K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Hjælpemidler til handicappede (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Invalidebil/trivselsbil (https://www.k10.dk/showthread.php?t=4678)

perbeer 29-11-2008 12:26

Citat:

Oprindeligt indsendt af Birdie56 (Send 43892)
Du skal ikke selv betale lægeerklæringen, det skal din kommune - så der er ikke forbundet ekstra udgifter med det.

Hvordan mener du det ?
Gælder det for alle, at Kommunen skal betale, eller er det kun for særlige tilfælde ?
Jeg har nemlig selv betalt for motorattesten de gange jeg har fået fornyet.

Ashil 12-12-2008 03:31

jeg har også søgt bil
 
hej alle sammen
Jeg er ny herinde og i systemet men er rigtig glad for denne tråd.
jeg har fået konstateret sclerose for et år siden og har på den baggrund føleforstyrelser i mit ben hvor jeg lige pludsligt ikke kan gå mere. derfor har jeg søgt en bil til min uddannelse.
jeg skal nu til en speciallægeundersøgelse på hospitalet, men er ikke rigtig klar over hvad den undersøgelse vil gå ud på. for jeg har nemlig haft min egen lægeerklaring og det hele. Er der nogle af jer som har været igennem en speciallægeundersøgelse? det ville være en stor hjælp og lettelse at vide hvordan det vil forgå.
1000tak på forhånd

phhmw 12-12-2008 10:42

Kære Ashil.

Rigtig hjertelig velkommen. Glem ikke at støtte dig til www.scleroseforeningen.dk , også.

Hvis det er ifb med din ansøgning til invalidebil så er det for at finde ud af om du er så dårligt gående at du er berettiget til en sådan.

Generelt findes der en max gangafstand på ca 100 mtr.

Men da du er "nybegynder" så vil jeg anbefale dig at starte din egen tråd op, eksempelvis med at beskrive din historie. Tro os, der dukker mange spørgsmål op hen ad vejen.

Mange hilsner Peter

Odenseaneren 12-12-2008 11:15

nyt
 
http://www.statsforvaltning.dk/evere...35251&type=doc

fra statsforvaltningen

Stoktoft 31-12-2008 12:33

Så er der lidt nyt i sagen om dytten. ;)

Den 23. december, ringede telefonen, øv nåede den ikke (sad på tønden :D)
Kunne kende nummeret fra ergoterapeuten, ringede tilbage, nu var det hende der ikke tog kaldefonen.

Tænke knage brage, spændt nysgerrig, uha hvad ville hun sige, puha der er længe til efter jul og nytår.

Nå, et bette brev kom i går med postmand per, hun skriver følgende:

Hej xxxxx

Jeg har forsøgt at ringe til dig ang. et besøg. Du var ude at ordne det sidste inden jul. (hmm kan hun se igennem telefonen, håber ikke for jeg var på det bette hus hi hi)
Jeg har planlagt at besøge dig
MANDAG D. 12 JANUAR KL 9.30
Ring til mig, hvis tiden ikke passer dig.

Med venlig hilsen
xxxxxx xxxxxxx


Så det er der jeg står nu, tror I som jeg, at det er det samtaleskema og gangtesten hun vil udføre denne dag.

Jeg vil selvfølgelig kommentere den underlige oplevelse med køreprøvesagkyndigen, og nedfælde mine kommentarer på papir sort på hvidt.

Kan I hjælpe mig og støtte mig i tankerne denne dag, er meget nervøs og spændt, ved ikke helt hvorfor, men det er jeg altså.
På forhånd tak

Nytårshilsner fra

Stoktoft

ps. husk beskyttelsesbriller i aften:cool:

pjuske 31-12-2008 15:08

Hej

Vil krydse alt for dig,pøj pøj

Pjuske

Stoktoft 14-01-2009 15:07

Ja, så er jeg ved at være lidt på højkant igen, efter besøget fra ergoterapeuten i mandags, puha.

Det var gangtesten og samtaleskemaet der var på menuen.

Hun kom til tiden, og så gik snakken ellers, der var millioner af spørgsmål :confused: , alt lige fra dagens gang, fra morgen til aften, hvornår står du op? klokken dit og klokken dat, hvad laver du, hvor meget, hvor meget kan du inden det koster, hvordan er eftervirkningerne og hvor længe varer de? Hvad sker der hvis du gør sådan og sådan, hvor meget hviler du og hvor længe skal der til hvis du gør det og det.
Faktisk alt ned til den mindste lille detalje, meget grundig dame.

Så en bette gåtur, nok ca. 60 m med pauser, nu vil jeg hjem, stod ved døren og skulle tage mig sammen til at gå det ene trin op wauw puha. Havde min rolator med. (ellers går jeg sgu ingen steder)

Såeh første sidde i godt 2 timer (ikke rart) så gåtur, alt i alt 3 timer, alt for meget for mig. Kunne ikke gå resten af dagen, har faktisk først rejst mig til siddende stilling idag :p

Vi aftalte så at hun skule ringe idag, for at høre om eftervirkningerne, det har jo også en stor betydning.
Hun kom så istedet, da hun var i området, og i mandags havde glemt sit målehimstregims på hjul, så kunne vi lige så godt tage det med det samme istedet for hun kom hjem igen og så skulle ringe.

Hun var meget ked af at høre det havde været så slemt, og som hun spurgte om, havde jeg gået så langt hvis hun ikke havde været med, nej, jeg ga' den en smule mere, godt sagde hun, så kunne vi jo virkelig se hvad der skete.

Nu vil hun skrive det hele rent, sende det til den lægekonsulent de brugte til bilsager dengang det var i amterne, så vil jeg få det hele tilsendt til gennemlæsning, og eventuelle kommentarer, alt hvad der skal med på mødet.

De er 4 til dette bevilningsmøde (ved ikke om det lige er navnet) Hun er altid med og fremlægger sagen, de andre har fået papirerne inden og har læst dem inden.

Hun mente, at der forhåbentlig var svar medio februar, hvis alt dik glat og hurtigt.

Så kære VENNER det er snart, puha puha puha, den kære ventetid.

Kærlig hilsen en meget spændt Stoktoft:D

Birdie56 14-01-2009 16:33

Py ha for en omgang til dig
 
Jamen - jeg blev helt træt af at læse dit indlæg. ;)
Jeg kan godt forstå at du skal bruge lidt tid til at komme oven vande igen.

Men godt gået og nu er der da lys forude for dig.:)

Ja jeg fatter det ikke helt, især når jeg tænker på alt det lo... jeg har været igennem indtil dato.:(

Jeg har aldrig været igennem nogen gangtest, da min 1. ansøgning (fra medio 2005)var hos det kommunale.

Men nu er der igen sendt en ny bilansøgning her medio december 2008 fra mig til kommunen via min advokat.

Jeg har dog ikke hørt noget til, om de har modtaget den eller hva.

Jeg skal for 3. gang ha fornyet mit kørekort her til 1. februar 2009.

Kommunen har jo tidligere bevilget mig alt det, der skal være i bilen + afgiftsfritagelse ( øh jeg har ingen bil??) + kørekortfornyelse + invalideskilt.

Så for mig er det den omvendte verden - jeg mangler jo dyret :confused:på de 4 hjul!!!
Meen det kommer vel een dag - håber jeg da.

Men pøj pøj og held og lykke til dig Stoktoft - jeg følger dig frem til målet.
:kram::kram:
Birdie56

Stoktoft 15-01-2009 14:15

Hej Birdie56 :kram:

I alt det jeg har fundet frem til om proceduren i sagsbehandling af invalidebil, står der at en gangtest SKAL foretages, det er af stor betydning, hvor lang en ansøger kan gå, og hvilke eftervirkninger der kan ske at komme. I flere pricipafgørelser (tror jeg nok det hedder) er sagerne blevet hjemsendt til kommunen fordi de ikke har foretaget gangtesten.

Min ergoterapeut var også målløs over den behandling jeg havde fået af den køreprøvesagkyndige, og så sagde hun det værste......... HVIS ham dumpappen havde noteret som krav i mit kørekort, at jeg skulle ha' automatgear, ja så SKULLE de bevilge invalidebil...... :mad: Det kunne ha' været så nemt hvis han havde det, så havde jeg været igang med at udvælge dytten, hun fik også af vide, at han direkte havde sagt, at når jeg var pensionist, ja så fik jeg ingen bil, og hvis jeg havde job, ja så havde han noteret automatgear som et krav i kørekortet.:mad::mad::mad: IDIOT jeg kunne ha' været færdig nu. ÅÅÅHhhrrrr så frustrende lykken kunne have været indfundet i mit univers.

Pssst idag kan jeg holde til, at tømme vaskemaskinen. Den bette er dog stadig ikke i børnehave, tør simpelthen ikke køre endnu, benene gi'r efter under mig, skulle tro jeg havde tømt et par flasker rødvin hi hi hi, kunne godt ha' brugt et par flasker i mandags, så kunne det være jeg kunne ha' fået sovet for smerterne var ekstreme.;)

Ka' I ha' en god dag

Stoktoft

pjuske1962 24-01-2009 14:12

hej min manden har fået bevilliget sin bil
men indretningen skal vi nu så til at kæmpe for.. opel movano bliver det, men den har ikke oliefyr og det vil manden gerne have, så nu hedder det en gang igen til special lægen til en udybene undersøgelses fordi hun ikke mener det er nødvendigt og der må heller ikke komme skinner i bunden så vi kan sætte kørestol og scotter fast som det nu lige passer bedst ind ned det bliver kopper som vi som hjælper skal og kan falde over hun er er bare på tværs vi skulle også have film på vinduerne, men det vil hun ikke mene er nødvendigt selv om min mand bruger karktere til at komme af med vandet, han kunne bare få sig gjort fædig ind vi kørte nogle steder, selv om han har kramper i blæren og det kan han ikke sådan lige styre på tid og sted, så nu er bilen sat i be ro til specialægen har til til en ny undersøgelse igen det er godt nok bagvendt med den sagsbehandler i Hadsund lene shriver er godt nok en der er svært at danse med har i sådan nogle probler også????

nielsen 24-01-2009 15:40

Fordi man får anmærkning i køre kort om automat gear, er det ikke en selvfølge man får bil, jeg har lige fået afslag på min ansøgning, og i mit kørekort har jeg både der skal være automat gear og ekstra spejle og specialsæder, og jeg har anket den over det hele, så det er lidt trist, må jo ikke køre i min bil længer :-(

Stoktoft 29-01-2009 14:05

Hejsa

Jeg har nu modtaget alle papirerne i bilsagens akter, fra ergoterapeuten.
Den indeholder
"Indstillingen om støtte til køb af bil" det var det ergoterapeuten skrev og observerede den dag med samtale og gangtest.
"Diverse lægepapirer"
"Generel helbredsattest fra egen læge"

Der er ingenting fra den lægekonsulent hun snakkede om.

Alt i alt en god beskrivelse hun har lavet, jeg kan ikke se noget misvisende i den, så den godtager jeg. Jeg skulle jo partshøres, derfor denne kuvert med alt hvad hun vedlægger til indstilningsnævnet. Så nu er der kun og vente på den sidste instans, som hun nævnte skulle vi gerne nå det her i februar. Så kære venner x fingre. :kram:

Nielsen, ja jeg ved godt mange får afslag på støtte til bil, selvom de har påtegninger om automatgear i kørekortet, jeg gengav bare hvad min ergoterapeut nævnte for mig, nemlig at hun sagde, at havde man kørekortkrav om automatgear, så SKULLE de bevilge støtte til bil. Måske det kun gælder i min kommune :confused:

phhmw 29-01-2009 16:35

Kære Nielsen og andre.
Du går ind på følgende site.: http://www.ha-bil.dk/ og søg "ansøgning til invalidebil" så ser du Servicelovens §114 og under Vejledning til §114 under § 10 finder du løsningen.

Du kan godt søge om hjælpemidler til din bil trods du har fået afslag på invalidebil iht § 114. Lad høre om hvad du vælger. Held og lykke.

Hilsen Peter

løven 29-01-2009 18:54

handicap bil
 
Hej jeg er også igang med at ansøge om handicap bil, jeg glæder til at følge med i jeres erfaringer herigennem. Mit første møde foregik pr. telefon hvor jeg blev spurgt hvorfor jeg først nu søgte og ikke før, og jeg forklarede at det var først nu jeg var blevet opmærksom efter et ophold på gigtsanatoret, at det var vigtigt med aflastning.Så ikke en rigtig god start men hun sendte så skemaet til mig som jeg så selv kunne udfylde, jeg ringede og spurgte omkring når bilen både skal bruges til arb. og trivelsel så mente jeg at kunne krydse af begge steder men nej. Jeg har fået at vide at der vil komme svar 6-7-09 længe når hendes kolega ikke har tid til besøg hos mig. Men jeg venter spændt.
jeg har ledegigt og cøliaki og kroniske mavesmerter så derfor er jeg bevillet flexjob men har brugt et år på at finde et øv øv.

phhmw 29-01-2009 20:28

Kære Løven.
Bedre sent end aldrig. Men lyt til vores råd.: alt foregår skriftligt. For mange opdager for sent at mundlige "lovninger" ikke holder.
Så da du nu har en specifik dato for et svar så skal du tænke: er det en afgørelse eller ?

Så begyndt at undersøg hvilken sagsbehandlingsfrist dine kommunalpolitikere har fastsat og offentliggjort for netop ansøgning af invalidebil. Hilsen Peter

nielsen 29-01-2009 21:04

Ja jeg kan godt få bevilliget til nogen af de ting som er i mit køre kort, men kun hvis bilen kan holde de næste 6 år. Nu er min da værne bil fra 99 og så er jeg sikker på at de siger den ikke kan holde de næste 6 år. har så måske tænkt på og bytte min bil væk for at få automat gear i, men så får jeg en bil som er fra 97, skal lige sige det hele er anket ved statsamtet, og vider til ankestyrelsen, for at køre det som en princip sag, men der fik jeg også afslag, så for mit ved kommen er det slut.

lena 08-02-2009 21:27

Får snart bilen
 
Jeg blev ringet op i torsdags, at min bil nu er ved handimobil i herning hvor der skal ændres til mine behov. Med lidt held har jeg den indenfor 1-2 uger.

  • Søgte i sommeren 2007 (dog ikke bil men kran)
  • Ergo ultimo 2007 var og teste mig og fandt at kran ikke var en mulighed og derfor blev ansøgning konverteret til ansøgning om bil.
  • Forår 2008 besøg af ergo indenfor bevilling af bil. Foretog gangtest.
  • September 2008 besøg af PTU som skulle teste kørefærdigheder
  • December 2008 endnu en ergo ud først hos mig, anden dag hos bilforhandler og se mig i bilen
  • Januar 2009 bilansøgning endeligt godkendt i bevillingsteamet.

blot lige en opsummeren hvordan forløbet kan være

Stoktoft 03-03-2009 14:48

opdatering
 
Lægeskøn fra lægekonsulent modtaget, kan nu godt forstå I raser over lægekonsulenter, mere eller mindre alle diagnoser fejet af bordet, og konverteret til SOMATISERINGSTILSTAND....... IDIOT. Fibromyalgien er blevet til ømhed i muskler, Hormonsygdommen PCOS mener han kun der HAR været tale om, hmmm der HAR ikke været tale om, der ER tale om, skal tage medicin for dette til i al fald overgangsalderen, måske længere.

Hans konklussion: Motion og vægttab....... hm netop pga fibben kan jeg og MÅ ikke dyrke hårdt fysisk motion, deltager i bassintræning i varmtvandsbassin. Vægttab, ja ja ved det godt er igang med diætist, har smidt 12 kg siden sommer, ved livsstilændring, men netop pga PCOS er det ekstra svært, som min læge siger, det er det værste man kan sige til en pcokvinde, at hun skal tabe sig, når sygdommen gør at man er insulinresistens, insulinen man producerer ikke kommer ud i musklerne, siger musklerne MAD, og en ond cirkel er startet, og insulinen hober sig op og lægger al fedtet på mavsen.... skide træls.
Så han er sgu ikke særlig klog hi hi hi gad vide hvilken lægespeciale han har.

Nå men ergoterapeuten, snakkede om hun gerne ville ha' mig vurderet af en speciallægen i reumatologi, og gerne hos ham jeg var ved i forbindelse med min pensionssag/erhvervsevne og diagnosestiling Glen Gorm Rasmussen i Ålborg, hun kunne nemlig se i min speciallægeerklæring fra ham, at han er meget grundig og saglig. Jeps og en behagelig mand.
Meeen det er jo dyrt, så det var ikke sikkert hun fik lov, men sørme jo, jeg modtog en kopi af hendes brev til ham for 1½ uge siden, dagen efter havde jeg et brev fra ham med en tid........ jeg skal møde på fredag d. 6. marts kl 13.00, hva' siger i så 2 ugers ventetid.

I brevet til ham beder hun ham om, at vurdere mig i forhold til invalidebil, skånehensyn og så videre, så det bliver spændende.

........ fortsættelse følger........

Stoktoft

beha 19-03-2009 19:49

Hej jeg er også igang med at ansøge om handicap bil, men det er kun trivlsegrundlag som jeg søger på , selv om det vil blive meget svært, men jeg se ikke anden mulighed.

Jeg har jo søgt bilen som trivselsbil! Venter på et fleksjob, og der med kan jeg ikke søge på erhverv selv om det ville kunne hjælpe mig, med en invalidebil, at kunne køre noget langer efter job.

Jeg søger en højere bil, da jeg har svært ved ind/udstigning, i ved komme op og ned i en bil, kunne tænke mig en hvor man sætter sig IND. Derudover "ønsker" jeg mig automatgear, spescialsæde da det giver massive smerter i hofter og ryg ved brug af kobling, men også udtrætning.

Samt når jeg bliver udtrættet har, måtte tage meget smertestillende medicin, og der med ikke ville føre bil, af hensyn til andre.

Stoktoft 20-03-2009 12:55

Hej

Beha....
Kan se du du har de samme ønsker som mig, og de samme problemer, ved brug af pedalerne. Jeg søger også på trivselsgrundlag, jeg er dog pensionist.
Men det er jo noget sværere, at få bil på det trivselsmæssige grundlag desværre.

Nå, men jeg har jo overstået speciallægeundersøgelsen, og har modtaget erklæringen.
Lægen beskriver, at jeg er stærkt forværret siden han sidst så mig, i forbindelse med afklaring af diagnose og erhvervsevne.
Der blev trykket, hevet og undersøgt, der blev foretaget gangtest med og uden rolator, og taget tid på hvor hurtig/langsomt det tog mig på en målt distance.
Han beskriver, at jeg er stærkt smerteplaget, og ved de forskellige muskeltest, er der normal kraft i benene, men jeg bliver ved gentagelser hurtigt udtrættet og massiv mere smertepåvirket.

Jeg har så fra ergoterapeuten modtaget en kopi af erklæringen, da hun ikke var klar over om jeg havde modtaget den selv, hun har altså styr på tingene.
Og i dette brev stod der, at havde jeg kommentarer til partshøringen vedrørende erklæringen, skulle jeg indsende det til hende, så det var hende i hænde senest d. 3. april.
Jeg har ingen kommentarer, da der ikke står noget i erklæringen, som jeg ikke er enig i, og jeg synes ikke det kan beskrives bedre, og jeg synes heller ikke der mangler noget.
Lægen har endda beskrevet, at det er manden der gør rent, handler ind, og at vi sammen laver mad, men at det hovedsaglig er manden og jeg står/sidder ved siden af. Han nævner også at manden ordner mine tæer og tørrer mig efter bad, da er mine kræfter nemlig opbrugt, og daglig hjælper mig i noget af tøjet.

Så kære venner, nu kan jeg vente til efter d. 3/4, og lige derefter kommer påsken, så det kan jo udskyde det lidt, men jeg må jo bare vente, det gør nu heller ikke noget, lidt tid fra eller til, bare det bliver et positivt resultat ikke ;)
Nå men har i dette kommunale system, lært mig selv ikke at sætte næsen op efter noget, jeg forventer altid det negative, det gør så ikke så ondt når man får nej, vel?

Kærlig Hilsen
Stoktoft, som sidder herhjemme i fuld solskin fra en flot lyseblå himmel:cool:

beha 29-03-2009 09:40

Citat:

Oprindeligt indsendt af Stoktoft (Send 53841)
Hej

Beha....
Kan se du du har de samme ønsker som mig, og de samme problemer, ved brug af pedalerne. Jeg søger også på trivselsgrundlag, jeg er dog pensionist.
Men det er jo noget sværere, at få bil på det trivselsmæssige grundlag desværre.

Nå, men jeg har jo overstået speciallægeundersøgelsen, og har modtaget erklæringen.
Lægen beskriver, at jeg er stærkt forværret siden han sidst så mig, i forbindelse med afklaring af diagnose og erhvervsevne.
Der blev trykket, hevet og undersøgt, der blev foretaget gangtest med og uden rolator, og taget tid på hvor hurtig/langsomt det tog mig på en målt distance.
Han beskriver, at jeg er stærkt smerteplaget, og ved de forskellige muskeltest, er der normal kraft i benene, men jeg bliver ved gentagelser hurtigt udtrættet og massiv mere smertepåvirket.

Jeg har så fra ergoterapeuten modtaget en kopi af erklæringen, da hun ikke var klar over om jeg havde modtaget den selv, hun har altså styr på tingene.
Og i dette brev stod der, at havde jeg kommentarer til partshøringen vedrørende erklæringen, skulle jeg indsende det til hende, så det var hende i hænde senest d. 3. april.
Jeg har ingen kommentarer, da der ikke står noget i erklæringen, som jeg ikke er enig i, og jeg synes ikke det kan beskrives bedre, og jeg synes heller ikke der mangler noget.
Lægen har endda beskrevet, at det er manden der gør rent, handler ind, og at vi sammen laver mad, men at det hovedsaglig er manden og jeg står/sidder ved siden af. Han nævner også at manden ordner mine tæer og tørrer mig efter bad, da er mine kræfter nemlig opbrugt, og daglig hjælper mig i noget af tøjet.

Så kære venner, nu kan jeg vente til efter d. 3/4, og lige derefter kommer påsken, så det kan jo udskyde det lidt, men jeg må jo bare vente, det gør nu heller ikke noget, lidt tid fra eller til, bare det bliver et positivt resultat ikke ;)
Nå men har i dette kommunale system, lært mig selv ikke at sætte næsen op efter noget, jeg forventer altid det negative, det gør så ikke så ondt når man får nej, vel?

Kærlig Hilsen
Stoktoft, som sidder herhjemme i fuld solskin fra en flot lyseblå himmel:cool:

Ja Stoktoft der er et tyngt system, og man skal ikke sætte næsen op efter noget, for man bliver skuffet.
Dem og alle de hensyn de skal tage, inden man får en godkendelse er mange og ikke til for os der har det svært.

Da jeg var til samtale med sagbehandler, omkring ansøgning bliv hun ved med at sige at, der var mange hensyn at tage, af hansyn til komunen.

Jeg tænke om der ikke var nogel hensyn til os, der er syge for det er da ikke for sjov at vi søger, og vi skal hele tiden bevise at vi er syge det kan de jo se i vores papier, fra lægen.
At vi er det og har et behov på den ene eller anden måde, hvorfor kan man ikke give en behanling, som også tager hensyn til vores behov.

Beha:rolleyes:

J.B. 29-03-2009 12:16

Koster det kommunen noget?
 
Citat:

Oprindeligt indsendt af beha (Send 55092)
Da jeg var til samtale med sagbehandler, omkring ansøgning bliv hun ved med at sige at, der var mange hensyn at tage, af hansyn til komunen.
Beha:rolleyes:

Er der nogen der ved, hvorfor det er så bøvlet at få bevilget sådan en dyt. - Koster det kommunen noget?

Stoktoft 29-03-2009 12:25

Citat:

Oprindeligt indsendt af J.B. (Send 55097)
Er der nogen der ved, hvorfor det er så bøvlet at få bevilget sådan en dyt. - Koster det kommunen noget?

Ja, det koster kommunen noget.
Bliver du for eksempel tilkendt en dyt til 140.000 kr. skal du selv kun betale halvdelen, kommunen nedskriver den anden halvdel, så ja de har også udgifter ved dette, også hvis du skal ha' specielle indretninger, er det kommunen der betaler, de står eksempelvis med udgifter til automatgear, sæde, og kran m.m.

Plus de har da også udgifter ved selve sagsbehandlingen.

Men hvorfor det skal være så bøvlet, tja det aner jeg ikke, men ville ønske det ikke var sådan.:confused:

Louise 29-03-2009 19:38

Så lykkedes det for mig
 
Jeg har endelig fået bevilliget handicapbil på trivselsgrundlag, og jeg er bare så glad, jeg skal ud til sahva, og min sagsbehandler fra kommunen, vil mødes med mig derude! Så skal de se hvilken bil der vil egne sig bedst, så det bliver spændende! jeg skal åbenbart til lægen, som så skal sende oplysninger til politiet, er der nogen der har prøvet det og ved hvad det går ud på?
Jeg fik for en måned siden afslag på handicapbil, og jeg valgte at anke den, jeg skrev en skriftlig anke, og modargumenterede det de havde givet mig afslaget på, og det hjalp, for de omstødte selv deres afslag, så det kom aldrig til ankestyrelsen.
Ja og så ved jeg at min pensionssag blev taget op i torsdags, men jeg har ikke hørt noget! men jeg er vildt spændt! Jeg havde håbet at jeg kunne få svar men de sagde at jeg først kunne ringe i midten af næste uge for at få svar.... meeen mon jeg kan dy mig, jeg prøver at ringe i morgen.:)
Er der nogen der ved om jeg skal være opmærksom på noget når jeg skal ud på sahva på tirsdag?
:kram:Louise

Ninja 29-03-2009 20:15

Tillyke med kampen - og bilen!!

Jeg ved kun, at lægen skal sende div papirer til politet, så de ved at det er fuldt forsvarligt at lade dig køre! Det er næsten som en helbredsattest.
Lægen skal bla også skrive hvis du får særlig smertestillende medicin, så HVIS (Gud forbyde det) der skulle ske en ulykke, at der ligger dokumentation der siger at du godt må have receptpligtig medicin i blodet, i bilen osv....
Så der er ikke noget at frygte!!

Sahva kender jeg desværre ikke, men det er der nok andre der gør!

Men held og lykke, og godt kæmpet:kram::kram:

Morgause 29-03-2009 22:06

Nej, hvor dejligt at høre, at det kan lade sig gøre. Jeg har også søgt om en trivselsbil i Kbh, så det er skønt at høre, at det ikke er helt umuligt. Et stort tillykke til dig - håber, du finder en, du bliver rigtigt glad for. :kram:

helle4 29-03-2009 23:10

Tillykke Louise :kram: Sq da det bedste jeg ved, når kampen lykkes :)

Mange kærlige tanker til dig, Helle;)

Louise 30-03-2009 08:43

Tak for de dejlige hilsner!
Ja det kan lade sig gøre, man skal bare ikke opgive kampen, selvom det kan være sk... svært nogle gange!
Håber også at det lykkes for jer andre der søger at få det igennem!
Husk altid at anke afgørelser som ikke er til fordel for jer!
:kram:Louise

beha 30-03-2009 10:00

Tillyke med din kamp, og bilen Louise det var godt du ikke opgive kampen
og at det hjælper at gøre indsiglser mod deres afgørlse.

Beha

Stoktoft 30-03-2009 15:34

Tillykke Louise, dejligt at høre når noget går godt.

Med hensyn til papirerne lægen skal sende til politiet, kan det så være en motorattest? Har du ikke været til helbredsmæssig køretest? Men ja det er nok et stykke papir på, hvad du har af funktionsnedsættelse og medicin, der ud af bestemmer de om du skal til denne test eller ikke, og derved finde ud af om de har krav til dit kørekort så du kan køre forsvarligt, såsom automatgear o.s.v. Kan det være dette monstro?

Igen tillykke, jeg venter jo bare til efter d. 3/4 det er sidste dag for partshøring om speciallægeerklæringen, derefter påske så jeg væbner mig med tålmodighed lidt endnu.
Bliver det afslag, jamen så anker jeg da også, selvfølgelig.......

Krammer fra Stoktoft

Louise 30-03-2009 16:10

Hej Stoktoft
Nej jeg har ikke været til en helbredsmæssig køretest endnu ved ikke om det kommer, men det er nok som du siger at de vil vurdere om de vil have at jeg skal tage en køretest. Det eneste jeg ved er at min læge anbefalede at jeg fik med automatgear, men skrev ellers i sin speciellægeerklæring at han ville mene at jeg kunne køre bil forsvarligt. Jeg har gigt og det er vigtigt at jeg kan få min mini-crosser med i bilen, jeg er lidt spændt på at skulle ind til sahva i morgen, så må vi se hvad de anbefaler.
Jeg krydser fingre for dig den 3-4-09 og håber at du vil få svar inden påske det er så ulideligt at gå og vente på svar
:kram:Louise

Louise 01-04-2009 13:55

Ja så var jeg hod sahva igår og det gik jo rigtig godt, sagsbehandleren fra kommunen var med derude. Det endte med at jeg skal have en forholdsvis stor bil, en reunault master, men den virkede til at være super fed, der er automatisk lift så jeg kan have min mini-crosser med og jeg får automatgear, el-håndbremse, ekstra servostyring og bremseforstærker. Der er motorvarmer i bilen og der er også autopilot. Nu har jeg jo ikke den største forstand på biler men den virkede super og jeg kunne bare se for mig alle de muligheder jeg fik for at kunne komme på ture med mine børn, det har jeg ikke været siden at jeg blev syg. jeg har nedsat bremsefungsion og dan sagde at dette skulle påføres mit kørekort, han vidste dog ikke helt om det var nok at han sagde det eller om de vil have mig til sådan en test. Er der nogen som har prøvet det? jeg bliver altid så nervøs ved sådanne tests..., når politiet har ordnet papirerne så kan de levere bilen i løbet af ca 2 uger, det er jo fantastisk!
Håber at i der også søger bil, får en sådan service som jeg følte jeg fik igår, det var bare super.
Jeg ville ikke kunne få mine arme ned af lykke, hvis ikke lige det var fordi jeg havde gigt og ikke rigtig kan få armene op...:)
:kram:Louise

beha 04-04-2009 10:05

Reunault master er en god og stabil bil, med gode muligheder, og ikke mindst at den opfylder dine behov, er jo det vigigste.
Men der bliver en del tilvendning med det skal nok komme, for der er jo mange nye ting at skulle lære, at betjene.

Jeg har også hørt meget god om sahva aoto, og deres service er i top, jeg ringe til dem med nogle spørgsmål, og de gav sig til til at svare på dem, samt at undersøge det for mig.Og der efter gav mig nogle gode råd, som jeg kunne bruge i forbindelse med min sag.

I nu tillyke med din nye bil.

Beha

beha 10-04-2009 08:59

Citat:

Oprindeligt indsendt af beha (Send 55973)
Reunault master er en god og stabil bil, med gode muligheder, og ikke mindst at den opfylder dine behov, er jo det vigigste.
Men der bliver en del tilvendning med det skal nok komme, for der er jo mange nye ting at skulle lære, at betjene.

Jeg har også hørt meget god om sahva aoto, og deres service er i top, jeg ringe til dem med nogle spørgsmål, og de gav sig til til at svare på dem, samt at undersøge det for mig.Og der efter gav mig nogle gode råd, som jeg kunne bruge i forbindelse med min sag.

I nu tillyke med din nye bil.

Beha

Min sag forventes at komme til partshøring og vil bliver behandlet i Visitationsudvalget i uge 18.

OJO 10-04-2009 10:04

Alternativ indvalidebil (rigtig billig loesning)
 
Hey

Vil bare lige dele mine erfaringer med "indvalidebil" I august sidste aar kom jeg til skade med mit ben. De foerste par maaneder laante jeg en trillet knallert af en ven (snydeheldigt jeg kendte en som havde arvet en og beholdt den for sjovt)

Da jeg bor lidt ude paa landet og jeg derfor havde store problemer naar jeg fx. skulle paa sygehus, til moede med kommunen, koebe ind, besoege venner osv. var knallerten ligesom ikke optimal. Jeg skulle bruge en bil.

Jeg kunne ikke koere med alm. gear og skulle ogsaa helst ha' en med drejesaede for at komme ind. Da det umiddelbart saa udsom om jeg ville "komme mig" inden for overskuelig tid vidste jeg at det ville vaere meningsloest at ansoege om indvalidebil. Altsaa maate jeg ud og investere i en bil som midlertidig loesning.

Efter at ha' gennemsoegt markedet her i Danmark fandt jeg at man stort set kun kunne faa gamle rustne og faldefaerdige slaeder som havde koert + 200000 km - altsaa ikke ligefrem en bil man kunne betragte som driftsikker, som jeg havde brug for.

Tilfaeldigvis havnede jeg paa en Tysk bilhjemmeside (en af de stoerste) - her viste det sig at der var rigtigt mange invalidebiler til salg af aeldre dato, men helt uden rust og tilmed rimelig nemt at finde en aeldre bil som kun havde koert 30-40000 km.

Jeg faldt for en Kadett 1,8 aut. 1988. Bilen havde vaeret ejet af en dame fra 1928 fra ny (den slags staar i tyske registeringsattester) - den var tilmed udstyret med multijusterbart Recaro saede, som kunne drejes. Den var naesten som en ny bil og HELT uden rust. Der var fuld servicedokumentation. Den havde osse et kilometertal paa kun 33.000. Og hold saa fast; jeg koebte den for kun 900 euro. Den blev koert hjem paa tyske proeveplader (koster 1000kr ca, og kan koebes (og evt tilsendes) i Padborg) (husk at koebe danske proeveplader hos graensepolitiet i Padborg naar du koerer bilen ind i Danmark)

Dagen efter jeg kom hjem med bilen blev den koert til syn, den passerede kun med en bemaerkning om at jeg skulle montere de blinklys som i Danmark har en regl om skal monteres paa forskaermene. Synsmanden bemaerkede ioevrigt at han ikke havde set saa fin en Kadett i 15 aar. Efter syn koerte jeg ud og betalte registeringsafgift og koebte nummerplader. Jeg slap 3800kr i registeringsafgift og 1180 kr for et saet nummerplader.

Nu stod jeg altsaa med en "fin" indvalidebil for 6750 kr. for bil, ca. 1300 kr for proeveplader. 3800 kr i registeringsafgift, 820 kr for syn og toldsyn og 1180 kr for nummerplader. Skal heller ikke glemme togbilletten til ca. 600 kr. og ca. det samme for benzin til hjemturen. Ialt 15050 kr for en bil i rigtig god stand. Aller vigtigst, den passede perfekt til det jeg "fejlede"

Der har so far ikke vaeret nogen problemer med den endnu og koerer i det store hele som en ny bil. Den koerer ikke saa langt paa literen pga. den gamle type automatgear (ca. 10 km/l) men skit pyt koerer ikke saa langt og kan koebe mange liter benzin for prisdifferencen op til en ny bil. Den koster ca. 2600 kr. aarligt i vaegtafgift og 2000 kr. i forsikring (har kun ansvar). Naar der bliver lidt varmere vil jeg ofre en undervognsbehandling. Flere sagkyndige mener der er bil i mange aar hvis jeg passer den med undervognsbehandling og service

Jeg har muligvis vaeret heldig - men kigger jeg paa www.autoscout24.de finder jeg hurtigt en bil i naesten stand dog nogle hundrede euro dyrere. Jeg koebte bilen af ejerens svigersoen, han fortalte at det var rimeligt nemt at faa tildelt og faa tilskud til invalidebil i Tyskland og der derfor stod mange biler som den jeg koebte.

Ved ikke om nogen kan bruge mit indlaeg til noget. Om ikke andet fik jeg fortalt hvordan jeg fik loest mit transportproblem.

Vh

OJO

beha 11-04-2009 09:53

Tak for dit indlæg OJO jeg tro der er mange der kan bruge det, for det er meget svært at få den godkendelse igemmen, så det her er en mulighed for nogle.

Jeg har været inde på siden og hvor du har ret der er mange gode biller til os der har det svært, med bil uden hjælpe midler.

Beha

Stoktoft 16-04-2009 15:55

Kære Alle :kram:

Dags dato d. 16/4 2009 kl. 11.45 ringede telefonen..... Det var ergoterapeuten fra kommunen hende med min bilsag...... "Goddag xxxxxx, ja vi har jo haft din sag oppe og vende på et møde, er du ikke spændt på hvad jeg nu vil sige"..... tak skæbne jo jeg var spændt, hjertet hamrede boom boom boom.

JEG ER BLEVET TILKENDT INVALIDEBIL MED AUTOMATGEAR:D:D:D:D

Jeg skal på mandag kl. 10.00 til Handimobil i Herning og afprøve biler, hun har arrangeret 6 modeller, og selvfølgelig er de i kategorien billigst egnet, sådan er reglerne jo, så må vi jo se om vi vil have en større model end dem hun har fundet.


Så kære alle, tusind millioner tak for al jeres støtte og interesse i min sag, det har betydet meget for mig, at ha' jer at udveksle bekymringer og erfaringer med, jeg håber andre stadig kan bruge denne tråd videre frem, min sag er nu afsluttet, men jeg står stadig til rådighed for spørgsmål der måtte dukke op. Jeg vil selvfølgelig fortælle om hvordan det foregår hos Handimobil.

Lalleglade hilsner fra Stoktoft

Suncil 16-04-2009 16:42

Hej Stoktoft:D

Sikken en dejlig telefonopringning. STORT TILLYKKE med din nye bil;)

Dejligt du så snart kan blive kørende igen.:) Så skal der tøffes benzin af, når du får den.:kram:

Hav nogle dejlige dage og glæder mig til at høre, hvilken bil du bestemmer dig til.

:kram:Suncil

Morgause 16-04-2009 18:17

Til lykke! :kram:

zuza 16-04-2009 19:11

Hurra.... og så på dronningens fødselsdag, og solen skinner.:cool:

Hvor var det en dejlig nyhed.

:kram:


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:03.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension