutto beløb der er grænsen for gifte .. U know ..

Så står anyhow i ingenmandsland, indtil en eller anden vil være så barmhjertig at kalde mig stationær .. Lidelserne er jo stationære, men tilstanden åbenbart ikke. Måske kan jeg lige få det liiiiidt bedre og blive skubbet ud i en masse og så blive tromlet over igen ...

Undskyld for opkast ! Er bare frustreret ..

Enteneller 11-10-2013 18:03

Citat:

Oprindeligt indsendt af Dame (Send 285979)
Jeg er ikke berettiget til KH da jeg er gift og min mand tjener faktisk det brutto beløb der er grænsen for gifte .. U know ..

Så står anyhow i ingenmandsland, indtil en eller anden vil være så barmhjertig at kalde mig stationær .. Lidelserne er jo stationære, men tilstanden åbenbart ikke. Måske kan jeg lige få det liiiiidt bedre og blive skubbet ud i en masse og så blive tromlet over igen ...

Undskyld for opkast ! Er bare frustreret ..

Hej Dame,

Søg endelig ikke ftp. som søde Helene:) ellers omtaler, afvent kommunens partshøring og vis den evt. herinde så er der måske nogle af os der kan tage bestik af den.

De 7 punkter i §27 stk. 1 er meget snævre og kræver primært, at man som nævnt er stationær i sine lidelser. Dog er det også vigtigt hvad der er sket i din sag, hvad der står i dine papirer og om din lidelse mm. er tilstrækkelig dokumenteret.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:33.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension