K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang fleksjob (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Nok et lidt anderledes spørgsmål. (https://www.k10.dk/showthread.php?t=36136)

slytet 13-02-2018 15:37

Nok et lidt anderledes spørgsmål.
 
Det her er nok et lidt anderledes spørgsmål.
Pt. læser jeg HF 18 timer i ugen. Jeg blev kronisk syg 2011 pga. en arbejdsskade og siden har jeg on/off været i kommunens system og forsøgt at klare en uddannelse. På sigt ved jeg, at jeg nok skal arbejds prøves og at det ender med et fleksjob.
Jeg har i 5 år forsøgt at finde mig en kæreste hvilket desværre ikke er lykkedes. Jeg har en dejlig søn men ønsker mig virkelig et barn mere. Så hvis jeg nu vælger at blive mor via en fertilitetsklinik og blive mor på egen hånd(altså uden en far inde i billedet) kan det så få konsekvenser for fremtidig erstatning fra AES og samarbejdet med kommunen? Eller blander de sig ikke i den slags ting? :confused:

jjsonn 13-02-2018 18:23

Det burde det ikke men du visser så jo også du har mere overskud end man lige regner med, det burde ikke kunne bruges mod dig, men DI kan være sikker på de vil prøve

MistyMiss 13-02-2018 18:44

Noget jeg lige tænker:
Mange bruger rigtig meget energi, på kommunale forløb. Der findes både gode og dårlige forløb.
Hvad nu hvis kommunen viser sig at ikke ville samarbejde, og du får et hårdt og langt forløb ift vejen til fleksjob?
Det jeg vil frem til er: vil du ikke have mere overskud til barn nr 2, hvis du venter til du er blevet visiteret til fleksjob? Altså når du ikke ved siden af også skal bruge en masse energi på kommunalt forløb.

Jeg skriver det udelukkende fordi jeg håber at du i dine overvejelser, også husker at tage hensyn til dig selv, og ikke kun ønsket om et til barn :)

jjsonn 13-02-2018 19:02

Tit vil de også bruge det mod dig, nå men så kan du holde til mere, vil også vente, det er jo ikke sikkert at du ryger direkte til fleks job, så et en graviditet tit en god mådecat ryge ud af systemet og ende på kh

Pip 13-02-2018 20:42

Det er før set at der er givet afslag fordi man har små børn, og erhvervsevnen vil blive større når børnene er blevet ældre, og dermed ikke er stabil endnu.

Samtidig er en arbejdsprøvning rigtig hård at komme igennem, og det vil blive en tid hvor du slet ikke har overskud til dine børn. De presser jo en helt ud på den anden side af hvad man kan klare, for at være på den sikre side.

Jeg tænker at det bedste umiddelbart er at vente til du er igennem, så du kan få ro til at nyde den bette ny, istedet for at de første år ender med at gå med dårlig samvittighed.

Vovse 14-02-2018 10:36

Jeg var i flere forskellige former for praktik og arbejdsprøvninger mens mine børn var små.
De var henholdsvis 7 og 11 da jeg blev visiteret til fleks, 9 og 13 da jeg blev tilkendt førtidspension.

Jeg syntes det var hårdt.:eek:

Men hvis jeg havde skullet vente med børn til jeg var afsluttet i kommunen, ville jeg have været 45 før jeg fik den første.:(

Der er jo mange ting der kan have indflydelse på dit valg. F.eks. din alder, og den aldersforskel der vil blive på børnene.
Om du har familie, der står klar til at give en hånd. Hvis du f.eks. har både søskende og forældre der står klar til, at tage børnene i perioder, så er situationen en helt anden end hvis du er totalt alene om det.


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:02.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension