K10 - Flexjob & Førtidspension

K10 - Flexjob & Førtidspension (https://www.k10.dk/index.php)
-   Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 (https://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Børnebidrag ???? (https://www.k10.dk/showthread.php?t=18023)

afterlife 24-05-2011 21:35

Børnebidrag ????
 
Hej jeg er ny her , jeg er Førtidspensionist efter 2003 , kan Kommune bate gå ind og trække Børnebidrag af min Førtidspension ??? Det gøre det nu , og det trækker ca for 2 børn 2200 kr hver månede uden varsel .

Men som jeg ved at det er kun dem på kontanthjælp kommune kan træk Automatisk....

Andepigen 24-05-2011 21:41

Har du forsømt dine betalinger?

Vovse 24-05-2011 21:52

Du burde kunne få en fornuftig aftale med SKAT, det har min x.

Medmindre, at du har misligholdt din betalingsaftale.:(

afterlife 24-05-2011 22:22

Jeg har ikke haft råd til at betal 2200 kr , Men kan Kommune bare gå ind og trække dem bare sådan ??... Skal betal 2200 kr om månede eller man kan lave en betalingsaftale?

Hejdien 25-05-2011 00:16

Hvis det er børn under 18 år så er det jo lovpligtigt at betale til dem og så er de 2200 jo løbende børnepenge (altså dem som du skal betale hver måned ) og så tror jeg ikke der er noget at gøre ...

hvis man derimod skylder børnepenge og børnene er blevet over 18 så kan man søge om at få eftergivet det ...

Ninja 25-05-2011 01:04

Hvis du har haft en betalingsordning, men misligholdt den, så må de gerne gå ind og trække beløbet. De må også trække pengene hvis du slet ikke har betalt, eller hvis du har ignoreret div opkrævninger/breve vedrørende en ordning.

Men prøv da at ringe til dem, for at høre om beløbet kan nedsættes eller i kan finde ud af en anden ordning - misforståelser er hellet ikke et fremmedord i den slags sager;)

Vovse 25-05-2011 03:13

Citat:

Oprindeligt indsendt af Hejdien (Send 164255)
Hvis det er børn under 18 år så er det jo lovpligtigt at betale til dem og så er de 2200 jo løbende børnepenge (altså dem som du skal betale hver måned ) og så tror jeg ikke der er noget at gøre ...

hvis man derimod skylder børnepenge og børnene er blevet over 18 så kan man søge om at få eftergivet det ...

Det burde ikke være et problem at få en aftale om, at betale et mindre beløb hver måned.
Men som i så mange andre ting, er det en fordel hvis man selv tager initiativ til en løsning i stedet for bare, at lade være med at betale.

Min x betaler kun hvad der svarer til et barn hver måned (har 2 at betale til), efter aftale med SKAT, så gælden løber selvfølgelig op, men når der ikke længere ryger flere bidrag på f.eks. når det sidste barn er fyldt 18 kan man, som pensionist, søge om at få slettet resten af gælden og her står man bedst hvis man har overholdt aftalerne om betaling.

Pip 25-05-2011 08:07

Børnebidrag kan indeholdes i kontanthjælp, pension, løn osv..

Man kan ikke bare holde op med at forsørge sine børn.

Hvis dit rådighedsbeløb er lavt, kan du søge om hjælp til samværsudgifter..

Pophår 25-05-2011 08:20

Du har ret til skattefradrag for normalbidraget. Det har du jo også nu, hvor SkAT trækker dem af din pension.

Er din restance opbygget før du fik din pension, eller efter? Den restance der ligger før din pension, skal du under alle omstændigheder betale. Den restance du har efter du har fået pension, kan du prøve at søge om fritagelse for, men tvivler stærkt på du får medhold. Det havde set anderledes ud, hvis du var på pensionsordningen før 2003, så ku du sagtens søge om fritagelse for den restance der kom, efter du fik pension.

Du har sat børn i verden og det er kun halvdelen af børnebidraget du betaler, din eks der har børnene til dagligt, skal "betale" den anden del, som er lige så stor som din, i har jo gensidig forsørgelse af jeres fælles børn.

Har du fælles forældremyndighed, kan du slippe for betaling, HVIS din eks søger om det, ellers må du til lommerne.

Har fundet dette om det:

Børnebidrag
Er du forpligtet til at betale børnebidrag, kan
du som pensionist fritages for betaling af
normalbidraget, hvis du blev pensionist før
d. 1. januar 2003. Fritagelsen gælder ikke
eventuelle restancer, fra før du gik over til
pension.

www.borger.dk


Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:01.

Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension